Chiptuning

oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

Ja osobiście na hamownię jeżdżę raz w roku, nie dla cyferek, nie dla rozgłosu (bo nawet nie mogę się na fb pochwalić bo nie mam), tylko po to, żeby sprawdzić kondycję silnika.
Ot, taka dygresja. A czipa robiłem po to, żeby zmienić trochę charakterystykę pracy silnika bo zamulał.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chiptuning

Post autor: Kuster »

Panowie (i Panie jak są i czytają)
Sprawdzał ktoś swoje auto po wykresie na OBD11? Tzn czy pomiar mocy silnika w NM jest miarodajny hamownia=wykres vs wskazania OBD11?

Ja założyłem do siebie BOXa DTE
ELEVEN maksymalnie pokazuje mi 396-398NM co przekładało by się na te ~180KM
Pomiar zrobię ale dopiero jak sie umówię bo jeszcze program DSG będę chciał zrobić...

I do tych co się znają
Jak czytać w OBD11 ciśnienie doładowania turbosprężarki?
Chciałbym porównać serie vs DTE jakie sąa różnice w ciśnieniu doładowania ale tam są zupełnie inne wartości zamiast BARów i nie bardzo jestem w stanie to zrozumieć
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 284
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 460 KM / 550 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Chiptuning

Post autor: KriSSo »

Trzeba przeliczyć PSI na bar. Kalkulator w google jest.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

To co powiecie, że przed kupnem autem jadę na hamownie i od razu widzę czy silnik trzyma serie, czy turbo dobrze wstaje, czy było coś dłubane. Uważam, że o swój interes trzeb dbać. O kreatorze opinie są podzielone.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Michal142
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2021, o 15:31
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Chiptuning

Post autor: Michal142 »

Cześć

Posiadam SSII FL '15 1.8 tsi 131kW CDAA, przebieg 70 kkm. Moim zdaniem nieco brakuje mocy, chciałbym ją podnieść. Czy to bezpieczne dla tego silnika?

Niestety opcja szukaj w tym temacie nic nie daje, bo 1.8 tsi to często używane słowa i są ignorowane w wyszukiwaniu, a nie dam rady przejrzeć 168 stron.
Awatar użytkownika
Koksu_klb
Posty: 41
Rejestracja: 16 paź 2018, o 12:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Koksu_klb »

Na stronie poznańskiego tunera spotkałem się z opinią, że po chiptuningu tankujemy tylko benzyna 98. Pytanie do użytkowników TSI. Trzymacie się tego?
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Chiptuning

Post autor: baarttbaartt »

Nawet bez tuningu zawsze leje 98


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Otrzeci
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2021, o 16:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Chiptuning

Post autor: Otrzeci »

Koksu_klb pisze: 15 lis 2021, o 12:38 Na stronie poznańskiego tunera spotkałem się z opinią, że po chiptuningu tankujemy tylko benzyna 98. Pytanie do użytkowników TSI. Trzymacie się tego?
Coś w tym może być. Spalanie stukowe generuje tzw. ponadnormatywne drgania, które obiera np. koło dwumasowe. Więc jakość paliwa może mieć wpływ na jego trwalosć. Osobiście mając diesla zwrocilem uwagę na inny problem. W zależności od tego jakie masz koło dwumasowe to możesz pozwolić sobie na mocniejszy lub slabszy program. Nie wiem jak z TSI i TDI, ale one pewnie też mają różne koła z różnymi spręzynami dopasowane do mocy i momentu. Dlatego kupując "złą" wersję TDI moze mieć potem szybszy problem z dwumasą. Zobaczylem to na przykldzie Renault i 2.3 dCi a potem pogrzebałem i faktycznie mają ludzie z tym problem.

http://dailydriver.pl/porady/technika/c ... oc-silnika

Jak w 2.3 dCi masz mocniejsze koło to robisz spokojnie program ze 160 KM na 210 KM. Ale wersja 2.3 dCi 150 KM ogarnie max 170 KM bo potem zaczyna się lament że dwumasa stuka itd.

Nie znalazlem jeszcze odpowiedzi na pytanie, ktore wersje SII 2.0 TDI mają mocniejsze koła dwumasowe ale szukam i dam znać. Zobacz czy w 1.8 TSI nie ma podobnie.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chiptuning

Post autor: Kuster »

Hej tak z czystej ciekawości
1.4tsi 122KM (Leon 3)
Programem można zrobić 140-150KM
Ale może ktoś się orientuje jakie turbo z mocniejszej wersji pasuje żeby było P&P na stage 2?
Jak dbasz tak masz
ManiekSzkodnik
Posty: 26
Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 208km/435NM
Imię: Mariusz

Re: Chiptuning

Post autor: ManiekSzkodnik »

Siemanko Pany! Pozwolę sobie na zapytanie odnośnie turbin: turbo z Superba II CFGB nr 03l253010f, a turbo z Audi A6 140kW (190KM) 04L253056L.
Garrett a KKK, czy są duże różnice w wydajności turbin?
Czy turbo od 190 jest nowszą konstrukcją a tym samym z lepszymi przepływami (lepszy dół i góra)?
Turbo KKK jest chłodzone cieczą, czy jeśli nie podłączy się zasilania wodnego to można ją uszkodzić?
Zakładając z góry: mam auto na seryjnych gratach z podniesioną mocą 208KM/435NM, zakładam turbo KKK, czy dojadę na tym do tunera nie uszkadzając silnika?
KLICHO
Posty: 170
Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Marcin

Re: Chiptuning

Post autor: KLICHO »

Od 190KM jest nowszą generacją turbiny to tak jak by porównać u garetta serie GTC i GTD. 190KM ma lepsze przepływy dół ma bardzo podobny dodaj że koło kompresji ma większe. NIe musisz podłaczać wody to jest dla systemów Start/Stop.

Dojedziesz do tunera tylko bedzie jeden problem taki ze bedzie ospała itp
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chiptuning

Post autor: Kuster »

Ja w swoim 150KM CRLB miałem założoną turbinę z 184KM CUNA
Jeździłem tak kilka tys km zanim pojechałem do tunera
Na seryjnym sofcie wyszło 158KM i miał ładny przebieg moc/moment
Nie był ospały :)
Jak dbasz tak masz
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

Koledzy po stage1 co ile wymieniać olej? Obecnie mam Eurol 0w30 i Archoil 9100 - od wymiany rok temu przejechałem zaledwie 8tys - dobić do 15tys czy jednak wymienić równo po roku?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

Wymieniaj po roku.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ManiekSzkodnik
Posty: 26
Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 208km/435NM
Imię: Mariusz

Re: Chiptuning

Post autor: ManiekSzkodnik »

Siemanko! Panowie czy jest osoba na forum dysponująca wiedzą czy wyjście na DPF w przypadku turbin CFGB 03L253010F a turbo z A6 140kW 04L253056L jest takie same? Pisałem do 2 firm od regeneracji ale zlewka totalna...
ODPOWIEDZ