[S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Regulamin forum
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
[S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Czołem,
Postanowiłem zrobić tutorial z montażu haka Skoda Superb 3 liftback 2017r 1.8 pb
Potrzebne części i jakie koszty poniosłem:
- Hak z wiazką (allegro) 420 zl - 3V0 903 881A
- Osłona progu 100 zl (udało się nową na allegro) - 3V5 863 459H
- Klamka (z ASO) 60 zł - 3V5 803 847
- Wiązka wewnętrza (od firmy VAG Premium) 310 zł
- Śruby 4x (z ASO) 71 zł - N91173001
- Dioda Led (z ASO) 80 zł - 3v0 919 240
- Moduł (allegro) 309 zł - 5Q0 907 383M
Cześci z ASO z 15% rabatem - po znajomości!
Moduł haka 4 wtyczkowy, pasuje 5Q0907383 D, G, F, M, N
Ponadto podczas kupowania haka używanego, często są uszkodzone wtyczki o nr 8K0 973 703 oraz 1J0 973 803. Zdarza się, że plastik cięgna również 3V5 804 330A (u mnie były uszkodzone - koszty: wtyczki - 26 zł z Allegro, plastik ciągna - 47 zł z ASO)
Mając wszystkie "klamoty", możemy zaczynać. Swoją robotę rozłozylem na kilka dni (brak czasu i pogody). Zacząłem od bagażnika i zamontowaniu modułu oraz przeciągnięcie wiązki do przodu auta.
Proponuję zaopatrzyć się w podobne narzędzia.
Zaczynamy od pozbycia się półki, podłogi i wszystkich zbędnych klamotów z bagażnika.
Odkręcamy osłonę progu, jest jedna śrubka
Następnie szarpiemy osłonę w górę, trzyma się na 4 spinkach.
Odkręcamy śrubki. Dwie na dole w podłodze, jedna za klamką obalenia oparć, jedna za wieszakiem. Kolorem czerwonym zaznaczono gdzie trzeba szarpnąć aby spinka wyskoczyła (siedzi mocna skubana), ale to dopiero po odkręcenie kolejnych dwóch śrubek za biała osłoną słupka C.
Następnie plastik który trzyma półkę bagażnika odciągnąłem na bok, nie wyjmowalem bo coś nie szło. Ogólnie wyszedłem z założenia jak najmniej demontażu. Odginałem!
Kolorem żółtym zaznaczyłem miejsce zamocowania modułu. Szukałem gdzie powinno być orginalnie ale ciągle coś mi rozstaw śrub nie pasował itd. Postanowiłem przykleić na taśmę dwustronną. Trzyma się jak bezrobotny zasiłku. Wiązkę położyłem wzdłuż innych kabli, mocując trytytkami! Masa przykręcona!
Następnie za pomocą pilota (Leroy Merlin był zamknięty - aby kupić trochę drutu, to użyłem gałązki z drzewka żony hehe). Oczywiście wszystko przymocowane gdzie się dało na trytytki.
Osłonę progu szarpiemy do góry, trzyma się na spinkach. Ja demontowalem troszeczkę z tyłu i przodu, następnie przecisk!
Następnie wyjmujemy klamkę od pokrywy silnika. W tym celu wyjmujemy blokadę z tyłu klamki. Wyjmujemy małą zaślepkę i odkręcamy śrubkę. Mała osłona out!
Teraz przechodzimy do podłączenia wiązki. Wiązkę zakupiłem od VAG Premium z allegro bez cięcia i lutowania. Wystarczy wyjąć odpowiednie piny/konektory z wtyczek BCM oraz podłączyć się w skrzynce bezpieczników w puste miejsca.
Ale najpierw odłączamy akumulator i robimy porządek z plastikami, tak aby mieć swobodny dostęp. Mały schowek również wyciągamy!!
Podważamy i wyciągamy osłonę plastikową. Będziemy mieli lepsze spojrzenie na wtyczki A, B, C w module BCM.
Oznaczenia wtyczek zaczynając od strony silnika to A, B, C.
Aby wyjąć wtyczkę należy wdusić "cycek" i pociągnąć za biała wajchę.
Następnie musimy dobrać się do pinów. W tym celu musimy przeciąć "trytytkę" a następnie odchylić zabezpieczenie i wysunąć wkład.
