[S2] Aktualizacja przekładni J500 3gen 1K0909144 na Golf R / RS3 / RS4
Regulamin forum
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
[S2] Aktualizacja przekładni J500 3gen 1K0909144 na Golf R / RS3 / RS4
Witam serdecznie,
Właśnie zaktualizowałem sobie moduł J500 Power Steering - soft nr 3301 (1K0909144P) do 3501 (1K0909144R). Zrobione nastawy podstawowe i adaptacje. Wszystko gra.
Na OCP znalazlem temat i można wgrać nastawy z RS4, Golf R itd.
Czy ktoś ma doświadczenie jakie charakterystyki przekładni będą fajnie jeździć i nie narobią problemów?
Właśnie zaktualizowałem sobie moduł J500 Power Steering - soft nr 3301 (1K0909144P) do 3501 (1K0909144R). Zrobione nastawy podstawowe i adaptacje. Wszystko gra.
Na OCP znalazlem temat i można wgrać nastawy z RS4, Golf R itd.
Czy ktoś ma doświadczenie jakie charakterystyki przekładni będą fajnie jeździć i nie narobią problemów?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Aktualizacja przekładni J500 3 generacja 1K0909144
z tego co czytam w tamtym temacie sprawa dotyczy przypadków
Rozumiem, że nic innego ten update nie zmienia.
flash robiłeś prze VCP?
skąd wziąć wsad?
Miałeś z tym jakieś problemy wcześniej, czy update softu był pro formaNowy soft jest lekarstwem na błędy 16344, 16353, 16355
Rozumiem, że nic innego ten update nie zmienia.
flash robiłeś prze VCP?
skąd wziąć wsad?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Aktualizacja przekładni J500 3 generacja 1K0909144
Chyba muszę sobie bana dać, bo już taki temat pojawił się na forum
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=11854
Używam Launcha i ODIS-a. Flashe mam z serwera. Właśnie zależy mi, żeby auto nie było jeżdżącą kluchą, tylko precyzyjne jak mocne Audiczki. No cóż, bedę kombinował, póki co kierunek dobry.
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=11854
Używam Launcha i ODIS-a. Flashe mam z serwera. Właśnie zależy mi, żeby auto nie było jeżdżącą kluchą, tylko precyzyjne jak mocne Audiczki. No cóż, bedę kombinował, póki co kierunek dobry.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Aktualizacja przekładni J500 3 generacja 1K0909144
Dobra wgrałem charakterystykę 251 (Golf R / Scirocco R) i jest to czego mi brakowało. Czuć sztywność układu kierowniczego i przyjemny opór, jakby zalozyc szerokie opony. Szczególnie w zakrętach czuć precyzję. Na parkingu kreci tak samo.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Aktualizacja przekładni J500 3 generacja 1K0909144
Trzeba coś wymieniać czy tylko jakaś zmiana softu?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Aktualizacja przekładni J500 3 generacja 1K0909144
Też czytałem, że soft 3301 był wadliwy, ale u mnie się nic nie działo, po prostu miałem trochę wolnego
Tylko software.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Aktualizacja przekładni J500 3 generacja 1K0909144
Ja ostatecznie nie zrobiłem zmiany choć udzielałem się w tamtym wątku. Ale w między czasie kupiłem volvo i poczułem kolosalną różnicę w prowadzeniu w porównaniu do "miękkości" kierownicy skody. Dlatego zachęcony twoim postem wracam do tematu
Poczytałem sobie temat na drive2.ru (przez translatora ) i takie pytanko
1. Przy zmianie softu na 3501 (co ja też muszę zrobić), miałeś jakieś problemy z zerowaniem się adaptacji (na adresie 44). i czy ewentualnie spisywałeś te wartości?
2. Czy faktycznie wymagane jest najpierw zerowanie ustawień wspomagania. Z tego co czytam, jeżeli mam soft 3305, to najpierw muszę go potraktować niejako nowym tym samym softem, plik lh0023305.sgo, a dopiero po nim leci plik lh0013501.sgo, i na sam koniec charakterystyka np. z golfa R czyli plik v074N 251 1K0___Lenkung.sgo (ewentualnie na drive2.ru jest gotowa paczka gdzie plik nazwano po prostu VW_SciroccoR_GolfR.sgo)
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Aktualizacja przekładni J500 3gen 1K0909144 na Golf R / RS3 / RS4
Ad. 1 Tak zapisz sobie adaptacje z modułu 44. Chodzi o kanał 003 (DSR), 009 (Steering Angle Sensor). Najlepiej wszystkie. Po upgradzie softu adaptacje zostaną wyzerowane i będziesz miał błędy czujnika skrętu i brak komunikacji z J500 w skrzyni, abs, gatewayu, data bus i w lampach
Ad. 2 Ja miałem 3301 i wgrałem od razu 3501 dla modułu 1K0. Bez żadnego zerowania, ale wszystko było stock. Następnie zrobiłem nastawy podstawowe dla G85 (czujnik skrętu) i krótka jazda by zniknęły kontrolki.
Ad. 2 Ja miałem 3301 i wgrałem od razu 3501 dla modułu 1K0. Bez żadnego zerowania, ale wszystko było stock. Następnie zrobiłem nastawy podstawowe dla G85 (czujnik skrętu) i krótka jazda by zniknęły kontrolki.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Aktualizacja przekładni J500 3gen 1K0909144 na Golf R / RS3 / RS4
Jak dobrze widzę to G85, ustawia się:
adres 44 > security access (40168) > basic settings > chanel 060
koła na wprost i klikamy read. Następnie 1-obrót w prawo, trzymamy aż w okienku pojawi się wartość kąta, następnie wracamy na pozycję środkową, trzymamy chwilkę i jedziemy 1-obrót w lewo, trzymamy aż kolejna wartość się pojawi. Wracamy z kierownicą na wprost i klikamy „Start/Włącz/Wyłącz”
adres 44 > security access (40168) > basic settings > chanel 060
koła na wprost i klikamy read. Następnie 1-obrót w prawo, trzymamy aż w okienku pojawi się wartość kąta, następnie wracamy na pozycję środkową, trzymamy chwilkę i jedziemy 1-obrót w lewo, trzymamy aż kolejna wartość się pojawi. Wracamy z kierownicą na wprost i klikamy „Start/Włącz/Wyłącz”
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Aktualizacja przekładni J500 3gen 1K0909144 na Golf R / RS3 / RS4
Tak się zastanawiam, bo może G85 nie trzeba nastaw podstawowych robić tylko kierownica w prawo, w lewo i jazda na wprost powoli.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Aktualizacja przekładni J500 3gen 1K0909144 na Golf R / RS3 / RS4
tłumaczenie z google, z instrukcji obsługi jaki jest dołączony do paczki plików z tamtej strony
i czytając dalej tą instrukcję, wychodzi na to, że G85 trzeba zrobić adaptację ale tylko jeżeli po całym procesie nadal nam wyrzuca błąd a na desce rozdzielczej pojawia się ikonka żółtej kierownicy.Przywracamy wartości w kanałach adaptacyjnych (włącz DSR, TSC, DCC itp.).
DCC, jeśli nie jest włączony, można aktywować.
Zwracamy szczególną uwagę na kanał adaptacyjny wewnętrznego czujnika kąta skrętu.
Ten kanał informuje układ kierowniczy, gdzie uzyskać informacje o dokładnej pozycji kierownicy.
Ustaw aktywny - jeśli g85 jest w drążku kierowniczym.
Jeśli czujnik jest w kolumnie kierownicy lub nawet występuje jako osobna jednostka, to nie dotykamy niczego w tym kanale.