Ciemne szyby z przodu
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
kazda stacja diagnostyczna jest zobowiazana do posiadania takiego.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
to jak te samochody dostają homologację w Polsce ?
W BMW nie dowiem się, ale w Mercedesie Rzeszów robiłem zakupy i znam kilka osób.
Ciekawe co powiedzą...
W BMW nie dowiem się, ale w Mercedesie Rzeszów robiłem zakupy i znam kilka osób.
Ciekawe co powiedzą...
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
nic nie powiedza. klient o tym nie wie, kupuje auto, szyba wydaje sie przezroczysta, wiec nikt sie nie czepia i nawet nie sprawdza, jak sie zapytasz i wyjdzie ze jest mniejsza przepuszczalnosc to bronia sie certyfikatami hut szkla (w ktorej byly produkowane) i homologacja producenta. przyczepilem sie akurat do tego bo robilem kiedys pomiary, moje w 124 coupe mialo przepuszczalnosc (na seryjnej, nie przyciemnionej szybie) 68%.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
Śledzę Waszą dyskusję od pewnego czasu i długo się zastanawiałem, czy jest sens wrzucać tu "swoje pięć groszy".
Co do aut, które w serii przekraczają dopuszczalne przyciemnienie, to diagnosta ze stacji kontroli pojazdów opowiadał mi, że mierzył przepuszczalność przednich bocznych szyb policyjnego radiowozu (niestety nie wiem, co to było za auto) i w serii wyszła mniejsza, niż dopuszczalna, więc oklejenie czymkolwiek poza bezbarwną folią zazwyczaj nie wchodzi w grę pod względem prawnym.
A z własnych doświadczeń, to jeżdziłem tak kilka lat, na wszystkich szybach poza przednią miałem folie o lustrzanym odbiciu, także z zewnątrz praktycznie nic nie było widać. Przeglądy przechodziłem za każdym razem, kilka kontroli policyjnych również.
Do PLUSÓW mogę zaliczyć:
- duże poczucie prywatności wewnątrz
- zdecydowanie mniejsze oślepianie przez boczne słońce
- zdecydowanie mniejsze nagrzewanie wnętrza
- naprawdę szybko można ją zdjąć bez użycia narzędzi
MINUSY:
- w nocy na nieoświetlonej drodze żeby coś zobaczyć - szybka w dół i nie ważne, że zima
- to samo przy cofaniu po zmierzchu
- musisz pamiętać, że choć ty kogoś widzisz, to ktoś ciebie nie (to nie zawsze minus, ale bywało że tak)
Po którejś kontroli, gdzie o mało nie straciłem dowodu i nie dostałem konkretnego mandatu, pomyślałem, że nie będę więcej ryzykował, bo następnym razem może się nie upiec Folie zdjąłem i na początku trochę kląłem, głównie na słońce i nagrzewanie, ale po pewnym czasie mi przeszło.
Zakładam, że każdy jest dorosły, zna przepisy i nikogo nie oceniam. Osobiście uważam jednak, że takie oklejenie stanowi dużo mniejsze zagrożenie, niż chociażby łyse opony, czy wspominane już zestawy ksenonków z allegro.
Co do aut, które w serii przekraczają dopuszczalne przyciemnienie, to diagnosta ze stacji kontroli pojazdów opowiadał mi, że mierzył przepuszczalność przednich bocznych szyb policyjnego radiowozu (niestety nie wiem, co to było za auto) i w serii wyszła mniejsza, niż dopuszczalna, więc oklejenie czymkolwiek poza bezbarwną folią zazwyczaj nie wchodzi w grę pod względem prawnym.
A z własnych doświadczeń, to jeżdziłem tak kilka lat, na wszystkich szybach poza przednią miałem folie o lustrzanym odbiciu, także z zewnątrz praktycznie nic nie było widać. Przeglądy przechodziłem za każdym razem, kilka kontroli policyjnych również.
Do PLUSÓW mogę zaliczyć:
- duże poczucie prywatności wewnątrz
- zdecydowanie mniejsze oślepianie przez boczne słońce
- zdecydowanie mniejsze nagrzewanie wnętrza
- naprawdę szybko można ją zdjąć bez użycia narzędzi
MINUSY:
- w nocy na nieoświetlonej drodze żeby coś zobaczyć - szybka w dół i nie ważne, że zima
- to samo przy cofaniu po zmierzchu
- musisz pamiętać, że choć ty kogoś widzisz, to ktoś ciebie nie (to nie zawsze minus, ale bywało że tak)
Po którejś kontroli, gdzie o mało nie straciłem dowodu i nie dostałem konkretnego mandatu, pomyślałem, że nie będę więcej ryzykował, bo następnym razem może się nie upiec Folie zdjąłem i na początku trochę kląłem, głównie na słońce i nagrzewanie, ale po pewnym czasie mi przeszło.