Podłączenie odbywało się wg instrukcji. Podkreślam jeszcze raz było bez cięcia!!!
Nie potrzeba specjalnych wyjmaków. Wystarczy mały, cienki śrubokręt.
Teraz przechodzimy do bezpieczników. Od razu mówię, tutaj będą .. uje, ku..y itp leciały.
Nic nie odkręcamy!! Na rysunku zaznaczyłem gdzie trzeba zwolnić blokady aby wysunąć kasetę z bezpiecznikami.
Mi przeszkadzał plastik nad schowkiem aby wysunąć kasetę. Uciąłem go trochę, nie widać go, nie słuchać i czuć. Wiec ciąć śmiało.
Ponadto wyjąłem kilka dużych bezpieczników i przekaźników bo też przeszkadzały. Teraz WAŻNE!! Aby ułatwić sobie pracę proponuję na samym końcu przy grodzi przeciąć trytytkę od wiązki głównej bo to wydłuży wiązkę o ok 5 cm a to już dużo.
Trzeba jeszcze odłączyć główny kabel zasilania oraz wyjąć plastikowa osłonkę i wyciągamy kasetę na zewnątrz.
Teraz wpinamy wtyczki wg instrukcji. U mnie bezpiecznik 22 był pusty więc użyłem 27. Reszta bez zmian.
Aby włożyć piny musimy wyjąć blokadę. To różowe! Wystarczy tylko wyjąć jedną blokadę, tą dolną bo w tej części będziemy operować na wtykach.
W celu ułatwienia roboty, użyłem druciku. Wkładałem go w odpowiednie bezpieczniki i wciągałem z gotowym pinem (wszystko dlatego, że robota dla małych rączek).
Dla malkontentów - słowo pin będę używał zamiast konektor, bo ładniej brzmi!
Teraz też ważne! Aby k, ch itp. nie leciały z powodu, że nie chce wejść pin. Pin ma z jednej strony blokadę. Ona zawsze idzie na zewnątrz danego bezpiecznika. Blokada widoczna na zdjęciu po prawej. Po lewej jest gładko.
Piny jak wpinamy muszą zrobić "klik". Wtedy wiemy, że są zapięte.
Finalnie z wiazką wygląda tak. Teraz tylko założyć maskownice itp.
Ostatni etap, czyli montaż fizycznie haku. Zaczynamy od wyjęcia lamp.
Zdejmujemy zaślepkę podważając od strony strzałki. Potem odkręcamy lampy i szarpiemy do tyłu aby wysunąć je z błotnika.
Teraz odkręcamy zderzak. Pod spodem jest chyba 6 wkrętów, po 3 w nadkolu oraz jedna w środku wkręcona w ślizg. Aby łatwiej wykręcić ze ślizgu można odkręcić 4 śrubę w nadkolu.
Następnie wysuwamy zderzak. Z prawej strony jest wtyczka z czujnikami parkowania. Domontaż zderzaka można podpatrzeć na VW Golf 7 Variant z poniższego filmu:
Jak widzicie, okleiłem zderzak i błotniki folia tak aby nie porysować przy zdejmowaniu.
Teraz odkręcamy belkę. Są 3 Śruby na stronę. Jak belkę zdejmiemy Śruby wkręcamy z powrotem.
Następnie w podłużnicy szukamy dziurek na nasze śruby.
Żeby dostać się do otworów od strony tłumika musiałem odkręcić 2 mocowania osłony termicznej oraz odkręcić łapę co trzyma tłumik na samym końcu. Wszystko dlatego aby opuścic te elementy niżej bo przeszkadzały w wkręceniu jednej śruby.
Teraz wkładamy Hak. Ja używałem podnośnika bo byłem sam, a był problem wkręcić śrubę w otwór.
Jeśli ktoś pyta jakim nm, to odpowiedź na oko i chama. A to czarne to jakiś środek antykorozyjny.
Teraz przeciągamy wiązkę. Wybrałem górny otwór technologiczny. Również przeciągamy cięgno. Blokada w cięgnie od zewnętrznej strony.
Wiązkę ciągniemy do modułu i podłączamy. Pomylić się nie da bo każda wtyczka ma inne wejście. Dwa przewody podłączamy do masy. Następnie podpinamy lampkę i zakładamy osłonę progu. Montujemy klamkę. W klamce jest blokada, wysuwamy ją, a następnie wkładamy linkę. Zaciskamy blokadę.
