ogrzewanie

LosBlancos9
Posty: 9
Rejestracja: 3 lip 2022, o 12:30
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 177
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wielkopolska

ogrzewanie

Post autor: LosBlancos9 »

Witam Panowie,
Jestem tu nowy i trochę głupio od razu pytać o konkrety ale mam problem ze superbikiem...
Otóż kupiłem w 2020r. i podczas zakupu sprawdziłem jak chłodzi klima, ale nie pomyślałem żeby we wrześniu sprawdzić ogrzewanie :/
No i zaczął się problem, auto się nie dogrzewało więc wymiana obu termostatów (wersja DSG) okazało się że ten termostat od DSG był popsuty. Auto po tej naprawie osiąga już 90st., ale jak się okazuje problem jest większy, ponieważ nadal lewa strona auta grzeje, a prawa niestety nie... Wymiana nagrzewnicy, może ciutkę poprawiła temperaturę w środku ale nadal prawa strona zimą chłodzi zamiast grzać :/ Żaden błąd na kompie nie wyskakuje jakby wszystko było okej...ostatnio przełożyłem czujniki w klapkach nawiewu i nadal tak samo.
Dodam że w marcu po podłączeniu kompa i ustawieniu climatronica na 24 st., komp pokazywał że lewa strona grzała na około 44 st a prawa na 12 st.
Może ktoś miał podobny problem z niedogrzewaniem prawej strony??
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ogrzewanie

Post autor: fabek »

a temp oleju ile max masz?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ogrzewanie

Post autor: marioti »

może głupio zapytam, ale DUAL masz wyłączony? Bo mi tu właśnie przychodzi na myśl jakiś problem z samym panelem
LosBlancos9
Posty: 9
Rejestracja: 3 lip 2022, o 12:30
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 177
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: ogrzewanie

Post autor: LosBlancos9 »

temperatura oleju z tego co kojarzę podczas jazdy to około 100-110 st., ale jutro sprawdzę jak pojadę.
Ostatnio zmieniony 4 lip 2022, o 19:01 przez LosBlancos9, łącznie zmieniany 1 raz.
LosBlancos9
Posty: 9
Rejestracja: 3 lip 2022, o 12:30
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 177
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: ogrzewanie

Post autor: LosBlancos9 »

czy na włączonym dualu czy na wyłączonym to i tak ta prawa strona nie działa poprawnie.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ogrzewanie

Post autor: marioti »

https://www.kolhosniki.ru/elsaonline&ve ... xml_xsl--3
szukaj tam rozdziału:
Wymontowanie i zamontowanie nastawnika klapy temperatury z prawej -V159
Może też być problem z Czujnik temperatury nawiewu z prawej -G151 - jego wymiana też jest tam opisana.
Ja bym najpierw podpiął vcds i sprawdził adres 08 > bloki pomiarowe > zdaje się że w grupie 004 jest info o nastawniku v159. Z kolei G151 powinien chyba być w 009. W każdym razie przejrzyj grupy w poszukiwaniu tych czujników (te symbole są podane w nawiasach pod wartościami) i sprawdź jakie masz wartości. Potem porównaj z nastawnikiem z lewej strony V158 i czujnikiem temp. po tej stronie G150

ale najpierw nie wiem czy próbowałeś tego:
https://www.youtube.com/watch?v=aaVtPek3dqo
LosBlancos9
Posty: 9
Rejestracja: 3 lip 2022, o 12:30
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 177
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: ogrzewanie

Post autor: LosBlancos9 »

Sorki Marioti, że długo się nie odzywałem ale nie miałem fachowca z VCDS, więc postanowiłem wymienić silniczek prawej klapy, ale jednak nie pomogło...to udałem się do innego mechaniora niż u którego naprawiam i stwierdził że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą (bomblowanie w zbiorniczku płynu chłodniczego) :/ wymienili i w sumie auto grzeje, ale będę obserwował jeszcze temat jak się chłodniej zrobi czy jest na 100 procent dobrze ;) bo nadal mam jakieś odczucie że lewa grzeje troszkę lepiej niż prawa.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ogrzewanie

Post autor: fabek »

Cała robota bez sensu była :)
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ogrzewanie

Post autor: marioti »