Zakładam, że każdy jest dorosły, zna przepisy i nikogo nie oceniam. Osobiście uważam jednak, że takie oklejenie stanowi dużo mniejsze zagrożenie, niż chociażby łyse opony, czy wspominane już zestawy ksenonków z allegro.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
Dobrze, że wrzuciłeś. Dzięki Twojemu postowi jest bardziej merytorycznie, a mniej emocjonalnieedeks pisze:Śledzę Waszą dyskusję od pewnego czasu i długo się zastanawiałem, czy jest sens wrzucać tu "swoje pięć groszy".
Ale do rzeczy:
czyli jest mocno ograniczone pole widzenia. A jesli uznasz, że widzisz wystarczająco dobrze, a się pomylisz? Na drodze jest wiele nieoświetlonych pojazdów, ktore w takie sytuacji mogą się "schować"edeks pisze:- w nocy na nieoświetlonej drodze żeby coś zobaczyć - szybka w dół i nie ważne, że zima
- to samo przy cofaniu po zmierzchu
To jest IMO bardzo duży minus. W takim przypadku "zasada ograniczonego zaufania" musi się zmienić w "zasadę nieograniczonego braku zaufania ". Jeśli jeździsz 20-30 km dziennie, nie ma problemu, ale np po przejechaniu 1000 km w ciągu dnia, kiedy zmęczenie zaczyna grać ważną rolę, brak kontaktu wzrokowego z innymi uczestnikami ruchu jest baaardzo męczącyedeks pisze:- musisz pamiętać, że
choć ty kogoś widzisz, to ktoś ciebie nie (to nie zawsze minus, ale bywało że tak)
ale jednak stanowi.edeks pisze:oklejenie stanowi dużo mniejsze zagrożenie, niż chociażby łyse opony
CBDU
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
No i dzwoniłem do salonu Mercedesa ZASADA w Rzeszowie...
Zdziwienie na moje pytanie dotyczące szyb było spore.
Zdziwili się dlatego, że Niemcy słyną z przestrzegania tego typu rzeczy i u nich coś takiego by nie przeszło (wystarczy sprawdzić jak badany jest samochód pod względem norm EURO lub popatrzeć na ich ubogie przeróbki samochodów 4x4). Sporo naszych rodaków miało i ma problemy z ichniejszą drogówką właśni za szyby, allegro-xenony czy nawet chińskie lampy przód (i tył) bez homologacji.
Twierdzą, że nie ma mowy aby w nowym samochodzie szyby nie spełniały unijnych przepisów.
Jeżeli jakaś szyba nie spełnia.. to nie jest to z jakiś przyczyn szyba oryginalna.
Zdziwienie na moje pytanie dotyczące szyb było spore.
Zdziwili się dlatego, że Niemcy słyną z przestrzegania tego typu rzeczy i u nich coś takiego by nie przeszło (wystarczy sprawdzić jak badany jest samochód pod względem norm EURO lub popatrzeć na ich ubogie przeróbki samochodów 4x4). Sporo naszych rodaków miało i ma problemy z ichniejszą drogówką właśni za szyby, allegro-xenony czy nawet chińskie lampy przód (i tył) bez homologacji.
Twierdzą, że nie ma mowy aby w nowym samochodzie szyby nie spełniały unijnych przepisów.
Jeżeli jakaś szyba nie spełnia.. to nie jest to z jakiś przyczyn szyba oryginalna.
