Strona 13 z 16

Re: Koszt Stage 2

: 3 lut 2020, o 13:23
autor: orlik
Ja normalnie tankuje 98 na Orlenie, a od czasu do czasu 100 na Shellu. I nie wiem czym to jest spowodowane, czy lepsza kalorycznością, dodatkami itp, ale przy tej samej jeździe po mieście, czyli but od świateł do świateł średnia mam nizsza z ostatnich 100km ( pomijam korki, bo jeżdżę wieczorami, więc warunki drogowe te same). Na trasie nie testowałem 98vs100. Natomiast podobną sytuację zauważyłem kiedy tankuje paliwo na zachodzie, też jakimś dziwnym trafem średnia spalania niższa(i to jadąc już po Polsce, więc żeby nie było, że w innym kraju inaczej jadę) a co za tym idzie zasięg na trasie jest wyższy.
Ps. Jak nie miałem podniesionej mocy to dwa razy zatankowal em 100 dla sprobowania i nie odczułem żadnej roznicy, po za tą w portfelu, więc temat odpuściłem. Teraz przy 100 jak ,,bawie się,, po mieście robię 600 na baku, a na 98 500 na baku. Sam bym chciał wiedzieć o co chodzi 😂

Re: Koszt Stage 2

: 3 lut 2020, o 13:46
autor: Lukasz_123
Coś jest w tym spalaniu, ostatnio jechałem do Wiednia na paliwie Verva 98, wracałem na jakimś 100 oktan z Austrii. Tempomat ustawiony dokładnie tak samo, ta sama trasa a ponad litr mniej na tym 100 oktan. Orlik swoją drogą jak robisz 600km na baku po mieście i to się bawiąc to szacunek jesteś chyba magikiem albo masz magnetyzer. :)

Re: Koszt Stage 2

: 3 lut 2020, o 14:45
autor: orlik
No bez korków to żadna filozofia, żeby średnie było tylko 12 przy ostrzejszej jeździe po mieście.
W korkach za to przy całkowitym zamulaniu to minimum 15...
A tak w ramach ciekawostki, ostatnio zrobiłem rz-krk w mniej niż godzinę i było mniej niż 10 :shock: 7bieg jednak robi robotę. Trasę z Włoch przy średniej prędkości powyżej 100, okolice 7,5l, już kiedyś nawet tu wklejalem. Więc jak nie ma korków, to ten silnik na prawdę do mocy i wagi pali mało :P :roll: mam jeszcze Coopera S w 1.6T i ten mimo, że waży 1200kg pali porównywalnie na mieście, a na trasie więcej.

Re: Koszt Stage 2

: 9 lut 2020, o 22:02
autor: piramida
Ja mam furę wystrojoną na 98 i jak ostatnio zalałem na szybką trasę 100 to czułem że większy ma wigor przy prędkościach 180+ i jakoś tak z lekkością się wkręcał na wysokich obrotach i biegach

Re: Koszt Stage 2

: 13 lut 2020, o 15:30
autor: atheist
Czy sama wymiana downpipe poza zrobionym IC, programem i środka wydechu ma jakikolwiek sens dla przyrostow ? Dla wersji 2.0 272km

Re: Koszt Stage 2

: 13 lut 2020, o 17:11
autor: Tom-Tdi
Jak najbardziej.

Re: Koszt Stage 2

: 13 lut 2020, o 18:06
autor: orlik
A masz z gpf? Bo jeżeli tak, to raczej nie da to dużo, a jak już gpf chcesz ruszać to i w sofcie trzeba pogrzebać.

Re: Koszt Stage 2

: 13 lut 2020, o 20:23
autor: atheist
mam gpf bo to 272; box jb4 jeszcze żeby dało się do serii wrócić

Re: Koszt Stage 2

: 13 lut 2020, o 22:33
autor: orlik
No to zmiana DP, marzeniem ściętej głowy.

Re: Koszt Stage 2

: 17 lut 2020, o 13:38
autor: jimw
A montaż samego DP bez kata ma sens w wersji bez GPF?

Re: Koszt Stage 2

: 7 mar 2020, o 13:30
autor: jimw
Podbiję temat, bo może ktoś da radę odpowiedzieć na moje pytanie, czy montaż samego DP bez kata ma sens w wersji bez GPF?

Re: Koszt Stage 2

: 9 mar 2020, o 20:35
autor: kmink
GPFy są na dole i nie blokują za dużo ale seryjny katalizator już tak ;)

Re: Koszt Stage 2

: 26 mar 2020, o 15:35
autor: jimw
To jeszcze taka sprawa, przejście z serii na stage 2 odbywa się na seryjnym turbo czy już na jakiejś hybrydzie.
A nawet bardziej chodzi mi o to, że udrożnienie tłumika środkowego + IC + programy na seryjnym turbo (czyli stage 1 lub z uwagi na IC stage 1+) to okolice 370KM, tak?

Ale jak do tego dodać dolot + DP + kat, ale nadal zostawić seryjne turbo idzie zrobić soft na okolice 400KM?

Pzdr,

Re: Koszt Stage 2

: 26 mar 2020, o 20:19
autor: Tom-Tdi
Tak, stage2 to nadal seryjne turbo i okolice 400KM.
Na wiecej czyli stage2+ trzeba seryjne turbo minimalnie przerobić i wtedy można atakować 440-450KM

Re: Koszt Stage 2

: 28 mar 2020, o 11:25
autor: jimw
Tom-Tdi pisze: 26 mar 2020, o 20:19 Tak, stage2 to nadal seryjne turbo i okolice 400KM.
Na wiecej czyli stage2+ trzeba seryjne turbo minimalnie przerobić i wtedy można atakować 440-450KM
Dziękuję za wyjaśnienie :)