EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Jak w temacie chciałbym zasięgnąć opinii o wyłączeniu EGRa w 2.0TDI.
Mój silnik to CFGB.

Dzwoniłem do V-techu i powiedzieli, że w 2.0 TDI VW zawsze jest problem po wyłączeniu z wypalaniem / cieżko osiągnąć temperaturę i długo trwa.
Powiedzieli, że mogą zrobić, ale wszyscy klienci do tej pory narzekali...

Zauważyłem ostatnio, że jest połączenie EGR - DPF... Głupa pęknięta rura EGR.. spowodowała zamrożenie wartości mierzone DPF na -0.74...
To może tłumaczyć dlaczego po wyłączeniu EGR ludzie twierdzą, że rzadziej im wypala.


A jak jest u Was?
Jakie macie doświadczenia z wyłączenie EGRa?


Pytam... bo też chętnie bym wyłączył, póki działa... ale nie chcę wpaść w trouble z DPFem.


edit 22.03.2023 !!! WAŻNE!!!
W niektórych ECU (jak tutaj moje, też w 1.6 widziałem ten sam temat):
- EGR można zaślepić - nie ma problemów z tym
- EGR - NIE MOŻNA CAŁKIEM WYŁĄCZYĆ = problemy z wypalanie DPFa, jest możliwe tylko jadąć jednostajnie... dluuugo ... 2000-2500obrotów
Wypalenie poza trasą będzie nie możliwe! - tryb awaryjny.
- EGR- można ograniczyć:
*należy wyłączyć TYLKO histerezy normalnej pracy
*należy pozostawić histerezy od wypalania EGRa
Ostatnio zmieniony 22 lut 2023, o 11:16 przez maureliusz, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Hmm... nikt nie wyłączył EGR w SII ? ;-)

Zamierzam przy kolejnym wypalaniu podejrzeć co robi EGR... czy ma jakiś udział / w teorii wydaje się, że powienien być zamknięty.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1809
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marioti »

Jak widzisz zwolenników i przeciwników "wyłączania" EGR jest wielu, ale jak masz konkretne dane i uwagi, to już trudno z tym polemizować i zapadła taka niezręczna cisza :D
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Jestem już trochę bogatszy o wiedzę, dzięki VAGDPF.

Wczoraj wypalanko i tak:
START:
- sadza obliczona: 22.09
- sadza zmierzona: 7.48
KONIEC:
- sadza obliczona: 7.47
- sadza zmierzona: -0.74

Przez cały czas wypalanie EGR 100% zamknięty! (tak myślałem/ma sens) - tylko pojedyńcze piki / pewnie aby się nie zakleił - przedmuchy.

REWFLEKSJE MAM TAKĄ:
- wartość obliczona i wartość zmierzona się schodzą do siebie jak dużo jeździmy na trasie - takie mam obserwację
- natomiast wartość obliczona rośnie dużo szyciej jak jeździ się dużo po mieście lub teren zabudowany
- jak widać wyżej... wypalanie zainicjowane przez wartość obliczoną / ale zakończone przez wartość zmierzoną (generalnie co wystąpie first)
- przypuszczam, że EGR off to wartość zmierzona będzie na -0.74 (tak się stało jak pękła mi rurka EGR - inny wątek) / lub będzie świrować

Mogę zatem przypuszczać, że:
- EGR wyłączony w aucie co śmiga po trasie nie będzie miał dużego wpływu, bo i tak wartość zmierzona = obliczona z mojej obserwacji
- EGR wyłączony w aucie co śmiga po mieście / zabudowany:
* brak wartości zmierzonej będzie skutkował dłuższym wypalanie, bo będzie musiał zjechać całą obliczoną
* będzie przez to rzadziej wypalał, be będzie startowała wartość obliczona od niższej wartości

To by tłumaczyło dlaczego ludzie twierdzą, że wypalanie trwa dłużej i rzadziej po zaślepieniu EGRa.
Czy to może negatywnie bardzo wplywać na DPFa... nie wiem, ale po coś ktoś tak te algorytmy napisał...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ManiekSzkodnik
Posty: 26
Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 208km/435NM
Imię: Mariusz

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: ManiekSzkodnik »

Cześć! Panowie takie zapytanie odnośnie EGR: czy jeśli się nie wyprogramuje ze sterownika silnika EGR a tylko zaślepi a cały EGR zostawię wpięty pod kość i będzie pracował bez spalin to czy sterownik silnika wywali jakiś błąd? Pytam czy to na tyle inteligentna bestia że "coś zlicza zawartość nox w spalinach" (niewiem, może sonda?) czy raczej sterownik liczy odchylenie klapki w egr i na tym się tylko opiera że otworzy klapkę na 60% i wpływa X spalin (nox)?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Będzie błąd, w japończykach taki numer przechodzi, tutaj nie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ManiekSzkodnik
Posty: 26
Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 208km/435NM
Imię: Mariusz

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: ManiekSzkodnik »