Nie bardzo mogę ogarnąć, co ma uszczelka pod głowicą do braku grzania jednej strony w kabinie. Przecież wymiennik ciepła (nagrzewnica) jest jedna na całe auto. Nagrzewnica ma jeden punkt wejścia czynnika i jeden punkt wyjścia.
No ale skoro coś pomogło, to w sumie spoko :)
LosBlancos9
Posty: 9
Rejestracja: 3 lip 2022, o 12:30
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 177
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: ogrzewanie

Post autor: LosBlancos9 »

No już jeden mechanior stwierdził że może być uszczelka, a drugi to potwierdził mówiąc że jak któryś czujnik by szwankował to komp by to wykazał. Bo oprócz bomblowania w zbiorniczku to czasami bywało tak że auto grzało, a po kilku kilometrach obie strony nie grzały, climatronic na 26 a auto chłodziło... Ale głównie było tak że jedna grzała a druga chłodziła... Dziś rano było 9,5 st na dworze to sprawdziłem jak grzeje i znów odczuwam że lewa lepiej od prawej. Też tak macie w swoich Superbach?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ogrzewanie

Post autor: fabek »

może po prostu zrób test na CO2 w płynie, to wiele wyjaśni.

nie sprawdziłeś ile temp oleju jest max.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
LosBlancos9
Posty: 9
Rejestracja: 3 lip 2022, o 12:30
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 177
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: ogrzewanie

Post autor: LosBlancos9 »

Test robiłem trzy razy na obecność CO2 i dwa razy wyszedł pozytywny, auto w sumie grzało się nawet po krótkich trasach także uszczelka była nieszczelna... po wymianie auto nie fiksuje ogrzewaniem ze grzeje i po chwili nie grzeje (choć jeszcze nie ma minusowych temperatur) ale odczuwam że lewa grzeje lepiej od prawej, dlatego myślę o tym co pisał Marioti że mogą być złe wartości na czujnikach albo klapy prawej strony się do końca nie otwierają i to nie z winy silniczka tylko ich złego mocowania...
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ogrzewanie

Post autor: marioti »

wg mnie albo nastawnik szwankuje, albo czujnik temperatury. W obu przypadkach może dochodzić do przymykania prawego nastawnika i stąd będzie podawał chłodniejsze powietrze.
Mowa o elemencie V159 - silnik nastawczy klapy temperatury z prawej
LosBlancos9
Posty: 9
Rejestracja: 3 lip 2022, o 12:30
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 177
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: ogrzewanie

Post autor: LosBlancos9 »

Dziś po kolei sprawdziłem ogrzewanie i czy zrobię na grzanie nóg, czy twarzy czy podszybia to z prawej strony ( z lewej leci gorące) przy ustawieniu na 26 leci bardzo letnie powietrze , więc myślę że mogę wykluczyć czujniki , bo za nogi odpowiada inny czujnik niż na twarz. Silnik nastawczy v159 wymieniłem, silniczek działa. Więc może sama klapka jest uszkodzona, chyba że ten silniczek ale klap rozdziału powietrza z przodu v426?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ogrzewanie

Post autor: marioti »

wracamy zatem do diagnostyki. Gdybym miał podobnie to zrobiłbym tak. Warunki w miarę ustabilizowane, auto nagrzane, czyli np. przejechałeś autem z 20km. Puszczasz nawiewy na każdy kierunek. Ustawiasz temperaturę taką samą na lewą i prawą stronę. Wpinasz vcds-a, OBDEleven, czy nawet ThinkDiag Mini.
adres 08 > bloki pomiarowe > i w grupach szukasz po kolei j.n. sprawdzasz parametry podawane i porównujesz prawą i lewą stronę (dla elementów które są osobno po tych stronach), szukasz nieprawidłowych wartości, np. dziwna różnica temperatur między stronami, albo dziwne wskazania kąta otwarcia klapy, itd.

Silnik nastawczy klapy nadmuchu na szybę przednią -V107-
Silnik nastawczy klapy rozdziału powietrza z przodu -V426 -
Silnik nastawczy klapy temperatury z prawej strony -V159-
Silnik nastawczy klapy temperatury z lewej strony -V158-
ODPOWIEDZ