Problem z DPF po powrocie na soft 7128 z przed afery diesel Gate

marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Problem z DPF po powrocie na soft 7128 z przed afery diesel Gate

Post autor: marcinj6 »

Czy jest tutaj ktoś kto ma u siebie w skodzie superb 2 140KM cffb soft silnika 7128? Zrobiłem 2 tyg temu downgrade z softu 9978 na 7128 i podniosłem moc na 179KM i 404nm. Od tamtej pory DPF wypala się co około 300km gdy zapełnienie sadzą wynosi około 15g. Wcześniej na 9978 wypalał się co około 500-600km gdy dochodziło do 24g zapełnienia. Nie wiem czy to wina tego softu 7128 czy coś innego.
Blachu
Posty: 6
Rejestracja: 5 gru 2021, o 15:48
Samochód: Superb II 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 KM 417 Nm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Problem z DPF po powrocie na soft 7128 z przed afery diesel Gate

Post autor: Blachu »

U mnie w cfgb po programie na sofcie 9824 (przed aferą) również wypala się przy 15-16g (ok 300 km). Na wcześniejszej, niższej wersji softu wypalanie było nawet co 550 km, ale nie wiem przy ilu gramach.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Problem z DPF po powrocie na soft 7128 z przed afery diesel Gate

Post autor: marcinj6 »

Właśnie coś jest nie halooo ze na starszych softach wypala się tak często. Aż dziwne powinno być na odwrót.
Fabek ma 9824 i jemu się wypala co 500-600km i ma program zrobiony.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z DPF po powrocie na soft 7128 z przed afery diesel Gate

Post autor: fabek »

Mam egr off i to tez ma duży wpływ.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Problem z DPF po powrocie na soft 7128 z przed afery diesel Gate

Post autor: marcinj6 »

No ja mam egra włączonego. Ogólnie to kurde podoba mi się praca silnika. Bez porównania lepiej pracuje na starym sofcie. Brak już tych wkurzających wibracji przy niskich obrotach. Ciszej pracuje i jakoś tak lżej się na obroty wkręca. Jedynie ten wypalajacy się często DPF. Chociaż i tak jest progres bo mam zrobione 325km i zapełnienie sadzą 14.35g. jeszcze się nie wypalał ale czuję że za niedługo to nastąpi. W dłuższej trasie obstawiam że jak będzie cały czas pasywnie wypalał to zrobię więcej kilometrów bez regeneracji. Spalanie mam wrażenie że spadło na tym starszym sofcie co mam teraz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Problem z DPF po powrocie na soft 7128 z przed afery diesel Gate

Post autor: marcinj6 »

Jest jakieś światło w tunelu. Od ostatniego wypalania zrobiłem 438km i mam zapelnienie sadzą ponad 16g i nadal nie wypalał. 70% krótkie trasy 30% miasto i stanie w korkach.
Więc może nie będzie tak źle. Ale za to końcówki wydechu po ponad 300km są czarne dosyć mocno. Jak na zdjęciu
https://ibb.co/80Crfz1
https://ibb.co/64MHZpR
ODPOWIEDZ