Strona 12 z 12

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 24 paź 2023, o 13:27
autor: matthew
Wrzuce fote, jak bede mial chwile. Mowiac ' czysty wydech ' mam na mysli, ze nie jest czarna - osmolona. Co do DPFa tez juz tu czytalem, ze jest prawdopodobne, ze wklad jest pekniety, jezeli kopci przy wypalaniu.
A co sadzicie o zabiegu, w mojej sytuacji, o ktorym pisalem wyzej?

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 24 paź 2023, o 14:51
autor: fabek
Moim zdaniem męska decyzja 1) naprawiasz wszystko zgodnie ze sztuką na oryginałach i zapominasz na parę lat 2) cała ekologia off i zapominasz na zawsze.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 24 paź 2023, o 15:38
autor: matthew
matthew pisze: 24 paź 2023, o 13:27 Wrzuce fote, jak bede mial chwile. Mowiac ' czysty wydech ' mam na mysli, ze nie jest czarna - osmolona. Co do DPFa tez juz tu czytalem, ze jest prawdopodobne, ze wklad jest pekniety, jezeli kopci przy wypalaniu.
A co sadzicie o zabiegu, w mojej sytuacji, o ktorym pisalem wyzej?
Tak to wyglada. Auto jakis czas niemyte, wiec wszystko ubrudzone.
Obrazek
fabek pisze: 24 paź 2023, o 14:51 Moim zdaniem męska decyzja 1) naprawiasz wszystko zgodnie ze sztuką na oryginałach i zapominasz na parę lat 2) cała ekologia off i zapominasz na zawsze.
Najchetniej bym wybral druga opcje, ale tak jak wspominalem obawiam sie ewentualnych przyszlych kontroli z zaostrzonymi przepisami, wyjazdu za granice lub problemow przy sprzedazy auta. Dlatego myslalem o zostawieniu wszystkiego fizycznie na miejscu z mozliwoscia ewentualnego odwrocenia calego zabiegu..

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 24 paź 2023, o 15:48
autor: maureliusz
tu foty nie widzę, ale na telefonie sprawdziłem... kurdę... jest czysto... naprawdę czysto.
Trochę zgłupiałem teraz.
To już nie wiem teraz czy pęknięty czy nie... może nie zawsze rury brudne jak pęknięty?
Płynu Ci nie ubywa? Takie... dodatkowe pytanie.

Też tak myślałem jak Ty, ale... bardziej zwrócisz na siebie uwagę na granicą przy wypalaniu... xD i jak to wytłumaczysz... że masz DPF ale tak sobie kopci...
EGR niestety już zarżnąłeś... jak zaślepiono Ci na wyjściu (tak najwygodniej)... to już zapchany....

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 24 paź 2023, o 18:01
autor: matthew
Plynu nie ubywa, olej w normie. EGR dopoki byl sprawny to jezdzilo bez zaslepienia. Jak zaczal szfankowac ( szarpal) bylo czyszczenie. Na troche pomoglo ale pozniej zaczal wpadac w awaryjny. Finalnie zakonczylo sie zaslepieniem.

Moze DPF zapelniony, dlatego kopci? Dlatego planowalem przy calym zabiegu dac do prania. Kostke do kompa mam niestety jakiegos taniego chinola i parametrow DPF nie widze...

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 24 paź 2023, o 19:41
autor: maureliusz
Paramtery DPFa zobaczysz przy użyciu ELMa za 15zł i aplikacji VAG DPF na Adroida (free lub full za kilka złotych).
Pasowałoby jakieś parametry odczytać, co by zobaczyć co się dzieje...

Jednak skoro kopci tylko przy wypalaniu, to ja bym jednak podejrzewał pęknięcie.
Czemu rura jest taka... może to kwestia zdrowych wtrysków. U mnie na przykład dalej jest brudna, ale przykopcam...

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 5 lis 2023, o 18:11
autor: matthew
maureliusz pisze: 24 paź 2023, o 19:41 Paramtery DPFa zobaczysz przy użyciu ELMa za 15zł i aplikacji VAG DPF na Adroida (free lub full za kilka złotych).
Pasowałoby jakieś parametry odczytać, co by zobaczyć co się dzieje...

Jednak skoro kopci tylko przy wypalaniu, to ja bym jednak podejrzewał pęknięcie.
Czemu rura jest taka... może to kwestia zdrowych wtrysków. U mnie na przykład dalej jest brudna, ale przykopcam...
Wiem, ze nie do konca ten temat ale poniekad powiazany. Jezeli nie pasuje to moge przeniesc do tematu DPF.
Mam aktualnie auto u mechanika na zawieszenie ale zrobil mi takie zdjecie odnosnie DPF. Cos z tego wynika? Ja nawet nie gdybam, bo sie zwyczajnie na tym nie znam.
Obrazek

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 5 lis 2023, o 18:35
autor: vDanTe
16g sadzy po 290km to trochę szybko, chyba że jeździsz po mieście to wtedy nie ma tragedii

Gdzieś czytałem że pojemność DPFu w 2.0 dieslu to właśnie 0.17l popiołu .. co by mogło oznaczać, że się kończy i można się zainteresować płukaniem … ale nie znalazłem więcej materiałów na poparcie tej teorii

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 5 lis 2023, o 22:43
autor: maureliusz
Ja tam nie znalazłem na to odpowiedzi.
Jedni pisali tyle a inni tyle.
Jak się wypadala nie co kilka kilometrów, nie kopci i rura czysta - znaczy jest OK.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 22 lis 2023, o 09:14
autor: matthew
Kolejna zaleznosc zauwazylem drugi rok z rzedu.
Przy temp otoczenia blizej 0st check od EGR sam zniknal i sie nie pojawia. Tryb awaryjny tez sie nie uruchamia, czyli TEORETYCZNIE na ta chwile jezdzi jak bez usterki.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 27 lis 2023, o 18:06
autor: matthew
matthew pisze: 22 lis 2023, o 09:14 Kolejna zaleznosc zauwazylem drugi rok z rzedu.
Przy temp otoczenia blizej 0st check od EGR sam zniknal i sie nie pojawia. Tryb awaryjny tez sie nie uruchamia, czyli TEORETYCZNIE na ta chwile jezdzi jak bez usterki.
Jednak nie tak do konca.. dzis w powolnej jezdzie miejskiej "sprezynka" i tryb awaryjny ale bez check engine.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 27 lis 2023, o 18:16
autor: fabek
To wymień ten egr i z głowy. Zaślepienie skutecznie go zabiło, bo zaślepiasz jego wylot.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 6 lut 2024, o 22:19
autor: matthew
No i kontynuujac temat, stanelo na wymianie na nowy oryginalny egr i pranie dpf. Na ta chwile wszystko ok, oby jak najdluzej.