Wymiana akumulatora

fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: fabek »

master_be pisze: 11 wrz 2022, o 18:07 Oczywiście zmiana ładowania poprzez obd11 także zrobię.
Jak podłączam obd11 to mi pokazuje 11,8V
Po jeździe 4h tylko 12,1V
Ładowarka procesorowa jakoś nie może doładować do pełna akumulatora nawet po paru godzinach.
Akumulator już ma 5 lat.
każda ładowarka procesorowa ładuje do bezpiecznych 80% i nigdy nie zrobi gęstości elektrolitu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: yaro_1 »

Mario80 pisze: 22 wrz 2022, o 14:25
Mario80 pisze: 6 wrz 2022, o 06:38
coolmobil pisze: 5 kwie 2021, o 16:13 U mnie powoli akumulator dogorywa
U mnie pasztecie B8 1.8TSI siedzie Excide 70Ah/720A EBF i po ok 20h stania po trasie 300km już nie odpalil.
Wczesniej nie bylo zadnych oznak zuzycia.

Na razie celuje w Varte.
Od 2óch tygodni w aucie siedzi Varta Silver AGM.
Praca na jałowym 13,1-13,5V, hamowanie silnikiem 14,8V, jazda z ogrzewaniem ok 14V.
gdyby to było auto bez systemu start/stop to by oznaczało, że alternator/regulator napięcia jest do wymiany. ale w autach z systemem start/stop w taki dziwny sposób jest ładowany aku, trochę to podobne do ładowania baterii w telefonie
z tego też powodu może się zdarzyć, że aku może być chwilowo mocno niedoładowany, co w teorii nie powinno wpływać na jego żywotność, a w praktyce w 3-4 letnich autach ludzie wymieniają aku, ekologia :?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Kuster »

To że stare akumulatory wytrzymały dłużej to nie zasługa ich porządnego wykonania...
Zwróćcie uwagę na to że nowe samochody mają trylion systemów
Jeszcze więcej głośników car audio sterowanych nie zwykłym radyjkiem tylko systemem multimedialnym ze wzmacniaczem
Niby światła LED ale w starym aucie miałem jedną przetwornicę do świateł a w lampach w SS3 są 4 różne sterowniki...
Chcąc nie chcąc gdzieś ten prąd musi iść...

Chociażby test poprzez OBD11 jednostki sterujące
Passat b5 11
Golf 5 13
Passat b7 19
Moja kura 22
Passat b8 teścia 30...

Każda jednostka jest sprawdzana, wysyłany jest impuls i tak co każde odpalenie auta
Głupia żarówka, poziomowanie reflektorów, układ kierowniczy, multimedia
To wszystko zabiera prąd i to nie mały

To jak porównać starą Nokię 3310 do nowego smartfona
Nokia trzymała baterię kilka tygodni a ja swojego smartfona ładuje co najmniej raz dziennie
Jak dbasz tak masz
yogibabu
Posty: 354
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: yogibabu »

Kuster pisze: 22 wrz 2022, o 20:03 To że stare akumulatory wytrzymały dłużej to nie zasługa ich porządnego wykonania...
Tu nie podzielam tego stwierdzenia...
Akumulator kiedyś ważył trochę kg,bo miał odpowiednią ilość ołowiu,a dziś po kalkulacjach kięgowych i ekoterrorystów jest tego ołowiu o 30% mniej.
Z resztą jak i z nowymi autami... kięgowość nie idzie z jakością w parze....
Już nie kurak....
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: fabek »

Kuster, ale o czym mówisz? Akumulator w aucie służy do rozruchu i niczego więcej. Na siebie bierze całą robotę alternator.

Druga rzecz jest jak kolega yogibabu wspomniał, kiedyś były akumulatory z płyt odlewanych, grube ciężkie i mało podatne na uszkodzenia, teraz robi się cieniutkie blaszki ołowiowe, ma przejeździć gwarancję i na śmietnik.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Kuster »

yogibabu ale teraz jest też inna technologia
Kiedyś lakier był grubszy a obecnie dają cieńszą warstwę która nierzadko jest równie wytrzymała co stare

Wzmacniacz kiedyś 400W to była kobyła a teraz to malutki fikuśny kawałek materiału

