WYDECH JAK W GOLFIE R

Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Marek23 »

Czy jak w 280 gpf, model 2021(założmy,że to to samo co 272 gpf) zamontuje same luźniejsze końcowe puszki np od Martek to będzie jakiś efekt?
Cos ala różnica octavia rs220 i rs230? Co obstawiacie?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Kuster »

Marek23 pisze: 30 gru 2020, o 15:00 Czy jak w 280 gpf, model 2021(założmy,że to to samo co 272 gpf) zamontuje same luźniejsze końcowe puszki np od Martek to będzie jakiś efekt?
Cos ala różnica octavia rs220 i rs230? Co obstawiacie?
Na pewno

DPF/GPF to nic innego jak bardziej "restrykcyjny" katalizator
A tłumiki seryjne są komorowe "ciche"
Znajomy zmieniał w GTI 6 same końcowe i ładnie strzelały mocy przybyło podobno ~10KM na tej samej hamowni przy podobnych warunkach pogodowych tak że na "mądrym" przelocie powinno być tylko pozytywnie
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: orlik »

Słuchaj, ja mam w 272 od gpf rurę (przelot) i końcowe, strzela jak talala. Jak będzie za głośno to zawsze możesz środkowy wstawić i też będzie strzelać ale trochę ciszej, ale i tak będzie słychać w porównaniu do serii, bo seria z gpf nie strzela.
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Marek23 »

Dziękuje. A czy przy samych końcowych zmienionych będzie buczenie w trasie?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: orlik »

Ciężko powiedzieć, bo nikt takiej konfiguracji nie robił od Marka. Wszyscy robili albo:
- pełny przelot z końcowymi i klapami
- wywalenie gpf i zmiana DP, pełny przelot z końcowymi i klapami
- środkowy z końcowymi i klapami.

Dlatego nie wiem jak auto się zachowa przy seryjnym środkowym i tylko zmianie końcowych.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Kuster »

Marek23 pisze: 31 gru 2020, o 11:50 Dziękuje. A czy przy samych końcowych zmienionych będzie buczenie w trasie?
Nie powinno ale jak nie zrobisz to nie będziesz wiedział

Prawda jest taka że każdy model silnika inaczej rezonuje
U mnie w Accordzie był blaszany pogłos ale poprzedni właściciel wstawił w miejsce katalizatora rurę przelotową i wywalił "specjalny" krótki tłumik który redukuje dodatkowo rezonans. Po wsadzeniu tłumika w miejsce kata buczenie ustało.

Pogadaj z Hammerem on może zrobić Ci komorowe tłumiki z bardzo dobrym przepływem, ewentualnie końcowe przelot ale gdzieś po drodze dodatkowy tłumik który wyłapie ewentualne buczenie.
Jak dbasz tak masz
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Marek23 »

A kto to Hammer?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Kuster »

Marek23 pisze: 31 gru 2020, o 15:53 A kto to Hammer?
DjHammer to Marek z Mar-Tec
Ja go znam spod tego nicku z forum CKP.pl i HAKP.pl
Jak dbasz tak masz
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Marek23 »

Od nich mam końcowe. Odbieram auto w marcu i montuje
jeszcze przed odbiorem w ASO
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Marek23 »

Mam w Superbue zalozone koncowe z rki z gpf. Triche rzezba z koncowkami, bo 2 rurku w kazdym tlumiku nie pasuja pod zderzak.
Jak zalozylem to nic sie nie zmienilo. Wywalilem calkowicie srodkowy i bylo cos slychac,ale delikatnie. Jednak pojezdzilem troche i zrobio sie glosniej. Jest teroia ze gpf przez luz na wylocie sie wypalil... Teraz jak czasem odpale to nawet lekko postrzela. Zastanawiam sie wrecz czy nie wrzucic jakiego mega przelotowego koncowego,ale jeszcze musze zrobic porzady test na trasie.

Z MG sam srodkowy to ponad 1500,absurd. Nie polecam chyba ze ktos mysli o spawach jak leci autostradą;)
Awatar użytkownika
Superb0791
Posty: 8
Rejestracja: 10 lip 2020, o 11:57
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 190
Imię: Mateusz

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Superb0791 »

Siemka wszystki🖐️

Mam pytanie odnoscie tego wydechu. Czy mozecie polecic mi jakis warsztat, który sie trudni przeróbką wydechu w s3 2.0 tsi. Chcialbym miec sportowe brzmienie , a przy wyjazdach z familią cisze w mierę możliwości czyli tylko wydech aktywny. . Rocznik 2016 bez gpf i teraz pytanie . czy do stage 2 wymagany jest caly downpipe wze srodkowym i koncowymi puchami? Czy wystarcza srodkowy i koncowe puchy? No i jak ktos robil przerobke to jakie sa koszta . ja jestem z wrocka ale wiadomo dojechac moge. Eeentualnie czy ktos stage 2 robil i koszt tego moda ile wynosi.

Z gory dzieki
Awatar użytkownika
johny07z
Posty: 28
Rejestracja: 10 lis 2020, o 21:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Nettetal DE

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: johny07z »

Zawsze polecają MSS Performance, Mar-tec lub MG Motorsport.
Do stage 2 dla tego rocznika oprócz downpipe trzeba środek zmienić.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: mario789 »

Te trzy wyżej wymienione firmy to najlepsze opcje jeśli chodzi o jakość ale cenowo tez będzie w miarę ok biorąc pod uwagę całość inwestycji.

Około 12k trzeba liczyć. Fajnie jest jak masz pod butem i możesz przycisnąć ale wtedy należy pamiętać o tym, ze kura powinna hamowac a nie spowalniać - wiec pytanie czy hebel robiłeś czy masz seryjny 340mm?

Masz już stage 1 czy od razu lecisz na stage 2?
Awatar użytkownika
Superb0791
Posty: 8
Rejestracja: 10 lip 2020, o 11:57
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 190
Imię: Mateusz

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Superb0791 »

Mam tarcze klocki brembo nawiercane ale zaciskow nie rozlbilem. Ogolnie hebel juz znacznie lepszy
Awatar użytkownika
Superb0791
Posty: 8
Rejestracja: 10 lip 2020, o 11:57
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 190
Imię: Mateusz

Re: WYDECH JAK W GOLFIE R

Post autor: Superb0791 »

No wlasnie zrobilbym srodkowy i koncowe na aktywnym tylko czy lepieij od razu stage 2 czy pokolei
ODPOWIEDZ