[S2] Montaż podgrzewanej szyby przedniej FAQ
: 9 gru 2019, o 02:20
moje wykonanie nie jest identycznym odwzorowaniem montażu fabrycznego
Pierwszą rzeczą od której zaczynamy jest wymiana panela sterującego na wersję z przyciskiem podgrzewania szyby numer zakupionego prze zemnie panela poniżej
nowy panel do działania nie wymaga żadnych przeróbek w instalacji elektrycznej auta wystarczy tylko wypiąć trzy wtyczki ze starego panela wpiąć w nowy i uruchomić funkcje grzania szyby w module komfortu (o tym później)
że by dobrać się do panela trzeba zdemontować ramki, nie jest to skomplikowana czynność same ramki trzymają się na metalowych spinkach wystarczy tylko lekko podważyć śrubokrętem i ładnie schodzą, w pierwszej kolejności górna później dolna
następnie przy użyciu torxa T20 odkręcamy cztery śruby mocujące panel sterujący i demontujemy odpinając trzy kostki
teraz wpinamy nowy panel i składamy wszystko w kolejności odwrotnej
gotowe!
teraz wyprowadzamy z modułu komfortu przewód którym będzie podawany minus załączający przekaźnik grzanej szyby będzie do tego potrzebny pin taki jak na zdjęciu poniżej
musimy dobrać się do modułu komfortu który znajduje się pod nogami kierowcy wypiąć i rozebrać środkową wtyczkę
teraz po uprzednio dolutowanym kabelku do pinu musimy go wpiąć w puste miejsce o numerze b23
teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności i mamy już wyprowadzony przewód z minusem załączającym
teraz wyprowadzamy plus, do tego musimy się dobrać do skrzynki z bezpiecznikami po lewej stronie deski rozdzielczej
ja akurat wlutowałem się w kabel od bezpiecznika nr 6 aczkolwiek można wybrać inny na którym pojawia się plus 12V w momencie załączenia zapłonu
mając już plus i minus do załączania przekaźnika wyprowadzamy je na zewnątrz do komory silnika, ja akurat mam łatwiej bo nie posiadam wysprzęglika mając DSG
teraz potrzebujemy wyprowadzić ze skrzynki bezpieczników z pod maski plus 12V który będzie zasilał naszą szybę i doprowadzić go na podszybie gdzie zamontujemy przekaźnik (miejsce montażu przekaźnika dowolne ja akurat wybrałem podszybie)
z opisów które znalazłem w internecie jak i w instrukcjach obsługi wynika że w superb-ach były montowane w komorze silnika dwie różne skrzynki z bezpiecznikami, w jednej jest miejsce nr 28 na duży bezpiecznik 60A w drugiej nie
wersja z miejscem na duży bezpiecznik 28
i wersja bez
ja akurat mam tą drugą skrzynkę wiec poradziłem sobie inaczej, zamontowałem w wolnym miejscu z przodu skrzynki bezpiecznik 60A midival i od niego poprowadziłem kabel na podszybie jak pamiętam dość gruby chyba 4mm kwadrat
na popularnym serwisie aukcyjnym zakupiłem przekaźnik grzanej szyby (3B0951253) wraz z kostką i krótkimi kabelkami
czerwono biały gruby kabel (pin przekaźnika 3 lub 5 już nie pamiętam) połączyłem z grubym kablem doprowadzającym plus 12V ze skrzynki bezpieczników w komorze, drugi gruby kabel od przekaźnika (chyba czerwono niebieski pin 3 lub 5) rozdzieliłem na dwa cieńsze kable i poprowadziłem jeden w lewy dolny róg szyby i drugim w prawy dolny róg szyby (zasilania plus 12V szyby), podobnie zrobiłem z cienkimi kablami przekaźnika (pin 1 i 2 brązowy i czarny kabel) do nich podpiąłem plus i minus wyprowadzone z kabiny z pod deski rozdzielczej (nie pamiętam już który z którym z tego co pamiętam jest to bez znaczenia bo przekaźnik nie posiada diody)
ja sam przekaźnik przykręciłem do plastiku koło komputera silnika
w ASO kupujemy kostki do podpięcia zasilania pod szybę nr 071973851 (2szt) oraz wiązkę serwisową z pinami nr 000979228e (1szt)
piny lutujemy do dwóch kabli podciągniętych pod prawy i lewy róg szyby wpinamy w kostki i później spinamy z kostkami szyby
co do samej szyby wymianę jak i zakup szyby zleciłem firmie zajmującej się tym profesjonalnie, jako ze miałem uszkodzoną swoją szybę AC wypłaciło za szybę bez grzania a ja dopłaciłem różnice do szyby grzanej, firma montująca od razu przykręciła masę pod lampką
na koniec pozostaje już tylko zakodowanie w module komfortu podgrzewanej szyby ( pod warunkiem że nasz moduł ma taką opcję mój akurat miał)
przy pomocy np. VCDS-a wchodzimy w moduł komfortu nr9
wybieramy kodowanie 07
następnie kodowanie długie, w byte 22 zaznaczamy bit 1 (aczkolwiek w innym module może być inaczej)
zapisujemy zmiany i możemy się cieszyć z posiadania podgrzewanej szyby
Pierwszą rzeczą od której zaczynamy jest wymiana panela sterującego na wersję z przyciskiem podgrzewania szyby numer zakupionego prze zemnie panela poniżej
nowy panel do działania nie wymaga żadnych przeróbek w instalacji elektrycznej auta wystarczy tylko wypiąć trzy wtyczki ze starego panela wpiąć w nowy i uruchomić funkcje grzania szyby w module komfortu (o tym później)
że by dobrać się do panela trzeba zdemontować ramki, nie jest to skomplikowana czynność same ramki trzymają się na metalowych spinkach wystarczy tylko lekko podważyć śrubokrętem i ładnie schodzą, w pierwszej kolejności górna później dolna
następnie przy użyciu torxa T20 odkręcamy cztery śruby mocujące panel sterujący i demontujemy odpinając trzy kostki
teraz wpinamy nowy panel i składamy wszystko w kolejności odwrotnej
gotowe!