Żele stosowane w aku też mają swoją poprawioną wytrzymałość

fabek po odpaleniu auta owszem ale na postoju, na rozruchu czy właśnie z aktywnym systemem start/stop gdy silnik nie pracuje wszystkie te nowinki technologiczne ssą aku jak bobas pierś matki ^^
Jak dbasz tak masz
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: yaro_1 »

fabek pisze: 23 wrz 2022, o 10:33 Kuster, ale o czym mówisz? Akumulator w aucie służy do rozruchu i niczego więcej. Na siebie bierze całą robotę alternator.
policz sobie ile te wszystkie bajery zamontowane w samochodach żrą prądu i sprawdź wydajność prądową alternatora jaki masz zamontowany, żeby alternator miał starczyć na zasilenie całej elektryki to by był wielkości generatora z hybryd

po drugie i tak by nie wydołał przy małych obrotach silnika

fakt że mało kiedy jest tak, że byśmy korzystali z wszystkiego badziewia co żre prąd, ale jak ktoś dużo jeździ na krótkich trasach, 2-3 km to musi doładować aku co jakiś czas

i na koniec, zasilenie wszystkich klamotów jest realizowane z aku żeby zapewnić stabilny prąd i napięcie, a przy zasilaniu z alternatora stabilnego prądu (odpowiednich amperów by pokryć zapotrzebowanie) by nie było, bo napięcie pewnie regulator by dał radę utrzymać
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: fabek »

yaro_1 pisze: 23 wrz 2022, o 19:57 policz sobie ile te wszystkie bajery zamontowane w samochodach żrą prądu i sprawdź wydajność prądową alternatora jaki masz zamontowany, żeby alternator miał starczyć na zasilenie całej elektryki to by był wielkości generatora z hybryd
alternator w S3 masz 140A lub 180A. wydajność prądowa i tak jest z zapasem, a to co piszesz nie pokrywa się z rzeczywistością.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
yogibabu
Posty: 354
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: yogibabu »

Mam kolegę co fascynuje się car audio. W sprzęt grający zainwestował 40tys zł. Akumulator ma standardowy. Ale alternator ma robiony na zamówienie,bo ori nawet najmocniejszy nie dawał rady. I teraz powiedzcie mi jak to się ma do waszych teorii o antku i aku. Oryginalny aku który wychodzi z fabryki wytrzymuje 5 lat,a tej samej firmy i parametrów co ori wytrzymuje okres gwarancji,czyli max 27 miesięcy. I jak to się ma do tezy tej Nowoczesnej technologii. Gucio nie technologia. Oszczędność materiałów.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Już nie kurak....
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: yaro_1 »

fabek pisze: 24 wrz 2022, o 09:49
yaro_1 pisze: 23 wrz 2022, o 19:57 policz sobie ile te wszystkie bajery zamontowane w samochodach żrą prądu i sprawdź wydajność prądową alternatora jaki masz zamontowany, żeby alternator miał starczyć na zasilenie całej elektryki to by był wielkości generatora z hybryd
alternator w S3 masz 140A lub 180A. wydajność prądowa i tak jest z zapasem, a to co piszesz nie pokrywa się z rzeczywistością.
nie jest z zapasem, tylko mało jest takich sytuacji, kiedy wszystko co może być włączone, to jest włączone, a nawet kiedy zdarzy się taka sytuacja to trwa względnie krótko
gdyby było jak piszesz to w tdi montowali by aku ze 40Ah, albo i mniejszej pojemności, ważne aby tylko prąd rozruchowy był odpowiedni, a motywację by mieli, kilka euro mniej wydane, ale najwyraźniej są powody, że tych konkretnych euro nie mogą oszczędzić, chociaż kombinują jak mogą
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: fabek »

żebyś nie miał alternatora z zapasem, to byś miał ciągle rozładowany akumulator. alternator jest z zapasem włożony do auta. większy aku, gdy masz diesla i wyposażenie, które pobiera prąd na postoju, np. panorama, webasto.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 155
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Movibonczuk »

Hej! Potrzebuje pomocy z akumulatorem. Jakis czas nie bylo mnie w PL i akumulator calkowicie padl. Dzwonilem do ASO- z kodowaniem chca za aku ponad 1600PLN! Gdzie w Okolicach Piaseczno/Warszawa moge kupic akumulator w normalnej cenie z kodowaniem? Sprawa pilna.Dzieki za pomoc.
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: coolmobil »

Według mnie jak kupisz aku o takich samych parametrach jak masz ten w aucie to kodowanie nie jest aż tak pilne jeśli konieczne.
Popatrz na petrostar.pl może u nich trafisz aku w dobrej cenie i od reki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: ktryk »

Nic nie musisz kodować . Nawet możesz włożyć za mały, lub za duży . Aby był tylko dobry. Może być nawet używany .
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: untaztood »

To po co ten cały moduł sterowania akumulatorem, skoro nie trzeba kodować?
ODPOWIEDZ