EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Inne pytanko...

Bo w sumie jak zaślepie dolot do EGRa, to nie muszą go wyłączać i może sobie tam działać.
Trza by tylko wyłączyć lampkę dla tego błędu --> czy jest taka opcja? Robił ktoś coś takiego?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Trzeba wyłączyć błędy P4xx z tablicy DTC, ale to wiąże się z grzebaniem w mapie ECU.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 20 lis 2022, o 19:25 Trzeba wyłączyć błędy P4xx z tablicy DTC, ale to wiąże się z grzebaniem w mapie ECU.
ok dzięki / czyli i tak trzeba mapę grzebnąć... to zatem jeden... :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1817
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marioti »

Fabek, a zabawa z ecu to na stole czy przez obd.
No i czy mówimy tylko wywaleniu info o błędzie, czy też o fizycznym wyłączeniu egr, lub też zadaniu mu parametrów które będą powodowały że nie otworzy się
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Oryginalny ecu i tak trzeba na stół dać, bo jest zablokowany przed tuningiem, po odblokowaniu można już po obd read/write.

Tablica błędów (żeby na legalu odpiąć wtyczkę od egra) i trzeba grzebać w mapie, praca egr ma wpływ na wypalanie dpf. Niektóre sterowniki muszą mieć sprawny egr żeby wypalić dpf (1.6 tdi).
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 11 lis 2022, o 07:15 Zaślepkę z wyciętymi uszami wstawia się na początku metalowej rurki doprowadzającej spaliny.
U mnie nie pasuje w to miejsce ta z uciętymi uszami - nie wsuwa się / blokuje się o szpilki.
Z ciekawości sprawdzałem, bo póki nie poprawiłem mojej tymczasowej zaślepki koło DPFa chciałem "dla bezpieczeństwa" zaślepić też w tym drugim miejscu :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Złą kupiłeś.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 22 lis 2022, o 12:59 Złą kupiłeś.
Ja już miałem, ale faktycznie są dwa rodzaje tej wyciętej... znalazłem wreszcie wymiary:

- rozstaw śrub: 42mm - ta jest OK
- rozstaw śrub: 45mm - ta jest większa, w inne miejsce (moja)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

Jestem po przeglądzie samochodu na skp. Wszystko bardzo ładnie było. Wszedł pod auto zajrzał w stronę egra uśmiechnął się i powiedział do mnie " po egrze został tylko ślad i rurka" " pewnie po dpfie już została puszka wydmuszka" 🤣 podszedł do auta od tyłu powąchał i skwitował że nawet nie śmierdzi ale spalin nie będzie mierzył bo to bez sensu na postoju każdy na tym sprzęcie przejdzie 😅 ogólnie podbił przegląd bez problemu. Powiedział tylko że jak faktycznie dojdzie do tego w przyszłym roku że rząd wymusi na skp zakup sprzętu do mierzenia tlenków azotu to połowa aut odpadnie nawet tych z dpfami a z przebiegami po 300tys.
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Jestem juz po zabiegu zaslepienia EGR. Na konkretne wnioski jeszcze za wczesnie. Na ta chwile moge tylko powiedziec, ze o dziwo po przejechaniu lacznie ok 300km 'check' sie nie swiecil. Ostatnio zapalil sie na ok 30 km, po czym ponownie zgasl i nie swieci.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Podzielę się doświadczeniem, silnik 2.0 tdi CFGB, seria soft ECU 7xxx (przed dieselgate), zaślepiony EGR blaszką z nierdzewki. Żadnego check engine po 300km i kilkukrotnym gaszeniu, auto idzie normlanie, a nawet chętniej, pod VCDS błąd P0401.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 25 gru 2022, o 21:34 Podzielę się doświadczeniem, silnik 2.0 tdi CFGB, seria soft ECU 7xxx (przed dieselgate), zaślepiony EGR blaszką z nierdzewki. Żadnego check engine po 300km i kilkukrotnym gaszeniu, auto idzie normlanie, a nawet chętniej, pod VCDS błąd P0401.
Bo wydaje mi się że na softach po DG gdy zaślepiony zostanie egr wywala odrazu tryb awaryjny. Tak było u mnie na 9978. Teraz mam to wszystko głęboko i daleko:) brak ekologi to święty spokój:) mój kolega właśnie przyjechał z Belgii na święta ma passata B7. I cała ekologia usunięta. Mówi że zdarzały mu się kontrolę policji i nikt się nie przyczepił że rury w środku czarne. Przegląd również przechodzi. Nie wiem czy po znajomości czy inaczej. Ale mówi że jeździ bez egr i dpf nigdy żadnych problemów nie miał a już zrobione bez ekologi prawie 100tys km. Drugi kolega z Norwegii przyjechał i ma. Superba 2 cffb i też egr zaslepiony. Ale teraz wywala go fizycznie i dpfa wydłubuje i mówi że tam nikt takich rzeczy nie sprawdza. Połowa jego znajomych tam nie ma ekologi..
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Jestem zwolennikiem braku ekologii, powtarzam to od dawna, że wszystkie współczesne problemy w autach są z tego powodu bezpośrednio lub pośrednio. Niestety przepisy idą w stronę restrykcji i podkręcania norm euro. Przecież od 2025 wchodzi euro 7, chyba tylko dla ciężarówek.

Ps. W Norwegii przeglądu nie przejdzie, tam są bardzo szczegółowe kontrole i będzie musiał wszystko przywrócić.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 25 gru 2022, o 21:34 Podzielę się doświadczeniem, silnik 2.0 tdi CFGB, seria soft ECU 7xxx (przed dieselgate), zaślepiony EGR blaszką z nierdzewki. Żadnego check engine po 300km i kilkukrotnym gaszeniu, auto idzie normlanie, a nawet chętniej, pod VCDS błąd P0401.
Pojawi się :-) U mnie nie było ostatnio chyba dwa tygodnie kontrolki... już miałem Wam pisać... że zgasło i ... na drugi dzień się pojawił. Teraz pojawia się dużo rzadziej niż wcześniej. Najczęściej pojawia się jak jest mocno DPF zapełniony. Jak były te mrozy... to właśnie zgasła na długo.

Ale wypalanie teraz to jest super!
Rekord ... po 500km jak jeździłem miasto i teren zabudowany przez tydzień. Bo tak to ok 300km/80% i jak poczuje trasę to zaraz uruchamia wypalanie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

A soft ECU jaki?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