Wymiana akumulatora
- Roland074
- Posty: 56
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 10:34
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Słupno / Płock
Re: Wymiana akumulatora
Witam
I mnie dziś z rana dopadł z nienacka padnięty akumulator. Wcześniej nie było nawet najmniejszych oznak. Więc dziś był przymusowy urlop. Akumulator miałem Moll 69Ah 680 A.
Mój mechanik przywiózł mi Varta Silver Dynamic 70Ah 760A i zrobił adaptacje w systemie. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów wszystkie błędy zniknęły. Akumulator 600zł + 50 zł wymiana z adaptacją. Jest super.
Ps: stary z rana ładowałem prostownikiem 3h 40 minut - bez oznak życia. Rano jak otwierałem samochód z pilota to otworzyły się tylko przednie drzwi, reszta była zamknięta.
Pozdrawiam
I mnie dziś z rana dopadł z nienacka padnięty akumulator. Wcześniej nie było nawet najmniejszych oznak. Więc dziś był przymusowy urlop. Akumulator miałem Moll 69Ah 680 A.
Mój mechanik przywiózł mi Varta Silver Dynamic 70Ah 760A i zrobił adaptacje w systemie. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów wszystkie błędy zniknęły. Akumulator 600zł + 50 zł wymiana z adaptacją. Jest super.
Ps: stary z rana ładowałem prostownikiem 3h 40 minut - bez oznak życia. Rano jak otwierałem samochód z pilota to otworzyły się tylko przednie drzwi, reszta była zamknięta.
Pozdrawiam
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 lip 2018, o 20:23
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 190KM
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana akumulatora
Superb III 2017, 2.0 TDI 190KM start/stop, obecny aku to VARTA 7p0915105 68ah 380a DIN 680A i niestety pada.
Myślę o jakimś Bannerze, dobrze mi się spisywał w Octavii. Na pewno żadnej Varty czy Centry. Możecie coś polecić?
Czy aku trzeba programować po wymianie?
Myślę o jakimś Bannerze, dobrze mi się spisywał w Octavii. Na pewno żadnej Varty czy Centry. Możecie coś polecić?
Czy aku trzeba programować po wymianie?
Ostatnio zmieniony 8 lis 2021, o 15:45 przez Tobi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
Ja też mam samochód z 2016r i akumulator zmieniłem na początku roku
Co do programowania to nie jest tak że OEM nie a inne tak...
Bez programowania: akumulator musi mieć dokładnie te same parametry co stary czyli np 68Ah/680
Z programowaniem: każdy który ma inne parametry niż poprzedni np. 70Ah/750
Ja zmieniłem aku na delikatnie mocniejszy 68->70Ah i musiałem programować bo samochód nie chciał odpalić...
Całe szczęście miałem OBD11 i mogłem to zrobić na miejscu ale trwało to chwilę zanim obejrzałem milion filmików na YTB jak i gdzie to zrobić...
Wystarczy zmienić wartość (przykład) 0000000 na 0000001 i tyle...
Następnie jakby się kiedyś zaś wrzucało aku o poprzednich parametrach to zaś wpisujemy 0000000 albo 0000002 i po robocie...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 lip 2018, o 20:23
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 190KM
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana akumulatora
Start/Stop nie używam, to znaczy wyłączam przyciskiem za każdym razem. Od dwóch miesięcy jęczy, że "Akumulator 12v prawie rozładowany" i na przykład wyłącza radio po minucie postoju na zgaszonym silniku.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana akumulatora
Kiedyś akumulator 5 lat bez kaszlu wytrzymywał, fakt mniej elektroniki było ale 4 lata to uważam, ze mało jak na fabryczny Aku. Ja tam wolałem wyłączyć go przez obd11 na stałe zamiast, wyłączać z przycisku za każdym razem.
Poszukaj na Allegro Aku, czasem się trafiają fabryczne w dobrych pieniądzach, ewentualnie jeśli nie oem to szedłbym w bannera tyle ze wtedy musisz szukać 70
Poszukaj na Allegro Aku, czasem się trafiają fabryczne w dobrych pieniądzach, ewentualnie jeśli nie oem to szedłbym w bannera tyle ze wtedy musisz szukać 70
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 lip 2018, o 20:23
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 190KM
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana akumulatora
No właśnie chcę zamówić Banner 507 01: https://www.bannerbatterien.com/pl/Prod ... AGM-570-01
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 15:46
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2016
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Re: Wymiana akumulatora
Mam pytanie też pewnie zbliża się wymiana Aku. Możecie mi powiedzieć czy po odpięciu Aku do ładowania należy radio kodować lub co innego w aucie Bo kodu nie mam a w serwisie wołają 150 Ziko a bym sobie podładował w domu.
Także chciałbym się upewnić czy jak wsadzę nowy Aku to nie będzie auto działało bo trzeba coś programować? Czy ma ktoś instrukcje jak to zrobić.