teraz wyprowadzamy z modułu komfortu przewód którym będzie podawany minus załączający przekaźnik grzanej szyby będzie do tego potrzebny pin taki jak na zdjęciu poniżej
musimy dobrać się do modułu komfortu który znajduje się pod nogami kierowcy wypiąć i rozebrać środkową wtyczkę
teraz po uprzednio dolutowanym kabelku do pinu musimy go wpiąć w puste miejsce o numerze b23
teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności i mamy już wyprowadzony przewód z minusem załączającym
teraz wyprowadzamy plus, do tego musimy się dobrać do skrzynki z bezpiecznikami po lewej stronie deski rozdzielczej
ja akurat wlutowałem się w kabel od bezpiecznika nr 6 aczkolwiek można wybrać inny na którym pojawia się plus 12V w momencie załączenia zapłonu
mając już plus i minus do załączania przekaźnika wyprowadzamy je na zewnątrz do komory silnika, ja akurat mam łatwiej bo nie posiadam wysprzęglika mając DSG
teraz potrzebujemy wyprowadzić ze skrzynki bezpieczników z pod maski plus 12V który będzie zasilał naszą szybę i doprowadzić go na podszybie gdzie zamontujemy przekaźnik (miejsce montażu przekaźnika dowolne ja akurat wybrałem podszybie)
z opisów które znalazłem w internecie jak i w instrukcjach obsługi wynika że w superb-ach były montowane w komorze silnika dwie różne skrzynki z bezpiecznikami, w jednej jest miejsce nr 28 na duży bezpiecznik 60A w drugiej nie
wersja z miejscem na duży bezpiecznik 28
i wersja bez
ja akurat mam tą drugą skrzynkę wiec poradziłem sobie inaczej, zamontowałem w wolnym miejscu z przodu skrzynki bezpiecznik 60A midival i od niego poprowadziłem kabel na podszybie jak pamiętam dość gruby chyba 4mm kwadrat
na popularnym serwisie aukcyjnym zakupiłem przekaźnik grzanej szyby (3B0951253) wraz z kostką i krótkimi kabelkami
czerwono biały gruby kabel (pin przekaźnika 3 lub 5 już nie pamiętam) połączyłem z grubym kablem doprowadzającym plus 12V ze skrzynki bezpieczników w komorze, drugi gruby kabel od przekaźnika (chyba czerwono niebieski pin 3 lub 5) rozdzieliłem na dwa cieńsze kable i poprowadziłem jeden w lewy dolny róg szyby i drugim w prawy dolny róg szyby (zasilania plus 12V szyby), podobnie zrobiłem z cienkimi kablami przekaźnika (pin 1 i 2 brązowy i czarny kabel) do nich podpiąłem plus i minus wyprowadzone z kabiny z pod deski rozdzielczej (nie pamiętam już który z którym z tego co pamiętam jest to bez znaczenia bo przekaźnik nie posiada diody)
ja sam przekaźnik przykręciłem do plastiku koło komputera silnika
w ASO kupujemy kostki do podpięcia zasilania pod szybę nr 071973851 (2szt) oraz wiązkę serwisową z pinami nr 000979228e (1szt)
piny lutujemy do dwóch kabli podciągniętych pod prawy i lewy róg szyby wpinamy w kostki i później spinamy z kostkami szyby
co do samej szyby wymianę jak i zakup szyby zleciłem firmie zajmującej się tym profesjonalnie, jako ze miałem uszkodzoną swoją szybę AC wypłaciło za szybę bez grzania a ja dopłaciłem różnice do szyby grzanej, firma montująca od razu przykręciła masę pod lampką
na koniec pozostaje już tylko zakodowanie w module komfortu podgrzewanej szyby ( pod warunkiem że nasz moduł ma taką opcję mój akurat miał)
przy pomocy np. VCDS-a wchodzimy w moduł komfortu nr9
wybieramy kodowanie 07
następnie kodowanie długie, w byte 22 zaznaczamy bit 1 (aczkolwiek w innym module może być inaczej)
zapisujemy zmiany i możemy się cieszyć z posiadania podgrzewanej szyby