Zostało nam wycięcie w dyfuzorze dziury, aby Hak mógł się wysunąć. Każdy dyfuzor ma w środku szablon.
Zostało poskładać wszystko i zakodować. Kodowanie wrzucę w najbliższym czasie (w sumie w wątku dodatkowym jest).
Poszukując używanego haku zwróćcie uwagę na tą naklejkę. Lepiej niech będzie, obędzie się bez stresu na SKP.
Jak coś nie zostało wyjaśnione, dopowiedziane itp to odsyłam do wątku z forum. Jak coś pisać priv.
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=58&t=8291
Pozdrawiam Włodek
Postanowiłem zrobić tutorial z montażu haka Skoda Superb 3 liftback 2017r 1.8 pb
Potrzebne części i jakie koszty poniosłem:
- Hak z wiazką (allegro) 420 zl - 3V0 903 881A
- Osłona progu 100 zl (udało się nową na allegro) - 3V5 863 459H
- Klamka (z ASO) 60 zł - 3V5 803 847
- Wiązka wewnętrza (od firmy VAG Premium) 310 zł
- Śruby 4x (z ASO) 71 zł - N91173001
- Dioda Led (z ASO) 80 zł - 3v0 919 240
- Moduł (allegro) 309 zł - 5Q0 907 383M
Cześci z ASO z 15% rabatem - po znajomości!
Moduł haka 4 wtyczkowy, pasuje 5Q0907383 D, G, F, M, N
Ponadto podczas kupowania haka używanego, często są uszkodzone wtyczki o nr 8K0 973 703 oraz 1J0 973 803. Zdarza się, że plastik cięgna również 3V5 804 330A (u mnie były uszkodzone - koszty: wtyczki - 26 zł z Allegro, plastik ciągna - 47 zł z ASO)
Mając wszystkie "klamoty", możemy zaczynać. Swoją robotę rozłozylem na kilka dni (brak czasu i pogody). Zacząłem od bagażnika i zamontowaniu modułu oraz przeciągnięcie wiązki do przodu auta.
Proponuję zaopatrzyć się w podobne narzędzia.
Zaczynamy od pozbycia się półki, podłogi i wszystkich zbędnych klamotów z bagażnika.
Odkręcamy osłonę progu, jest jedna śrubka
Następnie szarpiemy osłonę w górę, trzyma się na 4 spinkach.
Odkręcamy śrubki. Dwie na dole w podłodze, jedna za klamką obalenia oparć, jedna za wieszakiem. Kolorem czerwonym zaznaczono gdzie trzeba szarpnąć aby spinka wyskoczyła (siedzi mocna skubana), ale to dopiero po odkręcenie kolejnych dwóch śrubek za biała osłoną słupka C.
Następnie plastik który trzyma półkę bagażnika odciągnąłem na bok, nie wyjmowalem bo coś nie szło. Ogólnie wyszedłem z założenia jak najmniej demontażu. Odginałem!
Kolorem żółtym zaznaczyłem miejsce zamocowania modułu. Szukałem gdzie powinno być orginalnie ale ciągle coś mi rozstaw śrub nie pasował itd. Postanowiłem przykleić na taśmę dwustronną. Trzyma się jak bezrobotny zasiłku. Wiązkę położyłem wzdłuż innych kabli, mocując trytytkami! Masa przykręcona!
Następnie za pomocą pilota (Leroy Merlin był zamknięty - aby kupić trochę drutu, to użyłem gałązki z drzewka żony hehe). Oczywiście wszystko przymocowane gdzie się dało na trytytki.
Osłonę progu szarpiemy do góry, trzyma się na spinkach. Ja demontowalem troszeczkę z tyłu i przodu, następnie przecisk!
Następnie wyjmujemy klamkę od pokrywy silnika. W tym celu wyjmujemy blokadę z tyłu klamki. Wyjmujemy małą zaślepkę i odkręcamy śrubkę. Mała osłona out!
Teraz przechodzimy do podłączenia wiązki. Wiązkę zakupiłem od VAG Premium z allegro bez cięcia i lutowania. Wystarczy wyjąć odpowiednie piny/konektory z wtyczek BCM oraz podłączyć się w skrzynce bezpieczników w puste miejsca.
