EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 26 gru 2022, o 21:50 A soft ECU jaki?
R4 2,0L EDC X25 9823
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 26 gru 2022, o 20:26 Jestem zwolennikiem braku ekologii, powtarzam to od dawna, że wszystkie współczesne problemy w autach są z tego powodu bezpośrednio lub pośrednio. Niestety przepisy idą w stronę restrykcji i podkręcania norm euro. Przecież od 2025 wchodzi euro 7, chyba tylko dla ciężarówek.

Ps. W Norwegii przeglądu nie przejdzie, tam są bardzo szczegółowe kontrole i będzie musiał wszystko przywrócić.
Owszem w Norwegii nie przejdzie ale i tak zjeżdża co jakiś czas do pl i wtedy robi. Mówi że tam nie miał nigdy problemu z brakiem DPF.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 26 gru 2022, o 22:01
fabek pisze: 26 gru 2022, o 21:50 A soft ECU jaki?
R4 2,0L EDC X25 9823
Ja miałem 7128 to problemem było to że jak włączyłeś tempomat to jeśli zapełnienie sadzą przekroczyło 13g to odrazu wypalał jak głupi. I ciągle to samo. U mnie 13g to było około 300km. Być może wywalenie wtedy egra by dało sporo. Ale teraz już się tym nie martwię :) wsiadam i jadę nie martwię się już o wypalenia DPF. Nie żyje już nim. Ja trochę czułem się takim niewolnikiem samochody mając DPF. Najbardziej mnie drażniło jak rano jechałem do pracy i musiałem po drodze zatankować i akurat mi się wypalanie włączyło.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

marcinj6 pisze: 27 gru 2022, o 03:40 Ja trochę czułem się takim niewolnikiem samochody mając DPF. Najbardziej mnie drażniło jak rano jechałem do pracy i musiałem po drodze zatankować i akurat mi się wypalanie włączyło.
I w czym problem? To sobie dokończy w drodze do domu.
Bez ... szaleństw z tym wypalaniem.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2022, o 11:40 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Kolega miał uszkodzony wkład dpf, wtedy zaczynają się cyrki z liczeniem sadzy, wypalaniem, dymieniem itd. Generalnie jak wszystko jest sprawne, to o dpf-ie zapominasz i jeździsz kiedy chcesz i jak chcesz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 27 gru 2022, o 11:33 Kolega miał uszkodzony wkład dpf, wtedy zaczynają się cyrki z liczeniem sadzy, wypalaniem, dymieniem itd. Generalnie jak wszystko jest sprawne, to o dpf-ie zapominasz i jeździsz kiedy chcesz i jak chcesz.
O to to. Jak masz pęknięty wkład DPF już nie jest tak kolorowo. Liczy sobie jak chce i cuda się dzieją i wtedy wypalanie DPF staje się uciążliwe niestety. Źle się wyraziłem w poprzednim poście bo że sprawnym dpfem takich cyrków bym nie miał.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Niestety... jestem właśnie na wyłączeniu EGRa programowo.
Do tej pory miałem błąd P0401 (zły przepływ/efekt zaślepienia) i tylko świeciła lampka, auto zapier... - sobie kasowałem apką.
Wczoraj dwa razy pojawił się P0403 (problem elektryczny) i auto przeszło w tryb serwisowy. Po zgaszeniu i włączeniu wracało do normy, ale wiadomo to nie jazda.
Mam nadzieję, że nadal wypalanie DPFa będzie...bez problemowe...

A tu takie w temacie P0403
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Powiem Wam...dziwna sprawa...

Miałem ostatnio dwa wypalania od czasu wyłączenia... i mam wrażenie, jakby coś się porobiło...
Wypalanie1 na trasie całe. Zaczął...trochę wypalił... przerwał... potem znowu wypalił już tak fest - zatem, generalnie OK, bo może to zima..
Wypalanie 2 teren zabudowany bardziej, śniegu jak szlag...zaczał... i nie wypalił prawie nic przez... 40km ponad! Okropnie śmierdziało paliwem jak wjechałem do garażu... spaliny gryzące wręcz. Następnego dnia wypadłem na trasę... wypalił jak nigdy... to chyba 15%....

