WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

fabek pisze: 19 kwie 2021, o 17:55 Ja tankuje na BP zwykłe B7, ale dodaje niemieckiego oleju 2T 50ml na każde pół baku - ot cały sekret.
Rozumiem zatem, że na 60 litrów paliwa dajesz 100 ml oleju. Jeśli to nie tajemnica zdrać nam proszę nazwę tego oleju 2T.
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marioti »

Wszystko wyjaśnia ten niemiecki artykuł j.w. :D
Mowa jest o LIQUI MOLY. Przykład https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-2- ... 7881817285
Ale jak napisałem, może być każdy sprawdzony 2T, najlepiej czysty. Czyli mój Valvoline 2T też jest ok.
ja bym jednak zachował proporcję 1/200 lub 1/250. Czyli na pełny zbiornik 55L dolewasz mniej więcej 200-250 ml 2T
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Nawet nie chce zaczynać wątku o 2T do paliwa, na każdym forum jest taki temat i ciągnie się latami. Tak chodzi o Liqui Moly 1052. W wielu wątkach o wtryskiwaczach macie dodatnie korekty, co jest skutkiem suchego paliwa. Kiedyś tego nie było, ale odkąd unia ograniczyła ilość siarki w paliwach i nakazała biokomponenty zaczęły się problemy. Jest jeszcze pare dobrych „mixoli”. Chodzi o to aby nie obniżyć liczby cetanowej i spalanie było całkowite bezpopiołowe. Także pełne syntetyki odpadają.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marioti »

Dokładnie. Tyle samo zwolenników co przeciwników. Mnóstwo argumentów za i przeciw. Ja lałem już wcześniej więc jak widać jestem zwolennikiem, ale każdy robi jak uważa
contagion
Posty: 6
Rejestracja: 3 mar 2021, o 08:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Arek

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: contagion »

Hej. Panowie podepnę się w temacie. U mnie sytuacja wydaje się podobna ale chciałbym potwierdzić. Silnik CFFB nalot ok 230tys. Mam go od marca tego roku, wtedy nic się nie działo. Jakiś czas temu zaobserwowałem, czy też bardzej poczułem szarpnięcia silnikiem przy określonych obrotach - ok. 1500/1600 oraz później ok 1900/2000. Dochodząc do tych obrotów jest w mojej opinii ok, pomiędzy 1,5tys a 2tys oraz później powyżej 2tys również ok. Nie odczuwam szarpnięć. Najbardziej jest odczuwalne jadąc na czwartym biegu i wtedy przy wspomnianych 2tys obrotów najczęściej i najmocniej szarpie. Błędy na kompie wykazały jedynie świecę żarową na pierwszym cylindrze. Wymieniłem komplet. Auto po wymianie wszystkich filtrów i oleju.
Czytając Wasze posty również zalałem LM 2666 do pełnego baku paliwa. Tankuje tylko Vervę na Orlenie lub V powera na Shell'u w czwartkowych promocjach 😀
Przez cały bak z LM nie odczuwalem szarpnięć, teraz mam kolejny bak, połowę już wyjeździłem i ponownie szarpie.
Demontować wtryski do sprawdzenia? Regulator ciśnienia? Może inne sugestie?
Chyba też powoli przekonuje się do próby z tym olejem do dwusuwa. Pozdrawiam
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Rano na przygazówce zimny zaklekocze?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
contagion
Posty: 6
Rejestracja: 3 mar 2021, o 08:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Arek

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: contagion »

