Problem z dpf?

Blachu
Posty: 6
Rejestracja: 5 gru 2021, o 15:48
Samochód: Superb II 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 KM 417 Nm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Problem z dpf?

Post autor: Blachu »

Witam.
Podejrzewam w moim aucie problem z dpf - mocny nalot sadzy na końcówkach wydechu. U brata w a4 b8 2.0 tdi końcowki wydechu są czyste jak łza, można z nich jeść :P zdjęć niestety nie mogę tu dodać, nie widzę nigdzie takiej opcji...

Auto to Superb II 2011r 2.0 TDI 4X4 CFGB po sofcie na 200/417. Seria pokazała 174/360. Przebieg ok 190 tys km. Nalot sadzy był już przed softem. Nr softu to 9824, więc chyba przed dieselgate. Wypalanie co 300-550 km. Ostatnimi czasy jednak nie więcej niż 400 km. Poziom sadzy w oleju to 0,13 litra.
Brata a4 b8 jest z 2008r, soft 180/380, przebieg 250 tys km. Poziom sadzy w oleju 170 ml. Ogólnie chyba wszystkie parametry związane z dpf wyglądają na jego niekorzyść.
Obydwa auta stroiła ta sama osoba. Jedyna różnica to to, że u mnie są dwa tłumiki końcowe przelotowe oraz mam dużo bardziej agresywny styl jazdy (jazda to w 80% autostrada).
Poniżej dodaję też link do logów dynamicznych, które zrobiłem jakiś czas temu:

https://log.tunezilla.com/chart/522947# ... KWB8KDAAAA
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z dpf?

Post autor: fabek »

Pokaz korekty wtrysków mocno rozgrzany na biegu jałowym oraz injection deviation points.

Pokaz czujnik różnicy ciśnień: na zapłonie, na biegu jałowym, na 2500obr
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z dpf?

Post autor: maureliusz »

Pytanie...co to znaczy mocny nalot sadzy.
U mnie od środa też nie jest czysto.
Sadza 0.16 według VAG/DPF
Wypalanie: co ok 300km / tylko jazda w terenie zabudowanym głównie

Program robi też swoje. Np. u mnie jak dopala to ... od razu widzę za sobą :-) - nie trzeba kontrolki.
Z tego nie jest to standard - i wydaje się efekt podniesienia mocy.

Faktycznie jak pisał fabek najlepiej sprawdzić parametry niż po ocenie "końcówki" ;-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z dpf?

Post autor: fabek »

Aha o czymś chyba nie mówisz - EGR zaślepiony tak?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Blachu
Posty: 6
Rejestracja: 5 gru 2021, o 15:48
Samochód: Superb II 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 KM 417 Nm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Problem z dpf?

Post autor: Blachu »

Logi zrobię w weekend. Obecnie nie mam dostępu do auta.
Jeśli chodzi o egr - nie jest zaślepiony, w sofcie nie był dotykany. Jedynie od czasu do czasu na liczniku pokazuje się i po pewnym czasie znika sama, żółta kontrolka silnika - w vcds kod błędu to 4891 (egr). Dzieje się tak odkąd mam auto, czyli ponad dwa lata. Auto przy tej kontrolce jedzie bez zmian, jedynie wolniej nagrzewa się do temp roboczej. Raz jednak ostatnio miałem przypadek, że auto wpadło w tryb awaryjny i pojawiła się mrugająca kontrolka od świec żarowych. Po zgaszeniu i włączeniu silnika było już ok. Wówczas oprócz błędu 4891, pojawił się błąd 4892. Po skasowaniu błędy nie wracają.
Podsyłam zdjęcia tych końcówek wydechu. Różnica jest znaczna...

Obrazek

Obrazek
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z dpf?

Post autor: fabek »

Egr się przycina, zacznij najpierw od tego, może kopcić mocniej.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z dpf?

Post autor: maureliusz »

Szczerze... mam mniej więcej taką samą "koncówkę" :-) - od środka od początku.
Jest syf / ale suchy / bo jak szukałem kiedyś 1.8TSI... to był zawsze śluz olejowy w środku.
Z zewnątrz ją myję regularnie :-)

Ja EGRa nie zaślepiałem / w kompie działa.

W życiu nie pomyślałem, aby się tym zająć...skoro wszystko bangla i jest MOC.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Blachu
Posty: 6
Rejestracja: 5 gru 2021, o 15:48
Samochód: Superb II 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 KM 417 Nm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Problem z dpf?

