[S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 kwie 2022, o 19:13
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2006
- Silnik: Inny
- Imię: Artur
[S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Witam
Mam takie pytanko do bardziej doświadczonych forumowiczów. Czy miał ktoś okazję porównać superb 3fl z golfem mk7.5.
Chodzi mi dokładnie o wyciszenie kabiny podczas podróżowania z prędkościami autostradowymi.
Drugie pytanie to jakość wykończenia kabiny. Czy są jakieś zauważalne róznice na korzyść jednego lub drugiego auta?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
Mam takie pytanko do bardziej doświadczonych forumowiczów. Czy miał ktoś okazję porównać superb 3fl z golfem mk7.5.
Chodzi mi dokładnie o wyciszenie kabiny podczas podróżowania z prędkościami autostradowymi.
Drugie pytanie to jakość wykończenia kabiny. Czy są jakieś zauważalne róznice na korzyść jednego lub drugiego auta?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Trochę, przepraszam za słowo, ale głupie pytanie. Każde takie "porównanie" byłoby czysto subiektywne i nic nie wnoszące. Jeden powie "jest ciszej" drugi powie "jest głośniej". Jednemu słoń na ucho nadepnął, a drugi usłyszy delikatny szum od lusterka.
Rada dla Ciebie - kup/pożycz miernik poziomu hałasu i na tej samej drodze, podczas tych samych warunków pogodowych, na dokładnie takich samych oponach, przy tej samej prędkości jazdy i prędkości obrotowej silnika zmierz poziom hałasu w obu tych autach.
Wtedy będziesz wiedział gdzie jest ciszej. Inaczej to będą tylko czysto subiektywne "wydaje mi się, że..." opinie, które nic nie wnoszą do tematu.
Rada dla Ciebie - kup/pożycz miernik poziomu hałasu i na tej samej drodze, podczas tych samych warunków pogodowych, na dokładnie takich samych oponach, przy tej samej prędkości jazdy i prędkości obrotowej silnika zmierz poziom hałasu w obu tych autach.
Wtedy będziesz wiedział gdzie jest ciszej. Inaczej to będą tylko czysto subiektywne "wydaje mi się, że..." opinie, które nic nie wnoszą do tematu.
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Big mądrze rzecze, natomiast w Golfie z tego co pamiętam prawe kolano kierowcy niestety uderza w twardy plastik, w Superbie masz podciągniętą skórę. Różnica jest też w wykończeniu drzwi tylnych na plus Superba ale nie wiem czy to ma dla Ciebie znaczenie.
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Jeździłem 4 lata Golfem 7.5.
Wyciszenie z otoczenia w Superbie jest lepsze, oczywiście jeśli są dźwiękochłonne szyby. Ale wyciszenie od jezdni jest mocno przeciętne. W klasie są auta lepiej wyciszone. Polecam wkalkulować sobie do ceny usługę wyciszenia, po szczegóły zapraszam do mojego tematu.
Co do jakości wykończenia kabiny myślę że ocenił bym podobnie.
Tak z tyłu na pewno w Superbie jest lepiej.
Chociaż wiadomo że ogólnie przyjemniej mi się przebywa w prawie full opcji L&K niż w Golfie Highline który też miał ładnych kilka opcji wyklikane.
Wyciszenie z otoczenia w Superbie jest lepsze, oczywiście jeśli są dźwiękochłonne szyby. Ale wyciszenie od jezdni jest mocno przeciętne. W klasie są auta lepiej wyciszone. Polecam wkalkulować sobie do ceny usługę wyciszenia, po szczegóły zapraszam do mojego tematu.
Co do jakości wykończenia kabiny myślę że ocenił bym podobnie.
Tak z tyłu na pewno w Superbie jest lepiej.
Chociaż wiadomo że ogólnie przyjemniej mi się przebywa w prawie full opcji L&K niż w Golfie Highline który też miał ładnych kilka opcji wyklikane.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 kwie 2022, o 19:13
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2006
- Silnik: Inny
- Imię: Artur
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Hej
Dzięki za odpowiedzi. Ja zdaję sobie sprawę, że warunki powinny być możliwie idealnie takie same żeby porównać oba auta. Ja niestety nie mam takiej możliwości. Ale wiem, że są użytkownicy którzy mieli taką możliwość. Raczej interesuja mnie przednie fotele niż tylne. Tam bedzie tylko bagaż , ewentualnie rowery
A Jeszcze jedno, czy jest różnica w halasie wewnątrz auta między silnikami 2.0tdi 190 i 2.0 tsi 190 ?
