Witam, może ktoś mi tu pomoże. Od jakiegoś czasu wyskakiwało mi epc po gwałtownym naciśnięciu gazu w czasie jazdy, po za tym że świeciła się lampka epc nie było czuć różnicy w jeździe. Po jakimś czasie zaświeci się check i samochód wchodził w tryb awaryjny. Podłączyłem kompa i wyskoczyła mi takie błędy
(P256300) czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania niewiarygodny
(P00AF00) jednostka przedstawiania turbosprężarki 1 zablokowanie.
Nie wiem co robić byłem u mechanika podejrzewa że to jakaś czujka ale na 100 pro nie jest pewien, kolega u którego regeneruje turbo też nie pomoże bo nie ma takiego stołu żeby ją podłączyć.
Może ktoś miał podobny problem, albo przynajmniej poleci kogoś od turbin żeby zbadać skode
Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km
może być uszkodzona "gruszka" do sterowania łopatkami turbiny (względnie mechanizm sterujący jeśli wymyślili coś innego w miejsce gruszki) albo zapieczone łopatki turbiny i jak dodajesz gazu to silnik łapie przeładowanie (za duże ciśnienie doładowania) i przechodzi w tryb awaryjny
przerabiałem w starym 1,9 tdi
czujniki są moim zdaniem ok, bo jak by ci padł któryś z czujników, to byś cały czas miał problem, a nie że postęp z usterkami, u mnie pomogło wyczyszczenie turbiny
przerabiałem w starym 1,9 tdi
czujniki są moim zdaniem ok, bo jak by ci padł któryś z czujników, to byś cały czas miał problem, a nie że postęp z usterkami, u mnie pomogło wyczyszczenie turbiny
- Montes
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 190/405
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km
Czyszczenie bez demontażu może być w miarę skuteczne tylko przy niewielkich zabrudzeniach.
Nie ma szans na wyczyszczenie zapchanych i zapieczonych elementów turbo - wtedy trzeba rozbierać.
Najrozsądniej jest czyścić turbosprężarkę profilaktycznie co 10-15kkm.
Osobiście co taki okres wymieniam też podkładki pod wtryskiwaczami przy okazji usuwania węgla w obszarze głowicy cylindra, w szczególności na zaworach, koronie tłoka, górnej powierzchni tłoka oraz w obszarze pierwszego pierścienia tłokowego. Oczyszczam również gniazda wlotowe i wylotowe zaworu i pozostałości "syfu" w zaworze EGR, turbosprężarce i systemie wlotu powietrza.
Wszystko to robi jeden dwuskładnikowy niemiecki preparat ProTex Carbon X.
Jestem do niego bardzo przekonany. Stosuję zarówno w moich autach, motocyklu jak i silniku zaburtowym bądź kosiarce Teściowej.
https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg
Nie ma szans na wyczyszczenie zapchanych i zapieczonych elementów turbo - wtedy trzeba rozbierać.
Najrozsądniej jest czyścić turbosprężarkę profilaktycznie co 10-15kkm.
Osobiście co taki okres wymieniam też podkładki pod wtryskiwaczami przy okazji usuwania węgla w obszarze głowicy cylindra, w szczególności na zaworach, koronie tłoka, górnej powierzchni tłoka oraz w obszarze pierwszego pierścienia tłokowego. Oczyszczam również gniazda wlotowe i wylotowe zaworu i pozostałości "syfu" w zaworze EGR, turbosprężarce i systemie wlotu powietrza.
Wszystko to robi jeden dwuskładnikowy niemiecki preparat ProTex Carbon X.
Jestem do niego bardzo przekonany. Stosuję zarówno w moich autach, motocyklu jak i silniku zaburtowym bądź kosiarce Teściowej.
https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, o 12:42 przez Montes, łącznie zmieniany 1 raz.
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km
Aktuator wastegate (czyli ten tzw. nastawnik) do sprawdzenia... Logi VCDS jak się przymyka/otwiera + log boostu pod obciążeniem.siwkerss pisze:Witam, może ktoś mi tu pomoże. Od jakiegoś czasu wyskakiwało mi epc po gwałtownym naciśnięciu gazu w czasie jazdy, po za tym że świeciła się lampka epc nie było czuć różnicy w jeździe. Po jakimś czasie zaświeci się check i samochód wchodził w tryb awaryjny. Podłączyłem kompa i wyskoczyła mi takie błędy
(P256300) czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania niewiarygodny
(P00AF00) jednostka przedstawiania turbosprężarki 1 zablokowanie.
Nie wiem co robić byłem u mechanika podejrzewa że to jakaś czujka ale na 100 pro nie jest pewien, kolega u którego regeneruje turbo też nie pomoże bo nie ma takiego stołu żeby ją podłączyć.
Może ktoś miał podobny problem, albo przynajmniej poleci kogoś od turbin żeby zbadać skode
Wastegate jest w nowych TSI sterowany elektronicznie. Zanim wyjmiesz turbo upewnij się, że problem nie leży w samym aktuatorze.
Auto jest seryjne czy po sofcie?
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km
Jedź do tunera niech zrobi soft silnika i skrzyni to turbo zacznie pracowac w optymalnych warunkach a przy okazji zdiagnozuje nowe turbo