Strona 1 z 2

Montaż przetwornicy 230V

: 28 lip 2021, o 16:02
autor: DawidSkoda333
Witam :)

Kupiłem już przetwornice 230V 1000/2000W do mojej Skody i zastanawiam się gdzie bd najlepiej ją zamontować ?

Puki co przychodzi mi na myśl żeby ją zainstalować pod schowkiem na rękawiczki przed fotelem pasażera.
Najbliżej bd od akumulatora i nie będę musiał ciągnąć kabli przez cały samochód.

Tu się rodzi pytanie; czy jest jakaś dziura/luka żeby to w prosty sposób przeciągnąć ?

Czy może znacie lepsze miejsce na to ? U gościa w BMW widziałem że miał w bagażniku.
Planuje podpinać urządzenia o mocy do 1000W odkurzacz, blender itd wiec to musi iść z jakiegoś naprawdę grubego kabla

Pozdrawiam wszystkich :)

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 28 lip 2021, o 19:35
autor: rezon
Tak na grubo licząc to 16mm2 przekroju dla 1000W i 50mm2 dla 2kW przy 12V. W tym BMW nie miał czasami instalacji 48V? Wtedy przewody znacznie cieńsze lecą.

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 28 lip 2021, o 20:50
autor: krzynol
skąd 48V?
w bagażniku BMW bo tam jest aku

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 28 lip 2021, o 21:02
autor: rezon
Niektóre nowe samochody mają dwie instalacje na 12V i 48V właśnie w celu zmniejszenia wagi przewodów.

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 29 lip 2021, o 07:18
autor: fabek
Co to dokładnie za przetwornica?

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 29 lip 2021, o 07:58
autor: DawidSkoda333
Przetwornica taka:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 7371326887

Bagażnik to tylko luźna myśl.
Nie znam się ale tam chyba byłby ciężej z jej montażem, jeśli tam nie ma odpowiednich kabli.

Najbardziej pasowałoby mi pod schowkiem koło nóg pasażera. Za dużo kabla nie potrzeba i bardzo blisko akumulatora.

Najważniejsze o co mi chodzi czy idzie kabel od aku, (który jak nam wiadomo jest pod szybą mniej więcej po środku) przeciągnąć pod schowek.
Bez jakiś większych rozbiórek i wierceń. Może jest gdzieś jakiś tunel techniczny bądź przez przewody od klimy ?

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 29 lip 2021, o 10:22
autor: fabek
Ciekawe jakim cudem ta przetwornica oferuje 1kW skoro bezpieczniki na 12V są tylko 30A. Żeby dawała 1kW ciągiem to pobierze koło 110A prądu (uwzględniając sprawność na poziomie 80%) i wtedy faktycznie 16mm2 da rady jak pisze rezon. Alternator w Superb I 1.8T masz 90A, wiec nie byłby w stanie wyrobić przy obciążeniu 1kW, a nie mówiąc o zasileniu auta.

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 29 lip 2021, o 13:02
autor: DawidSkoda333
Nie chodzi mi tutaj czy da radę czy też nie.
Potrzebuje ja używać do blendera głównie przez jakieś 2min przerwa i 2 min
Podłączenie będzie bezpośrednio pod aku i bd brało przez chwile prąd z aku ew. + włączony silnik



Rozchodzi mi się czy jest jakaś łatwa możliwość przeciągnięcia kabla od aku pod schowek ?

Łatwe przejście z komory silnika do kabiny.

: 1 sie 2021, o 06:45
autor: DawidSkoda333
:) Temat zszedł na inne tory niż jego sedno.

Nikt się nie orientuje czy idzie w łatwy sposób przeciągnąć dwa kable w okolice nóg pasażera (z przodu) ?

