lusterko wsteczne bezramkowe

Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1846
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: lusterko wsteczne bezramkowe

Post autor: marioti »

to podpowie ktoś, kto przerabiał temat, czy podejdzie AC, czy jednak szukać AD?
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13644
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: lusterko wsteczne bezramkowe

Post autor: Enriquez »

kluczem do sukcesu są schematy - których niestety nie posiadam
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1846
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: lusterko wsteczne bezramkowe

Post autor: marioti »

mały update treści, nr. 3:

Podłączyłem kabelki lusterka 1:1 i wszystko działa. Lustro zamontowane. Czy warto? Nie.
Zwłaszcza przy aktualnych cenach używanych luster. Chyba że ktoś dorwie za pół darmo, mnie się udało wyciągnąć lustro na złomie z rozbitka passata. Była jednak obawa czy działa bo cała przednia szyba była rozbita, tak że drobne kawałki były też w środku lustra

W starym lusterku jest wtyczka 6 pin i wszystkie są zajęte, a w nowym 3G0857511AD wtyczka ma 8 pin ale zajęte są po kolei od 1 do 6.

Kwestia schematów lusterka do S2 są dostępne w Elsa. I tutaj mam takie ustalenia (opis: pin - kolor przewodu - opis przewodu):
pin 1 - czerwono-żółty - +12 z bezpiecznika SC4
pin 2 - brązowy - masa
pin 3 - czarno-niebieski - do BCM na pin 52 we wtyczce A - czarna - do tego samego pinu jest podłączona masa żarówki światła cofania lewego
pin 4 - biało-fioletowy - opis na schemacie jest taki: " B694 - Złącze 1 (lusterko wewnętrzne przyciemniane automatycznie) w głównej wiązce przewodów"
pin 5 - żółto-niebieski - i znowu opis " B695 - Złącze 2 (lusterko wewnętrzne przyciemniane automatycznie) w głównej wiązce przewodów"
pin 6 - brązowo-czerwony - W1- Oświetlenie wewnętrzne przednie

W rzeczywistości, po otworzeniu mojego lustra jest, j.n. (opis pin na wtyczce pcb - kolor kabla - pin na wtyczce zewnętrznego podłączenia lusterka):
pin 1 - biały - pin 1
pin 2 - czarny - pin 2
pin 3 - szary - pin 3
pin 4 - zielony - pin 6
pin 5 - brązowy - pin 5
pin 6 - żółty - pin 4

Z kolei do lusterka AD jest lipa ze schematami. Jedyne co mogę odczytać po rozłożeniu lusterka (opis: pin wtyczki na PCB - kolor kabla - oznaczenie na płytce PCB - pin wtyczki zewnętrznej):
pin 1 - biały - oznaczenie D6 - pin 1
pin 2 - czarny - C14 - pin 2
pin 3 - szary - D7 - pin 3
pin 4 - zielony - C18 - pin 6
pin 5 - brązowy - R22 - pin 5
pin 6 - żółty - C24 - pin 4
pin 7 - pusty - R7

Jeszcze na ruskiej stronie pod linkiem z pierwszego posta https://www.drive2.ru/l/469272113564353539/
ktoś pisze rozpiskę pinów dla lustra AD:
pin 1 +12
pin 2 - masa
pin 3 - bieg wsteczny
pin 4 i 5. Przyciemnianie lusterek zewnętrznych, łączy się z drzwiami kierowcy
pin 6. lampka oświetlenia wnętrza (niezbędny aby lusterko nie ściemniało się po włączeniu światła w kabinie

Wygląda to zatem tak, że piny można przełożyć 1-1

Jeszcze pozostaje kwestia samego przerzucenia pinów.
W starym lusterku wtyczka wewnątrz lustra (ta wpięta do płytki PCB) ma tylko 6 pin, natomiast w AD wtyczka ma 7 pinów i jest innej budowy, ale tylko pierwsze 6 pinów jest zajęte.
Nie można też przełożyć sobie pinów z wtyczki tej zewnętrznej tj. z nowego lustra do starej wtyczki, i podpiąć na próbę. Niestety piny w obu wtyczkach mają inną budowę. Jedyną opcję jaką widzę to przerzucić stary kabelek i połączyć się z pinami wtyczki wewnętrznej nowego lustra. Te piny są tam jakby "nabijane" a nie zaciskane.

Więc najprostsze rozwiązanie było tylko jedno: Wziąłem kabel od starego lustra. Od strony płytki pcb wyjąłem kable z małej białej kostki i obciąłem zagniecione na nich piny żeńskie. Następnie we wtyczce nowego lustra wypiąłem (poprzez podważenie) kabelki i na ich miejsce wpiąłem kabelki od starego lustra. Ich montaż to po prostu wciśnięcie na miejsce (piny same niejako nacinają osłonkę kabli - styki potem sprawdziłem miernikiem).
Pozostaje już tylko przeróbka samego mocowania lusterka, ale to już było pokazane w linkach w pierwszym wątku.
ODPOWIEDZ