Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
: 26 gru 2022, o 22:01
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Owszem w Norwegii nie przejdzie ale i tak zjeżdża co jakiś czas do pl i wtedy robi. Mówi że tam nie miał nigdy problemu z brakiem DPF.fabek pisze: ↑26 gru 2022, o 20:26 Jestem zwolennikiem braku ekologii, powtarzam to od dawna, że wszystkie współczesne problemy w autach są z tego powodu bezpośrednio lub pośrednio. Niestety przepisy idą w stronę restrykcji i podkręcania norm euro. Przecież od 2025 wchodzi euro 7, chyba tylko dla ciężarówek.
Ps. W Norwegii przeglądu nie przejdzie, tam są bardzo szczegółowe kontrole i będzie musiał wszystko przywrócić.
Ja miałem 7128 to problemem było to że jak włączyłeś tempomat to jeśli zapełnienie sadzą przekroczyło 13g to odrazu wypalał jak głupi. I ciągle to samo. U mnie 13g to było około 300km. Być może wywalenie wtedy egra by dało sporo. Ale teraz już się tym nie martwię wsiadam i jadę nie martwię się już o wypalenia DPF. Nie żyje już nim. Ja trochę czułem się takim niewolnikiem samochody mając DPF. Najbardziej mnie drażniło jak rano jechałem do pracy i musiałem po drodze zatankować i akurat mi się wypalanie włączyło.
I w czym problem? To sobie dokończy w drodze do domu.
O to to. Jak masz pęknięty wkład DPF już nie jest tak kolorowo. Liczy sobie jak chce i cuda się dzieją i wtedy wypalanie DPF staje się uciążliwe niestety. Źle się wyraziłem w poprzednim poście bo że sprawnym dpfem takich cyrków bym nie miał.
Mam też znajomych co mają te silniki w swoich superbach więc wiem co mówię. Co do wykodowania egr gdy DPF jest już kiepski to słyszałem od tunerów którzy się tym zajmują. Zanim usunąłem egra i dpfa to z kilkoma rozmawialem bo chciałem zaczerpnąć opinii różnych osób a nie bazować tylko na jednej osobie. Powiedzieli mi że wyłączenie egr spowoduje że cały układ dolotowy będzie czystszy ale za to spaliny brudniejsze będą szły do dpfa. Jeśli DPF jest jeszcze w dobrym stanie i nie jest już zapełniony to sobie z tym poradzi. Jeśli jest już zapchany to będzie mu trudniej to wypalać. Dlatego przy wywalaniu dpfa nie tylko w mapie wykodowana jest obsługa DPF ale również zmieniana jest mapa pod kątem AFR i lambdy tak żeby samochód nie kopcil. Jeśli wytniesz dpf i tylko wykodujesz egr i dpf bez zmiany afr oraz lambdy to zobaczysz jak auto będzie kopcić. Znajomy sam sobie wydłubał DPF i wysłał sterownik gościowi żeby mu tylko wykodowal obsługę DPF i potem był zdziwiony że auto dymi. Możesz się ze mną nie zgadzać ale prawda jest taka że wiele osób myśli że skoro DPF się wypala to jest dobrze. "Sadza w wydechu to przecież diesel tak ma być. To wina softu po aferze diesel Gate itp.. " takie brednie i mity krążą w sieci tylko dlatego że ludzie nie potrafią przyjąć do wiadomości że DPF to tylko filtr i też ma swoją określoną wytrzymałość. Dla przykładu u mnie wypalał się co 600km a i tak okazał się złomem. I również w całym tym wątku ważne jest w jakim stanie jest osprzęt silnika wtryski, turbo, dolot bo one odpowiadają za ilość oraz jakość spalin. Standardowy soft który jest w superbie jest dymny ale to dlatego że auto posiada DPF który ma to wyłapać. Ja mam wywalony egr i dpf oraz wykodowane a dodatkowo soft zrobiony specjalnie pod brak dpfa z podniesioną mocą i efekt jest taki że samochód nie kopci i sadzy w wydechu nie mam w postaci warstwy jak wcześniej a mam tylko lekko brudne w środku. O ile dobrze pamiętam i nic nie przekręciłem to tuner który robił mi soft ustawił mi lambdę na 1:2 a afr 18:1.maureliusz pisze: ↑6 lut 2023, o 21:07 No ale kogo znasz? Wszyscy mają silniki CFGB? - bo to istotne.
Ta historia z tym kiepski DPF...dorżniętym przez wyłączony EGR... to chyba ten sam mechanik co te brednie o wyważaniu wymyślił .
Przecież EGR jest 100% off przy wapalaniu i tylko piki się pojawiają, pewnie zeby się nie zalepił.
Ja tylko nie rozumiem czemu było OK z zaślepiony, a dziwne rzeczy się dzieją bo wyprogramowaniu... to jest totalnie bez sensu i nie bardzo ma logiczne wytłumaczenie.
Co to wycinania...spokojnie jak na wojnie . Na kątówkę zawsze czas!
Chciałbym najpierw zrozumieć o co tu kurna biega.
Może to faktycznie zbiegło się z parszywą pogodą i zimą stulecia
Obczaję przy kolejnym wypalaniu.
Po zaślepieniu i wykodowaniu egra powinien się normalnie DPF wypalać. Wprawdzie gdzieś na forach czy grupach czytałem że niektórym wypalał się wolniej DPF bez egra ale wypalał się. Każdy ma DPF w innej kondycji czy też osprzęt silnika. Na razie obserwuj jak to będzie u Ciebie wyglądać.maureliusz pisze: ↑7 lut 2023, o 10:25 Domyślam się, że to jego charakterystyka pracy / otwarcia - zamknięcia.
Ale... co to ma wspólnego czy zaślepiony / czy wyłączony i wplyw na DPFa?
Chyba nigdy tego nie poruszaliśmy rozmawiając o wyłączeniu / zaślepieniu EGR.... ?
Zaraz się okaże, że ... było wiadomo, że nie będzie działać...