WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: Picasso »

Witam,

Na wstępie chciałem powiedzieć, że to mój pierwszy diesel w życiu i zastanawia mnie fakt delikatnego drgania silnika na biegu jałowym w moim Superbie z 2014 roku silnik CFFB 120 km przebiegu, w moim odczuciu przenoszą się trochę te drgania na nadwozie. Jeździłem trochę autem ojca - Mitsubishi ASX z 1,8 diesel150 kM z tym japońskim silnikiem i tam raczej nie czułem czegoś takiego.
Moje auto odpala od strzała nie ma problemów z przyspieszaniem i mocą spalanie w granicach 5 w trasie i 6 po lokalnych trasach, dpf się wypala co 300 - 600 km (jest to auto po diesel gate),
Dodam jeszcze, że dwumasy nie słychać i nic niepokojącego się nie dzieje zarówno przy ruszaniu jak i dalszej jeździe, jedyne co to przy wciskaniu sprzęgła czuć delikatne pulsacje na pedale sprzęgła (bardziej na postoju niż w czasie jazdy)- byłem z tym u mechanika ale stwierdził, że to mogą być początki awarii dwumasy i dodał, że teraz robią takie części, że można wymienić na nową i mieć podobny efekt albo gorszy - więc na razie zalecił jeździć i obserwować.
Poczytałem więc trochę o podobnych sytuacjach i postanowiłem zerknąć również na korekty wtryskiwaczy.
Zamieszczam poniżej wyniki zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku.

Na zimnym (im cieplejsza temperatura otoczenia tym mniejsze korekcje dodatnie na 1 i 2 cylindrze a na mrozie na tym drugim jest ok 1):
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 19 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.39 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.81 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.43 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.78 mg/stroke

Po rozgrzaniu - powrót z trasy:
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 83 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.22 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.43 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.16 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.49 mg/stroke

A czasami jest tak (odczyt na zimnym silniku - temp. płynu ok 16)

IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.15 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.16 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.15 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.14 mg/stroke

Po powrocie z trasy jak wprowadziłem auto na wysokie obroty na postoju to korekcja na tym 2 cylindrze wzrosła do 0,5 a na 1 zjechała do zera.
Zastanawia mnie też fakt dlaczego czasami są takie niskie korekty czy są brudne czy może któryś się zawiesza, a może to dwumasa?

Prośba o analizę i ewentualną podpowiedź co z tym zrobić jak diagnozować dalej?, A może nic nie robić. Choć jeśli się coś zaczyna dziać to może temu zaradzić i ograniczyć ewentualne późniejsze koszty.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Gowniane suche paliwo. Wlej liqui moly 2666 na pol baku i polataj. Korekcje słabe.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: leszekmw »

drgania na pedale sprzęgła normalne w grupie vag.
nie znam sie na wtryskach. Ale możesz jeszcze poduszki popatrzeć ..
jesteś pewien tego przebiegu ? auto sprowadzane ?
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Auto krajowe serwisowane co 15 tys. wszystko jest w nim w oryginale silnik nie był myty wnętrze ładne ale nie jeździłem nim od nowości więc do końca przebiegu nie jestem pewny. Choć tarcze ma oryginalne datowane na 2014 rok, opony tez, zmieniał tylko klocki przy 100 tyś. Poprzedni właściciel był dyrektorem jakieś firmy miał auto służbowe a tym twierdzi ze jeździ głównie na wypady prywatne za miasto i wakacje. Generalnie gość z kasą, kupił sobie nowego superba a tego sprzedał mi. Ale mógł nim też np tłuc się po mieście I silnik może być w gorszym stanie niż ten z trasy z nalotem 200 000 +
Ostatnio zmieniony 7 mar 2021, o 09:05 przez Picasso, łącznie zmieniany 1 raz.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: mazur1990 »

Wtryski badaj w temp. 90st. Maksymalne korekty nie powinny przekraczać +-1,5mg/storke czyli moim zdaniem wtryski ok.
Sprawdź zawór regulacji ciśnienia paliwa one powodują drgania na wolnych obrotach.
Albo się przyzwyczaj do lekkich drgań :D Pamiętaj grupa VAG to wieczna skarbonka :)
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

Wcześniej miałem od nowości Octavie z silnikiem 1,6MPI i LPG przez 12 lat przejechałem nią 250 tysięcy na gazie i robiłem tylko raz zawieszenie i hamulce no i wymieniałem wtryski gazu. Sprzedałem koledze ktòry dalej śmiga i jest mega zadowolony - także nie była skarbonka, ale tam był prosty silnik bez tego całego skomplikowanego osprzetu
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: leszekmw »

