[S3] Montaż wkładu fotochrom pasażera (MY21+)
: 12 mar 2022, o 19:07
Czołem!
Czas na drobne podsumowanie tego moda, bo dzisiaj z nim walczyłem.
Na forum jest kilka mylących informacji, więc warto to sprostować.
Przede wszystkim: w mojej prawie full opcji Laurin & Klement praktycznie cała instalacja jest poprowadzona fabrycznie - od lusterka wewnętrznego aż do modułu drzwi pasażera.
Więc tak na prawdę brakuje przewodów w wiązce od samego lusterka.
Potrzebne materiały:
- 2 x przewód 0.35mm2 ok. 2m
- zestaw naprawczy przewodu 000 979 009E (do wtyczki wiązki lusterka)
- wkład fotochrom
- wtyczka wkładu fotochrom oraz piny:
Wtyk 02R-JWPF-VSLE-S https://pl.rs-online.com/web/p/obudowy- ... ki/8201302
Piny SWPR-001T-P025 https://pl.rs-online.com/web/p/styki-zaciskane/8201324
- cyna
- izolacja "meszkowa"
- izolacja
Potrzebne narzędzia:
- ściągacze do tapicerki
- klucz 10 płaski
- śrubokręt Torx T25
- nasadka Spline M12 (lub M10, już nie pamiętam )
- lutownica
- płaski śrubokręt
Procedura:
Zaczynamy od ściągnięcia boczka drzwi. Najlepiej chyba wypiąć na początku lampkę ostrzegawczą i projektor z napisem Skoda.
Następnie przekręcamy na dole plastikowy pipsztak który trzyma boczek tak aby go zwolnić (klucz 10).
Podważamy od tylnej strony plastik od przycisku otwierania szyby - wypinamy wtyczkę od przycisku oraz oświetlenia ambiente kieszeni drzwi.
Odkręcamy śrubę Torx T25 pod uchwytem - nie trzeba jej wyciągać bo praktycznie nie ma szans aby wypadła.
Następnie klasycznie najlepiej ściągaczami podważamy boczek aby zwolnic spinki - trzeba to robić delikatnie i przede wszystkim nie doprowadzić do zbyt mocnego odchylenia boczka.
Po zwolnieniu spinek boczek musi iść w górę.
Odpinamy wszystkie wtyczki i cięgno klamki.
Bez narzędzi demontujemy trójkąt lusterka i odpinamy głośnik jeśli występuje.
Odpinamy wszystkie wtyczki lusterka, odkręcamy śrubę (Spline M12?) i demontujemy lusterko.
Następnie lusterko trzeba rozebrać - zaczynamy od demontażu wkładu, następnie lakierowana obudowa.
Teoretycznie tyle rozbierania powinno wystarczyć.
Przeciągamy dwa przewody przez otwór gdzie idzie wiązka - na forum są informacje że to ciężkie zadanie, ale dla mnie było banalne. Być może moje lusterko ma inną konstrukcję bo mam kamerę w lusterku i musieli tu zmieścić dodatkowy całkiem gruby kabel.
Podważamy i częściowo demontujemy gąbkę przy trójkącie lusterka - ja musiałem ją przedziurawić aby przepuścić kable.
Z jednej strony wiązki przylutowałem konektor tak by odpinać wkład, podobnie podmieniłem wtyczkę w samym wkładzie fotochrom.
Z drugiej strony lutujemy po kawałku przewodu serwisowego z konektorem i wsuwamy piny do wtyczki lusterka - schemat poniżej.
Aby uznać to za prawie fabryczny mod owijamy dodane przewody taśmą meszkową łącząc to z fabryczną wiązka lusterka.
Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Schemat podłączenia:
PIN 2 wtyczki lusterka musi być podłączony do górnego przewodu wkładu fotochrom (u mnie był to czarny z czerwonym paskiem)
PIN 6 wtyczki lusterka musi być podłączony do dolnego przewodu wkładu fotochrom (u mnie był to czarny).
