Engine fault workshop - miga świeca żarowa
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Dziś zamówiłem EGR. Nie dało się już jeździć. Trafiały się dni, ze błąd wyskakiwał po 6-8 razy ( od 2 dni cisza )
Błąd na VAS "Sporadyczne blokowanie zaworu recyrkulacji spalin".
Mam EGR part number 03L131512CF, na początku roku w związku z licznymi awariami zostało on zastąpiony modelem 03L131512DQ.
O dziwo przy zamówieniu wyszło, że na magazynie VW mają tego 100 szt, czyli raczej wiedzą, że to się sypie.
W poniedziałek montaż. Zrobię pełną dokumentację zdjęciową, starego i nowego.
No i na deser, od roku w salonie gdzie będę to robił wymieniono już ponoć ponad 20 tych urządzeń.
PS dziś też widziałem przywiezionego na lawecie 170 4x4 z rozwalonym rozrządem przy 150kkm. Rozwaliło sporą część silnika
Błąd na VAS "Sporadyczne blokowanie zaworu recyrkulacji spalin".
Mam EGR part number 03L131512CF, na początku roku w związku z licznymi awariami zostało on zastąpiony modelem 03L131512DQ.
O dziwo przy zamówieniu wyszło, że na magazynie VW mają tego 100 szt, czyli raczej wiedzą, że to się sypie.
W poniedziałek montaż. Zrobię pełną dokumentację zdjęciową, starego i nowego.
No i na deser, od roku w salonie gdzie będę to robił wymieniono już ponoć ponad 20 tych urządzeń.
PS dziś też widziałem przywiezionego na lawecie 170 4x4 z rozwalonym rozrządem przy 150kkm. Rozwaliło sporą część silnika
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Długo masz jeszcze ten leasing ? Totalna kaszana z tym jest. Ja bym zaślepił EGR, wyciął DPF oraz wywalił kata. Wtedy silnik by odżył.
Koledze ostatnio w Suzuki GV padło turbo. Wściekły diesel był dopiero 5 biegiem go zdusił - wyjęcie kluczyka nic nie dało. Zrobił regeneracje turbo, wywalił DPF, wywalił kata i zaślepił EGR. Auto jak nowe śmiga zacnie.
W sumie to z jego winy padło to turbo - autem jeździ tylko po mieście i rzadko wkręca go na obroty...
Koledze ostatnio w Suzuki GV padło turbo. Wściekły diesel był dopiero 5 biegiem go zdusił - wyjęcie kluczyka nic nie dało. Zrobił regeneracje turbo, wywalił DPF, wywalił kata i zaślepił EGR. Auto jak nowe śmiga zacnie.
W sumie to z jego winy padło to turbo - autem jeździ tylko po mieście i rzadko wkręca go na obroty...
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Dziś postanowiłem wymienić to ustrojstwo.
No i zaczynając od początku.
Aby dostać się do zaworu EGR trzeba :
- zdemontować zawieszenie
- zdemontować układ wydechowy
- zdemontować półoś prawą
Po około 1:30 mechanikowi udało się dostać do zaworu.
Oto model który jest dość często pada ( końcówka BL )
Tam prezentuje się w środku
Będzie założony nowy zawór, który do "obiegu wszedł na wiosnę 2014 ( końcówka DQ ) :
W rocznikach 2012/2013 stosowano model z końcówką CF ( mało awarii )
Niestety okazało się, że jest walnięta uszczelka od smarowania turbo i trzeba wymieć, auto zostało do jutra w serwisie.
Po całym zabiegu konieczne jest zrobienie zbieżności.
Nie wiem ile mnie skasują, ale zaczynam się bać Sam zawór wraz z chłodnicą kosztuje 1460 zł ( cena END USER bez upustów )
W każdym bądź razie mechanik, który to robi robił to wcześniej i mam nadzieje, że mu się to poskłada.
Dam jutro znać co dalej
Pozdrawiam
No i zaczynając od początku.
Aby dostać się do zaworu EGR trzeba :
- zdemontować zawieszenie
- zdemontować układ wydechowy
- zdemontować półoś prawą
Po około 1:30 mechanikowi udało się dostać do zaworu.
Oto model który jest dość często pada ( końcówka BL )
Tam prezentuje się w środku
Będzie założony nowy zawór, który do "obiegu wszedł na wiosnę 2014 ( końcówka DQ ) :
W rocznikach 2012/2013 stosowano model z końcówką CF ( mało awarii )
Niestety okazało się, że jest walnięta uszczelka od smarowania turbo i trzeba wymieć, auto zostało do jutra w serwisie.
Po całym zabiegu konieczne jest zrobienie zbieżności.
Nie wiem ile mnie skasują, ale zaczynam się bać Sam zawór wraz z chłodnicą kosztuje 1460 zł ( cena END USER bez upustów )
W każdym bądź razie mechanik, który to robi robił to wcześniej i mam nadzieje, że mu się to poskłada.
Dam jutro znać co dalej
Pozdrawiam
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Ja mam w 2011 CF
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
To masz z drugiej połowy roku
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Z marca
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
No i dziś udało się wszystko poskładać do kupy Jeździ nie świeci błędów, zobaczymy co i jak będzie.
Zbieżność zrobiona, kierownica ustawiona.
To co mnie dobiło to cena.
