Urządzenia występują w różnych wariantach:
- Bolero (bez nawigacji, jeden slot na SD) / Amundsen (z nawigacją, dwa sloty na SD)
- bez lub z cyfrowym radiem DAB/DAB+
- z MirrorLink lub SmartLink (czyli kombinacja MirrorLink, Android Auto, Apple CarPlay)
Szczegółowe wersje Amundsenów (data to początek produkcji)
- 5L0035680 2014.11.03 - 2015.05.24 MirrorLink, bez DAB, bez WiFi
- 5L0035680A 2014.11.03 - 2015.05.24 MirrorLink, z DAB, bez WiFi
- 5L0035680B 2015.05.25 - 2016.05.29 SmartLink (MirrorLink + Android Auto + Apple Car Play), bez DAB, bez WiFi
- 5L0035680C 2015.05.25 - 2016.05.29 SmartLink (MirrorLink + Android Auto + Apple Car Play), z DAB, bez WiFi
- 5L0035680D 2016.05.30 - SmartLink (MirrorLink + Android Auto + Apple Car Play), bez DAB, bez WiFi
- 5L0035680E 2016.05.30 - SmartLink (MirrorLink + Android Auto + Apple Car Play), z DAB, bez WiFi
Szczegółowe wersje Bolero(data to początek produkcji)
- 5L0035200 2014.11.03 - 2015.05.24 MirrorLink, bez DAB, bez WiFi
- 5L0035200A 2014.11.03 - 2015.05.24 MirrorLink, z DAB, bez WiFi
- 5L0035200B 2015.05.25 - 2016.05.29 SmartLink (MirrorLink + Android Auto + Apple Car Play), bez DAB, bez WiFi
- 5L0035200C 2015.05.25 - 2016.05.29 SmartLink (MirrorLink + Android Auto + Apple Car Play), z DAB, bez WiFi
- 5L0035200D 2016.05.30 - SmartLink (MirrorLink + Android Auto + Apple Car Play), bez DAB, bez WiFi
- 5L0035200E 2016.05.30 - SmartLink (MirrorLink + Android Auto + Apple Car Play), z DAB, bez WiFi
Cześć funkcji tych urządzeń działa dopiero po zainstalowaniu tzw. kodów FEC/SWaP (Feature Enabling Code / SoftWare As a Product). Kody te są unikatowe i przypisane do konkretnego VINu a ich instalacja wymaga korzystania z serwerów online producenta. Nie da się dokupić kodu FEC/SWaP do VINu który nie miał takiego urządzenia zainstalowanego fabrycznie. Kodami FEC/SWaP objęte są praktycznie wszystkie funkcje poza tunerem radiowym i odtwarzaczem mediów - telefon (bluetooth), obsługa głosowa, nawigacja, MirrorLink / SmartLink.
Urządzenia te NIE MAJĄ kodów do odblokowania, obsługują znaną z platform MQB funkcję ochrony komponentów:
1. podpięte w samochodzie obsługującym ochronę komponentów (np. Yeti FL) zostaną zablokowane przez samochód natychmiast
2. podpięte w samochodzie nie obsługującym ochrony komponentów (jak np. SUperb II) zablokują się po maksymalnie 8 godzinach działania (kumulatywnie)
Urządzenie zainstalowane w samochodzie obsługującym (w momencie wyjechania z fabryki) ochronę komponentów muszą zostać sparowane. parowanie (tzw. "zdjęcie ochrony"). Ponieważ parowanie inwaliduje wszystkie licencje które były zainstalowane więc trzeba je wgrać ponownie.
W przypadku instalacji w samochodzie nie wyposażonym w technologie ochrony komponentów (np. Superb II) trzeba założyć w radiu tzw. patch. Jest to małe urządzenie które przy każdorazowym restarcie powoduje powrót radia do takiego stanu , przy jakim patch był założony - usuwa blokadę oraz przywraca timer ochrony komponentów do wartości, przy której patch był założony.
Patch należy zakładać dopiero wtedy, gdy nie ma aktywnej blokady i gdy aktywne są wszystkie funkcje (z tych kontrolowanych kodami FEC/SWaP) na których nam zależy. Dlatego tak istotny jest stan, w jaki urządzenie się znajduje:
- gdy nie jest zablokowane i ma wszystkie aktywne funkcje wystarczy założyć patch
- gdy nie jest zablokowane ale jakieś funkcje, na których nam zależy, nie są aktywne, należy najpierw je aktywować a potem założyć patch
- gdy jest zablokowane trzeba najpierw zdjąć blokadę, potem zrobić aktywacje (i nie ma tu znaczenia, jakie funkcje były wcześniej aktywne i bo i tak wszystkie są inwalidowane przy zdjęciu blokady) i dopiero na koniec założyć patch
Mając tak przygotowane urządzenie, potrzebujemy jeszcze kilka rzeczy żeby je zainstalować w Superbie II:
- adapter ze starego na nowy typ złącza QuadLock
- kartę SD z mapami (tylko dla Amundsena)
- port USB (w wersji z lub bez obsługa urządzeń Apple)
- antenę GPS (tylko dla Amundsena, o ile nie mamy jej już zainstalowanej w samochodzie)
- mikrofon (o ile nie mamy go już zainstalowanej w samochodzie)
Wątek ten jest zablokowany celowo. Ewentualnie pytania proszę kierować na PW - będę go wtedy uzupełniał.
BARDZO WAŻNA AKTUALIZACJA
Świat nie stoi w miejscu... Do metody opisanej powyżej, z patchem sprzętowym, doszła konkurencyjna - patch programowy. Zalety:
- lufa i popitka w jednym - załatwia od razu zarówno CP, jak i aktywacje, nie ma znaczenia czy jednostka jest zablokowana czy nie i co ma aktywne
nie wymaga rozkręcania urządzenia (dotyczy wersji z nawigacją)
w samochodach które obsługują ochronę komponentów nie wymaga filtra CAN
- nie można robić aktualizacji softu - każda aktualizacja zabije "witaminkę"
w diagnostyce widoczne są dwa błędy - ochrony komponentów i checksumy (aczkolwiek jednostka działa normalnie)