[S3] Retrofit podgrzewanej kierownicy by Jaro321

Tutoriale / Instrukcje / Opisy samodzielnych napraw
Regulamin forum
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
Awatar użytkownika
jaro321
Posty: 324
Rejestracja: 9 lis 2015, o 17:36
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 534/660
Imię: Jarek
Lokalizacja: W-wa

[S3] Retrofit podgrzewanej kierownicy by Jaro321

Post autor: jaro321 »

Dawno nie robiłem aktualizacji, a co nieco się pozmieniało ostatnimi czasy.
Od ostatnich prac przy superbie zmianie uległ delikatnie setup za sprawą D.M.Motors, który zaopatrzył kurczaka w hybrydę V1 od Peruna oraz program ECU i TCU od Compsport
Przy okazji zrobiona została wymiana olejów w przekładniach i silniku oraz wleciały zimniejsze świece.

Uzyskany wynik 448 KM/520 Nm co przy wadze auta 1680 kg daje czas 100-200 w 10.47 sekundy.

W aucie udało się mi się również popełnić retrofit w postaci montażu i uruchomienia podgrzewanej kierownicy, a także przy okazji uruchomienia ogranicznika prędkości, ponieważ zmienione zostały manetki, które były wyposażone w dodatkowy przycisk umożliwiający działanie tej funkcji. Pisałem o tym na grupie Skoda Superb 3V tuning, ale dla osób które nie są jej członkami, a chciałyby wiedzieć więcej o tym modzie podaje trochę informacji w tym temacie.

Co potrzebujemy do moda?
Przede wszystkim rzecz jasna odpowiednia kierownica z właściwą multifunkcją (przycisk view jeśli mamy AID lub tel ze zwykłymi zegarami), sterownik kierownicy tzw taśma, wiązka – gotowa przejściówka lub przepinowanie kabli ze starej wtyczki T16a do nowej T14g. Ja kupiłem gotową przejściówkę od Kufatec, a zasilanie zamiast wpinać pin z wiązki do bezpieczników podłączyłem przez bypass. Dodatkowo musimy pamiętać, że jeśli nasze auto jest wyprodukowane przed 2019 to potrzebna będzie nowa poduszka lub zmiana maskownicy poduszki w przeciwnym razie będzie widoczna szpara z tyłu poduszki. Ja wybrałem tą drugą opcję i zmieniłem maskownicę, bo wolałem swoją niż niepewnego pochodzenia używaną nową poduchę. Wymaga to przygotowania sobie 12 odpowiednich blaszek, bo by zdjąć maskownicę trzeba podważyć 12 zaczepów, które muszą pozostać wszystkie odchylone podczas zdejmowania.

Po instalacji i zakodowaniu w sterowniku klimatyzacji podgrzewanej kierownicy mamy możliwe do ustawienia 3 poziomy grzania.
Montaż P&P na 30 min roboty – pod warunkiem ze mamy gotową wiązkę - przejściówkę ze starej wtyczki 16 pinowej na nową 14 pinową w przeciwnym razie musimy pobawić się jeszcze w przepinowanie kabli ze starej wtyczki w nowe miejsca nowej wtyczki wg schematu jak na zdjęciu. Wiązka Kufatek ma tą przewagę nad innymi, że nie trzeba nic więcej robić. Wpinamy wtyczki, podłączamy masę do śruby koło bezpieczników, a stały plus bypasem z wolnego gniazda z bezpieczników. Jeśli chcemy by było jak z fabryki to musimy zdemontować skrzynkę i wpiąć pin w miejsce bezpiecznika nr 5.

Mała uwaga odnośnie sterownika kierownicy. Jeśli kupujemy używany sterownik należy zwrócić uwagę na wyposażenie samochodu dawcy, bo jeśli będzie z samochodu, który ma inne wyposażenie niż w naszym, dotyczące systemów obsługiwanych przez manetki – np włączanie asystentów z manetek zamiast z kierownicy lub tempomat zwykły zamiast ACC, to jest wielce prawdopodobne, że nie uruchomimy go u siebie, gdyż jest inaczej sparametryzowany i po podłączeniu wyrzuci nam masę błędów. Ja zrobiłem ten błąd i kupiłem inny niż u mnie zespół manetek ze sterownikiem z Arteona (sugerując się jedynie numerem sterownika – jest taki sam jak w superbie) i po uruchomieniu nie było komunikacji sterownika kierownicy ze sterownikami silnika, skrzyni, błędy manetek, brak ACC i pare innych. Prawdopodobnie dałoby radę zmienić parametryzację Odisem, ale nie znalazłem osoby która by mi się podjęła to zrobić, więc zmuszony byłem kupić nowy zespół manetek łącznie ze sterownikiem tym razem z superba, co oczywiście rozwiązało problem błędów i wsio działa jak należy 🙂