Pytam ponieważ jeszcze sam nie zdecydowalem się czy diesel czy pb.
Dzięki za odpowiedzi. Ja zdaję sobie sprawę, że warunki powinny być możliwie idealnie takie same żeby porównać oba auta. Ja niestety nie mam takiej możliwości. Ale wiem, że są użytkownicy którzy mieli taką możliwość. Raczej interesuja mnie przednie fotele niż tylne. Tam bedzie tylko bagaż , ewentualnie rowery
A Jeszcze jedno, czy jest różnica w halasie wewnątrz auta między silnikami 2.0tdi 190 i 2.0 tsi 190 ?
Pytam ponieważ jeszcze sam nie zdecydowalem się czy diesel czy pb.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 kwie 2022, o 19:13
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2006
- Silnik: Inny
- Imię: Artur
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Dzięki
Jeszcze jedna sprawa, od ktorego roku wszedl dsg 7 biegowy? Czy byly dsg7 w tsi z 2018 roku, jeszcze przed liftem (okragly znaczek skody na klapie i ksenony zamiast led) ?
Pozdrawiam
Jeszcze jedna sprawa, od ktorego roku wszedl dsg 7 biegowy? Czy byly dsg7 w tsi z 2018 roku, jeszcze przed liftem (okragly znaczek skody na klapie i ksenony zamiast led) ?
Pozdrawiam
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
To chyba zależy w którym silniku, bo DSG 7-biegowych jest kilka (DQ200, DQ381, DQ500, chociaż 500-tka nie wiem czy w Superbie występowała).
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2022, o 14:11 przez artho, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Z tego co się orientuję to przed liftem tylko 2.0 TSI w wersji 4x4 dostało skrzynię 7'mkę (w odmianie 272KM).
2.0 TSI 220KM FWD ciągle miało 6 biegów.
Mowa oczywiście o skrzyniach mokrych, 1.4 czy 1.5 TSI ciągle miały suchą skrzynię 7 biegów.
Ale może ktoś wie lepiej
2.0 TSI 220KM FWD ciągle miało 6 biegów.
Mowa oczywiście o skrzyniach mokrych, 1.4 czy 1.5 TSI ciągle miały suchą skrzynię 7 biegów.
Ale może ktoś wie lepiej
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
był z silnikiem 272 2.0 4x4. Tylko nie pamiętam czy już był dostępnym końcem 2018 czy dopiero od początku 2019. Ja mam początek (luty) 2019.
Ale jeżeli 272 był już w 2018 to na bank z dq381, bo przy 272 weszła wtedy ta skrzynia do superba.
Ale jeżeli 272 był już w 2018 to na bank z dq381, bo przy 272 weszła wtedy ta skrzynia do superba.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 kwie 2022, o 19:13
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2006
- Silnik: Inny
- Imię: Artur
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Dzięki.
Chodzi mi o tsi 272 wersje. Czyli dq381.
Tak sobie myślę, że jak kupować to raz i porzadnie czyli 272ps .
Sa też wersje 280 ale to juz zapewne bedzie dsg6.
Chodzi mi o tsi 272 wersje. Czyli dq381.
Tak sobie myślę, że jak kupować to raz i porzadnie czyli 272ps .
Sa też wersje 280 ale to juz zapewne bedzie dsg6.
- caballero
- Posty: 350
- Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Wcześniej było 280 KM z 6-biegowym DQ250.
Potem w FL zastąpili to 272 KM z 7-biegowym DQ381.
A teraz (od MY2021) robią 280 KM z 7-biegowym DQ381.
Potem w FL zastąpili to 272 KM z 7-biegowym DQ381.
A teraz (od MY2021) robią 280 KM z 7-biegowym DQ381.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 kwie 2022, o 19:13
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2006
- Silnik: Inny
- Imię: Artur
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Pomęcze Was jeszcze trochę
Jakie są różnice między superb 2018 a 2019 facelift?
