WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Weź sobie wyjmij filtr paliwa i zobacz czy opiłków nie ma.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Wymieniałem właśnie filtr paliwa jakieś 2500 km temu czyściłem cała obudowe filtra nie widziałem opilkow ale też nie wpadłem na pomysł by dokładnie oblukac filtr paliwa w srodku. Z dokumentacji serwisowej auta wynika ze poprzedni właściciel zmieniał filtry od nowosci co 15 tys ale po gwarancji były to głównie filtry Filtrona. Wyciągnę go po świętach i zobaczę jak coś się dzieje to po 2500 km będą już w filtrze te opiłki?.
Gdzie jeszcze można to sprawdzić?
Ktoś pisał jeszcze że w pompie jest jakieś sitko ale nie wiem zupełnie gdzie to może być
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

W pompie CR jest regulator na dwie sruby torx, zobacz na sitku tam tez. Przy wymianie filtra paliwa koniecznie wymyć obudowę i wydmuchać.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Czy ten regulator zamontowany jest na jakieś uszczelnienie które trzeba wymienić po wyjęciu regulatora czy można go bez obaw ponownie zamontować bez wymiany uszczelnień
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

On jest na oringu, ale spokojnie złozysz go na swoje miejsce. Pamietaj, wszystko musi być ultra czyste wokół.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: into »

Dziś odebrałem auto od mechanika. Wymienial łożysko i podkładki oraz oringi na wtryskach. Przy okazji sprawdził korekty. Od ostatnich korekt zrobiłem dwa baki na lm 2666, niestety na zimnym silniku korekty się jeszcze pogorszyły. Na ciepłym jest ok. Nic na razie będę jeździł i obserwował. Dziś zalałam kolejny bak i znowu lm 2666, jak się znowu korekty pogorsza to już więcej nie zaleje tego specyfiku.
I'm the man on the silver mountain
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Pokaz korekty przed i po.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Into spróbuj zalać sobie archoil 6900 d max, sąsiad mi to polecił ale też dużo naczytałem się pozytywnych opinii w necie, na razie kończę 1 bak i jestem miło zaskoczony silnik pracuje równiutko i ma dużo lepsze przyspieszenie-generalnie fajna kultura pracy.
Wlalem zgodnie z zaleceniami z butelki (1 ml na litr ON), na pierwszy bak dałem 60 ml i zatankowałem zwykły on. Spróbuj polecam. Jest to środek do długotwałego stosowania- czysci, smaruje i podnosi liczbe cetanową. Jeśli chodzi o LM 2666 to czytałem gdzieś ze to dość agresywny srodek i ja osobiście bałbym sie stosować go kilka razy pod rząd, ale to tylko zasłyszane opinie, nie praktykowane. U mnie po zalaniu Tunap 989 bezpośrednio do filtra tez korekty na zimnym się pogorszyły i dodatkowo bardziej słychać ten regulator na pompie. Teraz na Archoilu jakby trochę jest ciszej ale korekt jeszcze nie sprawdzałem. Zamierzam wyjezdzić ze 4 baki i dopiero sprawdzę.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

No a ja własnie Archoila 6900 odradzam. Wtryski po nim klepią, jeszcze pół butelki mi zostało.

Przyczyną Waszych problemów jest suche, gówniane, 7% bioestrowe paliwo. Wtryski się przycierają i tyle w temacie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marioti »

a jakby dodać do paliwa olej do 2-suwów typu 2T,
Robiłem tak przy innym aucie, ale tam była zwykła pompa. Wlewało się zazwyczaj ok. 200ml na cały zbiornik
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Fabek faktycznie może masz rację zimny rozruch trochę głośniejszy ale po chwili jest ok, natomiast później praca silnika jest idealna i przestał drgań na postoju. I lepiej się zbiera niz na paliwa Premium-także widać ze działa jak piszą w instrukcji
Niestety ale teraz wszędzie jest B7, w mojej okolicy obdzwoniłem większość stacji BP, Orlen, Cirkle i wszędzie jest B7 i premium tez. Znalazłem tylko na jednej stacji B0 ale to jest stacja pod szyldem Nafta Trans -więc tak naprawdę nie wiadomo co tam sprzedają.

A Ty Fabek gdzie i co tankujesz?

Olej 2T slyszałem ze leją do CR na forum Passata sporo o tym.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Ja tankuje na BP zwykłe B7, ale dodaje niemieckiego oleju 2T 50ml na każde pół baku - ot cały sekret.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marioti »

Tak robiłem w starym aucie, ale do Skody jakoś nie miałem czasu zgłębiać tematu czy można to lać przy CR. A tu widzę, że jak najbardziej :D To dobrze bo mi jeszcze z litr zostało 2T od Valvoline :)
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Nie tak szybko. Musi być specjalnie dobrany olej 2T, który się spala bez tworzenia nagarów, nie obniża liczby cetanowej, smaruje i czyści. Temat rzeka na niemieckich forach, koledzy zza zachodniej granicy leją od lat.

Zapraszam do lektury guru w temacie: https://www.automatikoelwechselsystem.d ... aktoel.pdf
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marioti »

Deutsch verstehe ich zu wenig, damit die ganze text zu lessen, aber...
JEDES ist besser als gar keins! Selbst das schlechteste verbrennt sauberer als der
beste Dieselkrafstoff. Und optimal wäre eins, welches praktisch rückstandslos u. auch
aschefrei verbrennt. Und deshalb u. a. auch NICHT eingefärbt sein sollte (etliche sind rot
eingefärbt). Und eins, welches das alles optimal erfüllt, ist z. B. das teilsynth. Allround-2T-Öl
v. Liqui Moly!
Tak więc każdy 2T jest dobry, ale w jego ocenie optymalny jest produkt od LM
ODPOWIEDZ