Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?
: 22 paź 2015, o 13:29
LMB, nie do końca tak jest. Standard mówi jak powinno być, to, że producent płyty głównej chce dać możliwość poboru większego prądu niczemu nie szkodzi. I mylisz pojęcia, ono nie mówi ile ma dawać prądu, a na jaki prąd jest przygotowane, aby nie uszkodzić. Jeśli standard mówi obsłudze USB 2.0 to znaczy, że możesz bezpiecznie podłączyć do niego inne urządzenie spełniające tą normę bez obawy o uszkodzenie.
Płyta dająca 2A nadal spełnia ten standard, gdyż jest gotowa na obciążenie 0.9A. Inaczej sprawa ma się z odbiornikiem, bo jeśli na nim pisze, że jest kompatybilny z USB 3.0 (0,9A) to znaczy, że nie pobierze więcej prądu niż 0.9A, ale nie jest to do końca z prawdą, bo te urządzenia są również kompatybilne wstecznie z USB 2.0, które jest gotowe na mniejszy przepływ prądu. Tutaj akurat łatwo to rozwiązano, ale np. w różnicy pomiędzy USB 1.1, a USB 2.0 bez układu rozpoznającego maksymalne obciążenie się nie obędzie. Odbiornik jeśli chce ciągnąć więcej prądu musi rozpoznać ile maksymalnie jest w stanie dać gniazdu, aby nie upalić go.
Jeśli chcesz pełną specyfikację to jest ona dostępna na http://www.usb.org/developers/docs/usb20_docs/ i http://www.usb.org/developers/docs/, łącznie z obciążeniem. USB 3.1 ma być gotowe na 0.9A. Nie wiem skąd to 1.8A.
Z prądem to trochę jak z tunelem, jeśli pisze na nim, że przejedzie pojazd o wysokości 3.6m to nie oznacza, że to jest wysokość tunelu, gdyż ta może być wyższa.
Płyta dająca 2A nadal spełnia ten standard, gdyż jest gotowa na obciążenie 0.9A. Inaczej sprawa ma się z odbiornikiem, bo jeśli na nim pisze, że jest kompatybilny z USB 3.0 (0,9A) to znaczy, że nie pobierze więcej prądu niż 0.9A, ale nie jest to do końca z prawdą, bo te urządzenia są również kompatybilne wstecznie z USB 2.0, które jest gotowe na mniejszy przepływ prądu. Tutaj akurat łatwo to rozwiązano, ale np. w różnicy pomiędzy USB 1.1, a USB 2.0 bez układu rozpoznającego maksymalne obciążenie się nie obędzie. Odbiornik jeśli chce ciągnąć więcej prądu musi rozpoznać ile maksymalnie jest w stanie dać gniazdu, aby nie upalić go.
Jeśli chcesz pełną specyfikację to jest ona dostępna na http://www.usb.org/developers/docs/usb20_docs/ i http://www.usb.org/developers/docs/, łącznie z obciążeniem. USB 3.1 ma być gotowe na 0.9A. Nie wiem skąd to 1.8A.
Z prądem to trochę jak z tunelem, jeśli pisze na nim, że przejedzie pojazd o wysokości 3.6m to nie oznacza, że to jest wysokość tunelu, gdyż ta może być wyższa.