DPF Wartość graniczna

pppiotrppp
Posty: 4
Rejestracja: 8 wrz 2021, o 07:19
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (150KM)

DPF Wartość graniczna

Post autor: pppiotrppp »

Witam. Od czerwca posiadam Superb II 2.0, CBBB, 320tyś. Nie wychodzą żadne błędy, auto na razie dobrze działa. Profilaktycznie sprawdziłem wczoraj programem Delphi DS150e stan DPF. Wyszło mi że mam 180ml. W programie pisze, że graniczna to 170ml. Będę dzwonił do gościa od którego kupiłem czy był wymieniany kiedykolwiek.
Z tego co poczytałem trochę na forum, to pewnie muszę sprawdzić też czujnik ciśnienia.
Pytanie mam takie: czy mogę włączyć programem czyszczenie filtra? Pisze, że jak jest wartość przekroczona to nie powinno się? Chciałbym się upewnić.
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: fabek »

Popiół się nie wypali już.

Pokaż najpierw czujnik różnicy ciśnień 1) na zapłonie 2) na biegu jałowym 3) przy obr. 2500
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
pppiotrppp
Posty: 4
Rejestracja: 8 wrz 2021, o 07:19
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: pppiotrppp »

Ok. Rozumiem że w programie jest taka opcja (dopiero co kupiłem program). Wcześniej miałem Peugeota i Lexie. Wieczorem sprawdzę.
Mała poprawka mam 2.0TDI 170KM z DSG.
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: fabek »

Tak, w wartościach rzeczywistych bedzie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
pppiotrppp
Posty: 4
Rejestracja: 8 wrz 2021, o 07:19
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: pppiotrppp »

Więc tak:
- na zapłonie: temp. spalin za katalizatorem (102st), temp. za filtrem (30st), ciśnienie różnicowe filtra (0,0milibar);
- na jałowym: temp. spalin za katalizatorem (102st), temp. za filtrem (54st), ciśnienie różnicowe filtra (2,56milibar);
- na 2500obr: temp. spalin za katalizatorem (114st), temp. za filtrem (108st), ciśnienie różnicowe filtra (15,38milibar);

dodatkowo:
- od ostatniej regeneracji (15litrów, 240km) nawet nie wiem kiedy to robił (dziennie robię około 2x20km);
- objętość sadzy 180ml;
- wyliczona zawartość osadów - 20,1g
- zmierzona zawartość osadów - 4,2g
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: fabek »

wartości są bardzo ładne, wręcz jak po myciu dpf-a. moim zdaniem jeździć i nie przejmować się.

ps. nie myl popiołu z sadzą. 180ml masz popiołu, którego wypalenie nie jest możliwe. czasami jest szansa go wydmuchać wysokimi obrotami na trasie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
pppiotrppp
Posty: 4
Rejestracja: 8 wrz 2021, o 07:19
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: pppiotrppp »

fabek pisze: 29 paź 2021, o 14:38 wartości są bardzo ładne, wręcz jak po myciu dpf-a. moim zdaniem jeździć i nie przejmować się.

ps. nie myl popiołu z sadzą. 180ml masz popiołu, którego wypalenie nie jest możliwe. czasami jest szansa go wydmuchać wysokimi obrotami na trasie.
W takim razie nie uruchamiam opcji czyszczenia. Dziękuję bardzo za cenne informacje i Pozdrawiam.
BIMER
Posty: 54
Rejestracja: 9 lut 2021, o 19:39
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 180KM / 400Nm

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: BIMER »

Jak sprawdzić w VCDS czujnik różnicy ciśnień 1) na zapłonie 2) na biegu jałowym 3) przy obr. 2500 ?
Poza nim co jeszcze warto sprawdzić, aby ustalić co jest powodem tego, że DPF nie wypala się podczas jazdy w trasie 1000km, a podejmuje próby następnego dnia rano, gdy jest zimno i jadę do pracy tylko 4km. Teoretycznie nie ma nawet szans na rozgrzanie silnika, ale jakimś cudem momentalnie łapie temp. 90 stopni, chodzi wentylator i się chce wypalać. To samo było jak wracałem po pracy i kolejna przerwana próba wypalenia, bo nawet się nie spodziewałem tego. W tej chwili mam 2 nieudane próby i ponad 500km trasy od ostatniego wypalania, które i tak było przerwane.
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 433
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: krzynol »

to wyskoczy ci za chwilę kontrolka DPF, że nie udało się w ciągu ostatnich prób wypalić DPFa
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: maureliusz »

