Wymiana wałka rozrządu 1.8 TSI (Wariator)

Dukat
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 2022, o 05:37
Samochód: Superb II 4x4
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 210
Imię: Kacper

Wymiana wałka rozrządu 1.8 TSI (Wariator)

Post autor: Dukat »

Witam serdecznie.

Pacjent: Skoda Superb II 2009r. 1.8 TSI 4x4 CDAA Manual

Ostatnio moja Skodunia, po rozgrzaniu, zaczęła pracować jak diesel na wolnych obrotach. Za winowajcę uznany został zużyty wariator na wałku ssącym. Został wymieniony wałek, podpora wałka oraz zawór od sterowania zmiennymi fazami rozrządu. I tu zaczynają się schody. Po wymianie w/w elementów, na wolnych obrotach silnik pracuje idealnie, równiutko, cichutko. Problem zaczyna się podczas jazdy. Podczas przyspieszania, w okolicach 2100 obrotów silnik przerywa na każdym biegu. Problem zanika po odpięciu wtyczki od sterowania zmiennymi fazami. Cewki oraz świece sprawdzone. Przy dłuższym przytrzymaniu silnika na obrotach podczas szarpania słychać stukanie spod pokrywy rozrządu oraz wypada zapłon na 1 cylindrze. Jednak nie jestem pewien czy nie jest to błędne wskazanie, gdyż czujnik może interpretować stuki z wałka jako wypadanie zapłonu (bo zawsze pokazuje 1 cylinder). Dodam, iż przed wymianą części oprócz pracy dieslowskiej nie było innych symptomów. Co może być nie tak??

Dodam, że silnik po remoncie, spowodowanym wzmożonym poborem oleju (problem wyeliminowany). Głowica zrobiona na tip top (sprawdzenie szczelności, planowanie, nowe zawory, prowadnice). Zamówiłem Wałek oraz podporę firmy Borsehung a zawórek Engine Team. Co do numerów części to podpora i zaworek pasują idealnie z tym co pokazuje ETKA, natomiast jest delikatna różnica odnośnie samego wałka. Zakupiona część ma oznaczenia (B18979 - Borsehung) oraz 06H 109 021K. Natomiast ETKA podaje, że do mojego silnika powinien być wałek o nr 06H 109 021J. Czy te wałki można stosować zamiennie, czy zostałem wprowadzony w błąd? W większości sklepów internetowych wałek, który kupiłem, widnieje jako kompatybilny z moim silnikiem.

Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu :)
krzysiekkk
Posty: 1
Rejestracja: 2 paź 2022, o 17:11
Samochód: Inny
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Wymiana wałka rozrządu 1.8 TSI (Wariator)

Post autor: krzysiekkk »

Dzień dobry , czy udało sie rozwiazać problem ? Mam to samo .... odpinam wtyczkę i jest "lalka"
DeyzyPlay
Posty: 2
Rejestracja: 2 paź 2022, o 17:16
Samochód: Inny
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Wymiana wałka rozrządu 1.8 TSI (Wariator)

Post autor: DeyzyPlay »

Witam podpinam sie do pytanka. czy problem odnosnie oznaczenia walkow zostal rozwiazny? zmagam sie z tymi samymi oznaczeniamy typu J i K
Dukat
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 2022, o 05:37
Samochód: Superb II 4x4
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 210
Imię: Kacper

Re: Wymiana wałka rozrządu 1.8 TSI (Wariator)

Post autor: Dukat »

Skończyło się na zwrocie tamtego wałka (B18979 - Borsehung 06H 109 021K) i zakupie oryginalnego w ASO z oznaczeniem 06H 109 021J. 06H 109 021K są kompatybilne tylko z silnikami 2.0. Różnią się od tych pasujących do 1.8 wariatorem, przez co w innym momencie załączają zmienne fazy i silnik głupieje. Jeśli chodzi o silnik 1.8 (CDAA) to trzeba szukać wałka 06H 109 021J. Żadnego innego. Ja kupiłem oryginalny, widziałem, że są jeszcze dostępne wałki firmy Kolbenschmidt, ale zależało mi na czasie, więc zostało ASO. Po założeniu właściwego wałka wszystko gra i buczy :)
DeyzyPlay
Posty: 2
Rejestracja: 2 paź 2022, o 17:16
Samochód: Inny
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Wymiana wałka rozrządu 1.8 TSI (Wariator)

Post autor: DeyzyPlay »

Czyli poprostu szukać walka z takim samym numerem wariatora i będzie hulać?
ODPOWIEDZ