Zawieszenie
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
dato ale opony to chyba nie od amorów Ci zeżarło ????
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Zawieszenie
Weźcie to na logikę - długość i twardość sprężyn determinuje stopień wciśnięcia tłoczyska amortyzatora w cylinder ale o ile amor nie jest wykrzywiony to nie powoduje żadnych odchyłów i nie ma wpływu na geometrię. Więc nie ma możliwości, żeby była to wina amortyzatora.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
no też mi sie tak zdaje
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Zawieszenie
Przeca pisałem, że nie patrzyłem na ręce przy geometri jak była robiona drugi raz (po zmianie łożyska)gachul pisze:dato ale opony to chyba nie od amorów Ci zeżarło ????
A nigdzie też nie pisałem, że mam pretensje, że zeżarło - ch@#$%wo szybko, ale ponoć taka guma... Po prostu do tego były ścięte, a na pierwszy rzut oka gumiarz u Emila mi jeszcze powiedział, że jaja są... Po dokładniejszym obejrzeniu jaja okazały się być w normie, zjedzone są więc ścięcie też mi nie przeszkadza
Geo poprawione, koła przeważone i zamienione miejscami, prowadzenie znów ok. Na wiosnę wjadą primacy i faktycznie geo będę robił przy każdej sezonowej zmianie i co najmniej raz pomiędzy...
- lec
- Posty: 736
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 20:06
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: Tiguan II
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zawieszenie
srednio normalna, mnie komplet na Ultra-SR kosztowal do RS'a 1/3 tej ceny, na Bilsteinie 2/3 tej ceny...Zuber pisze:Powiedziałbym, że to normalna cena - do a6 3100, do Octy rs 3000
chlopie, odrób zadanie domowe zanim zaczniesz takie pierdoły pisac.... bo straszne pierdoly piszesz o mnie w kwestii Bilsteina.Zuber pisze:Więc wyżala się w necie i podobnie było pewnie z przypadkami tych Fsd, które zawiodły
i tak- nie mam Zerkopol na miejscu, nie mam ochoty jezdzic do niego, i nie o to chodzi aby jezdzic do nich poprawiac fabryke.
Sam Bilsteinowi dalem szanse wbrew rozsądkowi parokrotnie, bo jestem lojalny wobec marek ktore wybieram - tymbardziej ze bylem zadowolony z ich pracy poki byly sprawne. B6 daly u mnie dupy parokrotnie na utwardzonej zawieszce. B8 juz dawaly z tym rade. Mialem pecha , moze ? Ale znam innych takich pechowcow jak i przed zakupem tez mnie ostrzegano i nie słuchalem. Na KYB poki co sie nie zawiodlem - co wiecej zwykle excel g na tyle wytrzymaly jako zastepcze tam gdzie B6 wylaly - ciekawe prawda ? i zauwaz ze nie pisze o nich zle, pisze ze maja problem z jakością. I takie zdanie znajdziesz wszedzie, W przeciwienstwie do Ciebie nie powtarzam opinii innych, tylko pisze z wlasneggo doswiadczenia - a przerobolilem w sumie 4 pelne zmiany na Bilsteinie... I nigdzie sie na ten temat specjalnie nie wyżalam!
pozdr
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2012, o 10:51 przez lec, łącznie zmieniany 1 raz.
aktualnie TIGUAN2, 2.0 TDI DFGA 4x4 | skodaclub.pl | motohid.pl
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Odp: Zawieszenie
Po pierwsze się nie ciskaj. Po drugie pisałes o cenie fsd do s2 a nie o cenie kyb i bilsteina. Po trzecie piszę z własnych i cudzych doświadczeń. Można kupić 2 toyoty które będą się sypać a potem zmienić na renault które będzie bezawaryjne. Coś to zmienia w kwestii jakości tych marek? Trochę za mała próba statystyczna żeby wyciągać daleko idące wnioski.
Rozumiem, że zabolalo Cię sformułowanie "wyżala się"? Nikt na tym forum nie czerpia się słówek więc zazwyczaj nie zwracam na to większej uwagi. Ale bedę pamiętał żeby pisząc do Ciebie się pilnować.
Rozumiem, że zabolalo Cię sformułowanie "wyżala się"? Nikt na tym forum nie czerpia się słówek więc zazwyczaj nie zwracam na to większej uwagi. Ale bedę pamiętał żeby pisząc do Ciebie się pilnować.