Ale najpierw odłączamy akumulator i robimy porządek z plastikami, tak aby mieć swobodny dostęp. Mały schowek również wyciągamy!!
Podważamy i wyciągamy osłonę plastikową. Będziemy mieli lepsze spojrzenie na wtyczki A, B, C w module BCM.
Oznaczenia wtyczek zaczynając od strony silnika to A, B, C.
Aby wyjąć wtyczkę należy wdusić "cycek" i pociągnąć za biała wajchę.
Następnie musimy dobrać się do pinów. W tym celu musimy przeciąć "trytytkę" a następnie odchylić zabezpieczenie i wysunąć wkład.
Podłączenie odbywało się wg instrukcji. Podkreślam jeszcze raz było bez cięcia!!!
Nie potrzeba specjalnych wyjmaków. Wystarczy mały, cienki śrubokręt.
Teraz przechodzimy do bezpieczników. Od razu mówię, tutaj będą .. uje, ku..y itp leciały.
Nic nie odkręcamy!! Na rysunku zaznaczyłem gdzie trzeba zwolnić blokady aby wysunąć kasetę z bezpiecznikami.
Mi przeszkadzał plastik nad schowkiem aby wysunąć kasetę. Uciąłem go trochę, nie widać go, nie słuchać i czuć. Wiec ciąć śmiało.
Ponadto wyjąłem kilka dużych bezpieczników i przekaźników bo też przeszkadzały. Teraz WAŻNE!! Aby ułatwić sobie pracę proponuję na samym końcu przy grodzi przeciąć trytytkę od wiązki głównej bo to wydłuży wiązkę o ok 5 cm a to już dużo.
Trzeba jeszcze odłączyć główny kabel zasilania oraz wyjąć plastikowa osłonkę i wyciągamy kasetę na zewnątrz.
Teraz wpinamy wtyczki wg instrukcji. U mnie bezpiecznik 22 był pusty więc użyłem 27. Reszta bez zmian.
Aby włożyć piny musimy wyjąć blokadę. To różowe! Wystarczy tylko wyjąć jedną blokadę, tą dolną bo w tej części będziemy operować na wtykach.
W celu ułatwienia roboty, użyłem druciku. Wkładałem go w odpowiednie bezpieczniki i wciągałem z gotowym pinem (wszystko dlatego, że robota dla małych rączek).
Dla malkontentów - słowo pin będę używał zamiast konektor, bo ładniej brzmi!
Teraz też ważne! Aby k, ch itp. nie leciały z powodu, że nie chce wejść pin. Pin ma z jednej strony blokadę. Ona zawsze idzie na zewnątrz danego bezpiecznika. Blokada widoczna na zdjęciu po prawej. Po lewej jest gładko.
Piny jak wpinamy muszą zrobić "klik". Wtedy wiemy, że są zapięte.
Finalnie z wiazką wygląda tak. Teraz tylko założyć maskownice itp.
Ostatni etap, czyli montaż fizycznie haku. Zaczynamy od wyjęcia lamp.
Zdejmujemy zaślepkę podważając od strony strzałki. Potem odkręcamy lampy i szarpiemy do tyłu aby wysunąć je z błotnika.
Teraz odkręcamy zderzak. Pod spodem jest chyba 6 wkrętów, po 3 w nadkolu oraz jedna w środku wkręcona w ślizg. Aby łatwiej wykręcić ze ślizgu można odkręcić 4 śrubę w nadkolu.
Następnie wysuwamy zderzak. Z prawej strony jest wtyczka z czujnikami parkowania. Domontaż zderzaka można podpatrzeć na VW Golf 7 Variant z poniższego filmu:
Jak widzicie, okleiłem zderzak i błotniki folia tak aby nie porysować przy zdejmowaniu.
Teraz odkręcamy belkę. Są 3 Śruby na stronę. Jak belkę zdejmiemy Śruby wkręcamy z powrotem.
Następnie w podłużnicy szukamy dziurek na nasze śruby.
Żeby dostać się do otworów od strony tłumika musiałem odkręcić 2 mocowania osłony termicznej oraz odkręcić łapę co trzyma tłumik na samym końcu. Wszystko dlatego aby opuścic te elementy niżej bo przeszkadzały w wkręceniu jednej śruby.
