EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 31 paź 2022, o 08:38 Teraz najlepsze... po 500km ... kontrolka zgasła :-D
Błąd jest, ale kontrolka się nie pali.
Skoro tak... to nic nie muszę robić :-) Tak miałem w poprzednim aucie (foka) zaślepione / EGR sobie tak działał, ale w czystych warunkach.

No i zapełnianie teraz... to poezja :-) Tak wolniutko... :-D - czemu ja tego...wcześniej nie zrobiłem... brak czasu :-/
Nie masz trybu warayjnego? Mi jak wywaliło błąd egr to odrazu tryb awaryjny się pojawił.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

marcinj6:
No... nie mam :-)

Fabek:
Wersja softu:
Komponent: R4 2,0L EDC X25 9823
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 31 paź 2022, o 16:33 marcinj6:
No... nie mam :-)

Fabek:
Wersja softu:
Komponent: R4 2,0L EDC X25 9823
Mega dziwne! Nie słyszałem żeby coś takiego się działo. Może coś miałeś już w mapie grzebane?
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

marcinj6 pisze: 31 paź 2022, o 17:49 Mega dziwne! Nie słyszałem żeby coś takiego się działo. Może coś miałeś już w mapie grzebane?
No nie wiem...
No niby miał softa robionego na 200 kucy, ale dzwoniłem tam gdzie to było robione i sprawdzali mi, że EGR i DPF był nie ruszany.
Zaślepione nic nie było, bo całą rurkę wyciągałem niedawno jak mi ... ją przepaliło i waliło spalinami w aucie.
Zaślepiłem dopiero teraz.

Kilka razy kasowałem lampkę, ale się pojawiała...aż zostawiłem i po ok 500km ...zgasła...
Błąd pozostał... ale go nie ruszam :-D

Jeszcze po obserwuje i dam znać.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Ja mam 2.0 tdi 140KM CFFB w Superb 2 FL, tez od pewnego czasu zaczal mi wywalac blad egr. Sam sie wielokrotnie kasowal, po czym wracal. Byl jakis czas temu czyszczony. Teraz doszlo do tego, ze 2 razy juz mi w awaryny wszedl z kontrolka swiec zarowych. Troche go przegonilem i jezdzi 'normalnie' ale check sie raz swieci raz nie. Jestem nastawiony na kupienie nowego ori EGR ale zaciekawiles mnie swoimi postami z zaslepieniem. Mam dylemat co robic:
1. Czy zostawic ekologie z nowym EGRem (za jakis czas mapa),
2. czy zaslepic egr ( czy nie odbije sie na DPFie)
3. czy wywalic calkowicie egr i dpf ( co w przyszlosci moze sie odbic czkawka... )
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

matthew pisze: 1 lis 2022, o 17:05 Ja mam 2.0 tdi 140KM CFFB w Superb 2 FL, tez od pewnego czasu zaczal mi wywalac blad egr. Sam sie wielokrotnie kasowal, po czym wracal. Byl jakis czas temu czyszczony. Teraz doszlo do tego, ze 2 razy juz mi w awaryny wszedl z kontrolka swiec zarowych. Troche go przegonilem i jezdzi 'normalnie' ale check sie raz swieci raz nie. Jestem nastawiony na kupienie nowego ori EGR ale zaciekawiles mnie swoimi postami z zaslepieniem. Mam dylemat co robic:
1. Czy zostawic ekologie z nowym EGRem (za jakis czas mapa),
2. czy zaslepic egr ( czy nie odbije sie na DPFie)
3. czy wywalic calkowicie egr i dpf ( co w przyszlosci moze sie odbic czkawka... )
Powiem Ci tak. Ja przechodziłem dokładnie to samo na początku roku. Kupiłem nowy Ori egr bo chciałem być eko i tylko wywaliłem kasę w błoto. Gdyby bym wtedy był mądrzejszy o doświadczenia z teraz to odrazu bym zaslepil egr i wykodował. Przez egra cały dolot jest zasyfiony nagarem na amen. A DPF wręcz przeciwnie dostaje w dupę przez egr który się zasyfia i potrafi się nie domykać albo cieknąć. Zaślep, wykoduj i będziesz się cieszył z auta. Nie wydawaj na nowy egr sam wiem po sobie. Ja wydałem a i tak po 10tys padł. Owszem u mnie lejące wtryski pomogły go wykończyć ale teraz wiem że na bank bym go wywalil wtedy.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Czar prysnął... kontrolka wróciła. Ciekawe...czemu zgasła na kilka dni...
Ale nie mam żadnego serwisowego trybu / jeździ się normalnie tylko pali się check.
Wczoraj znowu miałem wypalanie - bez najmniejszych problemów.