BIMER pisze: 28 lis 2021, o 05:37 Jak sprawdzić w VCDS czujnik różnicy ciśnień 1) na zapłonie 2) na biegu jałowym 3) przy obr. 2500 ?
Poza nim co jeszcze warto sprawdzić, aby ustalić co jest powodem tego, że DPF nie wypala się podczas jazdy w trasie 1000km, a podejmuje próby następnego dnia rano, gdy jest zimno i jadę do pracy tylko 4km. Teoretycznie nie ma nawet szans na rozgrzanie silnika, ale jakimś cudem momentalnie łapie temp. 90 stopni, chodzi wentylator i się chce wypalać. To samo było jak wracałem po pracy i kolejna przerwana próba wypalenia, bo nawet się nie spodziewałem tego. W tej chwili mam 2 nieudane próby i ponad 500km trasy od ostatniego wypalania, które i tak było przerwane.
Ale co masz na myśli?
Wogóle nic nie wypala / rośnie czy może jednak spada wartość zapchania?
Bo u mnie na trasie...jake lecę z prędkością "autostradową" on się samoczynnie czyści / ale nie zalicza tego do wypalania. Tak leciałem nad morze ostatnio.

Jeżeli natomiast w trasie rośnie i nie wypala / a chce wypalać w mieście... to dziwne bardzo...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
BIMER
Posty: 54
Rejestracja: 9 lut 2021, o 19:39
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 180KM / 400Nm

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: BIMER »

Ostatnio zrobiłem 1000km w obie strony i się nie wypalał. Następnego dnia 2x próbował się wypalić na odcinku 4km kiedy był zimny. To jest mega dziwne, bo jak niby ma osiągnąć parametry do wypalania po 3km jazdy od uruchomienia zimnego silnika w temperaturze 0 stopni na dworze. Potem ruszam w trasę z poziomem zapchania 8g, przejeżdżam 500km i jest 18g. Nic się nie wypaliło. Znowu następnego dnia podczas jazdy miejskiej zaczyna się wypalanie i spada do 6g. Czyli generalnie wypalanie działa, ale nie odbywa się to podczas jazdy autostradowej.
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: maureliusz »

Musisz zobaczyć na wskazania czujników / coś musi szwankować na autostradzie.

U mnie wystarczy, że wyjadę na drogę szybkiego ruchu, chwilę pojadę szybciej i on od razu rozpoczyna procedurę jak wcześniej była przerwana.
Czasami sam się dziwię skąd on wie, że to trasa...

Zatem Twój przypadek wskazywałby, że coś na trasie mówi mu, że to nie ten czas.

PS. Tak czy owak poczekaj w mieście jak zacznie i zobacz czy się porządnie wypadli do końca. Nie wiem czy o diagnozujesz: VCDS czy telefon i ELM
PS2. Próbowałem podobny przypadek znaleźć na forum to / czy tam i nic...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: mazur1990 »

Witam,
Proszę o weryfikację stanu DPF.
Wynik na zapłonie:
Obrazek

Wynik na odpalonym:
Obrazek

Seryjny DPF, soft z przed afery dieselgate.

Czujnik różnicy ciśnień wymienić?
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: fabek »

Jest błąd czujnika różnicy ciśnień. Zrób mu adaptacje na zapłonie i zrób wypalanie serwisowe na postoju. Potem zrób mu trasę aby wydmuchać.

Możesz mieć spadek mocy np po przejechaniu paruset kilometrów a po wypalaniu wraca. Będziesz miał okopcone końcówki wydechu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: DPF Wartość graniczna

Post autor: mazur1990 »

Brak błędów. Filtr mocno zawalony popiołem. Zrobiłem log dynamiczny i wartość różnicy ciśnień przekracza 200hPa przy ok 4000obr/min.

Ponowne wykonane wartości na zapłonie:
Obrazek

Wartości na odpalonym:
Obrazek

Wartości przy 2500obr./min.
Obrazek

Log dynamiczny 3bieg od 1500-4000obr. zapomniałem dodać kolumny obroty silnika.
Obrazek

Wydaje mi się, że czujnik różnicy ciśnienia jest ok. Tylko filtr zawalony popiołem.
Pacjent Audi A4 B8 2.0TDI 143KM CAGA soft z przed afery dieselgate.
ODPOWIEDZ