[S2] Wymiana foteli z Anglika - Relacja
: 3 lis 2019, o 21:31
Modyfikuje ten wątek może przyda się jeszcze komuś
Wstęp:
Fotele nie są elementami P&P
Do prawidłowego montażu i działania potrzeba wiele przeróbek zarówno po stronie auta jak i samych foteli
Zaznaczam, iż opisuje przekładkę z manualnych z wersji Ambition na elektryczne skóry z Elegacne(anglik)
1) przekładka elektryki i wiązki pomiędzy fotelami jest możliwa, trudna aczkolwiek możliwa. silniki są niby takie same jednak w fotelu bez pamięci brakuje czujników położenia w samych silnikach. można to przełożyć ale jak napisał mi jeden z kolegów z forum nieopłacalne i popieram to w 100%
2) w przypadku w którym decydujemy się na wersje jedynie elektryczną musimy dokonać modernizacji wtyczek samych foteli. Fotel kierowcy od pasażera rożni się dodatkową wtyczką do czujnika niezapiętych pasów . W fotelu pasażera czujnik ten jest w kostce głównej, żeby było śmieszniej w fotelu kierowcy pod tymi pinami wtyczki głównej jest magistrala CAN!!!!!! tutaj musimy poprzekładać wtyczki i dostosować je do wersji jaką mamy u siebie.
3) podgrzewanie foteli pasuje i działa
4) na 99% nie macie wiązki zasilania foteli, trzeba ja położyć przewodem 2,5 mm kw od puszki bezpieczników do samych foteli, mase złapiecie na słupku przy nogach
5)Pomiędzy wersjami Eu/Ang jest różnica w działu sygnalizacji niezapiętych pasów, fotel pasażera (anglik) ma prócz czujnika w gnieździe pasa, dodatkowy czujnik nacisku, który załącza go dopiero w momencie gdy ktoś usiądzie. trzeba to uwzględnić w przeróbce lub porostu pominąć czujnik pasażera (dawny fotel kierowcy z wersji angielskiej).
6)Jeśli robicie wersję z pamięcią trzeba doprowadzić magistralę CAN
7)Trzeba dołożyć instalację do dodatkowych światełek na nogi
8)Reszta pasuje i nie wyrzuca żadnych błędów
Konkluzja..
roboty jest sporo, mi zajęło to 2 dni sadze ze obecnie zrobił bym to w 1 dzień. Jeśli osoba która chce dokonać takiego retrofitingu nie ma pojecia o elektryce, a grzebanie w puszce bezpieczników ja przeraża lepiej zlecić to komuś ogarniętemu
Wstęp:
Fotele nie są elementami P&P
Do prawidłowego montażu i działania potrzeba wiele przeróbek zarówno po stronie auta jak i samych foteli
Zaznaczam, iż opisuje przekładkę z manualnych z wersji Ambition na elektryczne skóry z Elegacne(anglik)
1) przekładka elektryki i wiązki pomiędzy fotelami jest możliwa, trudna aczkolwiek możliwa. silniki są niby takie same jednak w fotelu bez pamięci brakuje czujników położenia w samych silnikach. można to przełożyć ale jak napisał mi jeden z kolegów z forum nieopłacalne i popieram to w 100%
2) w przypadku w którym decydujemy się na wersje jedynie elektryczną musimy dokonać modernizacji wtyczek samych foteli. Fotel kierowcy od pasażera rożni się dodatkową wtyczką do czujnika niezapiętych pasów . W fotelu pasażera czujnik ten jest w kostce głównej, żeby było śmieszniej w fotelu kierowcy pod tymi pinami wtyczki głównej jest magistrala CAN!!!!!! tutaj musimy poprzekładać wtyczki i dostosować je do wersji jaką mamy u siebie.
3) podgrzewanie foteli pasuje i działa
4) na 99% nie macie wiązki zasilania foteli, trzeba ja położyć przewodem 2,5 mm kw od puszki bezpieczników do samych foteli, mase złapiecie na słupku przy nogach
5)Pomiędzy wersjami Eu/Ang jest różnica w działu sygnalizacji niezapiętych pasów, fotel pasażera (anglik) ma prócz czujnika w gnieździe pasa, dodatkowy czujnik nacisku, który załącza go dopiero w momencie gdy ktoś usiądzie. trzeba to uwzględnić w przeróbce lub porostu pominąć czujnik pasażera (dawny fotel kierowcy z wersji angielskiej).
6)Jeśli robicie wersję z pamięcią trzeba doprowadzić magistralę CAN
7)Trzeba dołożyć instalację do dodatkowych światełek na nogi
8)Reszta pasuje i nie wyrzuca żadnych błędów
Konkluzja..
roboty jest sporo, mi zajęło to 2 dni sadze ze obecnie zrobił bym to w 1 dzień. Jeśli osoba która chce dokonać takiego retrofitingu nie ma pojecia o elektryce, a grzebanie w puszce bezpieczników ja przeraża lepiej zlecić to komuś ogarniętemu