Post autor: Blachu »

Znalazłem w końcu chwilę by zrobić logi 😅

Korekty wtrysków:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czujnik różnicy ciśnienia DPF na zapłonie, biegu jałowym oraz 2500 RPM na postoju:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oraz wideo z YT jak wyglądają parametry DPF na 4 biegu z gazem w podłodze:

https://youtu.be/v-KZ1_9NUQs

Na zimnym silniku korekty wtrysków są mniejsze (nie więcej niż 0,10. Termostat na pewno mam do wymiany - w mieście potrafi zgubić temperaturę nawet teraz. Trafiłem też na kilka opinii, że takie czarne końcówki wydechu mogą świadczyć o pękniętym wkładzie DPF.
Za dwa miesiące auto idzie na warsztat i zastanawiam się co zrobić z DPF... Zawieść go na mycie chemiczne, czy zostawić w spokoju tak jak jest. Wycinanie filtra to już ostateczność 😅
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Problem z dpf?

Post autor: marcinj6 »

Ja też mam okopcone końcówki. Widziałem tematy na grupach FB odnośnie okopconych końcówek i spora część osób tak ma. nie wiem czy nie z połowa🤷 pęknięty wkład DPF i tyle. W sobotę będę robił logi i będę wiedzial w jakim stanie jest silnik i osprzęt. Co do dpfa to mi się wypala co 600-700km i nie mam zamiaru go wymieniać tylko dlatego że mam sadzę w końcówce.
W sobotę robię downgrade z softu 9978. Jeśli logi będą ok to odrazu moc też podniosę. Zobaczymy co będzie po zmianach.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z dpf?

Post autor: fabek »

Blachu pisze: 16 cze 2022, o 14:28 Na zimnym silniku korekty wtrysków są mniejsze (nie więcej niż 0,10. Termostat na pewno mam do wymiany - w mieście potrafi zgubić temperaturę nawet teraz. Trafiłem też na kilka opinii, że takie czarne końcówki wydechu mogą świadczyć o pękniętym wkładzie DPF.
Za dwa miesiące auto idzie na warsztat i zastanawiam się co zrobić z DPF... Zawieść go na mycie chemiczne, czy zostawić w spokoju tak jak jest. Wycinanie filtra to już ostateczność 😅
Wtryski idealne, egr do sprawdzenia.

Czy na 100% jesteś pewien, że nie był zrobiony chiptuning? Mam pewne podejrzenia patrząc na wartości. Możesz pojechać na hamownie?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Blachu
Posty: 6
Rejestracja: 5 gru 2021, o 15:48
Samochód: Superb II 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 KM 417 Nm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Problem z dpf?

Post autor: Blachu »

"fabek"

Jeśli chodzi o chiptuning to był robiony, w pierwszym poście o tym wspominałem 😉

"Auto to Superb II 2011r 2.0 TDI 4X4 CFGB po sofcie na 200/417. Seria pokazała 174/360. Przebieg ok 190 tys km. Nalot sadzy był już przed softem. Nr softu to 9824, więc chyba przed dieselgate."
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Problem z dpf?

Post autor: marcinj6 »

Ok jestem po strojeniu silnika i po diagnostyce. Na pierwszy rzut downgrade softu na ten z przed DG. Potem hamowanie i logi dynamiczne.
Wynik
Seria 141KM
358NM
Po strojeniu
179KM
404NM
Jak się okazało silnik oraz osprzęt w idealnym stanie. Tuner był mocno zdziwiony w jak świetnym stanie jest silnik i osprzęt przy przebiegu 250tys km.
Wszystko robiłem u Piotra Bilinskiego w Vag performance pomorze. Efekt taki że auto ciągnie jak wściekłe do samego końca 😎😁

https://ibb.co/tM7dq9V
https://ibb.co/0X8GRt8

Edit:
Po tych modyfikacjach zauważyłem że masę zmierzoną sadzy mam teraz na plusie i masa sadzy obliczona rośnie szybciej niż wcześniej. Wcześniej na 9978 masę zmierzoną miałem cały czas na minusie po wypalaniu dpfa zmierzona była ok -15g a obliczona była ok 5.4g. i w trakcie jazdy gdy temp wydechu była w okolicy 300 stopni wypalał pasywnie. Teraz na sofcie 7128 po wypaleniu DPF mam obliczoną 5.2g a zmierzona zaczyna od +/- 0.2. dodatkowo zauważyłem że mimo że temp DPF przekracza 320 stopni nie mam wypalania pasywnego. W tej chwili mam prawie 9g masy obliczonej i zmierzonej jakieś 0.10g. ciekawe czy nadal będzie wypalał co 500-600km
ODPOWIEDZ