O3 RS TDI (później TSI) kombi w moich rękach i oczach
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Szymek z tym momentem masz pełną rację. Dlatego nie wiem, jak by się zachowywała TSI. Natomiast problem z TDI jest i uwierz mi - jeździłem w życiu kilkoma samochodami, osoby testujące też wczoraj prawa jazdy nie odebrały - ciężko było ruszyć dynamicznie bez zerwania trakcji:
http://autokult.pl/409,Skoda-octavia-rs ... i-dsg-test
http://autokult.pl/409,Skoda-octavia-rs ... i-dsg-test
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Dieslem z dużym momentem trzeba ruszać z wielkim wyczuciem, ja praktycznie tylko klekotami się bujam i już wiem jak to ciągnąć, żeby jechało a nie mieliło. Na mokrym, śliskim nie da się jechać z butem w ziemi. Przy takich warunkach jak teraz klekot przy 90 km/h na zapiętym piątym biegu potrafi zmielić. Myślę, że TSI jakoś strasznie się nie różni, bo ma zbliżoną charakterystykę do TDI... powiedziałbym, że w tych dwu przytoczonych przypadkach to takie coś pomiędzy O3 TDI a betką... jeżeli chodzi o rozłożenie momentu.
Na mokrym, kiedy tesotwałem O3 1.8 180 km, podobnie nie było problemem zerwanie przyczepności.
Fakt, jest to pewien problem, porównując chociażby do Focusa RS... wpływ pewnie też ma na to laczek, w tamtej O3 były 17" 225, a w Focusie RS 18" 235/245 (nie pamiętam dokładnie), ale i też moc nieporównywalnie większa.
Skoda pewnie i by wprowadziła 4x4, ale albo logistycznie albo technologicznie w tym momencie nie jest to możliwe, inna wersja - blokujący VAG
Na mokrym, kiedy tesotwałem O3 1.8 180 km, podobnie nie było problemem zerwanie przyczepności.
Fakt, jest to pewien problem, porównując chociażby do Focusa RS... wpływ pewnie też ma na to laczek, w tamtej O3 były 17" 225, a w Focusie RS 18" 235/245 (nie pamiętam dokładnie), ale i też moc nieporównywalnie większa.
Skoda pewnie i by wprowadziła 4x4, ale albo logistycznie albo technologicznie w tym momencie nie jest to możliwe, inna wersja - blokujący VAG
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Myślę, że to kwestia polityki. Prekursorem wersji RS jest oczywiście GTI, natomiast jeśli kiedykolwiek powstanie Strzała RS 4x4 to przecież nie będzie to zupełnie nowy samochód (dziś nie do zrobienia z budżetowego, politycznego i rynkowego punktu widzenia) a jedynie konstrukcyjny brat bliźniak Golfa R, który będzie miał swoją premierę z końcem tego roku (około 300 KM).
Padła jakaś plota z Octavią RS zwaną Bonneville, ale traktuje to z przymrużeniem oka, bo tak jak pisałem - gdyby powstała O3 RS 4x4 - byłby to mega ciekawy samochód. TSI zawirusowany osiągałby pewnie pod 300 KM i tutaj mówimy już o bardzo sprawnym samochodzie (patrz niska waga).
Padła jakaś plota z Octavią RS zwaną Bonneville, ale traktuje to z przymrużeniem oka, bo tak jak pisałem - gdyby powstała O3 RS 4x4 - byłby to mega ciekawy samochód. TSI zawirusowany osiągałby pewnie pod 300 KM i tutaj mówimy już o bardzo sprawnym samochodzie (patrz niska waga).
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Astra i Octavia(Golf), to ta sama klasa,(astra) ma ciekawą konstrukcję zawieszenia i jego zestrojenie, oraz "szperę". Dlatego polecam się tym przejechać. Hamulce, abs, esp są agresywniejsze, natomiast auto jest tanie i prawie nadaje się na co dzień w porównaniu do rs.Jędrula pisze:Astra OPC ma jeszcze więcej mocy na przednią oś, co słabo wróży w kwestii zrywania przyczepności - nie jest tak?
Poza tym jak wspomniał Szymek - to zupełnie inne auto. Astrą OPC rodziny do Chorwacji nie zawieziesz, a przynajmniej nie żywej
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Ale gdzie tanie?
OPC jest droższe od RSa...
Taaa... przejechać, takimi rodzynkami.
Udostępnij mi
OPC jest droższe od RSa...
Taaa... przejechać, takimi rodzynkami.
Udostępnij mi
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Sebastian być może racja - nie jeździłem Astrą OPC, ale znam Astrę IV pod względem gabarytów i znam już O3. Opel jest niezły, ale Skoda jest absolutnym mistrzem przestrzeni, bagażnik jest PRAWIE taki sam jak Superbie, choć jak wspomniałeś - to ta sama klasa.
