Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 15 lip 2011, o 15:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: lublin
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
Ja w octavii IIFL 1,8 tsi miałem wymieniany silnik w związku przeskoczeniem łańcucha silnika (oczywiście wiadomo co stało sie po takim zdarzeniu) skoda zgodziła się na wymianę silnika. Też myślałem że będzie to sama wymiana bloku ewentualnie z jakimiś elementami głowicy, a tu niespodzianka przyszedł nowy silnik zapakowany na małej palecie kompletny, łącznie z nowym korkiem oleju. Star zostało alternator, turbina i sprężarka klimy reszta nowa. Może w tym przypadku też tak zrobią.
- przemoka
- Posty: 585
- Rejestracja: 24 lip 2016, o 10:29
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: kurę ukradli :(
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
Na opisaną sytuację przychodzi mi anegdota: jak w jednym zdaniu umieścić dwa razy słowo "pięknie"? W zdaniu "Pięknie, k**wa, pięknie".
Zatem pozostaje nasłuchiwać silnika, czy coś się nie dzieje i w miarę szybko przejeździć te ~20k km zanim minie gwarancja.
Wiadomo w ogóle, czy to problem dotyczy konkretnych roczników aut, czy to generalnie problem dotyczy wszystkich 2.0 TSI tej serii? Ta "cicha akcja serwisowa" to w ogóle coś w miarę pewnego? Bo ja już przerabiałem ciche akcje serwisowe z wymianą rozrządu w 1.2 i 1.4 TSI i wiem, że w polskim wydaniu to była lipa, a nie akcja.
Zatem pozostaje nasłuchiwać silnika, czy coś się nie dzieje i w miarę szybko przejeździć te ~20k km zanim minie gwarancja.
Wiadomo w ogóle, czy to problem dotyczy konkretnych roczników aut, czy to generalnie problem dotyczy wszystkich 2.0 TSI tej serii? Ta "cicha akcja serwisowa" to w ogóle coś w miarę pewnego? Bo ja już przerabiałem ciche akcje serwisowe z wymianą rozrządu w 1.2 i 1.4 TSI i wiem, że w polskim wydaniu to była lipa, a nie akcja.
- broniek
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 lut 2016, o 20:51
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
Cała ta akcja wydaje się być bardzo podejrzana no ale co mam zrobić. Proponują wymianę silnika, niech wymieniają, co tam się stało to można tylko gdybać.
Co to za silnik przyjdzie też do końca nie wiadomo, osprzęt ma zostać ze starego.
Walczę dodatkowo o wymianę turbiny bo skoro były opiłki metalu w oleju to też mogła zostać uszkodzona.
Dostałem odpowiedź że nie ma możliwości aby turbina zassała te opiłki gdyż są one wyłapywane przez filtr oleju.
Zgadzam się z tym ale czy filtr wyłapie te najdrobniejsze to już jest bardzo wątpliwe.
Co to za silnik przyjdzie też do końca nie wiadomo, osprzęt ma zostać ze starego.
Walczę dodatkowo o wymianę turbiny bo skoro były opiłki metalu w oleju to też mogła zostać uszkodzona.
Dostałem odpowiedź że nie ma możliwości aby turbina zassała te opiłki gdyż są one wyłapywane przez filtr oleju.
Zgadzam się z tym ale czy filtr wyłapie te najdrobniejsze to już jest bardzo wątpliwe.
S3 Kogut à la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
To właśnie Polska... chcą to zrobić jak najtańszym kosztem...
Ja miałem taki przypadek, że w moim Chevrolecie zatarły się dźwigienki zaworowe (awaria standardowa w 2.0 Tdi w rocznikach 2007-2010), które spowodowały wytarcie wałka rozrządu... Akcja działa się w Niemcorach... Serwis niemiecki zasugerował GM Polska wymianę wałka i wszystkich dźwigienek zaworowych (padło 5 z 16)... GM Polska chcąc zaoszczędzić zlecili wymianę wałka i tylko tych 5 dźwigienek (reszta po co skoro były dobre)... Niemiec się zdziwił ale zrobił tak jak kazał zleceniodawca... Żeby było weselej GM Polska nie zgodził się by holować samochód z Niemiec do Polski i w Polsce naprawić (umowa ADAC z Chevrolet to umożliwiała) - koszt transportu 2000 E wraz z samochodem zastępczym na cały okres naprawy + koszt naprawy w Polsce około 1500 E... Naprawa w Niemczech kosztowała 19000 E (kosmos!!!) i jak zapytałem gdzie logika? GM odpowiada - mamy zakaz...
Po wyjeździe od nich przejechałem 7000 km i padło znów... tym razem kolejne 3 dźwigienki (inne niż poprzednio)... Naprawiając tym razem wymienili wszystkie od nowa...
Myślę, że u Ciebie będzie podobnie... Za chwilę walnie sprężarka i wymienią na gwarancji... Ot takie mamy gest...
