ogrzewanie
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: ogrzewanie
Będąc ostatnio na przeglądzie rozmawiałem z gościem to powiedział że w tym roku nic się nie zmienia. Nie robią żadnych zdjęć czy dogłębnego sprawdzania aut. Może od przyszłego roku ale mówi że na pewno nie prędko. Dodał tylko że jakby chcieli być tacy dogłębni jakby unia chciała to większość aut by stała na złomach. Ja mam przegląd do 03.01 więc podjadę za tydzień zrobić. Zobaczymy jak będzie
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: ogrzewanie
O dziwo dzisiaj wracając z pracy gdzie temp na zewnątrz w okolicy 2.5 stopnia na obwodnicy przy prędkości 120 na tempomacie miałem 99 stopni. Dziwne bo przy 1 stopniu na zew miałem okolice 92 stopni. W lecie pamiętam że przy prędkościach 120km/h miałem tak do 112 stopni. Na oleju motul specific.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1818
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: ogrzewanie
Maj tego roku, przelot na a4 do Rzeszowa,
Temp nie przekroczyła mi 98. I wg mnie to raczej zasługa chłodniczki niż oleju (Eurol)
Temp nie przekroczyła mi 98. I wg mnie to raczej zasługa chłodniczki niż oleju (Eurol)
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: ogrzewanie
To muszę w takim razie pomyśleć nad zmianą chłodniczke oleju ale to dopiero przy wymianie oleju. Przy okazji trzeba będzie zerknąć na imbus w pompie.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: ogrzewanie
Chłodniczka oleju na 100% zapchana jeżeli przy jeździe autostradowej temp. dochodzi do 120-130 st C. Wszystko do 100 st C jest bardzo bezpiecznie. Polecam też w vcds zobaczyć temp. oleju dsg, tam chłodniczka też się zapycha, a często też rozszczelnia i płyn idzie do oleju dsg.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1883
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: ogrzewanie
Tak tylko dopytam... mówimy o jeździe atostradowej... do 140km/h . Bo powyżej rozumiem może roznąć... czy też ma trzymać 100st max?fabek pisze: ↑7 gru 2022, o 09:33 Chłodniczka oleju na 100% zapchana jeżeli przy jeździe autostradowej temp. dochodzi do 120-130 st C. Wszystko do 100 st C jest bardzo bezpiecznie. Polecam też w vcds zobaczyć temp. oleju dsg, tam chłodniczka też się zapycha, a często też rozszczelnia i płyn idzie do oleju dsg.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: ogrzewanie
Chwilowo może podskoczyć, ale szybko musi spaść, tym charakteryzuje się wydajna chłodnica.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: ogrzewanie
No to u mnie dzisiaj jadąc obwodnica 120-140km/h miałem temperaturę 106 stopni przy temp na zewnątrz 0.5-1 stopień. Jak zwolniłem do 100km/h to zaczęła spadać do 98 stopni. Ja mam manualną skrzynię biegów. Będę obserwował temperaturę jak to u mnie wygląda. A ma ktoś numer OEM tej chłodniczki oleju?
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: ogrzewanie
U siebie wstawiłem febi, było z uszczelkami i dostałem w promce 120zl.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 gru 2022, o 18:19
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Problem- temperatura oleju i kilka innych usterek
Dobry wieczór wszystkim.
Bardzo proszę o kierunek w którym mogę szukać usterek bo mnie zaraz coś strzeli…
Otóż mam sobie już pare lat superba 2.0 tdi cffb. Od około roku notuję znacznie podwyższona temperaturę oleju. Przykładowe temperatury:
Przy -12 stopniach na dworzu jazda na tempomacie 120 km/h po s7: 105 stopni
Przy 19 stopniach warunki te same- temp oleju 118 stopni.
Kiedyś mi się spieszyło i leciałem ok 160-170 to temperatura potrafiła skoczyć do 135 stopni. Pamietam ze niedługo po kupnie auta, zanim wprowadzono podwyższone mandaty itp zdarzało się jezdzic po 200 plus długimi kilometrami i temp nigdy nie skakała powyżej 120 stopni.
Problem pojawił się przy okazji awarii ogrzewania z prawej strony(zapchana nagrzewnica?)- nie wiem czy owe usterki się po prostu na siebie nałożyły w czasie czy jakoś na siebie wpływają. Mechanicy rozkładają ręce.
Jeśli chodzi o oleje to zmiana co 15k km, zmiana producenta nic nie daje. Ostatnio zalany ravenol 5w30, teraz liqui moly wlecialo. Woda wg wskazówki stoi twardo na 90, układ płukany dwukrotnie, zalany nowy płyn chłodniczy, ogrzewanie wciąż słabo działa.
Mam pewne przemyślenia, nie wiem zreszta czy słuszne. Otóż skoro nagrzewnica sie zapchała to czy możliwe ze zapchana jest również chłodnica? Może polecicie kogoś kto będzie potrafił wyleczyć ten samochód z usterek z okolic Trojmiasta?
Bardzo proszę o kierunek w którym mogę szukać usterek bo mnie zaraz coś strzeli…
Otóż mam sobie już pare lat superba 2.0 tdi cffb. Od około roku notuję znacznie podwyższona temperaturę oleju. Przykładowe temperatury:
Przy -12 stopniach na dworzu jazda na tempomacie 120 km/h po s7: 105 stopni
Przy 19 stopniach warunki te same- temp oleju 118 stopni.
Kiedyś mi się spieszyło i leciałem ok 160-170 to temperatura potrafiła skoczyć do 135 stopni. Pamietam ze niedługo po kupnie auta, zanim wprowadzono podwyższone mandaty itp zdarzało się jezdzic po 200 plus długimi kilometrami i temp nigdy nie skakała powyżej 120 stopni.
Problem pojawił się przy okazji awarii ogrzewania z prawej strony(zapchana nagrzewnica?)- nie wiem czy owe usterki się po prostu na siebie nałożyły w czasie czy jakoś na siebie wpływają. Mechanicy rozkładają ręce.
Jeśli chodzi o oleje to zmiana co 15k km, zmiana producenta nic nie daje. Ostatnio zalany ravenol 5w30, teraz liqui moly wlecialo. Woda wg wskazówki stoi twardo na 90, układ płukany dwukrotnie, zalany nowy płyn chłodniczy, ogrzewanie wciąż słabo działa.
Mam pewne przemyślenia, nie wiem zreszta czy słuszne. Otóż skoro nagrzewnica sie zapchała to czy możliwe ze zapchana jest również chłodnica? Może polecicie kogoś kto będzie potrafił wyleczyć ten samochód z usterek z okolic Trojmiasta?
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Problem- temperatura oleju i kilka innych usterek
Na przyszłość poszukaj trochę, bo temat się powielił parokrotnie.
Post przeniosłem do większego tematu dokładnie o tym samym problemie - poczytaj od początku.
W skrócie: nagrzewnica do wymiany + chłodnica oleju do wymiany
Post przeniosłem do większego tematu dokładnie o tym samym problemie - poczytaj od początku.
W skrócie: nagrzewnica do wymiany + chłodnica oleju do wymiany
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: ogrzewanie
Wczoraj miałem trasę 700km i przy temperaturze zewnętrznej 9 stopni przy prędkości 140-170km/h maksymalną temperaturę oleju miałem 117 stopni. Więc chyba taka normalna temperatura? Czy nie? Jak zwalniałem to odrazu spadała temperatura.