Strona 3 z 7

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 22 paź 2015, o 13:29
autor: kamracik
LMB, nie do końca tak jest. Standard mówi jak powinno być, to, że producent płyty głównej chce dać możliwość poboru większego prądu niczemu nie szkodzi. I mylisz pojęcia, ono nie mówi ile ma dawać prądu, a na jaki prąd jest przygotowane, aby nie uszkodzić. Jeśli standard mówi obsłudze USB 2.0 to znaczy, że możesz bezpiecznie podłączyć do niego inne urządzenie spełniające tą normę bez obawy o uszkodzenie.

Płyta dająca 2A nadal spełnia ten standard, gdyż jest gotowa na obciążenie 0.9A. Inaczej sprawa ma się z odbiornikiem, bo jeśli na nim pisze, że jest kompatybilny z USB 3.0 (0,9A) to znaczy, że nie pobierze więcej prądu niż 0.9A, ale nie jest to do końca z prawdą, bo te urządzenia są również kompatybilne wstecznie z USB 2.0, które jest gotowe na mniejszy przepływ prądu. Tutaj akurat łatwo to rozwiązano, ale np. w różnicy pomiędzy USB 1.1, a USB 2.0 bez układu rozpoznającego maksymalne obciążenie się nie obędzie. Odbiornik jeśli chce ciągnąć więcej prądu musi rozpoznać ile maksymalnie jest w stanie dać gniazdu, aby nie upalić go.

Jeśli chcesz pełną specyfikację to jest ona dostępna na http://www.usb.org/developers/docs/usb20_docs/ i http://www.usb.org/developers/docs/, łącznie z obciążeniem. USB 3.1 ma być gotowe na 0.9A. Nie wiem skąd to 1.8A.

Z prądem to trochę jak z tunelem, jeśli pisze na nim, że przejedzie pojazd o wysokości 3.6m to nie oznacza, że to jest wysokość tunelu, gdyż ta może być wyższa.

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 22 paź 2015, o 14:09
autor: LMB
kamracik pisze:LMB, nie do końca tak jest. Standard mówi jak powinno być, to, że producent płyty głównej chce dać możliwość poboru większego prądu niczemu nie szkodzi. I mylisz pojęcia, ono nie mówi ile ma dawać prądu, a na jaki prąd jest przygotowane, aby nie uszkodzić. Jeśli standard mówi obsłudze USB 2.0 to znaczy, że możesz bezpiecznie podłączyć do niego inne urządzenie spełniające tą normę bez obawy o uszkodzenie.

Płyta dająca 2A nadal spełnia ten standard, gdyż jest gotowa na obciążenie 0.9A. Inaczej sprawa ma się z odbiornikiem, bo jeśli na nim pisze, że jest kompatybilny z USB 3.0 (0,9A) to znaczy, że nie pobierze więcej prądu niż 0.9A, ale nie jest to do końca z prawdą, bo te urządzenia są również kompatybilne wstecznie z USB 2.0, które jest gotowe na mniejszy przepływ prądu. Tutaj akurat łatwo to rozwiązano, ale np. w różnicy pomiędzy USB 1.1, a USB 2.0 bez układu rozpoznającego maksymalne obciążenie się nie obędzie. Odbiornik jeśli chce ciągnąć więcej prądu musi rozpoznać ile maksymalnie jest w stanie dać gniazdu, aby nie upalić go.

Jeśli chcesz pełną specyfikację to jest ona dostępna na http://www.usb.org/developers/docs/usb20_docs/ i http://www.usb.org/developers/docs/, łącznie z obciążeniem. USB 3.1 ma być gotowe na 0.9A. Nie wiem skąd to 1.8A.

Z prądem to trochę jak z tunelem, jeśli pisze na nim, że przejedzie pojazd o wysokości 3.6m to nie oznacza, że to jest wysokość tunelu, gdyż ta może być wyższa.
Nie odsylaj mnie do org, bo juz tam bylem - z grubsza przeskanowalem dokumenty i nigdzie nie widze niczego co by bylo podobne do 100mA/500mA czy 150mA/900mA :mrgreen: Ale nie szukalem tez strasznie dokladnie.

Co do reszty - zgodza, wyrazam sie nieprecyzyjnie i mylaco :twisted:

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 22 paź 2015, o 18:40
autor: kamracik
To ja jednak jestem z tych geeków :mrgreen:
Plik: usb_31_102015.zip/usb_31_102015/USB_3_1_r1.0.pdf Na stronie 427 punkt 9.2.5.1 Power Budgeting masz wzmiankę odnośnie prądu ;)

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 22 paź 2015, o 23:38
autor: chudy
W laptopie mam jeden port USB szybkiego ładowania - właśnie specjalnie do telefonu/tabletu. I działa on normalnie również z pendrivem ;)
Tak więc możliwości pewnie jest wiele.

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 20:32
autor: Pawlo92
Czy z kierownicy da się zmieniać stacja po stacji z tych które mamy zapisane, czy tylko można zmieniać po częstotliwościach?

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 20:44
autor: whity
Mozna

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 20:53
autor: szpirit
A czy można gdzieś na kierownicy lub gdzieś przy ekranie wyciszyć dźwięki jednym wciśnięciem? Taki klawisz mute

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 20:53
autor: whity
Nacisnąć na kierownicy przycisk podglosnienia

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 20:54
autor: whity
Albo wyłączyć navi (też jednym wciśnięciem) :lol:

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 20:59
autor: szpirit
Ale co jak raz na isniesz na kierownicy ten przycik podglosnienia to wycisza od razu do 0, czy tak sciszasz klikajac az do 0?

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 21:04
autor: whity
Piszę że naciskasz...a nie kręcisz

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 21:24
autor: szpirit
Piłeś? :)

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 21:24
autor: whity
Jeszcze nie zacząłem... wiem zaraz się napije ;)

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 21:42
autor: szpirit
raz wystarczy nacisnąć?

Re: Columbus - Live Traffic, Google Earth, Street View ?

: 23 paź 2015, o 22:32
autor: Pawlo92
whity pisze:Mozna
Dzięki :), a czy TrafficJam Assistant jest seryjnie w L&K czy to jakaś opcja, bo nie mogę nigdzie znaleźć o nim informacji w instrukcji ani cenniku? I jak się sprawia ktoś wie?