Jestem na dłuższym wypadzie, przetwornice już mam i nie chce rozgrzebywać pół auta jeśli tam żadnego łatwego przejścia nie ma.
Może ktoś wałkował podobny temat i wiem czy idzie to zrobić przez filtr kabinowy albo przewody wentylacyjne od klimy lub jest jakiś kanał techniczny który prowadzi do kabiny ?


Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego czasu :)

Re: Łatwe przejście z komory silnika do kabiny.

: 1 sie 2021, o 16:43
autor: Sepek
DawidSkoda333 pisze: 1 sie 2021, o 06:45 :) Temat zszedł na inne tory niż jego sedno.

Nikt się nie orientuje czy idzie w łatwy sposób przeciągnąć dwa kable w okolice nóg pasażera (z przodu) ?

Jestem na dłuższym wypadzie, przetwornice już mam i nie chce rozgrzebywać pół auta jeśli tam żadnego łatwego przejścia nie ma.
Może ktoś wałkował podobny temat i wiem czy idzie to zrobić przez filtr kabinowy albo przewody wentylacyjne od klimy lub jest jakiś kanał techniczny który prowadzi do kabiny ?


Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego czasu :)
Ja mam przeciągnięty kabel + do wzmacniacza tym przelotem gumowym w którym idą rurki od klimatyzacji. Wyciągniesz schowek i jak przeciśniesz kabel to go na pewno zobaczysz. Nie wiem tylko czy zmieszczą się tam 2 kable ( + i - ).
Jeden się mieści na pewno w dodatku w peszlu plastikowym.

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 3 sie 2021, o 13:03
autor: DawidSkoda333
Dziękuje bracie 🙏🏻♥️ O taką odpowiedź chodziło mi od razu. Konkretnie i na temat ;)

Re: Łatwe przejście z komory silnika do kabiny.

: 3 sie 2021, o 18:04
autor: rezon
Sepek pisze: 1 sie 2021, o 16:43 .... Nie wiem tylko czy zmieszczą się tam 2 kable ( + i - ).
Jeden się mieści na pewno w dodatku w peszlu plastikowym.
przecież tylko jeden musi pociągnąć "+". Minus sam idzie po całej karoserii. Tylko samą przetwornicę musi podpiąć solidnym minusem do najbliższej śruby.

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 4 sie 2021, o 09:33
autor: DawidSkoda333
Ooo dzięki przyjacielu za kolejną podpowiedź, takie oczywiste a jednak pchałbym oba kable w tą dziurkę 😂
Ułatwi mi to znacznie robotę 🙏🏻

Dostałem do przetwornicy kable o długości max 50cm i obawiam się że nie starczy żeby do aku go dociągnąć.
Zamówię coś na Allegro.
Jestem na długim urlopie i wszystko się bd działo „w terenie”.
Myślicie że 80cm starczy ? Czy brać 1m ?


Dziękuje wszystkim za pomoc 🙏🏻

Re: Montaż przetwornicy 230V

: 4 sie 2021, o 10:45
autor: rezon
DawidSkoda333 pisze: 4 sie 2021, o 09:33 Ooo dzięki przyjacielu za kolejną podpowiedź, takie oczywiste a jednak pchałbym oba kable w tą dziurkę 😂
Ułatwi mi to znacznie robotę 🙏🏻

Dostałem do przetwornicy kable o długości max 50cm i obawiam się że nie starczy żeby do aku go dociągnąć.
Zamówię coś na Allegro.
Jestem na długim urlopie i wszystko się bd działo „w terenie”.
Myślicie że 80cm starczy ? Czy brać 1m ?


Dziękuje wszystkim za pomoc 🙏🏻
Lepiej żeby Ci zostało 0.5m niż zabrało 0.5cm. Weź pod uwagę konieczność zaginania, dopasowania do karoserii, itd...

Długość kabla

: 4 sie 2021, o 11:55
autor: DawidSkoda333
Bardzo słuszna uwaga.

Jaką długość myślisz żeby warto kupić 1m ? Czy więcej ?