WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Witam Panowie,
U mnie po zastosowaniu 3 krotnie LM do czyszczenia wtrysków za każdym razem na pół baku silnik bardzo poprawił kulturę pracy i korekty się poprawiły znacznie zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku.
Pierwszy raz zastosowałem LM 2666 a drugim i trzecim razem LM 5156 i chyba mogę polecić ten droższy LM do regeneracji wtrysków.
W międzyczasie wyczyściłem też przepustnice.
Silnik pracuje elegancko i cichutko beż drgań nawet jak przyspieszam z niskich biegów nie słychać że to diesel tylko sobie mruczy.
Także wszyscy mający problemy z korektami wtrysków, najpierw zacznijcie od chemii a dopiero później sprawdzenie wtrysków na stole.
Info Fabek ma rację jak już sprawdzać wtryski to wdzystkie.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Hej mam pytanie czy ktoś z was czyścił wtryskiwacze za pomocą obiegu zamkniętego? Kupiłem tec 2000 i mam zamiar podłączyć pod puszkę i wyczyścić wtryski bezpośrednio samym preparatem. Mam superba 2.0 TDI CR 140KM.
Zauważyłem że czasem spalanie na kompie mam nawet poniżej 5l a czasem nie da się zejść poniżej 6.5l jeżdżąc codziennie tą samą trasą. Dodatkowo zauważyłem że mam okopcone końcówki wydechu. Jadąc nie widzę za sobą żadnego dymienia. W garażu po przygazowaniu delikatna mgiełka tylko się wydostaje w zasadzie ledwie widoczna. DPF wypala się co 600-700km. Chciałbym profilaktycznie wyczyścić wtryski. Samochód po akcji serwisowej diesel Gate.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Robiłem u siebie, korekty poprawiły się na 1 wtrysku, pozostałe miałem i tak bliskie zera. Na pewno ciszej zaczął chodzić. 2 puszki poszły, Prawie 1h trwało.
Załączniki
B659ED05-2F86-4235-9C22-20A749E353DC.jpeg
4A22E4E4-1941-4D95-BF0B-1B67BF8575B6.jpeg
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Ja mam jedną puszkę ale może dokupie drugą. Rozumiem że zasilanie i powrót poszło do puszki a na filtrze zrobiłeś obieg zamknięty tak? Filtra paliwa rozumiem że nie trzeba wymieniać bo go omijamy?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2022, o 16:11 przez marcinj6, łącznie zmieniany 3 razy.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Tak trzeba założyć filtr na powrót, gdyż będzie wyłapywał cały syf. Filtr może zostać paliwa - u mnie akurat wymieniałem w styczniu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Ok. A Ty zużyles 2 puszki na raz?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Tak
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Ok dzięki. Pochwalę się jak wyszło jak zrobię:)
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Zrobiłem czyszczenie wtrysków bezpośrednio jedną puszką i dziwna sprawa bo zaraz po czyszczeniu korekty były wyższe niż wcześniej. Po przejechaniu 30km na pierwszym wtrysku zjechała z 0.53 na 0.13 a po 100km korekty wróciły do stanu z przed czyszczenia. Jednak silnik pracuje bardziej miękko teraz i ciszej. Tyle zauważyłem i mam wrażenie że minimalnie większą chmurkę puszcza jak przygazuje na postoju. Ale w trakcie jazdy nie widze za sobą dymu. Nie wiem czy zrobić jeszcze raz czyszczenie drugą puszką. Dodatkowo nie wiem czy te okopcone końcówki to nie jest tez wina kolektora ssącego bo mam sporo nagaru w nim bo mechanik go zdejmował jak wymieniał termostat ale nie wiem czemu nie wyczyścił tego kolektora. Albo to przez soft po akcji diesel Gate.
https://ibb.co/MMXFSGY
https://ibb.co/LC8bMST
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Kopcienie to problem z wtryskami lub przepływka. Kolektor fatalnie wyglada. To efekt egr-a i kopcenia również.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

W takim razie będę musiał oddać auto do mechanika żeby sprawdził dolot i wyczyścił cały. Za tydzień jadę na strojenie. Pewnie jeśli przepływka albo filtry albo mały przepływ powietrza to wyjdzie mu podczas diagnostyki. Co dziwne w zimie jak były niższe temperatury po przygazowaniu nie widziałem dymu a końcówki o wiele wolniej się robiły czarne.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Zimą dostaje więcej powietrza. Nie ma sensu robić mocy dopóki nie doprowadzisz auta do porządku.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Zabierasz się od dupy strony do tematu.

Auto kopciło przed chiptuningiem, daje Ci gotowe rozwiazanie co jest przyczyna, ale z uporem maniaka podnosisz moc i oczywiste ze będzie kopcił jeszcze bardziej, przecież masz dolane paliwa.

Nie tędy droga. Przywróć serie i doprowadź to auto do porządku.

Ps. Sam jezdze na 7128 i jest super.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 9 sie 2022, o 11:23 CFFB i CFGB obsługują różne ECU, tj. EDC16U34 i EDC17C46.

Powtarzam się już któryś raz - dymienie to problem paliwem lub powietrzem. Czyli wtryskiwacze lub nieszczelny dolot lub wadliwa przepływka. Bardzo fajnie, że logi zrobione, ale diagnostyką wtryskiwaczy nie sprawdzisz, można tylko oszacować ich stan po korektach, a z tego co widziałem masz już zmęczone.

Na 7128 latam od miesiąca - bez zastrzeżeń soft, jak dla mnie większa kultura pracy niż 9xxx.
Na nowej przeplywce mam tak samo jak na starej aktualne i zadane parametry się zgadzają. Poniżej filmik 3 bieg i od 1500-3000 obrotów
https://youtube.com/shorts/-BoLVpdSoWE?feature=share

Wtryski
[ECM] Injection amount deviation cylinder 1
0.73 mg/str.

[ECM] Injection amount deviation cylinder 2
0 mg/str.

[ECM] Injection amount deviation cylinder 3
0.04 mg/str.

[ECM] Injection amount deviation cylinder 4
-0.78 mg/str.
A Tobie też na 7128 wypala DPF co około 300km przy 14-16g sadzy obliczonej?

Edit: spotkałem się dzisiaj że znajomym który ma tez superba 2 i co mi się rzuciło w oczy to że u mnie końcówki wydechu są bardziej schowane pod zderzakiem niż u niego. I u mnie pomiędzy końcówkami a górna częścią wnęki w dokladce zderzaka jest większa przerwa jakby wydech był niżej. Powiedział że jemu też rury brudziło i zderzak jak miał stopiony i rozsypany wkład DPF. Wymienił DPF na nowy zamiennik i spokój ma już od dłuższego czasu. Rury czyste i wypala mu się co około 300-600km w zależności czy miasto czy trasa. Mi też wszyscy mówią że mam pęknięty DPF. Bo nawet jakby wtryski lały to nie powinienem mieć ani grama sadzy w wydechu.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Przepływ powietrza jakby egr zaślepiony był lub wyłączony.

A korekty wtrysków słabiutkie, szczególnie ten pierwszy wtrysk który się przywiesza.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