Strona 2 z 12

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 3 cze 2022, o 08:46
autor: fabek

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 25 paź 2022, o 08:28
autor: maureliusz
W końcu...zaślepiłem EGRa na próbę :-)

I jest dokladnie jak przypuszczałem...
- po iluś tam kilometrach wywala błąd - ale nic innego się nie dzieje / świeci się kontrolka
- wartość zmierzona jest ... ZAMROŻONA NA -0.78 --> a to oznacza, że wypalanie będzie zapewne według wartości obliczonej... czyli będzie chciał zjechać do zera / lub niżej zatem będzie trwało około x2 - tak przypuszczam. (edit: jak niżej po 100km poszła do góry :-) )

Czekam na pierwsze wypalanie, aby zobaczyć:
- po ilu będzie kilometrach
- ile będzie trwało

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 25 paź 2022, o 20:14
autor: maureliusz
Po przejechaniu 100km... wartość zmierzona poszła do góry :-)
Skoro tak... to chyba jednak zaślepienie EGRa nic nie zmieni w wypalaniu.
Czekam na pierwsze wypalanie ;-)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 26 paź 2022, o 20:24
autor: marcinj6
Ja wywaliłem całkiem ekologię i powiem Ci że jak przed wywaleniem egra i DPF rury i zderzak były czarne a w rurach kilogramy sadzy to teraz po usunięciu ekologi zderzak mam czysty a w rurach mały nalot i rury nie są czarne w środku o dziwo. Owszem palec nie będzie czysty ale nie ma warstwy sadzy jak wcześniej. Jestem w głębokim szoku że nie ma dpfa a wydech czystszy niż jakby był.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 26 paź 2022, o 21:56
autor: maureliusz
wiesz...jak to nie zabrzmi... dobrze, że wojna i kryzys energetyczny zawitał, bo... ekologia poszła trochę w odstawkę.
W przeciwnym razie... byś pewnie musiał tego DPFa przed kolejnym przeglądem wkładać.
Ja póki co tak radykalnie nie działam.
Zaślepienie EGRa tak / ale DPFa zostawiam --> jak coś będzie pranie

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 26 paź 2022, o 22:36
autor: siemi1
Auto bez DPF bez problemy przechodzi przegląd.

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka


Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 27 paź 2022, o 08:15
autor: marcinj6
maureliusz pisze: 26 paź 2022, o 21:56 wiesz...jak to nie zabrzmi... dobrze, że wojna i kryzys energetyczny zawitał, bo... ekologia poszła trochę w odstawkę.
W przeciwnym razie... byś pewnie musiał tego DPFa przed kolejnym przeglądem wkładać.
Ja póki co tak radykalnie nie działam.
Zaślepienie EGRa tak / ale DPFa zostawiam --> jak coś będzie pranie
Wiesz mój DPF nie nadawał się już do czyszczenia był po prostu uszkodzony mechanicznie. Wymiana na zamiennik nie wchodziła w grę bo zamienniki nie zdają egzaminy. A samo pranie dpfa ma sens tylko i wyłącznie kiedy DPF jest już zabity popiołem. Jeśli jest zabity przez lejące wtryskiwacze a najgorsze przez puszczajacą turbinę to nawet oddanie do czyszczenia może nie pomóc a w najlepszym wypadku wystarczy na chwilę. Taka dostalem informacje w pomorskim centrum DPF.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 28 paź 2022, o 14:34
autor: maureliusz
Yyy... no jak nie sprawdzi / bo poki co nie musi to przechodzi...
siemi1 pisze: 26 paź 2022, o 22:36 Auto bez DPF bez problemy przechodzi przegląd.

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 28 paź 2022, o 14:37
autor: maureliusz
Dobra... kurdę nie udało się sprawdzić ile później będzie wypalanie z zaślepionym... bo wyjechałem na trasę... i postanowił się wypalić :-)
Ale tak:
- po 300km miałem dopiero... 74%... wydaje mi się, jakbym nie wypadł na trasę byłby rekord od ostatniego wypalania
- wszystko wypalało się wzorcowo... 4-5 minut - jak zawsze
- wypalił się do obliczonej 7,8 i zmierzonej -0.78

Zatem... ja nie widzę dla mojego silnika CFGB żadnych problemów z wypalaniem po zaślepieniu EGRa.
O ile... podczas likwidacji świecącej kontrolki... nikt nie ingeruje jeszcze jakoś w soft... wszystko jest po staremu.

Subiektywne odczucie... jakby silnik inaczej chodził / bardziej łagodnie i lepiej się zbierał... ale to pewnie efekt placebo / pod progowy :-)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 29 paź 2022, o 08:42
autor: marcinj6
maureliusz pisze: 28 paź 2022, o 14:37 Dobra... kurdę nie udało się sprawdzić ile później będzie wypalanie z zaślepionym... bo wyjechałem na trasę... i postanowił się wypalić :-)
Ale tak:
- po 300km miałem dopiero... 74%... wydaje mi się, jakbym nie wypadł na trasę byłby rekord od ostatniego wypalania
- wszystko wypalało się wzorcowo... 4-5 minut - jak zawsze
- wypalił się do obliczonej 7,8 i zmierzonej -0.78

Zatem... ja nie widzę dla mojego silnika CFGB żadnych problemów z wypalaniem po zaślepieniu EGRa.
O ile... podczas likwidacji świecącej kontrolki... nikt nie ingeruje jeszcze jakoś w soft... wszystko jest po staremu.