Numery potrzebnych gratów:
kierownica ścięta z łopatkami – 3V0419091AF lub 3V0419091AD lub 565419091M
kierownica ścięta bez łopatek – 3V0419091AC
kierownica zwykła z łopatkami – 565419091H lub 5E0419091CG
kierownica zwykła bez łopatek – 5E0419091CF lub 565419091G
poduszka - 6V0880201M lub 6V0880201T ewentualnie maskownica poduszki
sterownik (taśma) kierownicy – 5Q0953569B lub 5Q0953569C
wiązka Kufatec https://www.kufatec.com/en/comfort-retr ... g59hbz8TkY lub
wiązka od K-electronic (wymaga przepinowania ze starej wtyczki) https://www.k-electronic-shop.de/SKODA/ ... lsatz.html lub podobna https://wibutec-shop.com/SKODA-Karoq-NU ... XKxr9ZNOw4
lub sama wtyczka 5Q0972726 i 2 przewody 000979253E (pin 1 i 8 do podgrzewania – reszta do przełożenia ze starej wtyczki), konektor oczkowy do masy i bypass do bezpieczników.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 sie 2021, o 22:38 przez jaro321, łącznie zmieniany 1 raz.
kolczyq
Posty: 48
Rejestracja: 26 paź 2020, o 21:00
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: [S3] Retrofit podgrzewanej kierownicy by Jaro321

Post autor: kolczyq »

Znany jest kod maskownicy poduszki?
Awatar użytkownika
jaro321
Posty: 324
Rejestracja: 9 lis 2015, o 17:36
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 534/660
Imię: Jarek
Lokalizacja: W-wa

Re: [S3] Retrofit podgrzewanej kierownicy by Jaro321

Post autor: jaro321 »

Z tego co się orientuje to nie występuje jako część zamienna. W ASO do kupienia jako komplet z poduszką.
Do kupienia tylko jako używany element z demontażu na allegro albo innych portalach ogłoszeniowych. Trzeba szukać jako zaślepka airbag do poduszki po lifcie.

Wysłane z mojego 2201123G przy użyciu Tapatalka

radziu784
Posty: 97
Rejestracja: 17 sty 2023, o 12:05
Samochód: Superb III
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: Sportline

Re: [S3] Retrofit podgrzewanej kierownicy by Jaro321

Post autor: radziu784 »

Jak mam kierownice ścięta z łopatkami od sportline to może być juz odpowiednia kiera? Jak sprawdzić czy mam pozostale graty?
norbiciat04
Posty: 1
Rejestracja: 28 cze 2023, o 08:17
Samochód: Inny
Rocznik: 2016
Silnik: Inny

Re: [S3] Retrofit podgrzewanej kierownicy by Jaro321

Post autor: norbiciat04 »

Hej, dzięki za poradnik bo w końcu mogłem zabrać się za temat :) .
Może nie to auto bo mam Octavie III ale chciałbym dla innych przekazać że montowałem u siebie grzana kierownice i kupiłem sterownik kierownicy 5Q0953569B od manetek z tempomatem adaptacyjnym na 3 manetce. Ja mam tempomat zwykły w manetce kierunkowskazów. Po montażu masa błędów i nie działający tempomat. Poza tym cała multifunkcja sprawna.

Już myślałem że lipa i trzeba będzie szukać odpowiednio sparametryzowanego sterownika ale podjechałem do AZet Serwis w Pruszczu Gdańskim i mi to zrobili. Zero błędów, tempomat i grzanie działa. Także da się ale znaleźć kogoś od tego, ale to faktycznie ciężko bo dzwoniłem w sporo miejsc. Zajęło im to około godziny i wzięli 350zł za całość czyli też kodowanie grzania itd.

Jako że znalezienia sterownika z identycznym wyposażeniem jak u nas graniczy z cudem, myślę że koszt akceptowalny.


Ja kupiłem tylko kierownice i sterownik. Wiązkę robiłem sam bo ze sterownikiem dostałem ucięty kabel z wtyczką więc przepinowałem tylko i dodałem przewody do grzania z bezpiecznikiem. Poduszka i cała reszta pasowała.

EDIT: mały update, dopiero zauważyłem tą szparę za poduszką powietrzną (z perspektywy kierowcy nie da się tego zauważyć) - więc pozostaje jeszcze tutaj temat żeby to zmienić aby ładnie wyglądało.
ODPOWIEDZ