Ja miałem taki przypadek, że w moim Chevrolecie zatarły się dźwigienki zaworowe (awaria standardowa w 2.0 Tdi w rocznikach 2007-2010), które spowodowały wytarcie wałka rozrządu... Akcja działa się w Niemcorach... Serwis niemiecki zasugerował GM Polska wymianę wałka i wszystkich dźwigienek zaworowych (padło 5 z 16)... GM Polska chcąc zaoszczędzić zlecili wymianę wałka i tylko tych 5 dźwigienek (reszta po co skoro były dobre)... Niemiec się zdziwił ale zrobił tak jak kazał zleceniodawca... Żeby było weselej GM Polska nie zgodził się by holować samochód z Niemiec do Polski i w Polsce naprawić (umowa ADAC z Chevrolet to umożliwiała) - koszt transportu 2000 E wraz z samochodem zastępczym na cały okres naprawy + koszt naprawy w Polsce około 1500 E... Naprawa w Niemczech kosztowała 19000 E (kosmos!!!) i jak zapytałem gdzie logika? GM odpowiada - mamy zakaz...
Po wyjeździe od nich przejechałem 7000 km i padło znów... tym razem kolejne 3 dźwigienki (inne niż poprzednio)... Naprawiając tym razem wymienili wszystkie od nowa...
Myślę, że u Ciebie będzie podobnie... Za chwilę walnie sprężarka i wymienią na gwarancji... Ot takie mamy gest...
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
Bo a nóż dojeździ do końca gwarancji, a potem martw się Pan.Elninjo pisze:
Myślę, że u Ciebie będzie podobnie... Za chwilę walnie sprężarka i wymienią na gwarancji... Ot takie mamy gest...
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
orlik pisze:Bo a nóż dojeździ do końca gwarancji, a potem martw się Pan.
Właśnie... Mi ta 1 awaria wystąpiła przy 96000 km a nowa przy 103000 czyli po gwarancji i musiałem się nieźle nagimnastykować by udowodnić, że to konsekwencja ich oszczędności...
- broniek
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 lut 2016, o 20:51
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
Dokładnie taką dostałem odpowiedź. W tym momencie nie ma szans na wymianę turbiny ale jeśli za jakiś czas na gwarancji będę z nią problemy to zostanie wymieniona.Myślę, że u Ciebie będzie podobnie... Za chwilę walnie sprężarka i wymienią na gwarancji... Ot takie mamy gest...
Jedyne co udało mi się uzyskać to zapewnienie że turbina zostanie zdemontowana i sprawdzona. Jest to ponoć czynność dodatkowa, której rutynowo się nie wykonuje.
S3 Kogut à la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
Czyli do odcinki na każdym biegu ciśniesz na zimnym i nowa turbinkabroniek pisze:Dokładnie taką dostałem odpowiedź. W tym momencie nie ma szans na wymianę turbiny ale jeśli za jakiś czas na gwarancji będę z nią problemy to zostanie wymieniona.Myślę, że u Ciebie będzie podobnie... Za chwilę walnie sprężarka i wymienią na gwarancji... Ot takie mamy gest...
Jedyne co udało mi się uzyskać to zapewnienie że turbina zostanie zdemontowana i sprawdzona. Jest to ponoć czynność dodatkowa, której rutynowo się nie wykonuje.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
Wtedy gorzej jak się nie spieprzyCLO27 pisze:Czyli do odcinki na każdym biegu ciśniesz na zimnym i nowa turbinkabroniek pisze:Dokładnie taką dostałem odpowiedź. W tym momencie nie ma szans na wymianę turbiny ale jeśli za jakiś czas na gwarancji będę z nią problemy to zostanie wymieniona.Myślę, że u Ciebie będzie podobnie... Za chwilę walnie sprężarka i wymienią na gwarancji... Ot takie mamy gest...
Jedyne co udało mi się uzyskać to zapewnienie że turbina zostanie zdemontowana i sprawdzona. Jest to ponoć czynność dodatkowa, której rutynowo się nie wykonuje.
- broniek
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 lut 2016, o 20:51
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
A co będzie jak wtedy mi powiedzą, że gwarancja nie przysługuje bo sam ją zajechałem...
S3 Kogut à la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
To im powiesz że chujowa dali skoro się zjechać dałobroniek pisze:A co będzie jak wtedy mi powiedzą, że gwarancja nie przysługuje bo sam ją zajechałem...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- broniek
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 lut 2016, o 20:51
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
Wszystko fajnie tylko nie po to się kupuje nowe auto, żeby co chwilę do serwisu jeździć.
S3 Kogut à la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM
Coś w tym jest Też bym się wkurwiał...broniek pisze:Wszystko fajnie tylko nie po to się kupuje nowe auto, żeby co chwilę do serwisu jeździć.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