WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

KingRaider100
Posty: 8
Rejestracja: 30 wrz 2022, o 19:40
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 170

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: KingRaider100 »

fabek pisze: 3 paź 2022, o 10:03 Przepraszam, chodziło mi o "injector rail pressure calibration point".
tak wyglądają calibration pointy :)
311190003_2222582811236727_2027950122624382579_n.jpg
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Ja wcześniej miałem olej motul specific 5w30 , teraz mam liqui moly top tec 4200 5w30. Tak jak wspomniałem gryzące spaliny to najprędzej niespalona ropa. I ja tak miałem pomimo że do silnika trafiły nowe Ori wtryskiwacze. Podejrzewam że jak wywaliłem DPF i egr to dopiero silnik odetchnął z ulgą. A wracając do tematu oleju to bardzo ważna jest jego wymiana na czas. Ja wymieniam co 10 miesięcy olej bo u mnie to wychodzi około 10-12tys km. I ja uważam że na oleju nie ma co oszczędzać. Oleju PMO nie znam jedynie gdzies w internecie mi reklama mignęła. Trzeba pamiętać że olej ma spełniać normy 504/507 i żeby był oryginalny.
Awatar użytkownika
Krzys76
Posty: 50
Rejestracja: 27 wrz 2022, o 08:19
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: Krzys76 »

Witam
Po podpieciu do VCDS jesli dobrze pamietam sa takie korekty
Nie ma problemow z odpalaniem silnik pracuje rowno

Silnik 2,0 CfGb 260 tys przebieg

no1 / 0,44
no2 / 0,62
no3 / 0,46
no4 / 0,64

Chce zastosowac preparst do czyszczenia wtryskiwaczy
LIQUI MOLY Diesel Spulung 2666 niby banka 0,5 na 60 L
Mam plan wlac dwie banki po 0,5 l na 50 l paliwa
Czy ktos to moze stosowal i podzieli sie jak to zadzialalo
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: marcinj6 »

Z tego co kojarzę to też 2000 jest mocniejszy i samo wlanie do baku za wiele nie pomoże. Najlepiej kupić zestaw teca 2000 z wężami i filterkiem i podpiąć bezpośrednio omijając filtr paliwa. Korekty są w miarę równe i nie wyglądają źle. Poza tym tak naprawdę to nie pokazuje stanu wtryskiwaczy. Możesz mieć niższa kompresję, bądź podkładki pod wtryskami zmęczone o też będzie pokazywać inne korekty. U mnie np korekty nie wyglądały najgorzej a na stole probierczym wszystkie wtryskiwacze były zajechane. Częściej się zdarza że wtryski leją na średniej oraz wysokiej emisji czyt. ciśnieniu. Można to poniekąd rozpoznać robiąc logi dynamiczne czyli wcisnąć gaz do podłogi na 3 biegu od 1500 do 4000 obrotów. Jeśli któraś korekta pójdzie w górę ponad 1-1.5mg/suw to można przypuszczać że leją.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: fabek »

Krzys76 pisze: 17 maja 2023, o 13:44 Silnik 2,0 CfGb 260 tys przebieg

no1 / 0,44
no2 / 0,62
no3 / 0,46
no4 / 0,64
to na dobrze rozgrzanym silniku?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Krzys76
Posty: 50
Rejestracja: 27 wrz 2022, o 08:19
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: Krzys76 »

Witam
Pomiar robiony po 20 min jazdy jakies 30 km przejechane
Dojazd do warsztatu wiec cos tam sie silnik nagrzal
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 214
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: vDanTe »

Krzys76 pisze: 17 maja 2023, o 13:44 Witam
Po podpieciu do VCDS jesli dobrze pamietam sa takie korekty
Nie ma problemow z odpalaniem silnik pracuje rowno

Silnik 2,0 CfGb 260 tys przebieg

no1 / 0,44
no2 / 0,62
no3 / 0,46
no4 / 0,64

Chce zastosowac preparst do czyszczenia wtryskiwaczy
LIQUI MOLY Diesel Spulung 2666 niby banka 0,5 na 60 L
Mam plan wlac dwie banki po 0,5 l na 50 l paliwa
Czy ktos to moze stosowal i podzieli sie jak to zadzialalo
Siema

Trochę minęło, a na forum fb pewien Pan się zastanawia nad właśnie przeczyszczaniem za pomocą liquida, zgodnie z załączonym filmem



Wykonywałes / wykonywaliscie to wg tego filmiku?
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: maureliusz »

Ja miałem problem z szarpaniem silnika przy przyśpieszaniu na drugim biegu.
Korekty - taki sobie, przebieg 250tys to nie ma co się czarować.

Próbowałem: K2 (dwie puszki), LM (puszka) - i bez rewelacji. Ani korekty nie poprawiły się jakoś i szarpanie zostało.
Zacząłem jeździć na Schell V-power + Archoil -> też jakoś rewelacyjnie nie było.

I ostatnio... nastąpił zwrot akcji :-).
- wymieniłem olej + PIERWSZY RAZ zrobiłem płukanę silnika (środek K2)
- do tego wymiana filtra paliwa -... był taki syf... BRAWO OLREN! (d\tam tankowałem do zmiany na Shell od wakacji)
- filtr powietrza

I cuda... auto prawie nie szarpie na 2 biegu! No może sporadycznie, ale prawie nie odczuwalne.
Co dało taki efekt z listy wyżej ... nie wiem.

Natomiast nadal leję V-power + Archoil - tak w razie W...

PS. Kopic nadal jak dam mu buta - bez zmian --> ale to może być kwestia przebiegu lub... złego virusa
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: maureliusz »

Szok... jest coraz lepiej.
Teraz to praktycznie nie odczuwam szarpania na 2 biegu.
Jak wyżej nie wiem co z tej listy dało taki efekt... ale jestem happy.

Cało czas leje: V-power + Archoil, żeby czasem nie wróciło...

Jak znajdę chwilę to luknę na korekty... czy coś się zmieniły z ciekawości.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: maureliusz »

Sprawdziłem korekty... i ku mojemu zdziwieniu... MASAKRA :-)

Po wszystkich płynach K2 i LM było tak:
1: -0.15
2: 0.09
3: 0.31
4: -0.26

A teraz jest... (po Archoilu i Shell V-Power na stałe)
1: -0.8
2: 1.11
3: -0.49
4: 0.26

Ale... kURA JEŹDZI SUPER. Nic nie szarpie na drugim biegu przy przyśpieszaniu...

Jak widać... nie zawsze wyniki badań zgadzają się, ze zdrowiem pacjenta... jak w życiu.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: marcinj6 »

Ja dotychczas tankowałem na Orlenie ale jakiś czas temu zmieniłem na Shell i czuję różnice. Na korekty zerkam raz na jakiś tam czas i są różne. Raz będą bardzo słabe a za tydzień zerknę to są bardzo dobre jak w nowym samochodzie.
Miesiąc temu na 3 i 4 cylindrze miałem w okolicy +/-0.7 a 1 i 2 w okolicy +/-0.2. Wczoraj z ciekawości sprawdziłem i i na wszystkich cylindrach +/- 0.01-0.2.
Też używam archoila do każdego tankowania. Olej już do wymiany bo zrobiłem 14tys km więc po nowym roku wymienię.
ODPOWIEDZ