matthew...szczerze... zaślepiłbym go + wykodowanie. Ja nie widzę żadnych problemów z DPFem u siebie i jego wypalaniem.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1817
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marioti »

u mnie działa to wszystko jeszcze.
Ale jak pojawi się problem z egr czy dpf to ekologia idzie won :lol:
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

marioti pisze: 2 lis 2022, o 10:29 u mnie działa to wszystko jeszcze.
Ale jak pojawi się problem z egr czy dpf to ekologia idzie won :lol:
Ja tak właśnie zrobiłem i żałuję że dopiero teraz. Jak auto pięknie teraz jeździ to szok. Przed usunięciem miałem 178KM i 413nm teraz pewnie bez dpfa i egra tylko z zostawionym katem mam pewnie jakieś +/- 185KM i powiem szczerze że jest petarda! Turbo już ładuje od 1600 obrotów i bardzo lekko się wkręca aż czuć że chce jechać. Odkąd wyciąłem to dziadostwo to złapałem się na tym że jeżdżę o wiele dynamiczniej. Dźwięk wydechu zrobił się taki przyjemny dla ucha. Spalanie spadło. Auto nie kopci nie puszcza żadnych bąków. Miałem problem z przybywającym olejem i ubywającym płynem chłodniczym ale od wycinki nie zaobserwowałem żeby poziom oleju bądź płynu się zmieniał. Ekologia ekologią ale kurde jak chcą 10tys prawie za nowego dpfa to niech wąchają spaliny 😅
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Jak wszystko jest zdrowe to nie ma prawa kopcić, nawet bez dpf.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Jak pisałem już... u mnie kopci przy wypalaniu... wiem dziwne, ale jedynie co to wina VIRUSa według mnie.
No chyba, że ktoś zrobił dziurę w DPFie...albo się coś przepaliło...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 4 lis 2022, o 17:11 Jak wszystko jest zdrowe to nie ma prawa kopcić, nawet bez dpf.
Dokładnie i teraz już wiem że jak wszystko zdrowe to nie ma prawa kopcić i moje auto jest przykładem. A straszyli mnie że będę miał cały zderzak czarny łącznie z klapą. A właśnie tak miałem przed wycinką dpfa. Po usunięciu wszystko czyste jedynie lekki nalot sadzy w rurach ale nie jak wcześniej gruba warstwa.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 4 lis 2022, o 21:52 Jak pisałem już... u mnie kopci przy wypalaniu... wiem dziwne, ale jedynie co to wina VIRUSa według mnie.
No chyba, że ktoś zrobił dziurę w DPFie...albo się coś przepaliło...
Odpowiem tak. U mnie póki wszystko było ok to nie puścił żadnego dymka przy wypalaniu jak DPF już zaczął padać to właśnie zaczynał dymić. Moim zdaniem dymienie podczas wypalania nie jest normalną sprawą.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

No, ale co mam zrobić... Wszystko jeździ, wręcz zapier... Kopci TYLKO przy wypalaniu. Przecież nie będę auta z tego powodu rozbierał...
Mam wrażenie... duża poprawa po zaślepieniu EGRa... bo ostatnio nawet nie wiedziałem, że już się wypalił...
Muszę to jeszcze po obserwować.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Panowie, zeby zaslepic egr w moim 2.0 tdi 140KM CFFB potrzebny jest, ze tak powiem, caly taki kit?

https://allegro.pl/oferta/zamiennik-zas ... 2241216656

Nie bedzie to sama zaslepka? Moze ma ktos link do czegos lepszego?
ODPOWIEDZ