WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

mikeman
Posty: 58
Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: mikeman »

Jeśli jest do roboty, to nie robi mi różnicy czy zrobie ją teraz, czy za pół roku. Niestety autem jeżdżę w cyklu podmiejskim :) - sporo krótkich tras, czasami korek, czasami 40km i z powrotem, więc sporo rozruchów. Będąc szczerym najbardziej mnie irytuje to dławienie i drgania na niskich obrotach, chociaż niewiele dalej jest wycie od około 100km/h, które dgw zdiagnozował na wycie tylnego wału. Szukam jakiegoś fachmena w okolicy wwa, który na to też spojrzy.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: into »

Ja bym sprawdził jeszcze zaciski hamulcowe i linki od recznego czy nic tam nie trzyma. Będę teraz to przerabial u siebie. Korekty na wtryskach mam między 0.59 a -0.79 i w serwisie Bosch Pawlik w Stalowej Woli którzy się specjalizują w regeneracji wtryskow powiedzieli że jest ok. U Ciebie to wygląda jeszcze lepiej więc bym się nie przejmował.
I'm the man on the silver mountain
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

into pisze: 10 mar 2021, o 21:47 Korekty na wtryskach mam między 0.59 a -0.79
Powiedz jaki masz przebieg?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

into pisze: 10 mar 2021, o 21:47 Ja bym sprawdził jeszcze zaciski hamulcowe i linki od recznego czy nic tam nie trzyma. Będę teraz to przerabial u siebie. Korekty na wtryskach mam między 0.59 a -0.79 i w serwisie Bosch Pawlik w Stalowej Woli którzy się specjalizują w regeneracji wtryskow powiedzieli że jest ok. U Ciebie to wygląda jeszcze lepiej więc bym się nie przejmował.
korekty tak naprawdę mało mówią, pokaż na rozgrzanym silniku co masz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: into »

Wklejam wykresy które zrobili na diagnostyce.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wytłumaczono mi, że termostat do wymiany. Jadąc rano do Stalowej Woli ok 45km spokojnej jazdy nie dobilo do 90°. Zauważyłem również, że auto mocniej hamuje silnikiem po puszczeniu nogi z gazu. Do tego w trakcie jazdy lubi sobie temp cieczy spaść do nawet 70°.
Przebieg 312 tyś, prawdziwy:)
Pozdrawiam
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: into »

I co o tym Fabek myślisz? Kupiłem dwie puszki lm 2666. Zrobię dwa baki paliwa i sprawdzę raz jeszcze te wtryski. Na ciepłym z autem nie ma problemów, czasami poranny rozruch jest nieladny, brzydko odpali i trochę dymu siwego poleci, ale nie zawsze.
I'm the man on the silver mountain
xtremesystems
Posty: 350
Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: EL

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: xtremesystems »

do tych co im telepie na jalowym. sprawdzcie dawke wtrysku biegu jalowego. ewentualnie spalanie chwilowe na biegu jalowum na cieplo oczywiście

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

into pisze: 17 mar 2021, o 14:51 I co o tym Fabek myślisz? Kupiłem dwie puszki lm 2666. Zrobię dwa baki paliwa i sprawdzę raz jeszcze te wtryski. Na ciepłym z autem nie ma problemów, czasami poranny rozruch jest nieladny, brzydko odpali i trochę dymu siwego poleci, ale nie zawsze.
wlej sobie puszke LM2666 na pol zbiornika, gówniane suche paliwo, taki sam efekt jak u kolegi Picasso.

te wykresy to bardzo podstawowe informacje, nic tu nie ma.

pokaz w VCDS punkty kalibracyjne dla każdego wtrysku.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Panowie zlogowałem moje wtryski w czasie pracy po nagrzaniu silnika i wartości są w mojej ocenie ok przy przyspieszaniu wartości zbliżają się do zer.
Korekty skaczą dopiero jak się zatrzymuje i wartość obrotowa silnika schodzi do +/- 1000.

Zrobiłem czyszczenie wtrysków wlewając preparat TUNAP 989 bezpośrednio do filtra paliwa i postępowałem według procedury: 10 minut pracy na biegu jałowym potem zgasiłem silnik na 20 minut - po 20 minutach odpaliłem i kolejne 20 minut dodawałem gazu utrzymując wartość obrotową silnika w przedziale do max 2000 obrotów - później zrobiłem jazdę próbną.

Generalnie nic się nie zmieniło jeśli chodzi o korekty na jałowym- gdy preparat był w filtrze to korekty były trochę niższe ale później wróciły do poprzednich wartości. Ponadto miałem wrażenie, że pompa paliwa głośniej ćwierkoli - ale może to takie odczucie bo zacząłem jej się przysłuchiwać - mam nadzieje ze ten zabieg nie zaszkodzil mojemu autu. Nie zdecydowałem się na zalanie preparatu do baku bo poprzedni właściciel nic takiego nigdy nie robił i balem się ze jak rozpuści syf z baku to dopiero będą korekty. No nic to nie pomogło widocznie problem nie leży w zanieczyszeniu albo wtryski sa zużyte mechanicznie.

