Wymiana akumulatora

Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1033
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Kuster »

Miałem się troszeczkę naprodukować ale jak czytam co piszesz to mi się odechciewa...

Szkoda moich wypocin

Jakby ktoś miał problem z odpaleniem samochodu po wymianie akumulatora to niech pisze do mnie
Spotkało mnie to i mogę spróbować pomóc

Koniec

A FAKTY to sobie w telewizji pooglądajcie :P
Jak dbasz tak masz
mocku
Posty: 5
Rejestracja: 9 gru 2021, o 15:46
Samochód: Superb III
Rocznik: 2016
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: mocku »

A więc tak w mojej wersji Superb III 2016 rok zmuszony byłem dokonać wymiany aku. Dotychczasowy Moll 59ah 640A przestał trzymać. Wybór musiał być szybki pojazd unieruchomiony więc padło na EXIDE efb 60ah 640A. Instalacja bezproblemu kontrolki odpaliły się po uruchomieniu większość zgasła ESP pozbyta metoda kierownica prawo i lewo na maxa. Błąd o awarii systemu Smart stop zniknął po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika. Serwis życzył sobie za oryginalny aku molla 1050 zł, jakaś wersja economy 760 zł. Mnie całość wyszła 428 zł.
Mario80
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2022, o 21:35
Samochód: Inny
Rocznik: 2915
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Imię: Mariusz

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Mario80 »

coolmobil pisze: 5 kwie 2021, o 16:13 U mnie powoli akumulator dogorywa
Na co w koncu wymieniles i jak sie sprawuje?

U mnie pasztecie B8 1.8TSI siedzie Excide 70Ah/720A EBF i po ok 20h stania po trasie 300km już nie odpalil.
Wczesniej nie bylo zadnych oznak zuzycia.
Nie uzywam S/S , wiec myslalem o mniejszej pojemnosci.
Na razie celuje w Varte.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: sane »

Mario80 pisze: 6 wrz 2022, o 06:38U mnie pasztecie B8 1.8TSI siedzie Excide 70Ah/720A EBF i po ok 20h stania po trasie 300km już nie odpalil.
Wczesniej nie bylo zadnych oznak zuzycia.
To normalne.

Ja wsadziłem Yuasa AGM, trzeba tylko przekodować EBF na AGM VCDSem.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: fabek »

Exide, Centra, Varta, Bosch można sobie darować.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
master_be
Posty: 62
Rejestracja: 2 lut 2020, o 18:29
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: master_be »

A jak się start/stop wydokowało to trzeba używać w SIII AGMa czy można przejść na standardowy akumulator, choćby EBF?
Kamiltgk
Posty: 22
Rejestracja: 24 lut 2021, o 01:49
Samochód: Superb III
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Kamiltgk »

fabek pisze: 6 wrz 2022, o 13:04 Exide, Centra, Varta, Bosch można sobie darować.
To w jaką firmę teraz celować ?
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: mario789 »

Banner chociażby śmiało mogę polecić
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: fabek »

J.w + yuasa

Ukraińskie amegi też robią robote
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: yaro_1 »

ja tam mogę polecić standardowe varty, w ciągnikach po 8 lat chodzą, westa force (ukraiński) też jest dobry. brat wymieniał w octacii po czterech latach, moll EBF
Kamiltgk
Posty: 22
Rejestracja: 24 lut 2021, o 01:49
Samochód: Superb III
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Kamiltgk »

master_be pisze: 8 wrz 2022, o 08:47 A jak się start/stop wydokowało to trzeba używać w SIII AGMa czy można przejść na standardowy akumulator, choćby EBF?
A Co myślicie o takiej opcji ?
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: yaro_1 »

samo wyłączenie start/stop to chyba za mało, bo gdzieś mi się o uszy obiło że w naszych autach sposób ładowania aku różni od starszych aut bez systemu start/stop, z tego powodu niby zwykłe aku za długo nie wytrzyma. osobiście został bym przy AGM, a gdyby fabrycznie był EBF to też bym zmienił na AGM
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: fabek »

oczywiscie, może wstawić zwykły aku.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
master_be
Posty: 62
Rejestracja: 2 lut 2020, o 18:29
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: master_be »

Oczywiście zmiana ładowania poprzez obd11 także zrobię.
Jak podłączam obd11 to mi pokazuje 11,8V
Po jeździe 4h tylko 12,1V
Ładowarka procesorowa jakoś nie może doładować do pełna akumulatora nawet po paru godzinach.
Akumulator już ma 5 lat.
Mario80
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2022, o 21:35
Samochód: Inny
Rocznik: 2915
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Imię: Mariusz

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Mario80 »

Mario80 pisze: 6 wrz 2022, o 06:38
coolmobil pisze: 5 kwie 2021, o 16:13 U mnie powoli akumulator dogorywa
U mnie pasztecie B8 1.8TSI siedzie Excide 70Ah/720A EBF i po ok 20h stania po trasie 300km już nie odpalil.
Wczesniej nie bylo zadnych oznak zuzycia.

Na razie celuje w Varte.
Od 2óch tygodni w aucie siedzi Varta Silver AGM.
Praca na jałowym 13,1-13,5V, hamowanie silnikiem 14,8V, jazda z ogrzewaniem ok 14V.
ODPOWIEDZ