Ale tak czy owak mam wrażenie wypalanie poza trasą coś jest nie tak po wyprogramowaniu EGRa.
Dziwne, bo miałem zaślepiony od grudnia i wszystko było OK.
Co ma wyłączenie wspólnego... nie wiem...

Może to jeszcze zima / zimno...nie sądzę, ale poczekam i po obserwuje dlużej.

PS. W Vtech mechanik sam do mnie przyszedł... czy jestem pewny, bo w tym silniku są problemy z wypalaniem po tym zabiegu... "pamiętam taki sam silnik, taki sam kolor" - haha :-) może to kolor :-D?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

Hmmm znam wiele osób co mają egr wykodowany i DPF wypala im się bez problemów. Baaa nawet lepiej. Mi tak waliło spalinami właśnie takim gryzącym smrodem jak DPF był kaput. kiedyś słyszałem że jak DPF jest w dobrym stanie to wykodowanie egr nie wpłynie na niego negatywnie ale jeśli jest już po przejściach filtr to wykodowanie egr może go dobic. Nie namawiam ale wytnij chwasta i z głowy będzie:) zapomniesz co to wypalanie:)
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

No ale kogo znasz? Wszyscy mają silniki CFGB? - bo to istotne.
Ta historia z tym kiepski DPF...dorżniętym przez wyłączony EGR... to chyba ten sam mechanik co te brednie o wyważaniu wymyślił ;-).
Przecież EGR jest 100% off przy wapalaniu i tylko piki się pojawiają, pewnie zeby się nie zalepił.

Ja tylko nie rozumiem czemu było OK z zaślepiony, a dziwne rzeczy się dzieją bo wyprogramowaniu... to jest totalnie bez sensu i nie bardzo ma logiczne wytłumaczenie.

Co to wycinania...spokojnie jak na wojnie :-). Na kątówkę zawsze czas!
Chciałbym najpierw zrozumieć o co tu kurna biega.
Może to faktycznie zbiegło się z parszywą pogodą i zimą stulecia :-)

Obczaję przy kolejnym wypalaniu.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 6 lut 2023, o 21:07 No ale kogo znasz? Wszyscy mają silniki CFGB? - bo to istotne.
Ta historia z tym kiepski DPF...dorżniętym przez wyłączony EGR... to chyba ten sam mechanik co te brednie o wyważaniu wymyślił ;-).
Przecież EGR jest 100% off przy wapalaniu i tylko piki się pojawiają, pewnie zeby się nie zalepił.

Ja tylko nie rozumiem czemu było OK z zaślepiony, a dziwne rzeczy się dzieją bo wyprogramowaniu... to jest totalnie bez sensu i nie bardzo ma logiczne wytłumaczenie.

Co to wycinania...spokojnie jak na wojnie :-). Na kątówkę zawsze czas!
Chciałbym najpierw zrozumieć o co tu kurna biega.
Może to faktycznie zbiegło się z parszywą pogodą i zimą stulecia :-)