Najpierw Pan z obsługi wyjechał z 2380 PLN, druga próba była na 2080, ale finalnie robocizna i części ( + płyny ) zakończyły się na kwocie 1780,23 brutto. Dramatu nie ma ale lekko na duchu też nie jest. Sam EGR dostałem w granicach 1300 zł.
Teraz czekamy czy wszystko będzie ok
Zbieżność zrobiona, kierownica ustawiona.
To co mnie dobiło to cena.
Najpierw Pan z obsługi wyjechał z 2380 PLN, druga próba była na 2080, ale finalnie robocizna i części ( + płyny ) zakończyły się na kwocie 1780,23 brutto. Dramatu nie ma ale lekko na duchu też nie jest. Sam EGR dostałem w granicach 1300 zł.
Teraz czekamy czy wszystko będzie ok
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lis 2013, o 20:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Czemu nie uznano gwarancji. Rozporządzenie UE mówi, że gwarancja nie może być uzależniona od serwisowania w ASO jeżeli jest przeprowadzona prawidłowo. ASO musiałoby udowodnić, że Bosch Service wykazał się partactwem.
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
Auto było po gwarancji. Odnowiono tzw gwarancji dobrej woli czyli upustu na części.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Herer
- Posty: 184
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 12:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Engine fault workshop - miga świeca żarowa
pojawił się i u mnie ten problem. Od początku. Jeżdzę na długich trasach, mało po mieście. Od zakupu w 12.2013 zrobiłem 30kk.
W 03.2014 byłem na przeglądzie w ASO w Krakowie ( Jana Pawła II). Wymiana płynów. Po wyjeździe od razu zapalił się CONTROL NOW. Wróciłem do ASO-wykasowali i powiedzieli, że nie było usterki. Wyjechałem i po 50-100 km to samo. Wróciłem, skasowali, nie było usterek. Wyjechałem i...to samo. Jeździłem chwilę bo już miałem trochę dość tych wizyt.
Wczoraj wracałem z trasy, zatankowałem na stacji orlenu ( paliwo po 5.05). Po przejechaniu ok 450km zapaliła się kontrolka świec żarowych. Zgasiłem silnik, odpaliłem, nie pojawiła się. Zrobiłem jeszcze 100km. Dziś odpaliłem i w trasę. Po przejechaniu ok 20km zaświeciła się migająca kontrolka świec żarowych i dodatkowo włączył się tryb awaryjny. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik. Po odpaleniu kontrolka zapaliła się natychmiast i dodatkowo check engine.
Samochód do ASO, przed chwilą telefon z diagnozą: błąd P040300 - zawór recylkulacji spalin do wymiany. Koszt wyjściowy wraz z uszczelkami i robocizną - 2650zł. Na pytanie dlaczego nie potrafią usunąć komunikatu "Service now" słyszę, że to oznacza, że należy przyspieszyć przegląd. No ale on się pojawił zaraz po wyjeździe z ASO po przeglądzie. Brak odpowiedzi. Teraz Pan i tak nie może jeździć bo EGR do wymiany.
Dodam, że regularnie mi dopala spaliny, widzę po podwyższonych obrotach. Czy mogło mieć na to wpływ paliwo gorszej jakości?
Co robić? Cena nie mała. Pisaliście coś o zaślepianiu. Ale pewnie auto kopci jak potwór.
W 03.2014 byłem na przeglądzie w ASO w Krakowie ( Jana Pawła II). Wymiana płynów. Po wyjeździe od razu zapalił się CONTROL NOW. Wróciłem do ASO-wykasowali i powiedzieli, że nie było usterki. Wyjechałem i po 50-100 km to samo. Wróciłem, skasowali, nie było usterek. Wyjechałem i...to samo. Jeździłem chwilę bo już miałem trochę dość tych wizyt.
Wczoraj wracałem z trasy, zatankowałem na stacji orlenu ( paliwo po 5.05). Po przejechaniu ok 450km zapaliła się kontrolka świec żarowych. Zgasiłem silnik, odpaliłem, nie pojawiła się. Zrobiłem jeszcze 100km. Dziś odpaliłem i w trasę. Po przejechaniu ok 20km zaświeciła się migająca kontrolka świec żarowych i dodatkowo włączył się tryb awaryjny. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik. Po odpaleniu kontrolka zapaliła się natychmiast i dodatkowo check engine.
Samochód do ASO, przed chwilą telefon z diagnozą: błąd P040300 - zawór recylkulacji spalin do wymiany. Koszt wyjściowy wraz z uszczelkami i robocizną - 2650zł. Na pytanie dlaczego nie potrafią usunąć komunikatu "Service now" słyszę, że to oznacza, że należy przyspieszyć przegląd. No ale on się pojawił zaraz po wyjeździe z ASO po przeglądzie. Brak odpowiedzi. Teraz Pan i tak nie może jeździć bo EGR do wymiany.
Dodam, że regularnie mi dopala spaliny, widzę po podwyższonych obrotach. Czy mogło mieć na to wpływ paliwo gorszej jakości?
Co robić? Cena nie mała. Pisaliście coś o zaślepianiu. Ale pewnie auto kopci jak potwór.
Czarna perła 2.0 TDI / 170KM Elegance DSG
od 21.12.2013.
od 21.12.2013.