Picasso pisze: 6 mar 2021, o 16:03 Choć tarcze ma oryginalne datowane na 2014 rok, opony tez, zmieniał tylko klocki przy 100 tyś.
po mieście nie zrobił by 100tyś na klockach w życiu..
proponuję porównać z innym superbem , umów się z kimś z forum może ..
możliwe że wszystko jest ok ..choć jak czujesz to na fotelach mocno to troszkę nie teges..
mazur1990 pisze: 6 mar 2021, o 17:40 Pamiętaj grupa VAG to wieczna skarbonka
pierwsze słyszę... ,wszystko się psuje ale nie przesadzajmy..
mikeman
Posty: 58
Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: mikeman »

Ja u siebie, SII 2015, 200tys przebiegu mam -0,09, -0,1, 0,43, -0,23. Wlalem specyfik do wtryskow, zobacze po pelnym baku czy cos sie zmienilo.

Moj tez ma drgania, zwlaszcza przy niskich obrotach a wysokim biegu (co dsg lubi robic). DGW stwierdzil, ze poprzedni mechanik urwal jakis zaczep od jakiejstam rurki i ze po zamocowaniu powinno byc mniej drgan. Moze troszke jest lepiej faktycznie, ale bez rewelacji. Natomiast musze wlasnie zmienic dwumase, zobacze czy cos to da.
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

mikeman pisze: 7 mar 2021, o 15:03 Natomiast musze wlasnie zmienic dwumase, zobacze czy cos to da.
Daj znać po wymianie tej dwumasy. Gdzieś czytałem właśnie ze może miec wpływ na korekcje wtrysków.
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Picasso »

mikeman pisze: 7 mar 2021, o 15:03 Wlalem specyfik do wtryskow, zobacze po pelnym baku czy cos sie zmienilo.
Napisz koniecznie czy cos się zmieniło. A jaki specyfik wlałeś jeśli można wiedzieć?
mikeman
Posty: 58
Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: mikeman »

Poczytałem chwile na różnych forach i generalnie były to rozmowy o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy, więc kupiłem na stacji STP i zobaczę. Bardzo prawdopodobne, że nic to nie da, ale wtedy będę mógł sprawdzić sam. Pomiary powyżej to, co prawda już po kilkudziesięciu km z STP w baku, ale nie wierzę, że (jeśli działa) tak szybko przeczyściłby wtryski. Tak ogólnie, to zakładałem nawet dwa baki na nim wyjeździć i dopiero wtedy porównać.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: leszekmw »

Picasso pisze: 7 mar 2021, o 19:25 Gdzieś czytałem właśnie ze może miec wpływ na korekcje wtrysków.
oo..to ciekawe.. znajdziesz może ten artykuł..?

mikeman a jakie masz objawy tej dwumasy że chcesz wymieniać?
mikeman
Posty: 58
Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: mikeman »

Generalnie to DobryGrzes mial taka uwage po przegladzie. Powiedzial, zeby obserwowac bo pewnie w lecie bedzie jeszcze gorzej, ale wcale nie musialo przychodzic lato, bo doslownie na drugi dzien po odebraniu z warsztatu, jak bawilem sie vcds nierownomiernie grzechotalo na jalowym, a wczesniej w ciagu dnia takze przy ruszaniu.

Poza tym mam chetnie zawalczylbym z tym ze na niskich obrotach 1000-1300 samochod drzy i w srodku slychac jakby wpadal w nieprzyjemny rezonans, a oststnio zobaczylem ze jak puszczam hamulec i samochod rusza sam, to czuc czasami jakby sie dlawil (nigdy mi nie zgasl co prawda, wiec moze to moje subiektywne uczucie, ale jednak).
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Wtryski.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: leszekmw »

mikeman pisze: 8 mar 2021, o 22:15 bo doslownie na drugi dzien po odebraniu z warsztatu, jak bawilem sie vcds nierownomiernie grzechotalo na jalowym, a wczesniej w ciagu dnia takze przy ruszaniu.
na jałowym bym się nie przejmował , gorzej z tym przy ruszaniu..
ale to było raz czy sie powtarza , to przy ruszaniu ?
wbrew pozorom dwumasa jest bardzo wytrzymała i od pierwszych objawów dzwonienia wytrzymuje jeszcze bardzo dużo kilometrów , szczególnie z dsg.
no chyba że tylko w korkach albo po ciężkim mieście jeździsz ..
ODPOWIEDZ