SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: fabek »

Celem tematu jest uzyskanie szybkiej odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Zapraszam do zadawania pytań i dzielenia się wiedzą i doświadczeniami.


:idea: :idea: :idea:
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Konsy
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2020, o 12:47
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Konrad

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Konsy »

Mam problem z moim superbem 2.8 czasami na niskich obrotach wyskakuje na czerwono kontrolka oleju po zwiększeniu obrotów kontrolka gaśnie miał ktoś cos podobnego i wie co to może być ??
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: fabek »

Może pompa oleju siadać, zapchane sitko na smoku lub (niestety) panewki się kończą. Warto też zajrzeć pod spód czy kabel do czujnika oleju jest cały.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Sepek »

Przymierzam się do wymiany napinacza i łańcucha w 2.8 V6 bo słychać łańcuch przy odpalaniu.
W styczniu zmieniałem uszczelki pokrywy zaworów i przy okazji była weryfikacja stanu napinaczy. W prawej głowicy jest wysunięty już na max ,a z lewej jeszcze mu daleko do tego. Koszt kompletu na 2 strony to 3000zł za same części dlatego zastanawiam się czy wymieniać komplet czy tylko prawą stronę która jest najbardziej zużyta.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: piotraskbw »

Jak napinacz działa w pełnym zakresie, to ja bym go nie ruszał, tylko wymienił rozciągnięty łańcuch.

Zakres pracy napinaczy sprawdzisz sobie za pomocą VCDS.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Sepek »

piotraskbw pisze: 17 maja 2021, o 23:00 Jak napinacz działa w pełnym zakresie, to ja bym go nie ruszał, tylko wymienił rozciągnięty łańcuch.

Zakres pracy napinaczy sprawdzisz sobie za pomocą VCDS.
Ślizgi są bardzo ładne ale myślałem że jak napinacz pracuje w maksymalnej pozycji to jest do wymiany. Teraz dałeś mi do myślenia z wymianą samego łańcucha.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: piotraskbw »

Sepek pisze: 18 maja 2021, o 08:48 Ślizgi są bardzo ładne ale myślałem że jak napinacz pracuje w maksymalnej pozycji to jest do wymiany. Teraz dałeś mi do myślenia z wymianą samego łańcucha.
Wychylenie napinacza jest zmienne i jest płynnie sterowane hydraulicznie za pomocą elektrozaworu.

Co do sprawdzenia przestawiania wałków, wchodzisz na Vagu w wartości mierzone, grupa 90, w pozycji 3 i 4 masz prawą i lewą głowicę, na wolnych obrotach wartości powinny być w granicach od -3 do 6, wyjeżdżasz na drogę i przy przyspieszaniu fazy powinny się przestawić, wtedy wartości mają się zawierać w przedziale 16-25 stopni.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Sepek »

Na climatroniku nie pokazywało temperatury zewnętrznej i klima przestała działać. Zrobiłem test klimatronika i wyskoczył błąd 538. O co chodzi z tym błędem? Po 3 odpaleniu samochodu temperatura na panelu się pokazała i klima zaczęła działać. Na fisie normalnie temperatura zewnętrzna była wyświetlana,a na climatroniku --°C. Pytanie jest z ciekawości bo nie wiem czy znów się coś wysypało 😑
Błąd "po naprawiawieniu się" nadal wyskakuje po teście climatronika.
Konsy
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2020, o 12:47
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Konrad

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Konsy »

Padł mi silniczek sterowania fotela przód tył czy jest ktoś wstanie mi powiedzieć jaki siedzi silniczek w S1 i czy pasuje z passata albo audi ??
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: piotraskbw »

Musisz wytargać fotel (2 śruby) i zobaczyć jego nr, następnie zakupić identyczny/zgodny.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
szymon2908
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2020, o 11:59
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 180km 288nm
Imię: Szymon

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: szymon2908 »

Witam czy orientuje się ktoś czy pin out dla każdego sterownika ME 7.5 jest taki sam czy zależy od kodu silnika albo jakiegoś kodu modułu. Podkreślam że nie chodzi mi o wsad mapy itp. tylko o sam pin out ponieważ muszę podłączyć czujnik położenia pedału sprzęgła. Znalazłem rozpiskę pinów ME 7.5 dla silnika 1.8t AUM czy w 1.8t AWT będą piny tak samo ?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: fabek »

Taki sam, zwróć uwagę czy jest to dokładnie ME7.5 a nie ME7.5.10
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
szymon2908
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2020, o 11:59
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 180km 288nm
Imię: Szymon

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: szymon2908 »

Ok dziękuję ;) rozumiem że będzie napis na obudowie ? A może ktoś ma pin out i na wszelki wypadek potwierdzi że trzeba wpisać ten czujnik na 39 pin ECU ? Był bym wdzięczny
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: fabek »

Wklej fotke nalepki tego ecu
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
szymon2908
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2020, o 11:59
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 180km 288nm
Imię: Szymon

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: szymon2908 »

Obrazek

fabek: poprawilem obrazek
ODPOWIEDZ