Nie, żadnego klekotania. Zimny czy ciepły pracuje równo. Coś czego wydaje mi się nie było od początku ( od zakupu) to od okolicy 2tys obrotów pojawia się dźwięk cykania. Znajomi twierdzą, że to wtryski słychać i że tak jest...
To mój drugi diesel więc wiele się nie znam. Wcześniej miałem Mondeo MK4 również w dieslu i tego dźwięku nie było, podobnie tutaj od czasu zakupu nie przypominam sobie takich odgłosów no chyba że byłem zbyt podjarany przesiadką i słyszałem wybiôrczo 😀 Tak czy inaczej kupiłem ponownie LM2666, zbliża mi się połowa zbiornika więc wleję i wyjeżdżę no i kupiłem wspominany przez Was LM olej do dwusuwa.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Nie zrozumialeś co napisałem. Czy podczas przygazówki do 2500obr/min na zimnym zaklekocze/zadzwoni? Z tego co piszesz to jednak tak. Moja odpowiedź standardowa: suche gówniane paliwo spowodowało, że wtryski klepią. LM2666 jest tak wszechstronny, że wyczyści i przesmaruje, dlatego podczas stosowania nie ma tego klepania.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: into »

into pisze: 30 mar 2021, o 08:42
fabek pisze: 18 mar 2021, o 08:28
into pisze: 17 mar 2021, o 14:51 I co o tym Fabek myślisz? Kupiłem dwie puszki lm 2666. Zrobię dwa baki paliwa i sprawdzę raz jeszcze te wtryski. Na ciepłym z autem nie ma problemów, czasami poranny rozruch jest nieladny, brzydko odpali i trochę dymu siwego poleci, ale nie zawsze.
wlej sobie puszke LM2666 na pol zbiornika, gówniane suche paliwo, taki sam efekt jak u kolegi Picasso.

te wykresy to bardzo podstawowe informacje, nic tu nie ma.

pokaz w VCDS punkty kalibracyjne dla każdego wtrysku.
Hej,

Wklejam ponizej dane z vcds :

Zimny, rozruch z rana.

Obrazek

Obrazek

Letni.

Obrazek

Obrazek

Cieply.

Obrazek

Obrazek

Na zimnym te wtryski niefajnie wygladaja.
Wklalem LM2666, do kazdego baku bede dodawal przez jakis czas. Za miesiac zrobie ponownie pomiary, zobaczymy co cos bedzie lepiej.
Hej,
Od tamtego czasu co drugi bak dodawałem LM2666 i 100ml LM 2T. Kilka dni temu mechanik przy okazji wymiany alternatora sprawdził mi korekty na zimnym silniku. Wyszło tak :

Obrazek

Według mojego mechanika wtrysk nr 3 do wymiany. Teraz pytanie do szanownego grona. Według poprzednich pomiarów wtrysk nr 3 miał najlepsze parametry na ciepłym silniku. Czemu tak ważny jest ten parametr na zimnym skoro większość czasu pracy wtrysków jest na ciepłym silniku. Proszę o doradztwo. Muszę na dniach zdecydować się co robić. Czy kupić jeden wtrysk czy dwa.
Pozdrawiam
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: into »

Ktoś coś podpowie kto ma pojęcie o wtryskach ? Dlatego na zimnym ten wtrysk wypada najgorzej a na ciepłym najlepiej? I ile wtryskow u mnie kwalifikuje sie do wymiany.
Dodam, że z rana lubi puścić dym i pracuje na początku trochę nierówno. Jak się zagrzeje to pracuje super.
I'm the man on the silver mountain
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

No co wtrysk przytarty wiadomo od czego, dokładnie to co napisałem pod Twoim postem. Jak chcesz dobrze zrobić to wszystkie na stół do sprawdzenia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: into »

Wyciągnięcie wszystkich i sprawdzenie dla samego sprawdzenia to spory koszt. Same odczyty z vcds nie wystarcza ? No i ponawiam pytanie czemu wtrysk nr 3 który ma najsłabsze parametry na zimnym kwalifikuje się do wymiany a na ciepłym ma najlepsze że wszystkich parametry. Wymienia się te wtryski, które leja na zimnym ? Nie rozumiem tego.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: into »

@Fabek Ty stosujesz różne dodatki, jakie u Ciebie są korekty na zimnym z rana ?
I'm the man on the silver mountain
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Kombinujesz jak koń pod górkę, powiedziałem swoje zdanie, a zrobisz jak uważasz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