3 centry futury w busach mi sie zje*ały równo po 2 latach kupione u nas. Exide kupione z DE do tej pory chodzą.
Wymiana akumulatora
-
- Administrator
- Posty: 1227
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana akumulatora
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: Wymiana akumulatora
Mogłeś trafić na felerne egzemplarze. Varta ok 70Ah z mojego innego auta z 14 czy 15 roku kręciła jeszcze niedawno (zima) lekką ciężarówką, teraz jest jako rezerwowe źródło prądu do mojego 4-letniego bannera w skodzie. Futury jeździły u mnie po 5-7 lat (i szły do ludzi z samochodem), ale wszystko zależy od wielu czynników, jak to w życiu. Sam rozglądam się za następca bannera, i prawdę mówiąc noża na gardle nie mam, więc spokojnie się rozglądam, ale nie wiem w co iść żeby służyło długo i bezawaryjnie.
Re: Wymiana akumulatora
Centra i exide z Poznania zjeżdża na tej samej taśmie. Może pecha miałeś. Natomiast exide ma kilka oddziałów, USA, Włochy, Niemcy, Hiszpania i inne.
-
- Administrator
- Posty: 1227
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana akumulatora
Centra to dobra była jak weszła na rynek, sam polecałem klientom. Teraz to totalny szajs, jedno rozładowanie i po aku. I proszę nie mieszajcie nawet varty na pierwszy montaż i tej aftermarket bo to dwa rózne produkty.
Reasumując nie polecam centry, varty, boscha.
Reasumując nie polecam centry, varty, boscha.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Kuster
- Posty: 1033
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
Ja się nie wypowiem co do jakości i trwałości swojego bo wymieniłem niedawno
ALE!
zmieniając z 68/680 na 70/750 musiałem go kodować przez OBD11
Cały dzień na tym straciłem a było to takie proste...
ALE!
zmieniając z 68/680 na 70/750 musiałem go kodować przez OBD11
Cały dzień na tym straciłem a było to takie proste...
Jak dbasz tak masz
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana akumulatora
Kupiłem Aku tak jak polecał Fabek tj bannera agm 70Ah 720A i to w całkiem przyjemnej cenie, pojechałem do gościa bo nie mam vcds/obd11 i okazało się ze pan „znawca” nie zakoduje go, bo to nie jest Aku taki jak na pierwszy montaż
Pytanie do Was jak to ogarnąć bo jakoś nie chce mi się wierzyć, ze muszę kupić oem.
W vcds zmienia się jakieś konkretne wartości jeśli nie wkładamy baterii oem tylko np takiego bannera?
Pytanie do Was jak to ogarnąć bo jakoś nie chce mi się wierzyć, ze muszę kupić oem.
W vcds zmienia się jakieś konkretne wartości jeśli nie wkładamy baterii oem tylko np takiego bannera?
- Kuster
- Posty: 1033
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
Znafca... Cymbał...mario789 pisze: ↑18 maja 2021, o 11:39 Kupiłem Aku tak jak polecał Fabek tj bannera agm 70Ah 720A i to w całkiem przyjemnej cenie, pojechałem do gościa bo nie mam vcds/obd11 i okazało się ze pan „znawca” nie zakoduje go, bo to nie jest Aku taki jak na pierwszy montaż
Pytanie do Was jak to ogarnąć bo jakoś nie chce mi się wierzyć, ze muszę kupić oem.
W vcds zmienia się jakieś konkretne wartości jeśli nie wkładamy baterii oem tylko np takiego bannera?
Zmieniasz wartość w systemie o jeden nr... Ot cała filozofia...
Ja miałem seryjnie 68 a zmieniłem na 70...
Nie dało się auta odpalić
Zmieniłem wartości w OBD11 i śmiga jak złe
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana akumulatora
Przerabiałem kiedyś temat w innym aucie grupy VAG.
W ori akumulatorach jest niby numer seryjny.
Jeśli pojemność jest taka sama (lub bardzo zbliżona) to powinno wystarczyć zmiana ostatniej cyfry numeru seryjnego - wtedy sterownik dostanie sygnał że jest nowy aku.
W ori akumulatorach jest niby numer seryjny.
Jeśli pojemność jest taka sama (lub bardzo zbliżona) to powinno wystarczyć zmiana ostatniej cyfry numeru seryjnego - wtedy sterownik dostanie sygnał że jest nowy aku.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana akumulatora
Witam Panie i Panów,
Czy pomiar napięcia na klemach przy wyłączonym silniku jest w czymkolwiek miarodajny? Miałem "epizod elektryczny" w starym aucie - syn zostawił światła i wydrenował aku (starego typu, jeszcze bez start/stop). Po przywróceniu tego ostatniego do jako takiej formy głupawym prostownikiem i przegonieniu z jednego końca miasta na drugi w te i nazad sprawdziłem na drugi dzień napięcie i wychodzi 12.7 - niby dobrze. Sprawdziłem z ciekawości Superba - akumulator jak i całe auto ma niewiele ponad rok, na światłach auta nie zostawiam - a tam zaledwie 12.38 Czy to nie mocno za mało, zwłaszcza w obliczu tej tabelki Varty wklejonej wcześniej w wątku? Współczesne SIII mają jak rozumiem aku AGM, więc wg Varty 13V to naładowany w pełni a mój to wychodzi jeszcze nie agonalny ale poważne stadium. Dodam, że Start/Stop zawsze odruchowo wyłączam - epizodycznie udało mu się działać przez ten rok z hakiem jak zapomniałem go w porę zneutralizować.