Z tego co widze to lampy przód, tył, napis na klapie, lekko przemodelowane zderzaki? Co jeszcze?
Czy jest jakaś poprawa w jakości wnętrza, wyciszenia kabiny w modelu poliftowym czy jednak jest to samo?
Z góry dzięki za info.
Jakie są różnice między superb 2018 a 2019 facelift?
Z tego co widze to lampy przód, tył, napis na klapie, lekko przemodelowane zderzaki? Co jeszcze?
Czy jest jakaś poprawa w jakości wnętrza, wyciszenia kabiny w modelu poliftowym czy jednak jest to samo?
Z góry dzięki za info.
- caballero
- Posty: 350
- Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Lift jest chyba trochę lepiej wyciszony. Doszły dźwiękochłonne szyby z przodu.
Lampy są w pełni LEDowe w polifcie (wcześniej były bi-xenony). Asystent świateł drogowych na pewno lepiej działa.
Doszedł Virtual Cockpit - początkowo jako opcja, obecnie standard. Do wersji z silnikiem benzynowym doszedł GPF.
Bezprzewodowa integracja z Apple CarPlay i Android Auto (w Amundsen i Columbus, nie wiem jak w innych wersjach infotainment).
Jak dla mnie, w wersji po lifcie, głośniki Cantona zdecydowanie gorzej grają. Dźwięk jest mocno uśredniony, muzyka symfoniczna czy metalowa brzmi zauważalnie gorzej.
Chyba progresywny układ kierowniczy (opcja) też doszedł w lifcie, jak i kamera 360° (też opcja).
Można dodać sobie wejście USB-C przy lusterku.
Doszła możliwość dodania pakietu "komfortowego snu", czyli dodatkowo rozkładane zagłówki z tyłu, które trzymają głowę po bokach.
A, jeszcze od MY2021 całkowicie wycofali automatycznie przyciemniane lusterko zewnętrzne od strony pasażera.
Nie wiem kiedy, ale doszła opcja tymczasowej dezaktywacji otwierania bezkluczykowego (zamykamy auto z pilota, potem w ciągu max. 10 sekund dodatkowo dotykacjąc klamkę i auto można otworzyć potem tylko z pilota).
Pozbyto się też slotu na kartę SD czy odtwarzacza DVD, a wejścia przy schowku na telefon zmieniono ze standardowego USB-A na USB-C.
Tak na szybko to tyle sobie przypominam
Lampy są w pełni LEDowe w polifcie (wcześniej były bi-xenony). Asystent świateł drogowych na pewno lepiej działa.
Doszedł Virtual Cockpit - początkowo jako opcja, obecnie standard. Do wersji z silnikiem benzynowym doszedł GPF.
Bezprzewodowa integracja z Apple CarPlay i Android Auto (w Amundsen i Columbus, nie wiem jak w innych wersjach infotainment).
Jak dla mnie, w wersji po lifcie, głośniki Cantona zdecydowanie gorzej grają. Dźwięk jest mocno uśredniony, muzyka symfoniczna czy metalowa brzmi zauważalnie gorzej.
Chyba progresywny układ kierowniczy (opcja) też doszedł w lifcie, jak i kamera 360° (też opcja).
Można dodać sobie wejście USB-C przy lusterku.
Doszła możliwość dodania pakietu "komfortowego snu", czyli dodatkowo rozkładane zagłówki z tyłu, które trzymają głowę po bokach.
A, jeszcze od MY2021 całkowicie wycofali automatycznie przyciemniane lusterko zewnętrzne od strony pasażera.
Nie wiem kiedy, ale doszła opcja tymczasowej dezaktywacji otwierania bezkluczykowego (zamykamy auto z pilota, potem w ciągu max. 10 sekund dodatkowo dotykacjąc klamkę i auto można otworzyć potem tylko z pilota).
Pozbyto się też slotu na kartę SD czy odtwarzacza DVD, a wejścia przy schowku na telefon zmieniono ze standardowego USB-A na USB-C.
Tak na szybko to tyle sobie przypominam