Teraz wkładamy Hak. Ja używałem podnośnika bo byłem sam, a był problem wkręcić śrubę w otwór.
Jeśli ktoś pyta jakim nm, to odpowiedź na oko i chama. A to czarne to jakiś środek antykorozyjny.
Teraz przeciągamy wiązkę. Wybrałem górny otwór technologiczny. Również przeciągamy cięgno. Blokada w cięgnie od zewnętrznej strony.
Wiązkę ciągniemy do modułu i podłączamy. Pomylić się nie da bo każda wtyczka ma inne wejście. Dwa przewody podłączamy do masy. Następnie podpinamy lampkę i zakładamy osłonę progu. Montujemy klamkę. W klamce jest blokada, wysuwamy ją, a następnie wkładamy linkę. Zaciskamy blokadę.
Zostało nam wycięcie w dyfuzorze dziury, aby Hak mógł się wysunąć. Każdy dyfuzor ma w środku szablon.
Zostało poskładać wszystko i zakodować. Kodowanie wrzucę w najbliższym czasie (w sumie w wątku dodatkowym jest).
Poszukując używanego haku zwróćcie uwagę na tą naklejkę. Lepiej niech będzie, obędzie się bez stresu na SKP.
Jak coś nie zostało wyjaśnione, dopowiedziane itp to odsyłam do wątku z forum. Jak coś pisać priv.
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=58&t=8291
Pozdrawiam Włodek
Ostatnio zmieniony 8 cze 2021, o 12:17 przez bawl, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Genialna robota. Wzór jak powinny być tworzone poradniki.
Chętnie skorzystam, bo do dziś pluję sobie w brodę, że nie zamówiłem haka przy konfiguracji auta...
Chętnie skorzystam, bo do dziś pluję sobie w brodę, że nie zamówiłem haka przy konfiguracji auta...
- ADSL
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Dziękuję dobry człowieku
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 5 mar 2012, o 07:19
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Dobra robota- brawo!!!
Pozdrawiam:
Tomek
Tomek
-
- Posty: 1900
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Dla takich ludzi co dają coś od siebie... Szacun
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Dzieki chłopaki. Jedynie czego nie wrzucę to te programowanie. Jak dodałem sterownik haka to wywalił mi się front assist, ponadto mam tylko obd11 i jakoś dodać Hak w sterowniku 01 oraz 09 mi nie poszło. Byłem u zaprzyjaźnionego kolegi co za 80 zł naprawił wszystko i zakodował. Ale tutorial dla tych co coś tam coś tam lubią podłubać. Pozdrawiam
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
robiłem sam, przez 3 dni ale rozłozone na 2 tyg. (brak czasu). Przeciąganie kabla bagaznik-bezpieczniki ok 2 godz, podłaczenie kabli ok 2-3 godz. bo tutaj leciały k, ch itd, montaż fizycznie haka ok. 3 godz. ogólnie brak wprawy, nigdy tego nie robiłem a chciałem dokładnie i z fotorelacją
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 11:00
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
dzięki.
Czy ta osłona progu jest taka sama w kombi, co w Hatcback?
A takie dobre ceny to można wiedzieć w którym ASO?
Czy ta osłona progu jest taka sama w kombi, co w Hatcback?
A takie dobre ceny to można wiedzieć w którym ASO?
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Osłona progu do kombi ma inne nr 3V9 863 459 i klamka też 3V9 803 847. Ceny praktycznie wszędzie w ASO takie same ale ja mam od kumpla który tam pracuje więc był rabat. Dopowiem, że do akcji montażu haka przygotowywalem się cała zimę więc miałem czas na kompletowanie gratów czy to z allegro, olx i ASO. Pozdrawiam
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 19:09
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2016
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Imię: Maciek
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Czym się różnią te moduły (chodzi o ostatnią literkę)? Na alle jest trochę używek, ale o różnych końcówkach.Moduł haka 4 wtyczkowy, pasuje 5Q0907383 D, G, F, M, N
Trzeba dobrać to jakoś konkretnie pod model auta?
