każda ładowarka procesorowa ładuje do bezpiecznych 80% i nigdy nie zrobi gęstości elektrolitu.
Wymiana akumulatora
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana akumulatora
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Wymiana akumulatora
gdyby to było auto bez systemu start/stop to by oznaczało, że alternator/regulator napięcia jest do wymiany. ale w autach z systemem start/stop w taki dziwny sposób jest ładowany aku, trochę to podobne do ładowania baterii w telefonie
z tego też powodu może się zdarzyć, że aku może być chwilowo mocno niedoładowany, co w teorii nie powinno wpływać na jego żywotność, a w praktyce w 3-4 letnich autach ludzie wymieniają aku, ekologia
- Kuster
- Posty: 1037
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
To że stare akumulatory wytrzymały dłużej to nie zasługa ich porządnego wykonania...
Zwróćcie uwagę na to że nowe samochody mają trylion systemów
Jeszcze więcej głośników car audio sterowanych nie zwykłym radyjkiem tylko systemem multimedialnym ze wzmacniaczem
Niby światła LED ale w starym aucie miałem jedną przetwornicę do świateł a w lampach w SS3 są 4 różne sterowniki...
Chcąc nie chcąc gdzieś ten prąd musi iść...
Chociażby test poprzez OBD11 jednostki sterujące
Passat b5 11
Golf 5 13
Passat b7 19
Moja kura 22
Passat b8 teścia 30...
Każda jednostka jest sprawdzana, wysyłany jest impuls i tak co każde odpalenie auta
Głupia żarówka, poziomowanie reflektorów, układ kierowniczy, multimedia
To wszystko zabiera prąd i to nie mały
To jak porównać starą Nokię 3310 do nowego smartfona
Nokia trzymała baterię kilka tygodni a ja swojego smartfona ładuje co najmniej raz dziennie
Zwróćcie uwagę na to że nowe samochody mają trylion systemów
Jeszcze więcej głośników car audio sterowanych nie zwykłym radyjkiem tylko systemem multimedialnym ze wzmacniaczem
Niby światła LED ale w starym aucie miałem jedną przetwornicę do świateł a w lampach w SS3 są 4 różne sterowniki...
Chcąc nie chcąc gdzieś ten prąd musi iść...
Chociażby test poprzez OBD11 jednostki sterujące
Passat b5 11
Golf 5 13
Passat b7 19
Moja kura 22
Passat b8 teścia 30...
Każda jednostka jest sprawdzana, wysyłany jest impuls i tak co każde odpalenie auta
Głupia żarówka, poziomowanie reflektorów, układ kierowniczy, multimedia
To wszystko zabiera prąd i to nie mały
To jak porównać starą Nokię 3310 do nowego smartfona
Nokia trzymała baterię kilka tygodni a ja swojego smartfona ładuje co najmniej raz dziennie
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 354
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Wymiana akumulatora
Tu nie podzielam tego stwierdzenia...
Akumulator kiedyś ważył trochę kg,bo miał odpowiednią ilość ołowiu,a dziś po kalkulacjach kięgowych i ekoterrorystów jest tego ołowiu o 30% mniej.
Z resztą jak i z nowymi autami... kięgowość nie idzie z jakością w parze....
Już nie kurak....
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana akumulatora
Kuster, ale o czym mówisz? Akumulator w aucie służy do rozruchu i niczego więcej. Na siebie bierze całą robotę alternator.
Druga rzecz jest jak kolega yogibabu wspomniał, kiedyś były akumulatory z płyt odlewanych, grube ciężkie i mało podatne na uszkodzenia, teraz robi się cieniutkie blaszki ołowiowe, ma przejeździć gwarancję i na śmietnik.