Samochód Superb III z 2016 roku 1.4 TSI 125 km
Także chciałbym się upewnić czy jak wsadzę nowy Aku to nie będzie auto działało bo trzeba coś programować? Czy ma ktoś instrukcje jak to zrobić.
Samochód Superb III z 2016 roku 1.4 TSI 125 km
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
Radio będzie działać normalniemocku pisze: ↑9 gru 2021, o 15:50 Mam pytanie też pewnie zbliża się wymiana Aku. Możecie mi powiedzieć czy po odpięciu Aku do ładowania należy radio kodować lub co innego w aucie Bo kodu nie mam a w serwisie wołają 150 Ziko a bym sobie podładował w domu.
Także chciałbym się upewnić czy jak wsadzę nowy Aku to nie będzie auto działało bo trzeba coś programować? Czy ma ktoś instrukcje jak to zrobić.
Samochód Superb III z 2016 roku 1.4 TSI 125 km
Tylko jak zmienisz akumulator na taki z inni parametrami to musisz go zakodować bo inaczej auto nie odpali
Jak kupisz taki sam (parametry) to powinno być wszystko ok
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: Wymiana akumulatora
dawno wiekszej glupoty nie slyszalem
nie wprowadzaj ludzi w błąd, bo nie jest to prawdą.
mocku pisze: ↑9 gru 2021, o 15:50 Możecie mi powiedzieć czy po odpięciu Aku do ładowania należy radio kodować lub co innego w aucie Bo kodu nie mam a w serwisie wołają 150 Ziko a bym sobie podładował w domu.
Także chciałbym się upewnić czy jak wsadzę nowy Aku to nie będzie auto działało bo trzeba coś programować? Czy ma ktoś instrukcje jak to zrobić.
Samochód Superb III z 2016 roku 1.4 TSI 125 km
Nic nie rozkoduje. Wyjmujesz i wkladasz nowy. Wsio. Jedyne co bedziesz mial po podlaczeniu nowego, to wysyp bledow na desce i radiu. Nie przejmuj sie tym, wystarczy przejechac 100-200 metrow i wszystko zniknie same.
Aku nowy warto zakodowac (nawet jezeli te same parametry ma), gdyz elektronika steruje ladowaniem.
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
Ohohoho! Dupny ZnaFca się odezwał
Zmiana akumulatora z 68Ah na 70Ah skutkowała czymś takim:
https://i.imgur.com/5KyTsas.mp4
Bendiks się cofa a słychać że rozrusznik dalej kręci
Auto nie odpala
Dopiero po kodowaniu OBD11 samochód odpalił normalnie
Jakbym nie miał z tym styczności to bym o czymś takim nie mówił
Tym bardziej że na YTB znajdziesz dużo filmików jak to zakodować bo ludzie mieli takie same problemy co ja...
Jak dbasz tak masz
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana akumulatora
głupotą jest szydzić z kogoś, a samemu pojęcia nie mieć. przykład z brzegu: audi q7 bez kodowania aku auta nie odpalisz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: Wymiana akumulatora
Kolego Fabek, po czym wnosisz, że nie mam pojęcia, a jedynie szydzę? Sprawdzałeś na swoim przykładzie auta, czy powielasz jedynie zasłyszane informacje?
Otóż, Panie kolego, ja miałem okazję, wkładać inny akumulator do superba, gdyż mój ori padł. Aku byl w innej technologii, o innych, ale zblizonych parametrach. Odpalił bezproblemowo i bezproblemowo przejechałem dość długi dystans.
nie interesuje mnie co jest w Q7. to jest forum superba....
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
No tak bo Audi to nie koncern VAGa i w nim jest zupełnie inna technologia taka... Kosmiczna...Kelso pisze: ↑10 gru 2021, o 16:25Kolego Fabek, po czym wnosisz, że nie mam pojęcia, a jedynie szydzę? Sprawdzałeś na swoim przykładzie auta, czy powielasz jedynie zasłyszane informacje?
Otóż, Panie kolego, ja miałem okazję, wkładać inny akumulator do superba, gdyż mój ori padł. Aku byl w innej technologii, o innych, ale zblizonych parametrach. Odpalił bezproblemowo i bezproblemowo przejechałem dość długi dystans.
nie interesuje mnie co jest w Q7. to jest forum superba....
Taki tam szybki wycinek z pierwszego lepszego artykułuJest też trzecia kwestia, której często się zapomina. Nowoczesne samochody są tak upchane elektroniką, że muszą posiadać systemy do optymalnego zarządzania energią elektryczną. Regulując moment włączania i wyłączania poszczególnych funkcji pojazdu, nie tylko zmieszają zużycie paliwa, ale i wydłużają żywotność samego akumulatora. Jednak ma to też swoją cenę. I nie chodzi tu tylko o wyższy poziom skomplikowania konstrukcji, a tym samym potencjalnie niższą trwałość i większe ryzyko pojawiania się błędów działaniu. Po prostu system zarządzania energią może uznać konwencjonalny za wadliwy z uwagi np. na niższe parametry pracy i chroniąc instalację auta wyłączyć niektóre funkcje pojazdu (podgrzewania foteli, ładowarkę indukcyjną czy … system Start-Stop).