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Te mają wejścia na 4 wtyczki i tyle trzeba podpiąć.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 mar 2021, o 21:11
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
4 wtyczki hak elektrycznie zwalniany
3 wtyczki hak zwykły
Podstawowe pytanie zawsze jest czy samochód przy konfiguracji został wyposażony w " przygotowanie pod hak" wtedy wiązka z bagażnika do bezpieczników jest już przygotowana (bez sterownika sama wiązka). Bardzo często przy montażu haka należy wymienić jeszcze układ chłodzenia ( wentylatory, węże itd....) podczas fabrycznego przygotowania jest to już zrobione.
Pamiętajcie że bez sprawdzenia czy wasz konkretny egzemplarz wymaga wymiany układu chłodzenia, możecie ugotować silnik, lepiej mieć tą świadomość.
Bardzo dobre zestawy i oryginalną elektrykę ma firma Westfalia (sterowniki i wiązka są oryginalne).
Kodowanie to trudniejszy temat. Akurat w skodzie proponuję kodowanie w serwisie dlatego że w zależności od wyposażenia może ulec zmianie kodowanie nawet w 14 sterownikach. Kodowanie w ASO za pomocą kodu akcesoryjnego zapisuję zmianę w kodach PR na serwerze więc niema obawy przy aktualizacjach sterowników że wywali. Kodowanie Westfali umożliwia przywrócenie ustawień w każdym autoryzowanym punkcie Westfali (kod jednorazowy przypisany do samochodu).
Cena ASO czasem zabija a zawsze jest wyższa niż przy konfiguracji samochodu ponieważ ASO ma zabroniony montaż bez kompletnego zestawu.
Ciekawostka ostatnio w Kodiaqu Sportline kompletacja na full producent kazał wymienić dodatkowo grill przedni na taki z większymi otworami między lamelkami
3 wtyczki hak zwykły
Podstawowe pytanie zawsze jest czy samochód przy konfiguracji został wyposażony w " przygotowanie pod hak" wtedy wiązka z bagażnika do bezpieczników jest już przygotowana (bez sterownika sama wiązka). Bardzo często przy montażu haka należy wymienić jeszcze układ chłodzenia ( wentylatory, węże itd....) podczas fabrycznego przygotowania jest to już zrobione.
Pamiętajcie że bez sprawdzenia czy wasz konkretny egzemplarz wymaga wymiany układu chłodzenia, możecie ugotować silnik, lepiej mieć tą świadomość.
Bardzo dobre zestawy i oryginalną elektrykę ma firma Westfalia (sterowniki i wiązka są oryginalne).
Kodowanie to trudniejszy temat. Akurat w skodzie proponuję kodowanie w serwisie dlatego że w zależności od wyposażenia może ulec zmianie kodowanie nawet w 14 sterownikach. Kodowanie w ASO za pomocą kodu akcesoryjnego zapisuję zmianę w kodach PR na serwerze więc niema obawy przy aktualizacjach sterowników że wywali. Kodowanie Westfali umożliwia przywrócenie ustawień w każdym autoryzowanym punkcie Westfali (kod jednorazowy przypisany do samochodu).
Cena ASO czasem zabija a zawsze jest wyższa niż przy konfiguracji samochodu ponieważ ASO ma zabroniony montaż bez kompletnego zestawu.
Ciekawostka ostatnio w Kodiaqu Sportline kompletacja na full producent kazał wymienić dodatkowo grill przedni na taki z większymi otworami między lamelkami
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2023, o 13:23
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Witam, posiadam SuperB III z silnikiem 2.0TSI z 2017 w wersji sportline. Gdzieś znalazłem informację że do sportlina musi być inna wersja haka. Czy ktoś się tym spotkał ? Na serwisie podali mi numer który niby do mojego będzie pasowało ( 3v9092160D ). Ktoś montował tą wersję ? I jeszcze pytanie co oznacza czy samochód jest przygotowany fabrycznie pod hak ? Chodzi o to że ma na tylnym nadkolu gotowy moduł do wpięcia haka ? Z góry dziękuję
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 maja 2023, o 11:16
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Cześć, proszę nie masz gdzieś podłączenia złącza 3-biegunowego 1J0973803. Miałem odcięty, kupiłem nowy i nie wiem jak podłączyć piny. Są 3 kable, czarny, niebieski, brązowy. Który kolor do którego pinu?
Dziękuję.
Dziękuję.