Druga rzecz jest jak kolega yogibabu wspomniał, kiedyś były akumulatory z płyt odlewanych, grube ciężkie i mało podatne na uszkodzenia, teraz robi się cieniutkie blaszki ołowiowe, ma przejeździć gwarancję i na śmietnik.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Kuster
- Posty: 1037
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
yogibabu ale teraz jest też inna technologia
Kiedyś lakier był grubszy a obecnie dają cieńszą warstwę która nierzadko jest równie wytrzymała co stare
Wzmacniacz kiedyś 400W to była kobyła a teraz to malutki fikuśny kawałek materiału
Żele stosowane w aku też mają swoją poprawioną wytrzymałość
fabek po odpaleniu auta owszem ale na postoju, na rozruchu czy właśnie z aktywnym systemem start/stop gdy silnik nie pracuje wszystkie te nowinki technologiczne ssą aku jak bobas pierś matki ^^
Kiedyś lakier był grubszy a obecnie dają cieńszą warstwę która nierzadko jest równie wytrzymała co stare
Wzmacniacz kiedyś 400W to była kobyła a teraz to malutki fikuśny kawałek materiału
Żele stosowane w aku też mają swoją poprawioną wytrzymałość
fabek po odpaleniu auta owszem ale na postoju, na rozruchu czy właśnie z aktywnym systemem start/stop gdy silnik nie pracuje wszystkie te nowinki technologiczne ssą aku jak bobas pierś matki ^^
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Wymiana akumulatora
policz sobie ile te wszystkie bajery zamontowane w samochodach żrą prądu i sprawdź wydajność prądową alternatora jaki masz zamontowany, żeby alternator miał starczyć na zasilenie całej elektryki to by był wielkości generatora z hybryd
po drugie i tak by nie wydołał przy małych obrotach silnika
fakt że mało kiedy jest tak, że byśmy korzystali z wszystkiego badziewia co żre prąd, ale jak ktoś dużo jeździ na krótkich trasach, 2-3 km to musi doładować aku co jakiś czas
i na koniec, zasilenie wszystkich klamotów jest realizowane z aku żeby zapewnić stabilny prąd i napięcie, a przy zasilaniu z alternatora stabilnego prądu (odpowiednich amperów by pokryć zapotrzebowanie) by nie było, bo napięcie pewnie regulator by dał radę utrzymać
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana akumulatora
alternator w S3 masz 140A lub 180A. wydajność prądowa i tak jest z zapasem, a to co piszesz nie pokrywa się z rzeczywistością.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 354
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Wymiana akumulatora
Mam kolegę co fascynuje się car audio. W sprzęt grający zainwestował 40tys zł. Akumulator ma standardowy. Ale alternator ma robiony na zamówienie,bo ori nawet najmocniejszy nie dawał rady. I teraz powiedzcie mi jak to się ma do waszych teorii o antku i aku. Oryginalny aku który wychodzi z fabryki wytrzymuje 5 lat,a tej samej firmy i parametrów co ori wytrzymuje okres gwarancji,czyli max 27 miesięcy. I jak to się ma do tezy tej Nowoczesnej technologii. Gucio nie technologia. Oszczędność materiałów.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Już nie kurak....
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Wymiana akumulatora
nie jest z zapasem, tylko mało jest takich sytuacji, kiedy wszystko co może być włączone, to jest włączone, a nawet kiedy zdarzy się taka sytuacja to trwa względnie krótko
gdyby było jak piszesz to w tdi montowali by aku ze 40Ah, albo i mniejszej pojemności, ważne aby tylko prąd rozruchowy był odpowiedni, a motywację by mieli, kilka euro mniej wydane, ale najwyraźniej są powody, że tych konkretnych euro nie mogą oszczędzić, chociaż kombinują jak mogą
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana akumulatora
żebyś nie miał alternatora z zapasem, to byś miał ciągle rozładowany akumulator. alternator jest z zapasem włożony do auta. większy aku, gdy masz diesla i wyposażenie, które pobiera prąd na postoju, np. panorama, webasto.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Movibonczuk
- Posty: 155
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana akumulatora
Hej! Potrzebuje pomocy z akumulatorem. Jakis czas nie bylo mnie w PL i akumulator calkowicie padl. Dzwonilem do ASO- z kodowaniem chca za aku ponad 1600PLN! Gdzie w Okolicach Piaseczno/Warszawa moge kupic akumulator w normalnej cenie z kodowaniem? Sprawa pilna.Dzieki za pomoc.
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Wymiana akumulatora
Według mnie jak kupisz aku o takich samych parametrach jak masz ten w aucie to kodowanie nie jest aż tak pilne jeśli konieczne.
Popatrz na petrostar.pl może u nich trafisz aku w dobrej cenie i od reki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Popatrz na petrostar.pl może u nich trafisz aku w dobrej cenie i od reki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Wymiana akumulatora
Nic nie musisz kodować . Nawet możesz włożyć za mały, lub za duży . Aby był tylko dobry. Może być nawet używany .