Czas na drobne podsumowanie tego moda, bo dzisiaj z nim walczyłem.
Na forum jest kilka mylących informacji, więc warto to sprostować.
Przede wszystkim: w mojej prawie full opcji Laurin & Klement praktycznie cała instalacja jest poprowadzona fabrycznie - od lusterka wewnętrznego aż do modułu drzwi pasażera.
Więc tak na prawdę brakuje przewodów w wiązce od samego lusterka.
Potrzebne materiały:
- 2 x przewód 0.35mm2 ok. 2m
- zestaw naprawczy przewodu 000 979 009E (do wtyczki wiązki lusterka)
- wkład fotochrom
- wtyczka wkładu fotochrom oraz piny:
Wtyk 02R-JWPF-VSLE-S https://pl.rs-online.com/web/p/obudowy- ... ki/8201302
Piny SWPR-001T-P025 https://pl.rs-online.com/web/p/styki-zaciskane/8201324
- cyna
- izolacja "meszkowa"
- izolacja
Potrzebne narzędzia:
- ściągacze do tapicerki
- klucz 10 płaski
- śrubokręt Torx T25
- nasadka Spline M12 (lub M10, już nie pamiętam )
- lutownica
- płaski śrubokręt
Procedura:
Zaczynamy od ściągnięcia boczka drzwi. Najlepiej chyba wypiąć na początku lampkę ostrzegawczą i projektor z napisem Skoda.
Następnie przekręcamy na dole plastikowy pipsztak który trzyma boczek tak aby go zwolnić (klucz 10).
Podważamy od tylnej strony plastik od przycisku otwierania szyby - wypinamy wtyczkę od przycisku oraz oświetlenia ambiente kieszeni drzwi.
Odkręcamy śrubę Torx T25 pod uchwytem - nie trzeba jej wyciągać bo praktycznie nie ma szans aby wypadła.
Następnie klasycznie najlepiej ściągaczami podważamy boczek aby zwolnic spinki - trzeba to robić delikatnie i przede wszystkim nie doprowadzić do zbyt mocnego odchylenia boczka.
Po zwolnieniu spinek boczek musi iść w górę.
Odpinamy wszystkie wtyczki i cięgno klamki.
Bez narzędzi demontujemy trójkąt lusterka i odpinamy głośnik jeśli występuje.
Odpinamy wszystkie wtyczki lusterka, odkręcamy śrubę (Spline M12?) i demontujemy lusterko.
Następnie lusterko trzeba rozebrać - zaczynamy od demontażu wkładu, następnie lakierowana obudowa.
Teoretycznie tyle rozbierania powinno wystarczyć.
Przeciągamy dwa przewody przez otwór gdzie idzie wiązka - na forum są informacje że to ciężkie zadanie, ale dla mnie było banalne. Być może moje lusterko ma inną konstrukcję bo mam kamerę w lusterku i musieli tu zmieścić dodatkowy całkiem gruby kabel.
Podważamy i częściowo demontujemy gąbkę przy trójkącie lusterka - ja musiałem ją przedziurawić aby przepuścić kable.
Z jednej strony wiązki przylutowałem konektor tak by odpinać wkład, podobnie podmieniłem wtyczkę w samym wkładzie fotochrom.
Z drugiej strony lutujemy po kawałku przewodu serwisowego z konektorem i wsuwamy piny do wtyczki lusterka - schemat poniżej.
Aby uznać to za prawie fabryczny mod owijamy dodane przewody taśmą meszkową łącząc to z fabryczną wiązka lusterka.
Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Schemat podłączenia:
PIN 2 wtyczki lusterka musi być podłączony do górnego przewodu wkładu fotochrom (u mnie był to czarny z czerwonym paskiem)
PIN 6 wtyczki lusterka musi być podłączony do dolnego przewodu wkładu fotochrom (u mnie był to czarny).