Obczaję przy kolejnym wypalaniu.
Mam też znajomych co mają te silniki w swoich superbach więc wiem co mówię. Co do wykodowania egr gdy DPF jest już kiepski to słyszałem od tunerów którzy się tym zajmują. Zanim usunąłem egra i dpfa to z kilkoma rozmawialem bo chciałem zaczerpnąć opinii różnych osób a nie bazować tylko na jednej osobie. Powiedzieli mi że wyłączenie egr spowoduje że cały układ dolotowy będzie czystszy ale za to spaliny brudniejsze będą szły do dpfa. Jeśli DPF jest jeszcze w dobrym stanie i nie jest już zapełniony to sobie z tym poradzi. Jeśli jest już zapchany to będzie mu trudniej to wypalać. Dlatego przy wywalaniu dpfa nie tylko w mapie wykodowana jest obsługa DPF ale również zmieniana jest mapa pod kątem AFR i lambdy tak żeby samochód nie kopcil. Jeśli wytniesz dpf i tylko wykodujesz egr i dpf bez zmiany afr oraz lambdy to zobaczysz jak auto będzie kopcić. Znajomy sam sobie wydłubał DPF i wysłał sterownik gościowi żeby mu tylko wykodowal obsługę DPF i potem był zdziwiony że auto dymi. Możesz się ze mną nie zgadzać ale prawda jest taka że wiele osób myśli że skoro DPF się wypala to jest dobrze. "Sadza w wydechu to przecież diesel tak ma być. To wina softu po aferze diesel Gate itp.. " takie brednie i mity krążą w sieci tylko dlatego że ludzie nie potrafią przyjąć do wiadomości że DPF to tylko filtr i też ma swoją określoną wytrzymałość. Dla przykładu u mnie wypalał się co 600km a i tak okazał się złomem. I również w całym tym wątku ważne jest w jakim stanie jest osprzęt silnika wtryski, turbo, dolot bo one odpowiadają za ilość oraz jakość spalin. Standardowy soft który jest w superbie jest dymny ale to dlatego że auto posiada DPF który ma to wyłapać. Ja mam wywalony egr i dpf oraz wykodowane a dodatkowo soft zrobiony specjalnie pod brak dpfa z podniesioną mocą i efekt jest taki że samochód nie kopci i sadzy w wydechu nie mam w postaci warstwy jak wcześniej a mam tylko lekko brudne w środku. O ile dobrze pamiętam i nic nie przekręciłem to tuner który robił mi soft ustawił mi lambdę na 1:2 a afr 18:1.
Tak wyglądają moje rury po umyciu
https://ibb.co/hL0TPbV
A tak wyglądają po przejechaniu około 600km
https://ibb.co/m8vg23Z
Tylko że ja mam nowe wtryskiwacze, szczelny dolot, i sprawne turbo i prawidłowo zrobiony soft.
Może masz coś źle wykodowane nie wiem. Zobaczysz czy następne wypalania będą problematyczne czy była to tylko jednorazowa sytuacja.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Znowu poruszyłeś milion tematów, a tu tylko o EGRa chodziło... :-) - dobra, wiem że oni są jak bracia i nie mogą żyć bez siebie :-D
To co napisałeś w temacie wycinania DPFa jest OK.

Natomiast nadal nie rozumiem związku z tym wyłączeniem EGRa... sorry.
Spaliny przy spokojnej jeździe zgadza się będą szły do filtra / nie będą dopalane.
Ale przy samym wypalaniu to nie powinno mieć nic wspólnego. Co najwyżej powinien się szybciej zapychać.

Najciekawsze jest... że po zaślepieniu było wszystko OK.
Jest gorzej po wyłączeniu / czyli jakby... coś, gdzieś, po coś komputer sobie zczytywał przy wypalaniu - i to jest pytanie.
Natomiast zobaczymy przy kolejnym...

A tuner jak wie, że mogą być problemy to mu najlepiej namówić na wycięcie, żebyś potem nie jeździł i nie smęcił - tniemy wsio i po temacie :-)
Natomiast... może u mnie też się skończy wycięciem / lub powrotem do EGRa...pożyjemy zobaczymy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Histereza egr panie Ferdku. Mówi to coś panu?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Domyślam się, że to jego charakterystyka pracy / otwarcia - zamknięcia.
Ale... co to ma wspólnego czy zaślepiony / czy wyłączony i wplyw na DPFa?

Chyba nigdy tego nie poruszaliśmy rozmawiając o wyłączeniu / zaślepieniu EGR.... ?

Zaraz się okaże, że ... było wiadomo, że nie będzie działać... :-D
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 7 lut 2023, o 10:25 Domyślam się, że to jego charakterystyka pracy / otwarcia - zamknięcia.
Ale... co to ma wspólnego czy zaślepiony / czy wyłączony i wplyw na DPFa?

Chyba nigdy tego nie poruszaliśmy rozmawiając o wyłączeniu / zaślepieniu EGR.... ?

Zaraz się okaże, że ... było wiadomo, że nie będzie działać... :-D
Po zaślepieniu i wykodowaniu egra powinien się normalnie DPF wypalać. Wprawdzie gdzieś na forach czy grupach czytałem że niektórym wypalał się wolniej DPF bez egra ale wypalał się. Każdy ma DPF w innej kondycji czy też osprzęt silnika. Na razie obserwuj jak to będzie u Ciebie wyglądać.
ODPOWIEDZ