Montaż przetwornicy 230V

DawidSkoda333
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Montaż przetwornicy 230V

Post autor: DawidSkoda333 »

Witam :)

Kupiłem już przetwornice 230V 1000/2000W do mojej Skody i zastanawiam się gdzie bd najlepiej ją zamontować ?

Puki co przychodzi mi na myśl żeby ją zainstalować pod schowkiem na rękawiczki przed fotelem pasażera.
Najbliżej bd od akumulatora i nie będę musiał ciągnąć kabli przez cały samochód.

Tu się rodzi pytanie; czy jest jakaś dziura/luka żeby to w prosty sposób przeciągnąć ?

Czy może znacie lepsze miejsce na to ? U gościa w BMW widziałem że miał w bagażniku.
Planuje podpinać urządzenia o mocy do 1000W odkurzacz, blender itd wiec to musi iść z jakiegoś naprawdę grubego kabla

Pozdrawiam wszystkich :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: rezon »

Tak na grubo licząc to 16mm2 przekroju dla 1000W i 50mm2 dla 2kW przy 12V. W tym BMW nie miał czasami instalacji 48V? Wtedy przewody znacznie cieńsze lecą.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 422
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: krzynol »

skąd 48V?
w bagażniku BMW bo tam jest aku
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: rezon »

Niektóre nowe samochody mają dwie instalacje na 12V i 48V właśnie w celu zmniejszenia wagi przewodów.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: fabek »

Co to dokładnie za przetwornica?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
DawidSkoda333
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: DawidSkoda333 »

Przetwornica taka:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 7371326887

Bagażnik to tylko luźna myśl.
Nie znam się ale tam chyba byłby ciężej z jej montażem, jeśli tam nie ma odpowiednich kabli.

Najbardziej pasowałoby mi pod schowkiem koło nóg pasażera. Za dużo kabla nie potrzeba i bardzo blisko akumulatora.

Najważniejsze o co mi chodzi czy idzie kabel od aku, (który jak nam wiadomo jest pod szybą mniej więcej po środku) przeciągnąć pod schowek.
Bez jakiś większych rozbiórek i wierceń. Może jest gdzieś jakiś tunel techniczny bądź przez przewody od klimy ?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: fabek »

Ciekawe jakim cudem ta przetwornica oferuje 1kW skoro bezpieczniki na 12V są tylko 30A. Żeby dawała 1kW ciągiem to pobierze koło 110A prądu (uwzględniając sprawność na poziomie 80%) i wtedy faktycznie 16mm2 da rady jak pisze rezon. Alternator w Superb I 1.8T masz 90A, wiec nie byłby w stanie wyrobić przy obciążeniu 1kW, a nie mówiąc o zasileniu auta.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
DawidSkoda333
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: DawidSkoda333 »

Nie chodzi mi tutaj czy da radę czy też nie.
Potrzebuje ja używać do blendera głównie przez jakieś 2min przerwa i 2 min
Podłączenie będzie bezpośrednio pod aku i bd brało przez chwile prąd z aku ew. + włączony silnik



Rozchodzi mi się czy jest jakaś łatwa możliwość przeciągnięcia kabla od aku pod schowek ?
DawidSkoda333
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Łatwe przejście z komory silnika do kabiny.

Post autor: DawidSkoda333 »

:) Temat zszedł na inne tory niż jego sedno.

Nikt się nie orientuje czy idzie w łatwy sposób przeciągnąć dwa kable w okolice nóg pasażera (z przodu) ?

Jestem na dłuższym wypadzie, przetwornice już mam i nie chce rozgrzebywać pół auta jeśli tam żadnego łatwego przejścia nie ma.
Może ktoś wałkował podobny temat i wiem czy idzie to zrobić przez filtr kabinowy albo przewody wentylacyjne od klimy lub jest jakiś kanał techniczny który prowadzi do kabiny ?


Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego czasu :)
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Łatwe przejście z komory silnika do kabiny.

Post autor: Sepek »

DawidSkoda333 pisze: 1 sie 2021, o 06:45 :) Temat zszedł na inne tory niż jego sedno.

Nikt się nie orientuje czy idzie w łatwy sposób przeciągnąć dwa kable w okolice nóg pasażera (z przodu) ?

Jestem na dłuższym wypadzie, przetwornice już mam i nie chce rozgrzebywać pół auta jeśli tam żadnego łatwego przejścia nie ma.
Może ktoś wałkował podobny temat i wiem czy idzie to zrobić przez filtr kabinowy albo przewody wentylacyjne od klimy lub jest jakiś kanał techniczny który prowadzi do kabiny ?


Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego czasu :)
Ja mam przeciągnięty kabel + do wzmacniacza tym przelotem gumowym w którym idą rurki od klimatyzacji. Wyciągniesz schowek i jak przeciśniesz kabel to go na pewno zobaczysz. Nie wiem tylko czy zmieszczą się tam 2 kable ( + i - ).
Jeden się mieści na pewno w dodatku w peszlu plastikowym.
DawidSkoda333
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: DawidSkoda333 »

Dziękuje bracie 🙏🏻♥️ O taką odpowiedź chodziło mi od razu. Konkretnie i na temat ;)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Łatwe przejście z komory silnika do kabiny.

Post autor: rezon »

Sepek pisze: 1 sie 2021, o 16:43 .... Nie wiem tylko czy zmieszczą się tam 2 kable ( + i - ).
Jeden się mieści na pewno w dodatku w peszlu plastikowym.
przecież tylko jeden musi pociągnąć "+". Minus sam idzie po całej karoserii. Tylko samą przetwornicę musi podpiąć solidnym minusem do najbliższej śruby.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
DawidSkoda333
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: DawidSkoda333 »

Ooo dzięki przyjacielu za kolejną podpowiedź, takie oczywiste a jednak pchałbym oba kable w tą dziurkę 😂
Ułatwi mi to znacznie robotę 🙏🏻

Dostałem do przetwornicy kable o długości max 50cm i obawiam się że nie starczy żeby do aku go dociągnąć.
Zamówię coś na Allegro.
Jestem na długim urlopie i wszystko się bd działo „w terenie”.
Myślicie że 80cm starczy ? Czy brać 1m ?


Dziękuje wszystkim za pomoc 🙏🏻
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Montaż przetwornicy 230V

Post autor: rezon »

DawidSkoda333 pisze: 4 sie 2021, o 09:33 Ooo dzięki przyjacielu za kolejną podpowiedź, takie oczywiste a jednak pchałbym oba kable w tą dziurkę 😂
Ułatwi mi to znacznie robotę 🙏🏻

Dostałem do przetwornicy kable o długości max 50cm i obawiam się że nie starczy żeby do aku go dociągnąć.
Zamówię coś na Allegro.
Jestem na długim urlopie i wszystko się bd działo „w terenie”.
Myślicie że 80cm starczy ? Czy brać 1m ?


Dziękuje wszystkim za pomoc 🙏🏻
Lepiej żeby Ci zostało 0.5m niż zabrało 0.5cm. Weź pod uwagę konieczność zaginania, dopasowania do karoserii, itd...
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
DawidSkoda333
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Długość kabla

Post autor: DawidSkoda333 »

Bardzo słuszna uwaga.

Jaką długość myślisz żeby warto kupić 1m ? Czy więcej ?
ODPOWIEDZ