Jeżeli akumulator może powodować zakłócenia w elektronice to z rozruchem również
Moze byc i tak jak piszesz że się nic nie stanie
U mnie się stało
Więc też nie wychodz przed szereg i nie krzycz "zaufaj mi"
Bo może się okazać że jednak będziesz grubo w błędzie
Lepiej zachować pewien dystans niżeli potem niepotrzebnie sie wkurzać...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: Wymiana akumulatora
Kuster pisze: ↑10 gru 2021, o 17:56No tak bo Audi to nie koncern VAGa i w nim jest zupełnie inna technologia taka... Kosmiczna...Kelso pisze: ↑10 gru 2021, o 16:25Kolego Fabek, po czym wnosisz, że nie mam pojęcia, a jedynie szydzę? Sprawdzałeś na swoim przykładzie auta, czy powielasz jedynie zasłyszane informacje?
Otóż, Panie kolego, ja miałem okazję, wkładać inny akumulator do superba, gdyż mój ori padł. Aku byl w innej technologii, o innych, ale zblizonych parametrach. Odpalił bezproblemowo i bezproblemowo przejechałem dość długi dystans.
nie interesuje mnie co jest w Q7. to jest forum superba....
Taki tam szybki wycinek z pierwszego lepszego artykułuJest też trzecia kwestia, której często się zapomina. Nowoczesne samochody są tak upchane elektroniką, że muszą posiadać systemy do optymalnego zarządzania energią elektryczną. Regulując moment włączania i wyłączania poszczególnych funkcji pojazdu, nie tylko zmieszają zużycie paliwa, ale i wydłużają żywotność samego akumulatora. Jednak ma to też swoją cenę. I nie chodzi tu tylko o wyższy poziom skomplikowania konstrukcji, a tym samym potencjalnie niższą trwałość i większe ryzyko pojawiania się błędów działaniu. Po prostu system zarządzania energią może uznać konwencjonalny za wadliwy z uwagi np. na niższe parametry pracy i chroniąc instalację auta wyłączyć niektóre funkcje pojazdu (podgrzewania foteli, ładowarkę indukcyjną czy … system Start-Stop).
Jeżeli akumulator może powodować zakłócenia w elektronice to z rozruchem również
Moze byc i tak jak piszesz że się nic nie stanie
U mnie się stało
Więc też nie wychodz przed szereg i nie krzycz "zaufaj mi"
Bo może się okazać że jednak będziesz grubo w błędzie
Lepiej zachować pewien dystans niżeli potem niepotrzebnie sie wkurzać...
Pozwól, że przedstawię FAKTY w tym poście oraz Dywagacje (porozdzielam to).
Fakty:
1. kilka postów wyżek napisałeś: "Tylko jak zmienisz akumulator na taki z inni parametrami to musisz go zakodować bo inaczej auto nie odpali".
Jest to nie prawda. auto odpali. i od tego sie rozpoczela ta dyskusja. nie miales racji. byles nie precyzyjny, kilka postow pozniej rozszerzyles swoja wypowiedz, co dalo lepszy obraz.
Nie zrozumiales mojego przekazu i mojej odpowiedzi. Dalej nie rozumiesz i idziesz w zaparte...
2. "No tak bo Audi to nie koncern VAGa i w nim jest zupełnie inna technologia taka... Kosmiczna... "
tak to VAG. nie znam tego modelu anie przypadku. Natomiast ta sama "kosmiczna" technologia jest w Vw (akurat mam 2 auta. aku rowniez wymieniane, bez kodowania. kosmiczna technologia jednak odpaliła).
3. Twój wlep o zarządzaniu ładowaniem/energią.
akurat to jest racja, natomiast kompletnie NIJAK ma sie to do Twojej wypowiedzi, o tym, że auto nie odpali. kompletnie. kropka.
dodając na koniec....
...Kuster pisze: "Ohohoho! Dupny ZnaFca się odezwał "
tutaj tylko potwierdziłeś moje przypuszczenia, jak powinienem traktowac Twoje przyszłe wypowiedzi w innych watkach.
Reasumując...
Moim zamiarem nie było Cię urazić, w żaden sposób. Wyraziłem jedynie swoją opinię popartą doświadczeniem na wielu samochodach (nie tylko VAG, gdzie zasada działania jest w miare podobna - mowie o elektryce aku), że jest to nieprawda. Może niefortunnie ubrałeś to w słowa..nie wiem...ważne, że brnąłeś w to dalej..