Panowie zlogowałem moje wtryski w czasie pracy po nagrzaniu silnika i wartości są w mojej ocenie ok przy przyspieszaniu wartości zbliżają się do zer.
Korekty skaczą dopiero jak się zatrzymuje i wartość obrotowa silnika schodzi do +/- 1000.
Zrobiłem czyszczenie wtrysków wlewając preparat TUNAP 989 bezpośrednio do filtra paliwa i postępowałem według procedury: 10 minut pracy na biegu jałowym potem zgasiłem silnik na 20 minut - po 20 minutach odpaliłem i kolejne 20 minut dodawałem gazu utrzymując wartość obrotową silnika w przedziale do max 2000 obrotów - później zrobiłem jazdę próbną.
Generalnie nic się nie zmieniło jeśli chodzi o korekty na jałowym- gdy preparat był w filtrze to korekty były trochę niższe ale później wróciły do poprzednich wartości. Ponadto miałem wrażenie, że pompa paliwa głośniej ćwierkoli - ale może to takie odczucie bo zacząłem jej się przysłuchiwać - mam nadzieje ze ten zabieg nie zaszkodzil mojemu autu. Nie zdecydowałem się na zalanie preparatu do baku bo poprzedni właściciel nic takiego nigdy nie robił i balem się ze jak rozpuści syf z baku to dopiero będą korekty. No nic to nie pomogło widocznie problem nie leży w zanieczyszeniu albo wtryski sa zużyte mechanicznie.
Zastanawia mnie tylko dlaczego na dwóch pierwszych cylindrach wartości korekt są zawsze na + od 02. do nawet 0,9 jak jest zimny mg/stork a 3 i 4 cylindrze wartości te sa podobne z tym ze na minusie - to jest dziwne i oznacza ze praca wtrysków na 1 i 2 cylindrze w stosunku do 3 i 4 rożni się o 100 %.
Jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem - otóż gdy silnik pracuje na jałowym i sprzęgło nie jest wciśnięte to wartości korekty na 1 i 2 są porównywalne na plusie, a gdy wcisnę sprzęgło wartość korkety na 1 wtrysku maleje do zera a na drugim rośnie.
Czy to może mieć związek z dwumasą? - mechanik mi powiedział, że jak dwumasa zaczyna świrować i wprowadzać zakłócenia w pracy silnika na biegu jałowym to ten by utrzymać równą pracę wprowadza korekty na wtryskach - czy to jest prawda?
Jeśli nie to gdzie szukać problemu - a może nie ma problemu i tak musi być - bo generalnie po za głośniejszą pracą na zimnym i niską kulturą pracy na zimnym (jak stwierdziła moja żona jakoś dziwnie warczy
- ale ona jeździ benzyną) nic złego się nie dzieje.
Poniżej punkty kalibracji moich wtrysków na szynie:
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -1.30 µs
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 3.80 µs
IDE01389 Wtryskiwacz 1: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -1.20 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 11.90 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 9.75 µs
IDE01392 Wtryskiwacz 2: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.35 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -8.50 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.15 µs
IDE01395 Wtryskiwacz 3: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -14.80 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 24.15 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 11.10 µs
IDE01398 Wtryskiwacz 4: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -5.30 µs
Korekty z jazdy w pliku
https://drive.google.com/file/d/12a6yo5 ... sp=sharing
Prośba o analizę (fabek co o tym myślisz?).
Z góry dzięki.