Zastanawia mnie tylko dlaczego na dwóch pierwszych cylindrach wartości korekt są zawsze na + od 02. do nawet 0,9 jak jest zimny mg/stork a 3 i 4 cylindrze wartości te sa podobne z tym ze na minusie - to jest dziwne i oznacza ze praca wtrysków na 1 i 2 cylindrze w stosunku do 3 i 4 rożni się o 100 %.
Jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem - otóż gdy silnik pracuje na jałowym i sprzęgło nie jest wciśnięte to wartości korekty na 1 i 2 są porównywalne na plusie, a gdy wcisnę sprzęgło wartość korkety na 1 wtrysku maleje do zera a na drugim rośnie.
Czy to może mieć związek z dwumasą? - mechanik mi powiedział, że jak dwumasa zaczyna świrować i wprowadzać zakłócenia w pracy silnika na biegu jałowym to ten by utrzymać równą pracę wprowadza korekty na wtryskach - czy to jest prawda?
Jeśli nie to gdzie szukać problemu - a może nie ma problemu i tak musi być - bo generalnie po za głośniejszą pracą na zimnym i niską kulturą pracy na zimnym (jak stwierdziła moja żona jakoś dziwnie warczy :) - ale ona jeździ benzyną) nic złego się nie dzieje.

Poniżej punkty kalibracji moich wtrysków na szynie:
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -1.30 µs
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 3.80 µs
IDE01389 Wtryskiwacz 1: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -1.20 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 11.90 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 9.75 µs
IDE01392 Wtryskiwacz 2: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.35 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -8.50 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.15 µs
IDE01395 Wtryskiwacz 3: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -14.80 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 24.15 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 11.10 µs
IDE01398 Wtryskiwacz 4: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -5.30 µs

Korekty z jazdy w pliku
https://drive.google.com/file/d/12a6yo5 ... sp=sharing

Prośba o analizę (fabek co o tym myślisz?).

Z góry dzięki.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Generalnie jest w miare dobrze, ale nie idealnie. Można się przyczepić do wtrysku nr 2 i 4. Może dzwonić po przygazówce na zimnym. Tak jak wspomniałem - przyczyną jest gówniane suche paliwo B7 (7% bioestrów).
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: into »

fabek pisze: 18 mar 2021, o 08:28
into pisze: 17 mar 2021, o 14:51 I co o tym Fabek myślisz? Kupiłem dwie puszki lm 2666. Zrobię dwa baki paliwa i sprawdzę raz jeszcze te wtryski. Na ciepłym z autem nie ma problemów, czasami poranny rozruch jest nieladny, brzydko odpali i trochę dymu siwego poleci, ale nie zawsze.
wlej sobie puszke LM2666 na pol zbiornika, gówniane suche paliwo, taki sam efekt jak u kolegi Picasso.

te wykresy to bardzo podstawowe informacje, nic tu nie ma.

pokaz w VCDS punkty kalibracyjne dla każdego wtrysku.
Hej,

Wklejam ponizej dane z vcds :

Zimny, rozruch z rana.

Obrazek

Obrazek

Letni.

Obrazek

Obrazek

Cieply.

Obrazek

Obrazek

Na zimnym te wtryski niefajnie wygladaja.
Wklalem LM2666, do kazdego baku bede dodawal przez jakis czas. Za miesiac zrobie ponownie pomiary, zobaczymy co cos bedzie lepiej.
I'm the man on the silver mountain
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Jest niestety kiepsko, zapieczone wtryski. Wlej mu śmiało tego LM2666 na pół zbiornika i zatankuj na BP. Po którymś tam płukaniu wymień filtr paliwa.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

fabek pisze: 30 mar 2021, o 09:45 Wlej mu śmiało tego LM2666 na pół zbiornika.
Fabek powiedz czy można np. dwa razy pod rząd robić czyszczenie tym LM2666, czy to nie będzie zbyt agresywne dla układu wtryskowego i coś się nie zatrze np.? Pytam czysto teoretycznie bo
zastanawiam się w moim przypadku czy po tym Tunapie nie zalać jeszcze tego LM2666 już do paliwa na pół baku jak piszesz. Bo pomimo że korekty po czyszczeniu na jałowym u mnie się nie za bardzo zmieniły to mam wrażenie że auto lepiej się zbiera.

Czy ma ktoś doświadczenie i robił w swoim aucie czyszczenie układu wtryskowego poprzez podłączenie do maszyny która aplikuje taką płukankę np LM bezpośrednio do układu wtryskowego? Czy to ma sens i jest skuteczne? Ewentualnie jakiś namiar na sprawdzony zakład oferujący takie usługi w okolicach Warszawy.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Własnie miałem napisać o maszynie, że czasami to jedyna opcja bez wyjmowania wtrysków. Akurat kolega z powodzeniem stosuje u klientów. Jakie są teraz objawy?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Generalnie u mnie się nic nie zmieniło, po odpaleniu na zimnym korekta na drugim wtrysku idzie na 1 na pierwszym na 0,5 a na pozostałych na minus, silnik nie pracuje za równo i ma taki klepiacy dźwięk i wtedy na zimnym słychać postukiwanie dwumasy i jest trochę głosny. Potem jak się rozgrzeje ma całkiem przyzwoita prace i nie słychać juz dwumasy. Choć dalej czuć minimalne wibracje na jałowym.
Na paliwie premium korekty wtrysku na zimno trochę nizsze. Odpala od strzała i bez problemu, przyspieszenie ok nie przerywa. Tylko na tym zimnym jest mało kulturalny no i u mnie sa jeszcze te pulsacje na pedale sprzęgła w całym jego zakresie i czasami słychać takie buczenie jakby łozysko sprzęgła które ustaje po wysprzegleniu i po puszczeniu sprzęgła pojawia się ponownie ale nie za kazdym razem- loteria czasami za 5 a czasami juz danego dnia wcale.
Jakieś pomysły co to?
ODPOWIEDZ