Zawieszenie
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Zawieszenie
Z mojej wiedzy i doświadczenia wynika, że sama zmiana sprężyn na sztywniejsze to kiepski pomysł. Siła tłumienia amortyzatora powinna być dostosowana do sztywności sprężyny.
W Superbie (jak u większości VAGów) amortyzatory wydają mi się bardzo "watowate". Trochę na nich pojeżdżę i poszukam czegoś mocniejszego. Sprężyny zostają seryjne.
Te FSD traktuję z przymrożeniem oka. Jakoś nie mam przekonania aczkolwiek opinie są dobre. Ponoć jest problem jak jedną stroną auto jedzie po dziurach drugą po równym. Wtedy powstaje różnica w sztywności.
W Superbie (jak u większości VAGów) amortyzatory wydają mi się bardzo "watowate". Trochę na nich pojeżdżę i poszukam czegoś mocniejszego. Sprężyny zostają seryjne.
Te FSD traktuję z przymrożeniem oka. Jakoś nie mam przekonania aczkolwiek opinie są dobre. Ponoć jest problem jak jedną stroną auto jedzie po dziurach drugą po równym. Wtedy powstaje różnica w sztywności.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zawieszenie
Panowie zastanawiam się nad wymianą kompletu amory+sprężyny. Mierzę w KYB excel-g i ale zastanawiają mnie dopiski katalogowe pt. "dla pojazdów z wyposażeniem na trudne warunki drogowe" - co przez to rozumieć? Czy to pakiet na polskie drogi? Jak zmienia się charakterystyka takiego amora w porównaniu do standardowego? Co jeszcze przy okazji wymienić?(jakieś gumy, odboje?)
Re: Zawieszenie
No i miarka się przebrał... po 2,5 miesiąca i przejechanych 15kkm. Wróciłem właśnie z "jazdy próbnej" wypożyczonym dla żony Swiftem i jestem załamany zawiasem w S2. Toż to jakiś dryfujący jacht! w porównaniu do tego prawie gokarta 1.7 na blacie i trzymał się jak przyklejony, ładnie wybierając nierówności na DTŚce. Jutro jadę do ASO gadać o modzie zawieszenia. Mam nadzieję, że amory z wersji sport wystarczą.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Zawieszenie
Jak będziesz wymieniał amorki to i sprężyny warto na sztywniejsze. Ja wstawiałem dodatkowe do tyłu w Outlanderze z tej firmy http://mad-suspension.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; są w katalogu również do Superba.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Zawieszenie
Nie bierz qźwa tych amorów "sport" ze skody... Poproś ładnie Lec'a, to Ci opowie dlaczego...Qbek pisze:No i miarka się przebrał... po 2,5 miesiąca i przejechanych 15kkm. Wróciłem właśnie z "jazdy próbnej" wypożyczonym dla żony Swiftem i jestem załamany zawiasem w S2. Toż to jakiś dryfujący jacht! w porównaniu do tego prawie gokarta 1.7 na blacie i trzymał się jak przyklejony, ładnie wybierając nierówności na DTŚce. Jutro jadę do ASO gadać o modzie zawieszenia. Mam nadzieję, że amory z wersji sport wystarczą.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: Zawieszenie
Wszędzie chwalą amorki KYB, ale z tego co widzę to w katalogu KYBa dla SII amortyzatory Ultra-SR są tylko do przodu, na tył KYB dla SII ma tylko Excel-G, dlaczego nie ma Ultra-SR na tył? A może są?Czy naprawdę Ultra-SR będą odpowiadały B6?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Odp: Zawieszenie
A po co kombinować z kb? Bierz b6 będziesz miał najlepsze co jest. Nie są przecież takie drogie.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
KYB są dobrymi, trwałymi amortyzatorami. Ale jeśli zależy Ci na prowadzeniu się auta, to nie jest dobry wybór.
Re: Zawieszenie
Zobaczymy co powie serwis, bo auto jest:
- na gwarancji
- w wynajmie długoterminowym.
Na pewno obecny stan rzeczy nie jest do zaakceptowania! Gdybym wiedział to, co wiem teraz, od razu kupiłbym pakiet sportowy, czy jak to się tam nazywa...
- na gwarancji
- w wynajmie długoterminowym.
Na pewno obecny stan rzeczy nie jest do zaakceptowania! Gdybym wiedział to, co wiem teraz, od razu kupiłbym pakiet sportowy, czy jak to się tam nazywa...
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Zawieszenie
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 18:41 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Odp: Zawieszenie
Będą różne wyniki u różnych osób. 4x4 tylko w wersji 3,6 występował w wydaniu sportowym. W pozostałych wersjach silnikowych tego nie było. I z tego co mi wiadomo nikt na forum takiego nie ma.
Odległość w osce będzie na 18' jakieś 65 cm.
Odległość w osce będzie na 18' jakieś 65 cm.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Zawieszenie
No i doopa! Dopóki auto jest na gwarancji, nie ma możliwości zaingerować w zmiany w zawieszeniu. Jedyne wyjście, to zmiana kompletnego zawiasu na "sportowe"... Załamka
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
Co oni Ci pitolą? Amortyzator jest elementem eksploatacyjnym. To tak jakbyś przez okres gwarancji nie mógł wymienić klocków.
edit: wielkość liter
edit: wielkość liter
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2012, o 13:05 przez sjak, łącznie zmieniany 1 raz.