Konkurencji w tym dziwnym segmencie dużych hothatcho-kombi-hotfamily-iftbacków O3 RS nie ma. Być może można pokusić się o porównanie z Fordem Focusem ST kombi, ale to też nie to, a Ford nastawiony jest bardziej na sport niż komfort i przestrzeń.
Konkurencji w tym dziwnym segmencie dużych hothatcho-kombi-hotfamily-iftbacków O3 RS nie ma. Być może można pokusić się o porównanie z Fordem Focusem ST kombi, ale to też nie to, a Ford nastawiony jest bardziej na sport niż komfort i przestrzeń.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
W Rajchu nie ma problemów, ja testowałem Corsę OPC, potem kupiłem na rynku wtórnymszms pisze: Taaa... przejechać, takimi rodzynkami.
Udostępnij mi
Z opc insygnią/astrą, też nie było problemu, trzeba parę dni wcześniej dać znać... i przyjść z Niemcem.
Tam w ogóle z niczym nie ma problemu.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Tak samo? Mam takie skrzyzowanie w okolicy, gdzie wlaczam sie do ruchu, a z lewej i prawej strony widocznosc po 50m, wiec trza dymaicznie sie wlaczac do ruchu. Juz mialem dwie sytuacje w deszczu/po deszczu, gdzie auto nie jechalo a mielilo (mimo ESP ) i skonczylo sie albo trabieniem na mnie, albo dlugimi w lusterko. Niestety, chyba taki urok aut turbodoladowanych - na dole nie jedzie, a jak depniesz to mieli kolkami, bo wskakuje na maks momentu szybko Brakuje dobrej szpery, oj brakujeJędrula pisze:Szymek z tym momentem masz pełną rację. Dlatego nie wiem, jak by się zachowywała TSI
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Bledne myslenie No chyba, ze mowimy o walcach w stylu 285+, to mozeMattpl pisze:Szersze opony i po problemie
w moim przypadku wystarczy, zeby bylotrzeba bylo ruszyc, gdzies gdzie jest mocniej pod gorke (10% starczy), a jak jeszcze mokro - to albo jara sie sprzeglo, albo opony A waskich nie mam, bo 225/40R18"
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
obecne GTI w zdecydowanie obowiązkowej opcji PERFORMANCE też ją ma. Mechaniczna, sterowana elektronicznie.Sebastian_M26 pisze:Astra i Octavia(Golf), to ta sama klasa,(astra) ma ciekawą konstrukcję zawieszenia i jego zestrojenie, oraz "szperę". Dlatego polecam się tym przejechać. Hamulce, abs, esp są agresywniejsze, natomiast auto jest tanie i prawie nadaje się na co dzień w porównaniu do rs.Jędrula pisze:Astra OPC ma jeszcze więcej mocy na przednią oś, co słabo wróży w kwestii zrywania przyczepności - nie jest tak?
Poza tym jak wspomniał Szymek - to zupełnie inne auto. Astrą OPC rodziny do Chorwacji nie zawieziesz, a przynajmniej nie żywej
O3 RS ma coś a'la szpera - elektroniczny patent, który przyhamowuje wewnętrzne koło w zakręcie, by auto lepiej się do niego układało i trzymało. Nawet nawet to działa, niemniej szkoda, że O3 RS nie ma mechanicznej szpery z GTI, choć już spotkałem się z opiniami, że dzięki temu jazda Golfem w zakrętach jest...nudna.
Nie ma też niestety drugiej bardzo fajnej rzeczy z GTI - regulowanego zawieszenia. No ale - czymś musi się różnić, w końcu to "tylko" Skoda
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Superb tez ma elektroniczna szpere
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Dokłądnie, SII też ma tę szperę... i co z tego. To raczej taki pseudogadżet niż coś co daje naprawdę dobre efekty
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
Troche sie poprawia, jak sie wlaczy wersje extended czy jakos tak - enriquez moze mi odswiezy pamiec W wakacje polatalem na tym kilka dni, i trudniej bylo zerwac przyczepnosc, ESP jakos sporo wczesniej reagowal, a z drugiej strony nie tak agresywnie jak normalnie...szms pisze:Dokłądnie, SII też ma tę szperę... i co z tego. To raczej taki pseudogadżet niż coś co daje naprawdę dobre efekty
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
Re: O3 RS TDI kombi w moich rękach i oczach
No tak, efekt jest wyczuwalny, ale to tak jak z przyspieszeniem... przesiądź się ze 120 koni na 130 koni... mała różnica... czuć, ale to nadal żaden szatan