Subiektywne odczucie... jakby silnik inaczej chodził / bardziej łagodnie i lepiej się zbierał... ale to pewnie efekt placebo / pod progowy :-)
Co do odczuć po zaślepieniu egr to nie efekt placebo ;) auto jeździ płynniej i lepiej się zbiera. Przez to że dostaje czyste powietrze do cylindrów to silnik ma lepszą mieszankę i nie dusi się własnymi spalinami. Ja odrazu jak odebrałem auto to zauważyłem różnice ale u mnie jeszcze dochodzi brak dpfa i to daje jeszcze lepsze odczucia na fotelu. Co do testu emisji spalin to każde nowe auto ma kaganiec do 2500 obrotów na jałowym. Do tych obrotów CR 2 gen nawet bez DPF i egr przechodzi te testy z zapasem. Bo póki co stacje diagnostyczne mierzą tylko zadymienie. Jeśli jest dobrze soft zrobiony to auto dymka nie puści. Tak jak to jest u mnie. Jeśli chodzi o mierzenie tlenków azotu to do tego potrzebny jest bardzo drogi specjalistyczny sprzęt którego stacje nie mają.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 29 paź 2022, o 08:58
autor: maureliusz
Jak pisałem wyżej... dobrze, że ekologia odeszła na drugie miejsce... bo pewnie już by to stacje miały.
To nie są już kosmiczne technologie.
Kiedyś zacharoff pokazywał... przenośne urządzenie co było wstanie analizować spaliny auta...online na ulicy...


Ale póki co... mamy powrót do palenia miałem i ... "wszystkim co się da aby ogrzać Polskę poraz oponami" :-)

Ja na razie DPFa zostawiam / jak się zapcha... zobaczę.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 29 paź 2022, o 22:49
autor: marcinj6
Wiesz co jak miałem DPF też wierzyłem w te pomiary. ale jak padł mi DPF i zacząłem dzwonić do firm które zajmują się regeneracja DPF oraz podpytałem znajomego którego ojciec ma stację diagnostyczną to dowiedziałem się że filtr cząstek stałych spełnia swoje zadanie i normy euro tylko jesli jest w miarę świeży. Co za tym idzie jeśli był już raz prany to zostały z niego wypłukane pierwiastki które są odpowiedzialne za niwelowanie tlenków azotu. Tylko w miarę świeży DPF spełnia wymagania. Przejedz swoim autem z Ori dpfem i przebiegiem 300tys przez taki laser a pewnie się okaże że również przekracza normy. DPF również często kryje usterki pojazdu i kierowca nawet nie wie że samochód dymi bo dpf to wyłapuje. Filtr DPF przewidziany jest na około 150tys km. Owszem nawet przy 300tys nie przepuści sadzy ale to nie znaczy że inne szkodliwe substancje będą usuwane.
P.S. znam jednego gościa który ma Skodę yeti bez DPF po programie i ma dowalone paliwa. Zderzak z tyłu czarny a jeździ tym autem po całej Europie i nigdy problemów nie miał ;) pewnie ma szczęście ale na chwilę obecną stacji diagnostycznych nie stać na zakup sprzętu który byłby dokładny tak jak te lasery. Baa nawet podejrzewam miasta nie stać na zakup takiego sprzętu. A po drugie tak jak napisałeś to w tej chwili ekologia nie istnieje bo mamy palić czym popadnie. Nie jestem zwolennikiem wycinania dpf-ów ale akurat miałem do wyboru wycinka za 1200zl lub zakup nowego za ponad 9tys + montaż. Szukałem wszędzie przez 3 miesiące używki w dobrym stanie i nie znalazłem ani jednej sztuki która by pasowała do superba 2. I bzdurą jest że pasują od innych modeli. Owszem kształtem tak ale nie rozstawem śrub...

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 29 paź 2022, o 23:15
autor: yogibabu
Z tym że Dpf jest od cząstek stałych,czyli sadzy a nie od NOx.Od tlenków azotu jest SCR. Więc z tymi pierwiastkami to raczej nie tak do końca prawda.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 31 paź 2022, o 08:38
autor: maureliusz
Teraz najlepsze... po 500km ... kontrolka zgasła :-D
Błąd jest, ale kontrolka się nie pali.
Skoro tak... to nic nie muszę robić :-) Tak miałem w poprzednim aucie (foka) zaślepione / EGR sobie tak działał, ale w czystych warunkach.

No i zapełnianie teraz... to poezja :-) Tak wolniutko... :-D - czemu ja tego...wcześniej nie zrobiłem... brak czasu :-/

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 31 paź 2022, o 09:10
autor: fabek
Jaka wersja softu? :)