Czy pomiar napięcia na klemach przy wyłączonym silniku jest w czymkolwiek miarodajny? Miałem "epizod elektryczny" w starym aucie - syn zostawił światła i wydrenował aku (starego typu, jeszcze bez start/stop). Po przywróceniu tego ostatniego do jako takiej formy głupawym prostownikiem i przegonieniu z jednego końca miasta na drugi w te i nazad sprawdziłem na drugi dzień napięcie i wychodzi 12.7 - niby dobrze. Sprawdziłem z ciekawości Superba - akumulator jak i całe auto ma niewiele ponad rok, na światłach auta nie zostawiam - a tam zaledwie 12.38 Czy to nie mocno za mało, zwłaszcza w obliczu tej tabelki Varty wklejonej wcześniej w wątku? Współczesne SIII mają jak rozumiem aku AGM, więc wg Varty 13V to naładowany w pełni a mój to wychodzi jeszcze nie agonalny ale poważne stadium. Dodam, że Start/Stop zawsze odruchowo wyłączam - epizodycznie udało mu się działać przez ten rok z hakiem jak zapomniałem go w porę zneutralizować.
-
- Administrator
- Posty: 1227
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana akumulatora
Pomiar woltomierzem jest ogólnikowy, ale coś tam powiedzieć już można. Najważniejsze jak akumulator zachowuje się pod obciążeniem - pomocna jest wtedy opornica. 12,38V to rzeczywiście mało, naładuj go porządnie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana akumulatora
Czy to musi być jakiś wypasiony prostownik czy budżetowy elektroniczny wystarczy?
- Kuster
- Posty: 1033
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
Zwykły budżetowy nawet ten z Lidla wystarczy
Z Aku jest jak z baterią a tym bardziej jak w telefonie
Możesz mieć nówkę sztukę a nigdy nie będzie miała sprawności 100%
U mnie OBDeleven po podłączeniu pokazuje 12V (stary Aku zimą pokazywał nawet poniżej 12 i odpalał ale już długo nie pożył... Mrozy go zniszczyły)
Obecnie na nowym silnik odpala ładnie (diesel)
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana akumulatora
No to super bo właśnie Lidlowy za 60 zyla do mnie jedzie, chociaż zamówiony był z myślą o starym aucie - w SIII problemów z aku spodziewałem się dopiero za kilka lat Superb jest garażowany, mrozu na dłużej rzadko zaznał, jedynie podczas nielicznych wypadów na narty w Sudety jakie były możliwe w zakończonym sezonie no i trochę poprzedniej zimy (zaraz po zakupie rok+ temu postał tydzień pod pensjonatem w Dolomitach - to chyba jego największe życiowe wyzwanie było). Tyle, że ostatnio przy pracy z domu zdarza mu się zaliczać dużo krótkich odcinków.
- ADSL
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana akumulatora
Jeśli masz coming/leaving home z długim czasem na xenonach a nie przeciwmgielnych to wg mnie wynik w normiejorgus pisze:Witam Panie i Panów,
Czy pomiar napięcia na klemach przy wyłączonym silniku jest w czymkolwiek miarodajny? Miałem "epizod elektryczny" w starym aucie - syn zostawił światła i wydrenował aku (starego typu, jeszcze bez start/stop). Po przywróceniu tego ostatniego do jako takiej formy głupawym prostownikiem i przegonieniu z jednego końca miasta na drugi w te i nazad sprawdziłem na drugi dzień napięcie i wychodzi 12.7 - niby dobrze. Sprawdziłem z ciekawości Superba - akumulator jak i całe auto ma niewiele ponad rok, na światłach auta nie zostawiam - a tam zaledwie 12.38 Czy to nie mocno za mało, zwłaszcza w obliczu tej tabelki Varty wklejonej wcześniej w wątku? Współczesne SIII mają jak rozumiem aku AGM, więc wg Varty 13V to naładowany w pełni a mój to wychodzi jeszcze nie agonalny ale poważne stadium. Dodam, że Start/Stop zawsze odruchowo wyłączam - epizodycznie udało mu się działać przez ten rok z hakiem jak zapomniałem go w porę zneutralizować.
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana akumulatora
To facelift - full led matrix, choć wciąż fotosyntezy nie robi Swoją drogą żółte EPC mi się ostatnio zapaliło dwukrotnie w ciągu kilku dni (po odpaleniu autam zostaje aż do wyłączenia silnika), ale po ponownym rozruchu później to znika. Może czas odwiedzić serwis na gwarancji, po prostu jak nic strasznego się nie dzieje to legendarna niekompetencja firmowych serwisów trochę zniechęca