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
znajdz gdzies np takiegto mercedesa http://moto.allegro.pl/mercedes-e220cdi ... 89122.html" onclick="window.open(this.href);return false; i pojedz sobie sprawdzic.
tu kolejne ogloszenie z pierwszej strony allegro na ktorym widac "kolor szyby" http://moto.allegro.pl/mercedes-e55-amg ... 53006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mysle ze jak wezmiesz sam pojedziesz i pomierzysz na jakiejs stacji diagnostycznej to sie przekonasz, a dalsze rozgrzebywanie tej rozmowy wiekszego znaczenia miec juz nie bedzie, i przede wszystkim sensu nie ma.
tu kolejne ogloszenie z pierwszej strony allegro na ktorym widac "kolor szyby" http://moto.allegro.pl/mercedes-e55-amg ... 53006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mysle ze jak wezmiesz sam pojedziesz i pomierzysz na jakiejs stacji diagnostycznej to sie przekonasz, a dalsze rozgrzebywanie tej rozmowy wiekszego znaczenia miec juz nie bedzie, i przede wszystkim sensu nie ma.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
uważasz, że Niemcy nie potrafią zrobić zgodnie z przepisami szyby ?
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
Ale się czepiliście tych szyb, może załóżcie wątek "CIEMNE SZYBY : TAK/NIE" i każdy się w nim będzie wytrząsał, wrzucił gościu autko, chciał pokazać co ma, a powstaje już 3 strona pierniczenia o jednym i tym samym.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
Ex, nie bardzo rozumiem, czego mają dowodzić te zdjęcia. Czy ktoś tu napisał, że szyby nie mogą być barwione? Mowa jest o przepuszczalności światła, która dla szyby czołowej i szyb bocznych z przodu musi wynosić min 70%. 70, nie 100. A oklejenie folią z rodzaju "średnich" ogranicza tą przepuszczalność do ok 35 %, a ciemne nawet do 5%. Natomiast jeśli potrafisz po tych zdjęciach określić, jaka jest przepuszczalność światła w tych samochodach, to chylę czoła
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
Mój kumpel ma Mercedesa E w211 i jego szyby z przodu są przyciemnione już od nowości. Takiego go kupił i tak jezdzi już 7 lat. Nie miał problemu z policją ani przeglądami. Nie pamiętam jaką ma przepuszczalność, ale wiem, że nie spełnia tego przepisu. eX ma rację
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
w zasadzie ja lubię samochody z zaciemnionymi szybami, lampami typu "lexus" czy przednimi xenonami z allegro czy jakimiś chinolami
zawsze można na takim kliencie "naprawić sobie" samochód na jego koszt
zawsze można na takim kliencie "naprawić sobie" samochód na jego koszt
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: MOJA PIERWSZA SUPER"B" "))))))
a czytasz jakie kolwiek moje wypowiedzi w tym watku ? jest napisane ze mierzylem przepuszczalnosc swiatla na seryjnych szybach. czyli rozumiem barwiona szyba =100% przepuszczalnosci swiatla.., w takim razie ide na parking drapac folie ze wszystkich szyb i przepraszam ze tylko folia z rodzaju srednich ogranicza przepuszczalnosc swiatla do ok 35%.sjak pisze:Ex, nie bardzo rozumiem, czego mają dowodzić te zdjęcia. Czy ktoś tu napisał, że szyby nie mogą być barwione? Mowa jest o przepuszczalności światła, która dla szyby czołowej i szyb bocznych z przodu musi wynosić min 70%. 70, nie 100. A oklejenie folią z rodzaju "średnich" ogranicza tą przepuszczalność do ok 35 %, a ciemne nawet do 5%. Natomiast jeśli potrafisz po tych zdjęciach określić, jaka jest przepuszczalność światła w tych samochodach, to chylę czoła
wg waszej teorii kazda szyba w samochodzie ma przepuszczalnosc swiatla 100%, barwione tak samo?
to nie watek i rozmowa o tym kto w czym gustuje. popraw auto o takiego uzytkownika, gwarantuje ze dostanie co najwyzej mandat lub wyzszy mandat.bezduszny pisze:w zasadzie ja lubię samochody z zaciemnionymi szybami, lampami typu "lexus" czy przednimi xenonami z allegro czy jakimiś chinolami
zawsze można na takim kliencie "naprawić sobie" samochód na jego koszt
jestescie tak praworzadni i idealni a nikt nei zwrocil koledze uwagi ze kola moga mu wystawac z przodu delikatnie poza obrys auta. a to tez jest karalne
edit/
w ogole wywalmy i zbanujmy wszystkich ktorzy szybko jezdza bo moga kogos zabic, tych co robia glosne audio (wygluszaja samochod), sluchajac glosniej muzyki nie slysza niczego do okola i moga tym dprowadzic do wypadku, tych ktorzy softuja auta bo robia to po to zeby szybciej jezdzic, przez nich tez ktos pewnie zginie..... to co segregujemy teraz uzytkownikow?
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4