Wymiana wałka rozrządu 1.8 TSI (Wariator)
: 12 mar 2022, o 14:12
Witam serdecznie.
Pacjent: Skoda Superb II 2009r. 1.8 TSI 4x4 CDAA Manual
Ostatnio moja Skodunia, po rozgrzaniu, zaczęła pracować jak diesel na wolnych obrotach. Za winowajcę uznany został zużyty wariator na wałku ssącym. Został wymieniony wałek, podpora wałka oraz zawór od sterowania zmiennymi fazami rozrządu. I tu zaczynają się schody. Po wymianie w/w elementów, na wolnych obrotach silnik pracuje idealnie, równiutko, cichutko. Problem zaczyna się podczas jazdy. Podczas przyspieszania, w okolicach 2100 obrotów silnik przerywa na każdym biegu. Problem zanika po odpięciu wtyczki od sterowania zmiennymi fazami. Cewki oraz świece sprawdzone. Przy dłuższym przytrzymaniu silnika na obrotach podczas szarpania słychać stukanie spod pokrywy rozrządu oraz wypada zapłon na 1 cylindrze. Jednak nie jestem pewien czy nie jest to błędne wskazanie, gdyż czujnik może interpretować stuki z wałka jako wypadanie zapłonu (bo zawsze pokazuje 1 cylinder). Dodam, iż przed wymianą części oprócz pracy dieslowskiej nie było innych symptomów. Co może być nie tak??
Dodam, że silnik po remoncie, spowodowanym wzmożonym poborem oleju (problem wyeliminowany). Głowica zrobiona na tip top (sprawdzenie szczelności, planowanie, nowe zawory, prowadnice). Zamówiłem Wałek oraz podporę firmy Borsehung a zawórek Engine Team. Co do numerów części to podpora i zaworek pasują idealnie z tym co pokazuje ETKA, natomiast jest delikatna różnica odnośnie samego wałka. Zakupiona część ma oznaczenia (B18979 - Borsehung) oraz 06H 109 021K. Natomiast ETKA podaje, że do mojego silnika powinien być wałek o nr 06H 109 021J. Czy te wałki można stosować zamiennie, czy zostałem wprowadzony w błąd? W większości sklepów internetowych wałek, który kupiłem, widnieje jako kompatybilny z moim silnikiem.
Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu
Pacjent: Skoda Superb II 2009r. 1.8 TSI 4x4 CDAA Manual
Ostatnio moja Skodunia, po rozgrzaniu, zaczęła pracować jak diesel na wolnych obrotach. Za winowajcę uznany został zużyty wariator na wałku ssącym. Został wymieniony wałek, podpora wałka oraz zawór od sterowania zmiennymi fazami rozrządu. I tu zaczynają się schody. Po wymianie w/w elementów, na wolnych obrotach silnik pracuje idealnie, równiutko, cichutko. Problem zaczyna się podczas jazdy. Podczas przyspieszania, w okolicach 2100 obrotów silnik przerywa na każdym biegu. Problem zanika po odpięciu wtyczki od sterowania zmiennymi fazami. Cewki oraz świece sprawdzone. Przy dłuższym przytrzymaniu silnika na obrotach podczas szarpania słychać stukanie spod pokrywy rozrządu oraz wypada zapłon na 1 cylindrze. Jednak nie jestem pewien czy nie jest to błędne wskazanie, gdyż czujnik może interpretować stuki z wałka jako wypadanie zapłonu (bo zawsze pokazuje 1 cylinder). Dodam, iż przed wymianą części oprócz pracy dieslowskiej nie było innych symptomów. Co może być nie tak??
Dodam, że silnik po remoncie, spowodowanym wzmożonym poborem oleju (problem wyeliminowany). Głowica zrobiona na tip top (sprawdzenie szczelności, planowanie, nowe zawory, prowadnice). Zamówiłem Wałek oraz podporę firmy Borsehung a zawórek Engine Team. Co do numerów części to podpora i zaworek pasują idealnie z tym co pokazuje ETKA, natomiast jest delikatna różnica odnośnie samego wałka. Zakupiona część ma oznaczenia (B18979 - Borsehung) oraz 06H 109 021K. Natomiast ETKA podaje, że do mojego silnika powinien być wałek o nr 06H 109 021J. Czy te wałki można stosować zamiennie, czy zostałem wprowadzony w błąd? W większości sklepów internetowych wałek, który kupiłem, widnieje jako kompatybilny z moim silnikiem.
Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu