Chiptuning

krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

Moonracker pisze: 15 cze 2021, o 13:28 jest:
210,4HP @ 4181RPM
440Nm @ 2213RPM
Masz DSG? Jak tak, to czy to nie za dużo Nm?

Do ilu Nm tak można bezpiecznie podciągnąć dq250?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1809
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Chiptuning

Post autor: marioti »

bezpieczny maksymalny moment podawany przez producenta to 350Nm,
Obliczeniowo można to nagiąć do jakiś 440Nm, ale jak ktoś ma ciężką nogę i lubi zrywać asfalt startując ze świateł, to długiego życia taka skrzynia nie będzie miała.
Oczywiście skrzynie można zrobić i na więcej Nm, bo zazwyczaj wcześniej koła tracą przyczepność niż doszłoby do wykorzystania pełnego momentu. No ale wystarczy jeden niefortunny strzał spod świateł i może być kiepsko.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

dlatego ciśnienie oleju w sprzęgłach się zwiększa na około 15 bar i poprawienie chłodzenie oleju dsg. wtedy koło 500Nm przeniesie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Moonracker
Posty: 50
Rejestracja: 24 lut 2018, o 08:40
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 210km/440nm

Re: Chiptuning

Post autor: Moonracker »

Skrzynia manualna.
Wykres
Obrazek
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

przy 2200 pełna moc, musi naprawdę ładnie odlatywać, diesel właśnie tak powinien jeździć z dołu. CFGB to naprawdę zajebisty motor.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

No i ja też juz po czipsie.
Czy warto - moim zdaniem warto. W końcu czuć, że auto coś tam się odpycha.
Skrzynia DSG

Przy okazji - temperatura podczas programu wynosiła jedyne 34 stopnie więc kilka km uciekło :)

Obrazek
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

No u mnie wyszło trochę gorzej niż u kolegów powyżej, ale i tak jest spora różnica do tego co było:
Obrazek

RUN3 - z boxem, z którym kupiłem auto

RUN2 - na serii

RUN1 - po STAGE1 - liczyłem na więcej, no ale cóż bez modyfikacji mechanicznych więcej nie wyda.

Najbardziej mnie cieszy, że skrzynia w końcu pracuje jakbym chciał :D

Podpowiedzcie mi proszę co we własnym zakresie czy z mechanikiem mogę zrobić by odzyskać trochę utraconych koni? Chodzi mi o to czy może coś wyczyścić... np przepływomierz, EGR czy coś innego?

Póki co mam filtr powietrza Pipercross.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chiptuning

Post autor: Kuster »

Co za box miałeś? Dał on 13KM i 35NM
Też nie głupie...
Jak dbasz tak masz
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

Kuster pisze: 23 cze 2021, o 20:10 Co za box miałeś? Dał on 13KM i 35NM
Też nie głupie...
https://www.racechip.com/shop/skoda/sup ... 350nm.html - ten pierwszy z lewej

Oczywiście mój jest na handel jak jesteś zainteresowany :)

Pzdr
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

krzygaj pisze: 23 cze 2021, o 19:57 Najbardziej mnie cieszy, że skrzynia w końcu pracuje jakbym chciał :D
Robiłeś coś z nią?
krzygaj pisze: 23 cze 2021, o 19:57 Podpowiedzcie mi proszę co we własnym zakresie czy z mechanikiem mogę zrobić by odzyskać trochę utraconych koni? Chodzi mi o to czy może coś wyczyścić... np przepływomierz, EGR czy coś innego?
dolot wyczyścić, egr, sprawdź dpf czy nie jest już przytkany
Jaki masz przebieg?
km bym się nie martwił , Nm bym podciągnął w okolice 440

U mnie tych "runów" było więcej, "najmocniejszy" wyszedł 206 km 460 Nm ale zaczął kopcić powyżej 4000 obrotów i robiliśmy korektę.
W run 1 wyszło 165 km a w run 2 wyszło 172 , nie wiem z czego to wynika tak na prawdę.
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

oolsztyniak pisze: 24 cze 2021, o 08:08 Robiłeś coś z nią?
Tak był zmieniany w niej soft - teraz biegi zmienia przy trochę wyższych prędkościach, potrzeba mniej wcisnąć gazu by zrobił redukcję na niższy bieg, skrzynia szybciej zmienia biegi jak np sterujesz łopatkami - tyle póki co udało mi się wyłapać
oolsztyniak pisze: 24 cze 2021, o 08:08 dolot wyczyścić, egr, sprawdź dpf czy nie jest już przytkany
Ok spróbuję przy kolejnej wymianie oleju - dpf chyba ok, wszystkie parametry w normie - wypala się co ok 450km
oolsztyniak pisze: 24 cze 2021, o 08:08 Jaki masz przebieg?
205kkm - a u Ciebie?
oolsztyniak pisze: 24 cze 2021, o 08:08 km bym się nie martwił , Nm bym podciągnął w okolice 440
Tu zdałem się na doświadczenie tunera - nic nie sugerowałem - domyślam, się że zrobił max co mógł by było i dobrze i bezpiecznie
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

krzygaj pisze: 24 cze 2021, o 09:15 205kkm - a u Ciebie?
174 kkm
krzygaj pisze: 24 cze 2021, o 09:15 Tak był zmieniany w niej soft - teraz biegi zmienia przy trochę wyższych prędkościach, potrzeba mniej wcisnąć gazu by zrobił redukcję na niższy bieg, skrzynia szybciej zmienia biegi jak np sterujesz łopatkami - tyle póki co udało mi się wyłapać
u mnie softu skrzyni nie robił, powiedział żeby jeździć a jak będę miał jakieś konkretne uwagi to wtedy zrobi
chyba z tym mniejszym wciskaniem gazu do redukcji to dobry pomysł, szybkość zmiany biegów na sofcie seryjnym dla mnie jest ok
głównie latam poza miastem więc potrzeba zwiększenia prędkości do zmiany biegów chyba nie jest mi potrzebna
krzygaj pisze: 24 cze 2021, o 09:15 Tu zdałem się na doświadczenie tunera - nic nie sugerowałem - domyślam, się że zrobił max co mógł by było i dobrze i bezpiecznie
mógł te niuty trochę podkręcić jak motorownia zdrowa
Apatix
Posty: 2
Rejestracja: 29 cze 2021, o 15:12
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170
Imię: Paweł

Re: Chiptuning

Post autor: Apatix »

Cześć.
Przy serwisie olejowym silnik i skrzyni planuję zawirusowac silnik w SS2fl 2.0 170 cfgb z DSG. Czy przy przy przebiegu 300tkm jest to bezpieczne jeśli tak to do jakiej mocy. Kogo polecacie na Pomorzu ?
Dzięki za info
Paweł
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

Olsztyniak coś tam przytkane czy turbo nie dmucha? Te silniki na serii mają sporo więcej konia i niuta.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

fabek pisze: 30 cze 2021, o 08:57 Olsztyniak coś tam przytkane czy turbo nie dmucha? Te silniki na serii mają sporo więcej konia i niuta.
Dieselgate, run 2 miał 172km i 372 nm , nie wiem czemu pierwszy taka bieda
ODPOWIEDZ