Kurde a już nadzieją żyłem
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Ja sobie wyłączyłem i zaślepiłem, oddycha świeżym powietrzem, czysty dolot i nie kopci jak mu depniesz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

Fabek ja mam egr on i też przy butowaniu nawet dymka nie puści:)
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Jeszcze się nie popsuł lub już jest wymieniony.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
matthew
Posty: 101
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Poczytalem troche o EGR i DPF na forum i jest wiele roznych zdan. Moze jakies swieze spostrzezenia lub uwagi? U mnie silnik 2.0 tdi CFFB Superb 2FL. Mam problem z EGR i wywala blad. Czasem sie zdazy, ze (najczesciej 4ty bieg i nizsze obroty) delikatnie szarpnie. EGR i zawor N18 (chyba sterowanie turbina i EGR) ostatnio wyczyszczone ale nie bardzo pomoglo. Wiele jest opinii, ze przy wylaczeniu samego EGR, bedzie w konsekwencji problem z DPF. Dlatego bije sie z myslami, czy inwestowac w nowy oryginalny EGR, czy moze jednak pozbyc sie go wraz z DPFem, wylaczyc i zrobic program z wieksza moca.
Do tego u mnie zauwazylem, ze ogolnie auto nie kopci, jednak w momencie, gdy wypala sie DPF puszcza jasno-niebieskawa chmure. Moze byc to wina EGR, czy tak to juz jest? Niektorzy twierdza, ze przy wypalaniu takie sa efekty, inni, ze nie powinno tego byc.
Jakie by byly konsekwencje, gdybym dalej tak jezdzil?
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

Ja mam 2.0tdi cffb 2012r modelowo 2013. Na początku roku zaraz po zakupie auta wyskoczył mi błąd egr. Czytając różne tematy na temat egra postanowiłem go wymienić ponieważ wszyscy mi mówili że i tak wróci prędzej czy później. Kupiłem EGR wahlera czyli tej samej firmy co był Ori w skodzie. Od tamtej pory nie mam problemów z egr-em. DPF wypala się co 600-700km mimo że mam mapę silnika po aferze diesel Gate. Jedyne co mnie irytuje to okopcone końcówki wydechu i lekko zderzak nad wydechem z racji iż mam biała kurę to widać. Za sobą żadnych chmur nie widze. Jak przygazuje na postoju do 2500 obrotów to dymek jest ledwie widzialny. Ogólnie silnik pracuje równo i bez zastrzeżeń a spalanie średnie mam 7l. Profilaktycznie zrobię czyszczenie wtrysków tec 2000 zobaczymy czy na kopcenie coś pomoże. Jeśli DPF masz ok to ja bym na razie dpfa nie wyrzucał. Ewentualnie kupił Ori egr i wymienił.
matthew
Posty: 101
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Czyli masz mape zrobiona z EGRem i DPFem na pokladzie tak? Jak po programie Ci wyszlo jesli mozna wiedziec?
U mnie nie ma okopconego wydechu, auto tez jedzie dobrze i ma moc, poza tymi pojedynczymi szarpnieciami co jakis czas, o ktorych wyzej pisalem. Zastanawia mnie tylko to dymienie przy wypalaniu DPF...
Masz moze jakis nr katalogowy tego EGR? Slyszalem opinie, ze nawet po wymianie EGR na ori problem stosunkowo szybko powracal, dlatego wlasnie sie zastanawiam co z tym zrobic i jak szybko musze to ogarnac.
Mam modul OBDII i apke na telefon Car Scanner od niedawna. Jeszcze nie znalazlem, czy moge tam sprawdzic stan filtra DPF. Gdzies mi sie rzucil w oczy jakis screen z telefonu z informacjami o DPF. Jest do tego jakas oddzielna apka?
marcinj6 pisze: 1 cze 2022, o 02:09 DPF wypala się co 600-700km mimo że mam mapę silnika po aferze diesel Gate.
Mam rozumiem, ze to serwis Ci robil? Jakies szczegoly odnosnie mapy?
Teraz widze, ze moje auto lapie sie na akcje w serwisie KAMPANIA DIESEL EA189. Nie znam szczegolow ale chce sie umowic zanim zaczne cos dzialac z tym EGR.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

Ja nie robiłem jeszcze programu mam zamiar jechać w czerwcu podnieść moc. Co do afery diesel Gate to lepiej nie jedz do ASO i niech Ci nie wgrywają jej. Ja właśnie dlatego jadę w czerwcu do tunera bo chce się pozbyć tej mapy po DG i wrócić do poprzedniej i podnieść moc. Po aktualizacji map silnika związanych z DG ludziom zaczęły się samochody sypać (padające egry, wtryski itp). Co do aplikacji to ściągnij sobie vag DPF i tam masz parametry dpfa. Ja kupowałem egr wahlera w iparts bo oni biorą prosto od producenta. Nr OEM egr-a to 03L131512DQ
matthew
Posty: 101
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Dzieki za informacje. Ktos cos wiecej na temat tej akcji w serwisie z nowa mapa po Diesel Gate?
ODPOWIEDZ