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2012, o 11:13 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- lec
- Posty: 736
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 20:06
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: Tiguan II
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zawieszenie
ciskam sie o to ze twierdzisz ze się "żalę"i piszesz to z taka pewnoscia jakbys siedzial u mnie w kieszeni i znal mnie od lat. Jestem ostania osoba ktora sie na cos zali...Zuber pisze:Po pierwsze się nie ciskaj.
nie rozumiem, pisalem ze nie rozumiem dlaczego kosztuje az 3 kawalki, napisales ze do Octy rs te zkosztuje 3 kawalki to podalem ile kosztuja zestawy innych firm (mniej wiecej porównywalne twardnoscia)Zuber pisze:Po drugie pisałes o cenie fsd do s2 a nie o cenie kyb i bilsteina
podobnie jak ja, dlaczego moja "wypadkowa" ma byc mniej wazna i nazywana żalami ?Zuber pisze:Po trzecie piszę z własnych i cudzych doświadczeń
zgadzam sie , wiec napisalem. Toyota mi 2x wylala (Bilstein), a Renault (KYB) ani razu... bez specjalnego demonizowania tego faktu.Zuber pisze:Można kupić 2 toyoty które będą się sypać a potem zmienić na renault które będzie bezawaryjne
w połączeniiu z opiniami innych z wlasnego otoczenia jak i obcych dosyc sporo - pozwala uwiarygadniac pewne tezy chociaz nie przesądza.Zuber pisze:Coś to zmienia w kwestii jakości tych marek
aktualnie TIGUAN2, 2.0 TDI DFGA 4x4 | skodaclub.pl | motohid.pl
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Odp: Zawieszenie
Wyedytowalem posta jak pisałes swojego i w efekcie się rozminelismy, ale podtrzymuje to co napisałem:
Wg mnie fsd są droższe bo wykonane są w innym systemie. Nie bez znaczenia jest tez sama marka Koni, ktora sie ceni.
Jesli chodzi o trwalosc to cos moze byc na rzeczy. Dzisiaj marki wiodace ida z jakoscia w dol a te teoretycznie slabsze nadrabiaja braki (pozostajac w obszarze motoryzacji - przyklad audi i kia).
Ty napisałeś nieprecyzyjnie o cenach amorkow przez co doszło do nieporozumienia, ją użyłem nieadekwatnego słowa. Ok, nie ma się o co scinac.Zuber pisze:
Rozumiem, że zabolalo Cię sformułowanie "wyżala się"? Nikt na tym forum nie czerpia się słówek więc zazwyczaj nie zwracam na to większej uwagi. Ale bedę pamiętał żeby pisząc do Ciebie się pilnować.
Wg mnie fsd są droższe bo wykonane są w innym systemie. Nie bez znaczenia jest tez sama marka Koni, ktora sie ceni.
Jesli chodzi o trwalosc to cos moze byc na rzeczy. Dzisiaj marki wiodace ida z jakoscia w dol a te teoretycznie slabsze nadrabiaja braki (pozostajac w obszarze motoryzacji - przyklad audi i kia).
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- lec
- Posty: 736
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 20:06
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: Tiguan II
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zawieszenie
sformułowanie "wyżala się", dodatkowo pozbawione jakiegos emotikona sugerującego żartobliwość wypowiedzi, wyraźnie deprecjonuje jej wartość. Ergo - moze byc obraźliwe dla wspolrozmówcy, który nie zna stylu wypowiedzi adversarza. Ciesze sie ze to zroumiales.
dato, czego nie czytam ze zrozumieniem ?
dato, czego nie czytam ze zrozumieniem ?
aktualnie TIGUAN2, 2.0 TDI DFGA 4x4 | skodaclub.pl | motohid.pl
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Zawieszenie
Nie było emota bo nie przywiązywałem do tego sformułowania wagi i nie spodziewałem się, że możesz się o to wkurzyć. Mówiąc krótko nie spodziewałem się, że taki z Ciebie delikates Gdyby ktoś tak napisał o mnie to pewnie nawet nie zwróciłbym uwagi.
Przejrzyj forum i zobacz jak rozmawiamy ze sobą ja, Dato, Sjak, Neck czy Szms. To tylko forum w necie, nikt nie bierze tego co piszemy 100% serio i nie zwraca uwagi na to, czy dane sformułowanie nie zostanie źle odebrane. Atmosfera jest zdecydowanie wyluzowana i nam to odpowiada.
No i nie wychodzę z założenia, że osoba z którą gadam na forum jest dla mnie adwersarzem
Przejrzyj forum i zobacz jak rozmawiamy ze sobą ja, Dato, Sjak, Neck czy Szms. To tylko forum w necie, nikt nie bierze tego co piszemy 100% serio i nie zwraca uwagi na to, czy dane sformułowanie nie zostanie źle odebrane. Atmosfera jest zdecydowanie wyluzowana i nam to odpowiada.
No i nie wychodzę z założenia, że osoba z którą gadam na forum jest dla mnie adwersarzem
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- lec
- Posty: 736
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 20:06
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: Tiguan II
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zawieszenie
w momencie kiedy zaczales podwazac moje opinie (niezaleznie czy celowo, czy przez brak zrozumienia), sie nim stales i wzajemnie. Nie jestem zaden delikates, ale te "żale" w takim ujeciu mialy dla mnie wyjatkowo pejoratywny wydźwięk. Moze jak pisze Darek mam faktycznie dzis jakis okres albo cos... sorry
nie wazne, ciesze sie ze sprawa zostala w kulturalny sposob wyjasniona i nie doszlo do niepotrzebnych spiec przez zwykly brak zrozumienia. Watek jest o zawieszce wiec wrócmy do meritum.
nie wazne, ciesze sie ze sprawa zostala w kulturalny sposob wyjasniona i nie doszlo do niepotrzebnych spiec przez zwykly brak zrozumienia. Watek jest o zawieszce wiec wrócmy do meritum.
aktualnie TIGUAN2, 2.0 TDI DFGA 4x4 | skodaclub.pl | motohid.pl
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: Zawieszenie
Słuchajcie tak przyglądałem stronęKYB i do Superba jest tylko model Excel-G jako komplet przód/tył
Na przód jest też model bardziej sportowy Ultra-SR ale chyba nie ma sensu montaż na przód coś innego.
