EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

wystarczy zaślepka metalowej rurki doprowadzającej spaliny. tutaj na aukcji jest cały delete_egr kit.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Piotr87
Posty: 56
Rejestracja: 16 gru 2019, o 21:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Piotr

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: Piotr87 »

Witam. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że dymka mi puszcza przy wypalaniu już 6 lat. SILNIK 2.0 tdi CBBB.
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

matthew pisze: 7 lis 2022, o 10:19 Panowie, zeby zaslepic egr w moim 2.0 tdi 140KM CFFB potrzebny jest, ze tak powiem, caly taki kit?

https://allegro.pl/oferta/zamiennik-zas ... 2241216656

Nie bedzie to sama zaslepka? Moze ma ktos link do czegos lepszego?
Moglby ktos nakierowac, na sama zaslepke?
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Moze ktorys z fachofcow na forum ma dostep do zaslepki z uszczelkami do 2.0 tdi CFFB? Na necie widze tylko dedykowany kit, o ktorym wspominalem, pod ten silnik. Jezeli chodzi o samo zaslepienie, to nie znalazlem zadnej aukcji, ktora by opisywala konkretnie pod ten model zaslepki z uszczelkami.

Edit:
Ktores z tych?
Dla pewnosci: 2013r., Superb 2FL, 2.0 TDI, 140KM CFFB

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr- ... 7561588091

https://allegro.pl/oferta/591-zaslepka- ... 6236119465

Troche sie od siebie roznia.

Edit:
Jeszcze takie ustrojstwo..

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr- ... 7431407441
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Zacznijmy od tego...że jeżeli się nie mylę :-) zaślepienie powinno być na wyjściu z kolektora / czyli koło DPFa... parszywe miejsce.
Ja na razie wstawiłem tam... zaślepkę zrobioną z dna puszki po farbie :-), bo chciałem na próbę zobaczyć co będzie.
Teraz będę wrzucał porządną zaślepkę.

Ta zaślepka z uciętymi uszami według mnie będzie OK / właśnie na górę koło DPFa - u mnie taka spasowała / mam i czeka :-)
Ta bez otworu / z pełnymi uszami - jest na dól - ale to bez sensu, bo i tak Ci przepali pewnie kiedyś rurkę jak mnie... i robota niepotrzebna
Ta z otworem... jest bez sensu, bo nie zaślepi całkiem. Wydaje mi się, nie będzie błędu :-), ale nadal syf będzie wolno szedł do EGRa.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Zaślepkę z wyciętymi uszami wstawia się na początku metalowej rurki doprowadzającej spaliny.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 11 lis 2022, o 07:15 Zaślepkę z wyciętymi uszami wstawia się na początku metalowej rurki doprowadzającej spaliny.
Dokładnie tak / koło DPFa - i według mnie ta jest słuszna / jedyna słuszna :-) - chociaż jej założenie... będzie wymagało wyciągniecie rurki i racze wywalenie tych wszystkich ori podkładek / bo nie wiem czy sruby złapią z nimi wszystkimi...
Na weekendzie się chyba zabiorę za to i wywalę tę moją tymczasową.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Chyba lepiej niż zdjęciem tego nie wyjaśnię.

Tutaj należy wstawić zaślepkę.
8be77d164e02be5c07de4c9730fa.jpg
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 11 lis 2022, o 09:57 Chyba lepiej niż zdjęciem tego nie wyjaśnię.

Tutaj należy wstawić zaślepkę.

8be77d164e02be5c07de4c9730fa.jpg

A czemu..tutaj? Przecież to jest za chlodnicą spalin... na wejściu do kolektora dolotowego.
Czemu nie na wyjściu z kolektora wylotowego?

Chyba, że ja czegoś nie rozumiem / albo pokręciłem...?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Dlatego, że instalacja trwa 1 min.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 11 lis 2022, o 15:36 Dlatego, że instalacja trwa 1 min.
haha... ale jest do d..py to miejsce :-)

nadal będzie pchało spaliny i przepali się ta rura... tak jak mnie.
To jaki to sens?
Dodatkowo gdyby chciał... wlączyć EGR to już będzie ta zaje...że nie ma szans, aby działał.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Zaślepienie EGR polega na odcięciu dopływu spalin do dolotu i z tego tytułu zaślepka powinna być jak najbliżej dolotu. Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz :D
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 11 lis 2022, o 19:49 Zaślepienie EGR polega na odcięciu dopływu spalin do dolotu i z tego tytułu zaślepka powinna być jak najbliżej dolotu. Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz :D
To ja zostanę... przy tej drugiej części :-D
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Potwierdzam... ku mojemu dziwieniu po zaślepieniu przy wypalaniu... prawie nie kopci.
Normalnie jestem wstanie przeoczyć wypalanie, a wcześniej... jak lokomotywa :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

Ja żałuję że w lutym nie pozbyłem się egra zanim wywaliłem na nowy + wymianę 1700zl...
ODPOWIEDZ