Czy są jakieś inne marki oprócz Koni/Bilstein/Kyb które polecacie
Chcę utwardzić zawieszenie ale nie obniżać. Mam standardowe zawieszenie i nie będę wymieniał springów.
Jakoś ten koni FSD za 2,5-3k mi się nie widzi.
Na przód jest też model bardziej sportowy Ultra-SR ale chyba nie ma sensu montaż na przód coś innego.
Czy są jakieś inne marki oprócz Koni/Bilstein/Kyb które polecacie
Chcę utwardzić zawieszenie ale nie obniżać. Mam standardowe zawieszenie i nie będę wymieniał springów.
Jakoś ten koni FSD za 2,5-3k mi się nie widzi.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
Przez weekend nie odpalałem komputera, a teraz znów pół dnia zajmie mi odpisywanie w różnych wątkach .
A dzieje się tak z powodu konstrukcji amora - są one bardzo wysokociśnieniowe. Rodzi to szereg korzyści - nie tracą parametrów po rozgrzaniu, bardzo długo (praktycznie do końca życia) utrzymują tą samą skuteczność. Ale pociąga za sobą, z punktu widzenia tuningu optycznego, jedną niedogodność - dobrze pracują i są trwałe tylko w wąskim zakresie wysokości zawieszeń. Jeśli weźmiesz B6 i mocno go obniżysz - podwyższasz jeszcze ciśnienie azotu pod tłoczyskiem i w końcu nie ma bata - jakaś uszczelka puści i masz olej na zewnątrz.. Prawidłowo zamontowany i dobrany do wysokości zawieszenia, w normalnej eksploatacji wytrzyma ci min ok 200 000 km bez wyraźnej straty parametrów.
Jeśli więc wszystkie te osoby założyły B6 czy B8 nie dostosowując ich odpowiednio do wysokości springów - masz odpowiedź
Myślę, że nie. Nie do Bilsteinów, ale do fachowców i/lub doradców. Bilstein generalnie nie wylewa - to są baaaaaaardzo rzadkie przypadki. Bilstein jak dostanie w...l (ale na prawdę ostro) - zamiast wylewać - wybucha. Zdarzało i zdarza się to na OS -ach.Zuber pisze:Myślę, że Lec miał pecha co do Bilsteinów.
A dzieje się tak z powodu konstrukcji amora - są one bardzo wysokociśnieniowe. Rodzi to szereg korzyści - nie tracą parametrów po rozgrzaniu, bardzo długo (praktycznie do końca życia) utrzymują tą samą skuteczność. Ale pociąga za sobą, z punktu widzenia tuningu optycznego, jedną niedogodność - dobrze pracują i są trwałe tylko w wąskim zakresie wysokości zawieszeń. Jeśli weźmiesz B6 i mocno go obniżysz - podwyższasz jeszcze ciśnienie azotu pod tłoczyskiem i w końcu nie ma bata - jakaś uszczelka puści i masz olej na zewnątrz.. Prawidłowo zamontowany i dobrany do wysokości zawieszenia, w normalnej eksploatacji wytrzyma ci min ok 200 000 km bez wyraźnej straty parametrów.
Gwoli wyjaśnienia - ja ok 30 . I też psułem. Stąd wiem jak i od czego się psująlec pisze:a przerobolilem w sumie 4 pelne zmiany na Bilsteinie...
Nie przesądza, bo spodziewam się, że obracasz się w towarzystwie osób, dla których wygląd samochodu jest jednym z najważniejszych elementów tuningu, a wszelka ewentualna poprawa zachowania samochodu jest wynikiem zmian, które przede wszystkim służą efektowi wizualnemu. Tu, rzeczywiście Bilstein jest dość kłopotliwym wyborem. Bilstein jest zdecydowanie dla osób, dla których nr 1 to użyteczność danego rozwiązania, i ewentualny tuning optyczny wnosi właśnie coś do tego. Czyli ewentualne zmiany w wyglądzie są tylko i wyłącznie skutkiem polepszenia pożądanych parametrów eksploatacyjnych.lec pisze:w połączeniiu z opiniami innych z wlasnego otoczenia jak i obcych dosyc sporo - pozwala uwiarygadniac pewne tezy chociaż nie przesądza.
Jeśli więc wszystkie te osoby założyły B6 czy B8 nie dostosowując ich odpowiednio do wysokości springów - masz odpowiedź
Możesz zainteresować się Sachs-em. Nie mam pojęcia, czy są do Superbów, ale jeśli tak, to powinny być znacznie tańsze przy minimalnie gorszych właściwościach. Ale i tak bez porównania z serią.adriand pisze:Czy są jakieś inne marki oprócz Koni/Bilstein/Kyb które polecacie